Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Tejlor » Prezentacja Cupra Leon







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Tejlor
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 597 razy
Data wydarzenia: 12.02.2020
Prezentacja Cupra Leon
Kategoria: inne
Witam,

W poprzednim wpisie opisałem krótko prezentację nowego Seata Leona, która miała miejsce 21 stycznia. Zapowiadano wówczas, że już za miesiąc zobaczymy mocniejszą wersję spod znaku nowej marki - Cupry.

I tak oto wczoraj dowiedzieliśmy się z oficjalnych materiałów prasowych, że prezentacja rodziny Cupry Leona odbędzie się 20 lutego. Rodziny, ponieważ spekuluje się, że będzie to zarówno hathback jak i kombi w przynajmniej 3 wersjach silnikowych.

W czasach WLTP wśród odmian benzynowych nie może oczywiście zabraknąć hybrydy plug-in, tym bardziej, że VW posiada taką konfigurację. Mowa o jednostce 1.4 TSI 150 KM połączonej z silnikiem elektrycznym, co razem generuje 245 KM mocy systemowej. Jak wielokrotnie wspominałem, nie jestem fanem hybryd plug-in, ponieważ uważam, że powstały tylko na potrzeby obniżenia kar dla UE. Po zamontowaniu silnika elektrycznego i baterii o parametrach takich, aby samochód był w stanie przejechać prawie cały odcinek labolatoryjny na prądzie, uzyskujemy formalnie spalanie rzędu 1-2 l / 100 km. Gdy natomiast baterie są rozładowane, nie ma ani takiego spalania, ani takiej mocy. Pół biedy, jeżeli samochód zachowywałby się tak jakby miał tylko 1.4 150 KM. Ale silnik spalinowy próbuje wtedy na siłę doładowywać puste baterie, w związku z tym osiągi są jeszcze gorsze, a spalanie jeszcze wyższe. Jeżeli nie ma się możliwości ładowania auta co 30-40 km, hybrydy plug-in nie mają realnego sensu.

Ale dość tej dygresji. Wszyscy liczą na to, że ponad wersją 245-cio konną pojawi się też prawdziwie spalinowa (lub mild-hibrid) z mocą rzędu 320-330 KM. Do tego spekuluje się też o mocnym dieslu.

A jak może wyglądać Cupra Leon? Mam nadzieję, że będzie wyraźnie się różnić od zwykłego Seata. Nie chodzi mi o kilkumetrowe skrzydła na dachu, ale po prostu niech nie sprawia wrażenia, że to tylko jakiś element wyposażenia dodatkowego w zwykłym Leonie.

Na koniec kilka renderingów. Zobaczymy, który okaże się najbliższy prawdzie. :)
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: Golf 8 jest tak okropny ze zwykły Leon jest ładniejszy. Ręczny elektroniczny ma i DCC wiec bez braków. Tylko Octavia nie ma dyszla więc przewaga.

Boje się że Leon będzie tylko niewiele tańszy od Vw
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Dużo właśnie zależy od cen. Ostatnio widziałem, że nowy Gold startuje chyba od ponad 90 tyś. Chociaż pewnie niedługo dorzucą jakieś bieda-wersje, żeby choć na papierze tą cenę zbić.

Do tej pory jest tylko jedna Cupra - Ateca i trudno powiedzieć na ile "premium" będzie Leon i jak będzie pozycjonowany w stosunku do Golfa R. Wątpię, żeby VW pozwolił na zbyt dużo.
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: świetnie kolega zauważył wady i hybryd, wszystko ładnie na papierze.
Są drogie i na samym prądzie nie da się długo jechać. A chcąc mieć dobre osiągi nie da się nic oszczędzić.
I masa wzrasta bo akumulatory cięższe, osiągi spadają...
To moze mieć sens gdy podają prognozowany zasięg nie 50 z 100 km, to tak może za 3 lata.

Najwięcej sensu będzie miał 200 konny Diesel.

A Cupra wg mnie jest jednak trochę bez sensu. Jest jeszcze droższa niż Golf GTI, GTD, z może i R.

Do tego te 300 koni żre paliwo jak głupie( ok 12-16) Jedyna zaletą na napęd na wszystkie koła.

Premium może to jest ale nic inne jak Golf. Zresztą żałosny nowy Golf 8 i z nadwozia i z wnętrza i tak samo wnętrza Seata i Skody.

Te auta nie mają klimatu i charakteru jak starszy Leon czy moje GTD. Wnętrza to 2 ekrany i inne fotele, spadek jakości plastików i nawet nie ma gdzie Carbonu wmontowac bo brak konsoli. A dyszel pod maską dopełnia żenady. Od 2003 roku w Golfie zawsze dolewam płynu i maska sama się podnosi...

"Szczegóły tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest już szczegółem"
Dodano: 4 lata temu
Do Maniek1986: Pozostałe na razie niech będą zagadką. Nie wyprzedzajmy faktów.
Co do skrzyni to powiem Ci, że jasne, manual ma coś w sobie. Czuje się większą kontrolę nad autem. W automacie, nawet jak używa się łopatek, to zmiana biegu następuje nie w momencie naciśnięcia przycisku, a kilkaset milisekund później. Gdybym kupował drugie auto, tzw. funcar, to pewnie też chciałbym manual. Ale mając jeden samochód do wszystkiego, nawet usportowiony, i tak 90% czasu to zwykłe, mozolne jazdy w gęstym ruchu na trasie dom - praca. A w takich warunkach automat jest nieoceniony.
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: Swoją drogą, jak ten czas zapier... Pamiętam, jak Twoje Leon pojawił się na forum i jak Ci zazdroscilem silnika i niekoniecznie skrzyni, bo jednak wolałem manual. Dziś już się człowiek powoli chyba starzeje po 30-tce,bo coraz częściej rozglądam się za autem w automacie, bo nie chce mi się zmienić biegów 😁😁
Dodano: 4 lata temu
Wizualnie to gdyby ta z "miedzianymi" dodatkami była 3d to całkiem, całkiem jak na Seata do którego jakoś zbyt dużą sympatią nie pałam i sam nie wiem dlaczego. Podobne mam odczucia do czeskich "kur". Auta nie są złe, a mi już nawet wizualnie jakoś "nie leżą". Zagadka rodem z przepastnych czeluści mojego umysłu. Może jakaś szufladka się zacięła albo "system nie może otworzyć określonego pliku. Możliwe, że został usunięty lub jest uszkodzony" ;-)
Dodano: 4 lata temu
czytać nie czytałem ale VW strzeli sobie w kolano bo Leon ładniejszy od golfa...
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: A dwóch pozostałych to, co to za autka??
Dodano: 4 lata temu
Takie 3 uwagi mnie naszły po przeczytaniu.
1. Na pewno jest tak, że nie da się wyłączyć doładowywania gdy jedziemy tylko na silniku spalinowych a bateria jest pusta? Wydaje mi się to trochę niezrozumiałe przy zasięgu bateryjnym 30-40 km, który wystarcza normalnie na jazdę przez cały dzień. Czyli jeździmy na baterii a w nocy ładujemy.
2. Co do stylizacji to akurat jak myślę zupełnie odwrotnie powinien się jak najmniej różnić co najwyżej większe felgi ;-) Na renderach np. te udziwnione przednie zderzaki wcale nie są jakieś ładne.
3. Można zauważyć przebieg kształtu przedniej pokrywy silnika wzorowany na golfie 8
Dodano: 4 lata temu
W maju kończy się leasing. :) Na przełomie roku planuję kolejny i nie ukrywam, że Cupra Leon jest w trójce, którą dziś brałbym pod uwagę.
Dodano: 4 lata temu
Widzę, że kolega ostro napalpny na nowego Cupre Leona 🙂. Ja narazie zostaje przy swoim 5F FR, ale jakby wyglądał tak, jak ten morski reanding to myślę, że za kilka lat byn się skusil na uzywke taka 3-4-letnią 😁
Najnowsze blogi
Dodano: 8 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl