Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 » Regeneracja zacinającej się klamki bagażnika - Mazda 6 I HB







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
STA
Jeździ: Mazda 6
Wcześniej jeździł: Opel Astra Shamrock
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2014
  • silnik 2.0 MZR
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 12711 razy
Data wydarzenia: 29.03.2014
Regeneracja zacinającej się klamki bagażnika - Mazda 6 I HB
Kategoria: serwis
Witam!

Jakiś czas temu wziąłem się za kolejny felerek, jaki dostałem razem z autem, a mianowicie zacinająca się od rdzy klamka klapy bagażnika.

Po kolei. Najpierw demontaż osłony z tworzywa. Jeśli ktoś chce się za to brać, to trzeba to robić z wyczuciem. Punkty zaczepienia są dość łatwo widoczne na osłonie. 2, czy 3 zaczepów brakowało, więc dokupiłem na allegretto. Nie pasowały :D Mniejsza z tym.
Po demontażu osłony trzeba otworzyć zatrzaski z mechanizmu centralnego zamka. Nic się temu nie stanie, więc bez obaw otwieramy i pozwalamy żyć swoim życiem.
Trzeba też niestety zdemontować osłonę klamki od zewnątrz (plastik nad rejestracją). Robimy to od strony wewnętrznej (see: photo). Wtedy powinien już być widoczny winowajca... I znowu żal patrzeć (odsyłam do wpisu o przepustnicy:D)... Jedna wielka ruda kupa.
Szybki demontaż klamki. I co? Ani drgnie. Odrdzewiacz w sprayu bezwzględnie konieczny. I to nawet spora jego ilość (małego nie ma co kupować, nie starczy). Najpierw trochę moczyłem, ale bez efektu, więc chwyciłem w imadło, traktowałem sprayem, skrobałem rudą wszelkimi dostępnymi śrubokrętami i próbowałem rozruszać dziada. Już po jakiejś godzinie walki zaczęło być widać pierwsze efekty. Po drugiej godzinie już chodziła całkiem płynnie. Poszedł cały odrdzewiacz 0,5l... Efekt końcowy (wizualnie) mógłby być dużo lepszy, ale dzień się już kończył, a że był to marzec, to ciemno robiło się dość wcześnie jeszcze.
Montaż w odwrotnej kolejności, wszystko pospinać jak było. Kolejna drobna usterka rozpracowana, duma rozpiera :D
Pozdrawiam ;)
Ostatnia aktualizacja: 18.07.2014 23:06:30
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: 2003 to jeszcze przedlift, u mnie już polift. Ale co fakt, to fakt - to akurat mazda w swoich "6" spieprzyła.

Do Franz1906: Woda tam bije po całości. Ale wystarczyłoby raz na jakiś czas zerknąć, przeczyścić, nasmarować i tyle. Będę tego pilnował ;)
Dodano: 9 lat temu
Te problemy z klamkami od bagażnika w japońskich samochodach to zmora jakaś. Najważniejsze, że sobie z tym poradziłeś zanim cała się rozpadła.
Dodano: 9 lat temu
Bez kitu... Potrzebowala nowego życia.
Dodano: 9 lat temu
Do mr_conqueror: kolega ma z 2003 roku mazde i pod spodem ser szwajcarski. Nie zycze Ci ale jest to chyba jedno z najgorzej zabezpieczonych aut przed korozja.
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Mam nadzieję, że nie tak szybko... ;)
Dodano: 9 lat temu
Dobra robota. Niestety to nie jest jedyna rzecz jaka w tym aucie będzie ci rdzewiec
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
32 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl