Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Cordoba 1.6 AEE » Remont silnika.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Cordoba
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2851 razy
Data wydarzenia: 25.07.2014
Remont silnika.
Kategoria: awaria
Od pewnego czasu zaobserwowałem znaczny ubytek oleju, 1l/1000km.
Oraz dymienie z rury wydechowej, powyżej 4 tys. obrotów.
Na domiar złego dzisiaj auto zagotowało się bez najmniejszego ostrzeżenia. Wydaje mi się, że zawiesił się termostat.
Auto polubiliśmy, jest wygodne i jak dotąd niezawodne.
Mam zamiar założyć w nim LPG. Dlatego też w poniedziałek idzie na kompleksowy remont silnika. Zostanie rozebrany, obejrzany i to co w nim niedomaga zostanie wymienione.
Licznikowy przebieg auta to 198 tys.km, podejrzewam że rzeczywisty z 100 tys większy ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Leexx: Pomiar kompresji tak, ale tych zakichanych uszczelniaczy nie sprawdzisz. Trzeba rozrząd i wałki zrzucać.
Dodano: 9 lat temu
1.6 że szrotu pewnie grosze kosztuje . Można zajezdzac co pół roku-)
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego dziennika pokładowego?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 9 lat temu
Do sajeks: Wszystko sie zgadza. Chodzilo mi ze przy braniu oleju rozbieranie silnika to nie pierwsza czynnosc. Glupi pomiar kompresji daje juz wstepny obraz stanu.
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: Nieprzypominamsobie zebym proponowal takierozwiazanie druciarskie.
Dodano: 9 lat temu
Do Leexx: Od wtedy, kiedy chce sie ocenic próg gładzi cylindra, gniazda zaworowe i ewentualnie wymienić uszczelniacze zaworowe oraz pierścienie. Przy zdjęciu pokrywy zaworów co można zobaczyć? Wałkii ich krzywki. Sprawność silnika to przede wszystkim głowica, zawory i wałki. Potem mozna się brać za skrzynię korbową i regenerować osprzęt silnika. Po takim remoncie cordoba prześcignie wszystkie bumki w Cieszynie.
Dodano: 9 lat temu
Do Leexx: Tak, zaleje motodoktorem, 15w-40 lotosa SJ spalanie oleju zejdzie do 0.8 litra na 100km, i będę szczęśliwy.
Tylko mój drogi ekspercie to druciarstwo i dziadostwo.
Dodano: 9 lat temu
Proponuję na początek pierścienie zgarnajace, uszczelniacze zaworów a później dobry olej
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: A od kiedy to trzeba zdejmowac glowice do oceny stanu silnika. A zupa nie rozni sie zbytnio od 10W40 w silniku o temperaturze roboczej. Zycze powodzenia z takim z takim podejsciem.
Dodano: 9 lat temu
Panowie od 1 września auto będzie pokonywać 200km dziennie co daje 4 tys. km w miesiącu. Dlatego zakładam LPG. Nie założę LPG do niesprawnego silnika.
Żeby ocenić stan silnika trzeba zdjąć głowicę, inaczej można wróżyć z fusów. Obecnie auto jeździ na Valvoline max Life 10W-40, nie zamierzam zmieniać na jakąś zupę bo nie tędy droga.
Dodano: 9 lat temu
Uszczelniacze zaworowe siadaja. Trzeba wyjeżdżać z głowiczką.
Dodano: 9 lat temu
Za malo piszesz zeby to ocenic. Dymi na bialo, czarno ?Rozumiem, ze przegrzanie silnika wystapilo pozniej.I nie wyrzadzilo wiekszych szkod. Sprawdzic w pierwzej kolejnosci czy nie ma plynu w oleju. Sprawdzic obecnosc CO2 w plynie chlodzacym. Jezeli wszystko OK to uszczelka cala raczej. Jak piszesz termostat do sprawdzenia. Taka masakryczna konsupcja oleju wykonczy ci KAT. Jak ten ci sie wykonczy to pojdzie glowica. Na pierwszym miejscu do wymiany uszczelniacze zaworowe i swiece bo pewnie zawalone nagarem. Koszt niewielki a ozdrowienie moze byc natychmiastowe. Napewno tez jest niemilosierny nagar na tlokach i w kolektorze wydechowym. Wystarczy poszukac w necie jaki to ma wplyw na prace silnika. Jezeli okaze sie ze uszczelniacze nie byly problemem to silnik jest raczej trupem. Alternatywnie moga byc zapieczone pierscienie tlokowe. W tym przypadku czesto pomogachoc nie zawsze plukanka silnika. Gorzej jezeli pierscienie sa popekane. Jaki masz olej w silniku?
Dodano: 9 lat temu
Do niki129: Dymienie na wysokich obrotach to wina zużytych pierścieni zgarniających, a montowanie nowych pierścieni do owalnych cylindrów jest potrzebne jak umarłemu kadzidło :) Ja bym silnika nie ruszał z powodu podwyższonego zużycia oleju - to nie kalkuluje się.
Dodano: 9 lat temu
jaki koszt przekalkulowałeś?
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Raczej tak, ale trudno powiedzieć auto zagotowało się kilometr od domu, ostudziłem, nalałem wody i dojechałem do domu. Postawiłem i stoi. W poniedziałek przejedzie laweta i zabierze do mechanika.
Tak i siak uszczelka będzie zmieniana ....
Dodano: 9 lat temu
Uszczelka pod głowicą cała?
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
6 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
3 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl