Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 726 razy
Data wydarzenia: 26.07.2010
Przegląd
Kategoria: serwis
Stawiłem się więc z rana w serwisie zaopatrzony w kartkę, na której wypisałem wszystkie części, jakie wymieniałem w samochodzie razem z datami i przebiegiem (dziennik kosztów okazał się tutaj niezastąpiony). Kartka ta miała na celu poinformowanie mechaników, co było niedawno robione i na co nie muszą już poświęcać czasu - bo i po co sprawdzać filtr powietrza i kabinowy, który ma 7 tys. km lub świece, które mają 8 tys. km?
Hamulce okazały się skuteczne, amortyzatory również. Na podnośniku natomiast mechanik zauważył nierównomiernie starte od wewnątrz tarcze hamulcowe (brały około połową powierzchni), więc trzeba było się temu przyjrzeć. Z kolei na szarpaku ujawniły się też luzy na lewym przednim wahaczu. Zmartwiły mnie te luzy, bo wymieniałem oba przednie wahacze zaraz po kupnie auta. 20 tysięcy kilometrów to niedużo, ale polskie drogi niestety nie są łaskawe dla zawieszenia. Mechanik powiedział, że koniecznie nie muszę tego wymieniać, bo luzy nie są aż tak duże, ale doradzał jednak wymianę, bo przy luzach na wahaczach geometria się rozjeżdża i się opony będą szybko ścierać, a szkoda by ich było, bo są w dobrym stanie. Zapadła więc decyzja - niech będzie, wymieniamy.
Gdy przyszło do płacenia, zniknął uśmiech z twarzy: przegląd + wymiana wahacza + geometria + oczyszczenie klocków hamulcowych + 3,5 litra oleju Mobil 1 5W50 = 560 złotych, z czego za materiały 285 zł. Niby niedużo w porównaniu z przeglądami gwarancyjnymi nowych samochodów, ale spodziewałem się mniejszego rachunku. Wszystko przez dziurawe polskie drogi, przez które rachunek był o 260 zł wyższy niż mógłby być :-/ Trudno - chce się jeździć sprawnym i bezpiecznym samochodem, trzeba w niego inwestować. Przed nami teraz kolejne 20 tysięcy kilometrów
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Do leinad: 20 tyś. to jest krótko, ale może ma na to wpływ fakt, że poprzednio również zamienniki montowałem. Tyle że nie ma 100% pewności, że oryginał wytrzymałby dłużej :-/