Wpis w blogu auta
Skoda Fabia
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 968 razy
Data wydarzenia: 07.08.2011
Power fjuel LPG inside
Kategoria: zmiany w aucie
Zaczęło się od szukania na forach informacji o instalacjach do Fabii II. Okazało się że jest ich bardzo mało, albo po prostu ludzie się nie chwalą. Pierwsza polecana instalacja to oczywiście ta montowana przez Skodę czyli Landi Renzo Omegas. Opinii o tej instalacji jest co nie miara i tych dobrych i tych złych.
Sporym przełomem było zamontowanie instalacji przez moich dwóch znajomych do praktycznie takich samych Fabii.
Pierwszy zamontował instancje KME, plus listwa i wtryski Valtec. Cena 2600.
Drugi zamontował Stag 4. Cena 2400.
Chodziłem, czytałem, obserwowałem jak im się to sprawuję i podjąłem decyzję że montuję tą drugą czyli jedną z lepszych dostępnych na rynku do tego modelu. Stwierdziłem że nie będę na tym oszczędzał. Całkowite zestawienie mojej instalacji to:
Stag – 4
Reduktor Tomasetto
Wtryski Hana
Wielozawór Tomasetto
Butla toroidalna Bormech 44l
Czyli pomysł jest, teraz trzeba znaleźć montera. A to jest jeszcze większy problem niż sama instalacja.
Powiem Wam że nie ma warsztatu w stolicy, którego ktoś by polecił tak od razu, zawsze jest jakieś ale, albo co gorsza same negatywne opinie.
Jest serwis o nazwie Alltop na Bródnie, który nie ma super opinii, ale co ważniejsze nie ma tych złych.
Pojechałem i pogadałem. Pan polecił mi Staga 3 plus jakieś tam wtryski i listwa. Cena 2400. Powiedziałem mu swoje żądania, na które Pan zrobił wielkie oczy i stwierdził że po cholerę mi takie dobre rzeczy do takiego silnika, ale oczywiście mogę to Panu zamontować za 3000 PLN. Sam Pan, jak i serwis raczej wzbudzały zaufanie, więc umówiłem się na telefon.
Po paru dniach znajomy od Fabii powiedział że mam montować w Radomiu, on tam ma wtyczkę do takiego zaufanego serwisu i bardzo ogarniętego właściciela.
Okazało się że, ów właściciel to dawny spec od ustawiania sportowych samochodów na hamowni. Tym bardziej mnie przekonał bo założy mi to za 2300 PLN !!! !!! 700 zł taniej niż w Warszawie.
Jadę…
Wyjechałem w piątek z rana, aby być tam na 9. Po godzinie i 20 minutach byłem na miejscu. Warsztat raczej taki chałupniczy, ale wyjścia nie było. Minęło 5 godzin i cała instalacja była zamontowana. Później Sebastian (właściciel) pobawił się ustawieniami, mapami, wykresami i wstępnie mi go ustawił. Mam tylko wymienić świece i filtr powietrza bo trzeba i przyjechać za 1000km na główne ustawienie.
Prawdą jest że był profesjonalistą pełną gębą. Mówi że założyć to każdy może, ale problemy są później. Ustawienie i zestrojenie to podstawa.
Wracałem 3 godziny bo korek przed Górą Kalwarią masakrystyczny, później pielgrzymka
Jedzie fajnie, nie czuć różnicy praktycznie. Chociaż przez kiepskie świece czasami trochę szarpnie.
Na koniec obliczyłem że zwróci mi się w niecałe pół roku
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale przy jeździe w trasie 90km/h na dłuższym dystansie jest to wynik jak najbardziej do wykonania
Większych pomiarów na razie nie robiłem.
Ogólnie jak będę jeździł jak dziadek to różnicy nie będzie, a jak normalnie to zapewne coś w okolicach 1-1,5l