Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic Ufoque » Robota na zlecenie, czyli zaglądamy do wnętrza Hondy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
  • przebieg 93 630 km
  • rocznik 2012
  • kupione używane w 2018
  • silnik 1.8 i-VTEC
Dodano: 9 dni temu
Blog odwiedzono 196 razy
Data wydarzenia: 07.02.2019
Robota na zlecenie, czyli zaglądamy do wnętrza Hondy
Kategoria: obserwacja
Projektantów wnętrza dziewiątej generacji Hondy Civic nie interesowały półśrodki, tylko od razu szczyt. I nawet jeśli w opisie kilka razy pojawi się określenie "przeciętna", to znacznie częściej padać będzie słowo "fantastyczna". Oto ona - niech japoński kotek pokaże, co ma w środku.

W poprzednim odcinku... Tak jakoś wyszło, że należało wspomnieć o małych epizodach natury eksploatacyjnej (trochę oleju na dolewkę) i estetycznych (z wymianą męża Dobrawy, jak zauważył Karol [hihi], mając na myśli skórzany mieszek). Zacząłem jednakże od podkreślenia fantastycznej roboty, jaką wykonują przednie fotele. A raczej fotel kierowcy. To najbardziej przemawia jako pozytyw przesiadki - plecy nie są zmęczone.

1. Przez pewien czas (dwa miesiące) zmagałem się z kierownicą przy wysiadaniu, spod której nie mogłem przełożyć kolan [car] - jak się okazało, mój nawyk wsuwania kierownicy maksymalnie w głąb (czyli do przodu) i odsuwania fotela "na maks" (do tyłu) nie jest zgodny ze sztuką, co poprawiłem wyciągając "kółko" mniej więcej do połowy . Problem rozwiązany - poprzedni Właściciel po prostu był niższy ode mnie. Wzajemne relacje kierownica-fotel-pedaliera okazują się więc prawidłowe - w Kuraqu i w ogóle autach z VW AG trzeba było mieć krótszą prawą nogę albo nienaturalnie podkurczać lewą, operującą sprzęgłem. Niedobrze.

2. Druga fantastyczna zaleta - temu autu nie brakuje niczego z poziomu wyposażenia [chytry], który w 2012 roku był porządnym standardem. Pięknie zawijająca się deska rozdzielcza wokół kierowcy posiada dobrze pogrupowane instrumentarium. Jest ESP, w Hondzie określane skrótem VSA i zaopatrzone w wyłącznik. Pozostawiłem je uzbrojone i możliwość wyłączenia zastrzegam sobie tylko na wypadek walki o wyjazd z zaspy. Zielony guzik na zdjęciu to funkcja ECON, służąca do walki o parę kropel paliwa. Nigdy go jeszcze nie włączyłem. Na fotce widać jednak stan "uzbrojony" - poznamy go po zielonych "poboczach" z obu stron cyfrowego prędkościomierza. Gdy jedzie się za szybko, "EKON-omizer" zmienia kolor na wściekle niebieski.
Występuje tu również funkcja podpowiadania zmiany biegu na wyższy i niższy - trochę nadgorliwa (jak wszędzie), przez co szósty bieg (duży plus i moje marzenie) zapinam bezwiednie nieraz przy 70 km/h i... toczę się "na leniucha".

3. W ogóle wskazania komputera pokładowego [haker][rotfl] można śledzić na małym ekranie, wbudowanym w środek deski rozdzielczej. Najczęściej w ogóle nie obserwuję tapety (w formie analogowego zegarka, ale da się ją zmienić na zdjęcie z pendrive'a). Ulubione treści to spalanie aktualne i średnie oraz tytuł "empetrójki". Wadą jest natomiast konieczność zatrzymania auta, aby (przy włączonym lub wyłączonym silniku) sprawdzić czas jazdy albo zasięg na pozostałym w baku paliwie. Przeciętny z mojego punktu widzenia okazuje się brak języka polskiego w menu - choć wybrany przeze mnie angielski okazuje się i tak lepszy od ustawionego fabrycznie w Skodzie języka... belgijskiego lub flamandzkiego, diabeł jeden wie.
Ostatnią opcją ekranu będzie połączenie z kamerką cofania, która przekazuje wystarczająco dobry obraz i w kolorze, podkreślając w dodatku tor jazdy zgodnie ze skręceniem kół przednich (jest fantastyczna). Przeciętny okazuje się fakt, że obiektyw nad tablicą rejestracyjną brudzi się w warunkach polskiej zimy, gdy tylko nawierzchnia jest mokra. Wycieranie za pomocą chusteczki.

4. Plastiki deski rozdzielczej mają sympatyczną fakturę z - a jakże, fantastycznym - wzorkiem, niemniej ich twardość w dzisiejszym standardzie okazuje się trochę przeciętna [banghead]. Nie przeszkadza to w niczym - bynajmniej japońsko - brytyjski "star trek" nie trzeszczy ani na nierównościach, ani od dotykania palcem. Fantastyczne są potrójne zegary w tubach - lewy od temperatury cieczy, środkowy - obrotomierz i prawy jako analogowy wskaźnik paliwa. To plus, bo "kalkulator" w Fabii wydawał się beznadziejny. Prędkość wyświetlana jest na środku deski, pod szybą, przywodząc trochę na myśl HEAD-UP. Duże cyfry nie rozpraszają - polubiłem to rozwiązanie.

5. Środkowy podłokietnik jest bajecznie głęboki - chowa się tam kilka opakowań z płytami CD, różne drobne narzędzia i wtyczka do USB (fantastycznie [hihi]). W tunelu środkowym mamy również za lewarkiem drugi schowek, zasuwany plastikową żaluzją. I tam też można zmieścić smartfon. Ale perełką i zaletą jedyną taką w kompaktowym aucie jest tylna kanapa. MAGIC SEATS to system podnoszenia siedziska kanapy jak krzesła w kinie. Posługuję się zdjęciem pobranym z auto-motor-i-sport.pl, by Wam pokazać, jak fajne jest to w przewożeniu różnych przedmiotów, gdy podłoga jest całkowicie płaska.

6. Ostatnie słowo o obsłudze wentylacji. I tu dość przeciętne na początku przygody z Hondą było dla mnie zastosowanie klawiszy zamiast pokręteł. Owszem, z korzyścią dla designu. Zgoda, dźwignia zmiany biegów w nieparzystych przełożeniach trochę zasłania tamto miejsce i gorzej byłoby wtedy kręcić gałkami. Sęk w tym, że czarne klawisze na czarnej desce mimo dobrego opisania dużymi literami trochę utrudniają znalezienie funkcji, nie wyróżniając się ani kształtem, ani wielkością, ani kolorem. A jeszcze są klawisze do dwustrefowej klimy [zimny] i małe wyświetlacze (wszak zaznaczone kolorami), podgrzewania szyby i lusterek i znów klawisz-skrót do nadmuchiwania ciepła/zimna frontowej szyby. Wszystko na początku zlewało się w lekki chaos, więc obiecałem sobie cierpliwe czekanie, aż spamiętam co i gdzie. I faktycznie tak się stało.

Na koniec podziękowanie dla ANNY83 za stanowczą inspirację [guru] oraz dla Redakcji auto-motor-i-sport.pl za zdjęcia oliwkowozielonego, długodystansowego Civica [bigok].
Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 08:58:37
Dodano: 2 dni temu
Do humvee5: Jest już ciemno, wszystko jedno! [ciemnosc]
Dodano: 2 dni temu
Do MarcinGP: Jest i nasz druh! Czekamy na prezentacje! [auto] Swoją drogą pamiętasz, dlaczego sołtys w Porażu miał czerwonego malucha? [rotfl]
Dodano: 2 dni temu
Do Egontar: Jutro. C3 na pokładzie...
Dodano: 2 dni temu
Do Qchar: Dziś zapłaciłem jutro odbieram
Dodano: 2 dni temu
Do Egontar: musiała Mu klisza pęknąć [rotfl] i/lub zrobiło się ciemno [ciemnosc]
Dodano: 2 dni temu
Do MarcinGP: No chwal się! Gdzie wpis? [niewiem] A rozumiem, najpierw polerka i claar, potem widz oglądnie! [up]
Dodano: 2 dni temu
Do humvee5: Dziać się musi, ale musimy temu sami pomóc! [piesc]
Dodano: 2 dni temu
Do MarcinGP: No powitać [guru]

Ps. Chwalcie co kupiłeś i czego tak tanio ?
Dodano: 2 dni temu
Do Qchar: Dla Ciebie wszystko... :-)
Dodano: 2 dni temu
Do humvee5: Nie inaczej :)
Dodano: 2 dni temu
Do Qchar: coś czuję, że będzie wesoło
Dodano: 2 dni temu
Do Egontar: Wiem wiem tak i jak pamiętam te czasy :) było tłoczna oj było :)
Dodano: 2 dni temu
Do MarcinGP: To bierz si e do roboty i nie obiecuj :) Bo czasami wiatr tu hula jak ta la la
Dodano: 3 dni temu
Do humvee5: ostatnio osłabła ale obiecuję, że popracuję nad tym...
Dodano: 3 dni temu
Do MarcinGP: choć i tak nie dorównam Twojej wenie 😁
Dodano: 3 dni temu
Do Egontar: Ja ostatnio też wzmogłem aktywność...
Dodano: 3 dni temu
Do humvee5: Majucha czasem zagląda...
Dodano: 3 dni temu
Do humvee5: Grubo...
Dodano: 3 dni temu
Do MarcinGP: no [hihi]
Dodano: 3 dni temu
Do humvee5: Ale żeś zapierdzielił rozprawkę... [up]
Dodano: 3 dni temu
Do Egontar: gdzie ta Majucha, Zakrecona czy BlackFlower...
Dodano: 3 dni temu
Do Qchar: Jak ja się Tu wpisałem było jeszcze bardziej tłoczno. Normalnie on line było 500 użytkowników zalogowanych 300 gości. Teraz 5-6 zalogowanych! Gdzie Ci mężczyźni ;)! [niewiem]
Dodano: 3 dni temu
Dobry wpis, takie to się czyta! [up] Jestem fanem Hondy od I wersji Cosmo czy Ufo jak kto woli!
Dodano: 3 dni temu
Hondy tanie nie są,ale naprawdę warte swojej ceny.Ciekawe rozwiązanie te Magic Seats[bajer]
Dodano: 6 dni temu
Do humvee5: wszystkie ladne:)
Dodano: 7 dni temu
Do humvee5:
Ona poległa, albo utknęła jak kto woli w epoce kamienia łupanego.
Dodano: 7 dni temu
Do kstilger: połowa to moje: pierwsze, trzecie, siódme i ósme. Za kierownicą siedział zresztą autor tekstu [bajer]
Dodano: 7 dni temu
pokaz kotku co masz w srodku;) bardzo ladne zdjecia, wszystkie pozyczone?
Dodano: 7 dni temu
Do Qchar: jedną przyczyną spadku aktywności jest rozdzielenie aWc od Autocentrum, tak że dwa razy trzeba się logować. Zawiłe dodawanie aut to dwa. Trzeciorzędne jest ocenianie tylko jednym lajkiem (łapką), kiedyś można było zaniżyć lub podwyższyć co jakiś czas reputację samochodu lub jego własną. Rywalizacji i złośliwości nie opłaca się więc robić. Kłótnie i bany się skończyły.

Teraz zostali Ci, którym wystarcza normalne użytkowanie zgodne z przeznaczeniem 😀

Po czwarte - dobre rzeczy się nudzą...
Dodano: 7 dni temu
Do humvee5: Na początku kiedy ja się tu pojawiłem to było tłoczna jak cholera :) wpisy leciały jeden za drugim i czasami było bardzo gorąco . Stare dobre czasy . Masę ludzi nie ma [rozpacz] wydorośleli czy co ?
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez glotox
W tym tygodniu zrobiłem przegląd techniczny. Oprócz typowych czynności dodatkowo wymieniono po raz pierwszy klocki hamulcowe z przodu. Znawcy hybryd powinni trochę zapoznać się z tematem a ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez housebee
Coś się dzieje w temacie, lepiej późno niż wcale, ale ja następny samochód dopiero za 4 lata będę ogarniał. Ktoś z Was już na ten projekt czeka? Źródło: ...
18 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez AR_33
No i 20 tyś km za nami :) Po pierwszym stanie euforii nadszedł czas na dojrzała miłość ;) Jestem Alfisti od ponad 20 lat i po raz kolejny przekonuję się że Alfa Romeo to marka emocjonująca ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl