Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Prawda o eksploatacji aut na oleju napędowym a oleju opałowym







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 29413 razy
Data wydarzenia: 25.02.2013
Prawda o eksploatacji aut na oleju napędowym a oleju opałowym
Kategoria: inne
Ostatnio zaciekawił mnie jeden temat, znany od lat i poruszany ale jakoś jednoznacznej odpowiedzi brak.

Chodzi o jazdę na oleju opałowym. Głównie ciekawy jestem czy auta z silnikami TDI (ogólnie koncern Vw) na pompie rozdzielaczowej VP mają problemy w eksploatacji na tym oleju?

W rodzinie jedna osoba jeździła, mówiła że wszystko super (Ibiza ale już na pompo-wtryskach 130 koni) ale po roku sprzedała auto mówiąc że się sypie.
Nikt nie chce się przyznać, nikt prawdy nie powie.

Silniki na jednej pompie to z Golfa IV, Skody Octavi I czy vw Passata B5

1.9 SDI 1896 cm³ 50 kW (68 KM) 133 Nm 1997 do 2006 Oznaczenia: AGP, AQM
1.9 TDI 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1997 do 2002 Oznaczenia: ALH, AGR
1.9 TDI 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm 1997 do 2002 Oznaczenia: AVG, AHF, ASV, ASK VP


W Vw Golfie 5 generacji, w Skodzie Octavii I po liftingu (od 2001) oraz Vw Pasacie po liftingu czyli od 2001 z tego co wiem takich silników już nie montowali

Pisza różnie:

- że olej opałowy jest to to samo co ropa ale inaczej barwiony (na czerwono)

- jeśli olej opałowy jest odbarwionym kwasem siarkowym to niedobrze (dlaczego?)

- warunki spalania i jego produkty sa inne. Nie jest odporny na niskie temperatury, wytrąca się parafina.

- że jest bardziej suchy od ropy i na bak paliwa powinno się lać 0,5 litra oleju Mixol ale i tak potrafi zacierać wiele elementów silnika

- że mamy opał lepszy i gorszy – czym to się różni?

- ile wytrzymuje pompa paliwa? ktoś może podać konkretne liczby?


Nie żebym namawiał do łamania prawa bowiem jazda na oleju opałowym jest wykroczeniem.

Kodeks wykroczeń, art. 52b: "Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega karze grzywny do 500 zł."
Także grzywna jest śmieszna a poza tym nie słyszałem aby kontrolowano auta osobowe.

No ale po raz kolejny powiem że ceny paliw idą w górę, tylko patrzeć jak przekroczą 6 zł/litr.
Kogo dziś stać na jazdę w takich cenach?

Owszem jest i gaz LPG ale nie każdy jest jego zwolennikiem.
Są tacy co wolą diesla (ja wolę charakterystykę TDI) ale chcąc oszczędzać na aucie które dużo jeździ taniej wychodzi LPG.

Jak to jest z tym olejem opałowym? Czy prawda to że:
Ci, którzy jeżdżą na opale wiedzą i mówią, że jest dobry a nawet lepszy niż ON tylko nielegalny.
Ci, którzy nigdy nie jeździli na opale twierdzą, że jest zły psuje pompę i silnik.

Nie żebym chciał do Golfa wlać bo to za drogie auto i nie warto ryzykować poza tym jest to już PD :)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do humvee5: No nie wiem. Ja nie ryzykowałbym. Zapewne opałowy jest mniej ekologiczny niź napedowy.

Powariowali z ta nagonka na diesle.
W Polsce i Bułgari czy Rumunii wszystko sie sprowadza, wszystko jezdzi i spełnia jormy 😆
Dodano: 6 miesięcy temu
Do SzarnaMamba: o proszę, temat na czasie wygenerowany przez portal. Moje pytanie brzmi, czy aby przypadkowo? ;)

Do MaArek: jak odpowiesz? [hihi]
Dodano: 1 rok temu
Do humvee5: :D
Dodano: 1 rok temu
Do kstilger: no nie, znowu ludziska na aWc na ON nie wyrabiają? [niewiem]
Dodano: 1 rok temu
Tez zauważyłem
Dodano: 1 rok temu
o portal znow odgrzebal posta:) to jak z ta jazda na opale? :)
Dodano: 1 rok temu
Na oleju opałowym nie jeździłem ale do opla 1.7 td oplowski lałem bioetanol (później zmienili nazwę na bio100, na bliskiej tankowałem) gdy jego cena była o 1 zł niższa niż ON. auto jeździło normalnie, przejechało sporo kilometrów, nic się z silnikiem nie działo, spadku mocy nie odczułem, spalanie na tym samym poziomie, silnik jeździ do dzisiaj. Później doładowali dodatkowa opłatę od biokomponentów czy coś i cena się zrównała a nawet czasami droższa była od ON o około 10-20 gr/l i wróciłem do ON. Na opale jeździłem w wladimiriec t25a oraz c360 chodzą do dzisiaj :)
Dodano: 5 lat temu
W DE jak się chce tanio jeździć dieslem to lepiej założyć instalacje na przepracowany OR. W PL to niestety nielegalne lub trzeba odprowadzać akcyzę.
Dodano: 5 lat temu
Ja miałem przygody z olejem opałowym, ale nie jako kierowca :) woziłem go przeważnie z Tallina do Gdyni statkiem
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Masz rację, ważne, żeby nie czarować. Czy awaria była przez opał ?? nie wiem ale więcej już nie wlałem i nie wleję (chyba).
A co do spalania mam w nosie czy mi ktoś wierzy czy nie, że dziadzia pali mało (nie patrz na mój dziennik kosztów bo to jakiś błąd).
Widziałem jak koleś leje do C klasy oranżadę i wiem, że buja się na tym chwaląc się, że autko jeździ bezproblemowo - jaka jest prawda tylko on wie.
Dodano: 5 lat temu
Do starego merca w124 można było wlać wszystko co jest"ropodobne" i na wszystkim jechał. Raczej do Silnika Hdi czy Cdi nie zatankował bym opału, zresztą po co jak wrzucam sobie w koszta.
Dodano: 5 lat temu
Pamiętam czasy jak jeszcze kilka lat temu "opal" mozna bylo kupic na stacji paliw z normalnego dystrybutora, nikt nie pytal czy ma sie w domu piec C.O, samochod na "rope" czy sprzet rolniczy. Bylem świadkiem jak kierowca busa tankowal opal zapytalem jak sie na tym jezdzi odp byla szybka i bardzo prosta: "Panie miliony kilometrow... dolewam tylko troche mixolu i nie wkrecam na wysokie oborty bo tloki wypali" W zimie sprzedawal sie nawet lepiej niz zwykla ropa bo podobno opal nie zamarza. Prawda jest taka ze chyba 3/4 kierowcow jezdzila na tym do poki nie pojawily sie kontrole i zaczeli pobierac paliwo do diagnozy.
Dodano: 5 lat temu
Widzę małe zainteresowanie tematem.

Albo niewielu miało z tym do czynienia albo boja się przyznać.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Diesel zwycięża tym, że nie dokładamy do niego LPG, zakładając go do benzyny koszty są już wyrównane.
Ja nie jestem przeciwnikiem Diesli, w końcu sam takim jeżdżę, ale benzyna mimo tego, że będzie miała mniej tych Nm to zachowa coś co mnie w samochodach urzekło.
Dodano: 5 lat temu
Do Adams93: Prawda ale jest jakieś "ale"...
... 140 konny diesel w mieście nie spali więcej niż 7-8 litrów (i ma 320 Nm momentu) a 140 konna benzyna turbo w mieście spali spokojnie 11-13 litrów (a moment nie większy niż 250 Nm).

W mieście żeby nie DPF to benzyna ze swoim wielkim spalaniem chowa się !

Diesel górą niestety
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Turbodoładowana benzyna też już ma niutonometry no i pozostaje ta cisza we wnętrzu. Jestem użytkownikiem Diesla, lubię charakterystykę jazdy Dieslem, ale klekotu nie lubię i tak już będzie. Najpiękniejszy dźwięk jaki może dać to chyba benzynowe R6 a po nim jest V8 ;)
Dodano: 5 lat temu
Do maciek88: No Maciek, wielu z nas się nie odważy.
Ale merc okular 2.9 diesel (1995-2007)jeżeli wujek mówił prawdę to robi wrażenie że tak długo bezproblemowo
Dodano: 5 lat temu
Do hutax: No życie. Czasem warto przyznać się do błędu czy niewiedzy.
Wiesz jak będziesz ostrzegał ludzi że jesteś pewien że miałeś awarię bo jeździłeś na opale to będziesz miał szacunek.
A nie żeby mówić - wszystko ok, pali piąteczkę a rzeczywistość zupełnie odmienna.
Dodano: 5 lat temu
Do Adams93: A ja kocham terkot diesla. Wiem że może to dziwne ale są i tacy co ubóstwiają ten charakterystyczny dźwięk silnika mercedesa.

Diesel cichy jest lepszy ale już nie ma uroku.

Diesel to jest to - niutonometry i odjazd przy wyprzedzaniu
Dodano: 5 lat temu
VW T3 1,6 TD - około 80 tysięcy kilometrów na opale - w czasach gdy był prosto z dystrybutora za mniej niż 2 zł/litr... ech... (żadnych kłopotów z silnikiem)
Dodano: 5 lat temu
Rozmawiałem kiedyś z kolesiem który Alfą z takim motorem jak mój pojechał do Chorwacji. Zrobił około 3tys na opale (zapas miał w bagażniku) ;) Mówił że nic złego się nie działo, ale gdy jeździł po kraju robiąc niewiele km to tylko na ON.

Wuj ma starego merca okulara 2.9. Rozmawiałem z nim jakieś 2 tyg temu na ten temat. Od 6 lat to auto nie widziało innego paliwa niż opał. ( niecałe 100tys km) Żadnych awarii.

Kumpel ma vw polo 1.7SDI i jeździ albo na opale, albo na tym BIO cośtam... Nigdy nie miał żadnej awarii, tylko własnie wspominał że częściej musi wymieniać filtr paliwa i zimą najlepiej mieszać z ON bo tamte szybciej wytrącały parafinę. Ale ten silnik jeździł dosłownie na wszystkim...na oleju roślinnym zużytym jak i świeżym z biedronki:)

Ja osobiście do mojej Alfy nie odważył bym się wlać. Ale do jakiegoś starego klekota? Jeśli nie w 100% opał, to chociaż 50/50 z ON.
Dodano: 5 lat temu
Autem na OO nie jeżdziłem,natomiast przetestowałem to paliwo jak również OR,przed wieloma laty na starych ciągnikach i powiem tylko że to pozorna oszczędność.
Po przejściu na opał niby nie widać znaczących różnic,na rzepakowym latem silnik pracuje,ale jest słaby i kopci na biało.Mieszanka OO,ON/OR w proporcjii 1/1 nadaje się do użytku,ale silnik jest głośniejszy i potrafi "ciapać". Natomiast powrót do oryginalnego ON dał efekty podobne do remontu silnika,cichsza i spokojniejsza praca oraz spadek zużycia paliwa.Dlatego nie polecam tego paliwa do diesli nawet starszej generacji niż 1.9TDI VP.
Dodano: 5 lat temu
Co do opału zamiast napędu - przecież nie przyznam się, że używałem i rozszczelniła mi się pompa wtrysków i lało jak z wiadra - bo co ? bo wstyd i karane!
... ale z drugiej strony, nikt nie wie dlaczego ta awaria.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Nie powiem ci bo wtedy auta zmieniałem gdzies co rok więc przez 30-40tys. nic się nie stało. Rodzajami opału się nie interesowałem bodajże jeden rodzaj był w mojej hurtowni.
Dodano: 5 lat temu
Mimo tego, że mam Passata na VP silnik AHU to w życiu nie wlałbym opału do niego.
Teraz zadam pytanie, jak można lubić dźwięk TDI? Przejechałem się ostatnio Passatem takim jak mój tyle, że w benzynie i się zakochałem. TDI jest dobry trwały, oszczędny ale nie możemy przy jego okazji mówić o kulturze pracy. Dotyczy to TDI VP jak i PD. Hałas we wnętrzu jest znośny, ale nadal to nie ta cisza jaką spotykamy w benzyniakach.
Dodano: 5 lat temu
Do grzesio70: A pompa wytrzymuje dużo ?
Czasami myślę czy nie przepłacić bo w Niemczech można dostać jeszcze 10 letnie auta z takimi motorami które mają przebieg poniżej 200 tys. km i są wycackane.

Ale przykładowo Golf 4 nie kosztuje 11-15 tys. zł jak w Polsce ale 20 tysiaków. Ale to pewny towar a nie po crash-teście i korekcie licznika

Wszyscy kradną kto zabroni jeździć na opale.
A co oznacza lepszy a gorszy opał? Skad brac ?
Dodano: 5 lat temu
W starszych samochodach, gdzie pompa była smarowana olejem z silnika, to mogłeś okrążyć kilka razy kulę ziemską. Jak mądre głowy wprowadzili smarowanie pomp wtryskowych olejem napędowym, to oszczędności się skończyły, bo pomki nie pracowały tak jak kiedyś. Można było taki opałowy rozcieńczać białą damą, ale to nie dawało gwarancji na bezawaryjność. W dzisiejszych czasach, gdzieś na wsiach starszych ciągnikach typu 30, 60 zetor śmiga się na opałówce dodając do zbiornika olej rzepakowy ze szczyptą denaturatu. Tym samym chłop zaoszczędza, pole zaorane i obsiane, na targ we wtorek albo piątek pojedzie i wszyscy są szczęśliwi.
Dodano: 5 lat temu
Opał kiedyś lałem do Transitów cena była atrakcyjna i do tego Transit w 2.5D każde paliwo przyjmie i prędzej dziury będą na karoseri niż się skończy ten motor.
Odkąd przeszedłem na VW z trochę nowszymi silnikami nie leję bałbym się wlać do np. T4 czy Craftera...
Ale tak jak napisałeś te silniki 1.9 TDI i SDI pasują do tego paliwka rewelacyjnie.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 godzin temu, przez niki129
Z racji z tego że w 323ti wsadziłem tyle kasy że zaczynam myśleć o nie eksploatowaniu tamtego auta zimą. A nie mam co liczyć, aby współmieszkańcy podzielili się zemną swoimi samochodami. A ...
12 komentarzy
Dodano: 17 godzin temu, przez dominik1007
15.08.2018 wybraliśmy się całą rodzinką na jednodniowy wypad do Krynicy Morskiej. Wyjechaliśmy z Olsztyna około 7:30 o 9:50 byliśmy na miejscu. Ogólnie miejscowość zdążyła ochłonąć po ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez babciaela
Dziś wczesnym rankiem na osiedlowym parkingu spotkałam tak oto udekorowany samochód. Niestety, nie widziałam już reakcji właściciela/lki (?).
15 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl