Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Andreyew » Potyczki z hałasem w i30 ciąg dalszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Andreyew
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 15383 razy
Data wydarzenia: 05.10.2014
Potyczki z hałasem w i30 ciąg dalszy
Kategoria: inne
Komentarze i wpisy, które pojawiły się po moim ostatnim motoblogu „Auta 100 KM - problemy z halasem skłoniły mnie do dokładniejszego zajęcia się tym problemem w moim aucie. Kilka dni temu pokonywałem A2 trasę do Konina i postanowiłem to wykorzystać. Profesjonalnym decybelomierzem zmierzyłem hałas przy prędkości 140 km/h, który wyniósł 81,3 dBC. Następnie przez kilka sekund z tą samą prędkością jechałem „na luzie”. Wynik pomiaru 79,7 dBC. A więc różnica nieznaczna. I tak zrobiłem kilka prób. Wyniki były bardzo zbliżone do siebie. Robiłem też pomiary przy prędkościach 50, 90 i 110 km/h. I tutaj także odczyty były podobne. Na postoju czy przed światłami silnika w ogóle nie słychać.
Wniosek z tych pomiarów jest jeden: to nie silnik powoduje duży hałas w i30 lecz złe, a wręcz bardzo złe jego wyciszenie. Kiedy jadę 60-ką na luzie dokładnie słyszę szum opon czy odgłosy pokonywanych nierówności. Moje poprzednie auto Golf VI był znacznie cichszym nie dlatego, że miał słabszy silnik (80 KM) ale dlatego, że był lepiej wyciszony. Prawda jest taka, że producenci samochodów masowo oszczędzają na wszystkim. Jeżeli więc Hyundai stosuje tandetne materiały wygłuszające to efekt jest taki, że jadąc autostradą 150 km/h trzeba stosować zatyczki do uszu.
Oczywiście auto można wyciszyć. W przypadku mojego i30 wygłuszyć trzeba całą podłogę łącznie z nadkolami. Sam tego zrobię bo nie mam w tym żadnego doświadczenia ani smykałki do takich rzeczy. Pozostaje więc profesjonalna firma. A profesjonalnym wygłuszaniem aut w Polsce zajmują się wyłącznie firmy typu „Car Audio” przy okazji montażu systemów audio. W moim regionie tylko jedna firma „Car Audio” jest gotowa podjąć się wygłuszenia mojego auta. Za wygłuszenie podłogi i nadkoli w zależności od użytych materiałów proponowana cena to 1500-1800 zł. Pewnie się zdecyduję ze względu na częste podróże autostradami.
Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 14:25:10
Dodano: 6 lat temu
Jak już będziesz wyciszał to kompleksowo. Dodaj podłogę (całościowo) "boczki" drzwi i zewnętrzne blachy jeżeli już, bo w innym przypadku nie będziesz zadowolony. Niektórzy jeszcze dodają dach. Tylko pamiętaj, że auto po takim zabiegu będzie sporo cięższe, a to ma wpływ na osiągi i zachowanie na drodze, szczególnie w zakrętach. Te maty swoje ważą...
Dodano: 6 lat temu
Ostatnio jeździłem X5, wygłuszenie przy prędkościach autostradowych super. Tak jak piszą poprzednicy, lepiej zmienić auto.
Dodano: 6 lat temu
Do Andreyew: na czymś jednak Hyundai przyoszczędził. Teraz w nowym i30 ponoć ma być lepiej i drożej. Tipo 1.4 95 KM też w moim odbiorze hałasuje FIRE-m...
Dodano: 7 lat temu
Często jeździsz autostradami i zdecydowałeś się na i30 z silnikiem benzynowym? Odpuść wygłuszanie i zmień samochód na taki, który jest do autostrad przystosowany... Osobiście bym nie dał komuś grzebać przy moim samochodzie i ściągać wszystkiego łącznie z wykładziną. Wbrew pozorom wymaga to masę uwagi, szczególnie przy plastikach a takie 'warsztaty' na drobiazgi uwagi nie zwracają ;)
Dodano: 9 lat temu
Do robsonik67:A mnie się zawsze wydawało, że Auris jest cichszy od Focusa. Ale oba wyniki są super w porównaniu do mojego i30.
Dodano: 9 lat temu
dopiero co widziałem test porównawczy Focusa i Aurisa-przy 140km/h wyszło ok.70dB dla Focusa.O dziwo Auris był cichszy o ponad 1dB(69,2 dB).Niestety Hyundai na czymś musi oszczędzać ,żeby konkurować cenowo...
Dodano: 9 lat temu
Zamieszczam treść maila jaki otrzymałem z firmy CICHE-AUTO.PL do której wysłałem zapytanie o cenę wyciszenia i30.
"Samochody Hyundai znamy znamy bardzo dobrze! Ten auta pojawiają się u nas dość często ze względu na braki w fabrycznym wyciszeniu. Faktycznie to samochody bardzo "wdzięczne" gdyż rezultaty wyciszenia są najczęściej na prawdę rewelacyjne - poprawa komfortu jazdy ogromna! Model i30 pod względem wyciszenia znajduje się niestety na samym dole hierarchii. Aby poprawić w Pana Hundaiu komfort jazdy należy zadbać może nie tyle o wyciszenie silnika choć także, co znacznie ważniejsze o wyciszenie drzwi, nadkoli przód i tył oraz kompleksowo bagażnika! Dach w opcji bazowej można pominąć. Należy jednak zająć się uszczelkami, a dokładnie ich rewitalizacją co daje doskonałe rezultaty nawet w autach fabrycznie nowych! Kompleksowe wyciszenie Pana i30 to inwestycja w zakresie 5.3-5.5 tys.zł brutto. Czas realizacji 4-5 dni roboczych.

Jeśli chodzi o rezultaty można spodziewać się poprawy w zakresie minimum 2.8, a może nawet ~ 3-3.2dB co oznacza, że we wnętrzu Pana Hyundaia będzie na pewno minimum 2x ciszej! A to na prawdę kolosalna różnica!"
Dodano: 9 lat temu
Do patiomkinA: Na gwarancji mi nie zależy. Zaliczyłem tylko pierwszy przegląd w serwisie i na tym koniec. Mam stały sprawdzony warsztat, który za połowę ceny zrobi mi to samo co w serwisie i to lepiej. Oczywiście biorę fakturę bo zgodnie z prawem unijnym jest ona podstawowym elementem uznania wykonania czynności serwisowej.
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Rozmawiałem z moim przyszłym wykonawcą wyciszenia i on stwierdził, że lepszy efekt daje wygłuszenie nadkoli matą.
Dodano: 9 lat temu
Miałem ten sam problem w toyocie corolli 1,4 .Do prędkości 110 km/h było cicho a po przekroczeniu tej prędkości hałas robił się bardzo uciążliwy. Kupiłem profesjonalne maty do wygłuszenia i sam wyłożyłem przegrodę grodziową od wewnątrz i od strony silnika,podłogę z przodu i nadkola oraz klapę silnika. Różnica była kolosalna.Kupiłem maty średniej jakości bo te bardzo dobre są zaje-drogie.Profesjonalny warsztat za podobne prace (może bardziej profesjonalnie zrobione i szybciej)liczy sobie ok.4000 pln.Warto spróbować samemu tylko zorientuj się co będzie z dalszą gwarancją (może być problem).
Dodano: 9 lat temu
Do tondEK: Są dostępne. I na pewno je zamontuję skoro twierdzisz, że pomagają !
Dodano: 9 lat temu
Jeśli do i30 są dostępne pełne plastikowe nadkola, to za niewielką kwotę uzyskasz lepsze wyciszenie. Po zamontowaniu ich do Swifta różnica była zaskakująca, a koszt niewielki.
Dodano: 9 lat temu
A ja bym nie wydawał kasy. Przemęczył bym się jeszcze trochę i zamienił autko na inne. Zresztą chyba nie jeździsz z prędkościami autostradowymi codziennie? A jeśli tak to zawsze można zdjąć nogę z gazu i jechać wolniej o te 10 km/h ;) a komfort na pewno się w jakimś stopniu zwiększy.
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Mnie też cena 1800 zł nie wydaje mi się wygórowaną jeśli się weżmie np. ceny podane w tym tekście: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wyciszanie-auta-zobacz-jak-to-robia-zawodowcy/w4lzp
Dodano: 9 lat temu
80 dB to bardzo dużo. 3 dB to dwukrotny wzrost natężenia. Warto powalczyć o każdy z nich.
Dodano: 9 lat temu
Te 1800 zł to nie jest katastrofa. Podłoga, nadkola grodz j będzie o niebo lepiej. Warto przekleic też drzwi by nie wpadaly w rezonans, wystarczy jedna mata dla usztywnienia. Daj znać jak zrobisz.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
6 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl