Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic ufo » Robota na zlecenie, czyli zaglądamy do wnętrza Hondy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 869 razy
Data wydarzenia: 07.02.2019
Robota na zlecenie, czyli zaglądamy do wnętrza Hondy
Kategoria: obserwacja
Projektantów wnętrza dziewiątej generacji Hondy Civic nie interesowały półśrodki, tylko od razu szczyt. I nawet jeśli w opisie kilka razy pojawi się określenie "przeciętna", to znacznie częściej padać będzie słowo "fantastyczna". Oto ona - niech japoński kotek pokaże, co ma w środku.

W poprzednim odcinku... Tak jakoś wyszło, że należało wspomnieć o małych epizodach natury eksploatacyjnej (trochę oleju na dolewkę) i estetycznych (z wymianą męża Dobrawy, jak zauważył Karol [hihi], mając na myśli skórzany mieszek). Zacząłem jednakże od podkreślenia fantastycznej roboty, jaką wykonują przednie fotele. A raczej fotel kierowcy. To najbardziej przemawia jako pozytyw przesiadki - plecy nie są zmęczone.

1. Przez pewien czas (dwa miesiące) zmagałem się z kierownicą przy wysiadaniu, spod której nie mogłem przełożyć kolan [car] - jak się okazało, mój nawyk wsuwania kierownicy maksymalnie w głąb (czyli do przodu) i odsuwania fotela "na maks" (do tyłu) nie jest zgodny ze sztuką, co poprawiłem wyciągając "kółko" mniej więcej do połowy . Problem rozwiązany - poprzedni Właściciel po prostu był niższy ode mnie. Wzajemne relacje kierownica-fotel-pedaliera okazują się więc prawidłowe - w Kuraqu i w ogóle autach z VW AG trzeba było mieć krótszą prawą nogę albo nienaturalnie podkurczać lewą, operującą sprzęgłem. Niedobrze.

2. Druga fantastyczna zaleta - temu autu nie brakuje niczego z poziomu wyposażenia [chytry], który w 2012 roku był porządnym standardem. Pięknie zawijająca się deska rozdzielcza wokół kierowcy posiada dobrze pogrupowane instrumentarium. Jest ESP, w Hondzie określane skrótem VSA i zaopatrzone w wyłącznik. Pozostawiłem je uzbrojone i możliwość wyłączenia zastrzegam sobie tylko na wypadek walki o wyjazd z zaspy. Zielony guzik na zdjęciu to funkcja ECON, służąca do walki o parę kropel paliwa. Nigdy go jeszcze nie włączyłem. Na fotce widać jednak stan "uzbrojony" - poznamy go po zielonych "poboczach" z obu stron cyfrowego prędkościomierza. Gdy jedzie się za szybko, "EKON-omizer" zmienia kolor na wściekle niebieski.
Występuje tu również funkcja podpowiadania zmiany biegu na wyższy i niższy - trochę nadgorliwa (jak wszędzie), przez co szósty bieg (duży plus i moje marzenie) zapinam bezwiednie nieraz przy 70 km/h i... toczę się "na leniucha".

3. W ogóle wskazania komputera pokładowego [haker][rotfl] można śledzić na małym ekranie, wbudowanym w środek deski rozdzielczej. Najczęściej w ogóle nie obserwuję tapety (w formie analogowego zegarka, ale da się ją zmienić na zdjęcie z pendrive'a). Ulubione treści to spalanie aktualne i średnie oraz tytuł "empetrójki". Wadą jest natomiast konieczność zatrzymania auta, aby (przy włączonym lub wyłączonym silniku) sprawdzić czas jazdy albo zasięg na pozostałym w baku paliwie. Przeciętny z mojego punktu widzenia okazuje się brak języka polskiego w menu - choć wybrany przeze mnie angielski okazuje się i tak lepszy od ustawionego fabrycznie w Skodzie języka... belgijskiego lub flamandzkiego, diabeł jeden wie.
Ostatnią opcją ekranu będzie połączenie z kamerką cofania, która przekazuje wystarczająco dobry obraz i w kolorze, podkreślając w dodatku tor jazdy zgodnie ze skręceniem kół przednich (jest fantastyczna). Przeciętny okazuje się fakt, że obiektyw nad tablicą rejestracyjną brudzi się w warunkach polskiej zimy, gdy tylko nawierzchnia jest mokra. Wycieranie za pomocą chusteczki.

4. Plastiki deski rozdzielczej mają sympatyczną fakturę z - a jakże, fantastycznym - wzorkiem, niemniej ich twardość w dzisiejszym standardzie okazuje się trochę przeciętna [banghead]. Nie przeszkadza to w niczym - bynajmniej japońsko - brytyjski "star trek" nie trzeszczy ani na nierównościach, ani od dotykania palcem. Fantastyczne są potrójne zegary w tubach - lewy od temperatury cieczy, środkowy - obrotomierz i prawy jako analogowy wskaźnik paliwa. To plus, bo "kalkulator" w Fabii wydawał się beznadziejny. Prędkość wyświetlana jest na środku deski, pod szybą, przywodząc trochę na myśl HEAD-UP. Duże cyfry nie rozpraszają - polubiłem to rozwiązanie.

5. Środkowy podłokietnik jest bajecznie głęboki - chowa się tam kilka opakowań z płytami CD, różne drobne narzędzia i wtyczka do USB (fantastycznie [hihi]). W tunelu środkowym mamy również za lewarkiem drugi schowek, zasuwany plastikową żaluzją. I tam też można zmieścić smartfon. Ale perełką i zaletą jedyną taką w kompaktowym aucie jest tylna kanapa. MAGIC SEATS to system podnoszenia siedziska kanapy jak krzesła w kinie. Posługuję się zdjęciem pobranym z auto-motor-i-sport.pl, by Wam pokazać, jak fajne jest to w przewożeniu różnych przedmiotów, gdy podłoga jest całkowicie płaska.

6. Ostatnie słowo o obsłudze wentylacji. I tu dość przeciętne na początku przygody z Hondą było dla mnie zastosowanie klawiszy zamiast pokręteł. Owszem, z korzyścią dla designu. Zgoda, dźwignia zmiany biegów w nieparzystych przełożeniach trochę zasłania tamto miejsce i gorzej byłoby wtedy kręcić gałkami. Sęk w tym, że czarne klawisze na czarnej desce mimo dobrego opisania dużymi literami trochę utrudniają znalezienie funkcji, nie wyróżniając się ani kształtem, ani wielkością, ani kolorem. A jeszcze są klawisze do dwustrefowej klimy [zimny] i małe wyświetlacze (wszak zaznaczone kolorami), podgrzewania szyby i lusterek i znów klawisz-skrót do nadmuchiwania ciepła/zimna frontowej szyby. Wszystko na początku zlewało się w lekki chaos, więc obiecałem sobie cierpliwe czekanie, aż spamiętam co i gdzie. I faktycznie tak się stało.

Na koniec podziękowanie dla ANNY83 za stanowczą inspirację [guru] oraz dla Redakcji auto-motor-i-sport.pl za zdjęcia oliwkowozielonego, długodystansowego Civica [bigok].
Ostatnia aktualizacja: 08.02.2019 08:58:37
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
A mogła by, mogła.
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
[skromny]
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: mogłaby być dinozaurem, ale wtedy też mogłaby dostać kamieniem łupanym w Radomiu 😁
Dodano: 5 lat temu
Do FranzMaurer: nie przesadzaj? Powtórzę się: bez Was nie byłoby mnie tutaj🙂
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
Widzę Cię w Twojej najlepszej formie - szacun [bajer], ściągam beret z glacy [up].

Z tą klasą samą w sobie nie przesadzaj :) - mały, małopiśmienny robak ze mnie :P.
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Jest już ciemno, wszystko jedno! [ciemnosc]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Jest i nasz druh! Czekamy na prezentacje! [auto] Swoją drogą pamiętasz, dlaczego sołtys w Porażu miał czerwonego malucha? [rotfl]
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: Jutro. C3 na pokładzie...
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Dziś zapłaciłem jutro odbieram
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: musiała Mu klisza pęknąć [rotfl] i/lub zrobiło się ciemno [ciemnosc]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: No chwal się! Gdzie wpis? [niewiem] A rozumiem, najpierw polerka i claar, potem widz oglądnie! [up]
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Dziać się musi, ale musimy temu sami pomóc! [piesc]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: No powitać [guru]

Ps. Chwalcie co kupiłeś i czego tak tanio ?
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Dla Ciebie wszystko... :-)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Nie inaczej :)
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: coś czuję, że będzie wesoło
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: Wiem wiem tak i jak pamiętam te czasy :) było tłoczna oj było :)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: To bierz si e do roboty i nie obiecuj :) Bo czasami wiatr tu hula jak ta la la
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: ostatnio osłabła ale obiecuję, że popracuję nad tym...
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: choć i tak nie dorównam Twojej wenie 😁
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: Ja ostatnio też wzmogłem aktywność...
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Majucha czasem zagląda...
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Grubo...
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: no [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Ale żeś zapierdzielił rozprawkę... [up]
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: gdzie ta Majucha, Zakrecona czy BlackFlower...
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Jak ja się Tu wpisałem było jeszcze bardziej tłoczno. Normalnie on line było 500 użytkowników zalogowanych 300 gości. Teraz 5-6 zalogowanych! Gdzie Ci mężczyźni ;)! [niewiem]
Dodano: 5 lat temu
Dobry wpis, takie to się czyta! [up] Jestem fanem Hondy od I wersji Cosmo czy Ufo jak kto woli!
Dodano: 5 lat temu
Hondy tanie nie są,ale naprawdę warte swojej ceny.Ciekawe rozwiązanie te Magic Seats[bajer]
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: wszystkie ladne:)
Najnowsze blogi
Dodano: 19 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
16 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl