Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi Q3 Sportback SUV Coupe » Poprawianie fabryki – perfekcja musi być







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi Q3
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 585 razy
Data wydarzenia: 05.09.2022
Poprawianie fabryki – perfekcja musi być
Kategoria: zmiany w aucie
Człowiek przyzwyczaja się do dobrego, dlatego każde następne auto celuje aby nie było gorsze pod względem wykonania, materiałów i detali.
Jestem pedantem i wkurzają mnie braki, tandeta i to że nie ma czegoś co mają inne auta.


Magiczne i nielubiane słowo „Premium” czyli coś co nie jest osiągalne dla aut tańszych i niższej klasy.

Na przykład pręt pod maską do jej podpierania ma wiele aut, to jest ujmujące, Golf miał zawsze siłownik maski aż do generacji ósmej w której jest znowu pręt.

Ale mamy wyjątek bo Dacia Duster oferuje teleskop a nie jest autem marki premium.

Tak czy owak w Audi mam siłownik nie ma wstydu jak otwieram maskę aby dolać płynu do spryskiwaczy sama podjeżdża do góry

O klasie auta podobno świadczy skóra chociaż mnie śliska i niemiła w dotyku cerata nie przekonuje a takowa może mieć również tanie auto, zazwyczaj jest to tzw. skóra ekologiczna czyli sztuczna.
Na szczęście mam ja tylko po bokach w newralgicznych miejscach a tapicerka jest z miłej alcantary niczym welur.

Dla mnie zawsze wykładnikiem klasy auta był wyściełany aksamitnym welurem schowek przed pasażerem. Na szczęście golf GTD miał takowy, miał nawet zamek tego schowka. W nowym Golfie ukradli zarówno dywan jak i zamek dlatego uważam to auto za porażkę. Od lat było inaczej.
Audi Q3 ma również taki welurowy schowek, i kolejny mniejszy koło kolana kierowcy tez welurowy i nic w nim nie hałasuje.


Za to poskąpili w Audi żaluzji zasłaniającej ordynarne otwory na napoje i uważam to za największa „wtopę” w tym aucie. Tego już nie zmienię.

Także co mnie niemiłosiernie denerwuje to niewyściełane kieszenie boczne drzwi. Włożona tam butelka z napojem lub puszka puka o boki, poza tym kieszeń jest idiotyczna bo nie paska a na dole ma specjalną gumę. No cóż nie ma aut idealnych.
Za 50 zł kupiłem welurowy 3 milimetrowy dywan samoprzylepny i zrobiłem to samemu. Dywanu mam jeszcze na 10 kieszeni.

Kolejna oszczędność to brak osłony akumulatora, wygląda nieestetycznie no i zimą jednak lepiej gdy akumulator jest bardzie osłonięty, bo ma cieplej.
Znany portal aukcyjny przychodzi z pomocą i już mam dekielek na akumulator za 60 zł, ma nawet klapkę otwierającą „plus” do podładowania.

Także nie ma wstydu i chociaż audi zbłaźniło się brakiem dywanu w kieszeniach drzwi i brakiem osłony akumulatora to naprawiłem te błędy.

Za to ramki drzwi od środka sa oklejone czarna taśma a nie jak w większości aut są w kolorze nadwozia co widać patrząc w bok, nie ma we wnętrzu nic co jest lakierowane znaczy gołe w kolorze auta.

Teraz jestem zadowolony. Aby było wszystko wysokiej jakości, ładne i jak przystało na auto które swoje kosztuje
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar:
No jak nie, jak tak 🤪😁
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: Masz obiecane, a wiesz, na mnie to jak na Zawiszy! 🙃😃
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar:
Mam taką nadzieję 🍻😁
Dodano: 1 rok temu
Do mucko1: To Cię kiedyś przewiozę 🤣
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar:
Ja też bym się cieszył 🤪😁
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: Moje auto to niestety segment D a nie klasa premium, pomimo, że Citroen twierdzi, że DS to ich klasa premium! Mnie na szufladkach nie zależy, najważniejsze, że auto odpowiada mi w 100% i z tego się cieszę! [up]
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Moze i racja.
Tylko ja sie takimi rzeczami nie przejmuje.

Widziałem "cięższe" sylwetki i bryły.

Ważne ze nie jest dziwakiem i ma styl, ze ma piękne lampy i ich grafiki i jest spójny

Niektóre auta maja elementy jakby dodane na siłę, źle wkomponowane

Dla mnie to najładniejsze auto w klasie bo gdyby było inaczej wybrałbym inne.

Cenie także Jaguara E-Pace.

A Audi Q3 tradycyjne nie da sie ukryc że jest dziadkowe

Chociaż i tak o niebo bardziej urodziwe niż toporny i nieco wielki wizualnie Tiguan
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: No tak sie poprzyglądałem na linie boczną i stwierdzam, że niekoniecznie jest to moja linia nadwozia. Za dużo blachy za mało przeszkleń. Tył zbyt zadarty (wysoko linia pokrywy bagażnika) przez co dominuje w sylwetce i wg. mnie za bardzo ją przytłacza.
Generalnie to samochód ładny ale tak jakby brakuje mu lekkości.
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Dupkę ma dość toporną ale to cecha Audi, projektant próbował coś poprawić trochę "kładąc" tylną klapę i zwężając linię okien aby nadać dynamiki sylwetce ale czy mu się to udało to kuż kwestia gustu. Natomiast co do osłony akumulatora to zgadzam się z Tobą w 100% [up] Dodam jeszcze tylko kwestię ochrony przed wilgocią. Szczególnie w "ropuchach" ma to znaczenie, bo benzynę to od dynama w rowerze da się odpalić jeśli da iskrę ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: OK. Tylko nie chodzi o każdego "francuza" tylko o Renault. Te oszołomy po wykryciu nieprawidłowości w zarządzaniu, brakach w budżecie i otrzymaniu dotacji od francuskiego rządu co zrobili zamiast restrukturyzacji? Kupili za to 35% akcji Nissana, a przy poprzednim "zastrzyku" nabyli Dacię co akurat było dobrym posunięciem. Renault to burdel na kółkach dosłownie i w przenośni. W PSA wygląda to zupełnie inaczej.

Odnośnie kontrolki ABS to dziś już się nie zapaliła ale wczoraj zafundowałem Qvecie perfidnie hamowanie z piskolem i pełną siłą od 90 do zera i jest OK. Za to znów przestał pokazywać ile jadę i poziom paliwa mam poza skalą [totalszok] Co ciekawe, że co któreś odpalenie działa dobrze i po odpięciu akumulatora. Podejrzewam tzw. "zimne luty" pod licznikiem. Czeski film we francuskiej aranżacji ;-)

Auto poza gnijącym lewym błotnikiem po jakiejś domorosłej naprawie (pewnie obcierka) Jest w całkiem dobrym stanie. Przy przeglądach aż się dziwią diagności.
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Kwestia kąta. Wg mnie na pewno nie jest ciężka.
Słupek C jest wąski a linia okien idącą pod górę nadają dynamiki. Proporcje też w miarę. Rzut boczny zobacz.
Poza tym na żywo wygląda znacznie lepiej. Na większe auto niż jest
Dodano: 1 rok temu
A tak patrzę na to pierwsze zdjecie całego samochodu i czy to kwestia kąta zdjęcia czy rzeczywisćie tak trochę ciężko z tyłu wygląda sylwetka?
Bo wrażenie jest takie że dolna linia okien zwęża się idąc do góry i do tylu co powoduje wrażenie wielkiej ilości blachy z boku.
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Wykleiłem po obu stronach. Tylko ta guma nie jest zbyt "szczęśliwa" owszem postawiona butelka nie przewraca się ale jak jest wyższa to i tak stuka o plastik powyżej kieszeni
Dodano: 1 rok temu
Podobnie zrobiłem w i10 gdzie też zamykany schowek przed pasażerem, półkę przed pasazeżerem i schowki w tunelu środkowym wykleiłem samoprzylepnym czarnym zamszem.
A wykleiłeś boczne schowki w drzwiach od strony kabiny czy tylko od strony zewnętrznej?

Dodano: 1 rok temu
Do yatsec: taka osłona akumulatora ma dwa zadania w lecie chroni przez ciepłem silnika a w zimie chroni przed szybkim wyziębieniem akumulatora.
Dodano: 1 rok temu
Do yatsec: Mądrego dobrze posłuchać.

Dzięki kolego za uzupełnienie wiedzy. U mnie kwestia bardziej estetyki chociaż jestem na etapie zakupu prostownika aby podczas postoju zimowego akumulator "miał się dobrze".

Modele które miałem nie były zadowalające, trzeba zainwestować w cos droższego
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: tę krótką jedynkę też bym zmienił... wielu użytkownikom Dacii taka konfiguracja skrzyni się nie podoba, ale producent jakby się tym nie przejmował... ma to sens np w Dusterze 4x4 do jeżdżenia w terenie, ale w miejskim Sandero? [boshe]
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: Tak nie mów, chociaż jest w tym racja, francuzy są na rynku niemieckim dobrze wyposażone.
To samo z Japończykami, np Lexus klepie 3 wersje.
Ale jest jeden minus takich konfiguracji, brak możliwości personalizacji.

Jak chce mieć matrycowe światła muszę mieć ceratę na siedzeniach i dziurę w dachu oraz felgi 20 cali.
A ja wolałbym mieć tylko tą pierwszą opcję a kasę za pozostałe wydać np na kamere 360.
Dlatego wybieram auto z Niemiec, nawet Vw.

A Qveta zwariowała, jest taka mądrość ze nie ruszać gówna póki nie śmierdzi tak jest z autami francuskimi, jak jest powypadkowe lub zle naprawione zaczyna sie sypac.

Chociaż uważam że krzywdzi je opinia o awaryjności która wynika ze 90% aut w Polsce ma cofane liczniki i jest po wypadkach.

Takie "ulepy" to psuja sie kazde nawet niemieckie.

za to zadbany salonowy francuz potrafi swoje pożyc. Nie ma reguły
Dodano: 1 rok temu
Odnosnie akumulatora to osłona termiczna jest wbrew pozorom nie przeciwko mrozom tylko chroni go przed temperaturą silnika.
Ten cienki kawałek materiału akumulatora nie ogrzeje w żaden sposób ale już skutecznie osłoni przed gorącym silnikiem. Jesli akumulator osiągnie ok 60 stopni to po prostu spływa masa czynna i nadaje sie na smietnik.
Dodano: 1 rok temu
Do Egontar: Owszem przynależność do grona produkyów premium jest czasami trudna do stwierdzenia.
Przyjeło sie że sa to marki: Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Lexus, Infinity, volvo. Te ostatnie tak nie wszyscy akceptuja.
Twoje auto jak najbardziej jest premium bo DS to najbardziej luksusowa z marek francuskich.
Oglądałem ostatnio DS 4 i robi piorunujace wrażenie jakośca, może nie obsługa i jest nieco szokujący.

Kwestia premium to nie tylko wyposażenie ale jakośc wykończenia, materiały i wuposażenie.
Detale, właśnie one.

I nie jest tu istotna klasa segmentu auta. Czy jest to auto miejskie klasy B (np Mini, Audi A1, DS3) czy limuzyna klasy D (Volvo S90)

Czesto premium mogą byc tylko wyjątkowe wersje jak np w Renault "initiale Paris" chociaż wożenie drewna i ceraty nie czyni auta premium

ale drobiazgi i szczegóły takie jak welur w schowku, siłownik i miękkie wykończenie, wygłuszenie itp to robi różnice i jest postrzegane jako luksus.

a ten luksus wcale nie musi iść w parze z mocą silnika czy komfortem jazdy.
Jednak każde auto klasy premium jest drogie wiec luksus kosztuje

Niektórzy nieco naginają definicje , np Mazda bo ma miękkie deski obszyte skajem czy Peugeot który ceni się jak Audi nawet za model 308.
Dla mnie Golf GTD był taka namiastka Premium, tez naginaną ale skoro zamiast 80 tys zł za 1.4 comfortline kosztował 160 tys zł to był Premium

Po prostu bogata wersja, luksus Panie to jest premium a nie oszczędności na skrawku weluru.
Takie moje dywagacje
Dodano: 1 rok temu
Nie wiedziałem, że te szczegóły świadczą o tym, że auto jest klasy premium. Bo to trochę głupie porównanie. Przecież mam francuza ze wszystkimi tymi "atrybutami" (welur nawet w schowku na okulary) a moje auto jest tylko klasy D! :)
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: We "francuzach" tego nie ma, wiedzą, że ich gówna bez dodatków nikt nie kupi więc są. A mi się dziś kontrolka ABS włączyła dwa razy po naprawie hamulców. Nosz Q!!! Ale gaśnie po minucie tylko wtedy prędkościomierz przestaje działać. Szlag! ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Szukanie oszczędności źle się kończy.

Od Dacii nie wymagamy tyle co od Opla, a od Audi znacznie więcej niż od Opla

Dlatego Peugeot nie może być premium bo nigdy nie był a że teraz auta tej marki polepszyły jakość to nadal kosztują zbyt wiele

Za Peugeota w cenie Audi klienci podziękują

Dacia ma dobra cenę i stosunek ceny do jakości
Dodano: 1 rok temu
Fajnie jak ktoś tak dopieszcza detale. [up]

Cóż, nawet w markach premium szukają głupich oszczędności... ja tam nie narzekam zbytnio, bo co prawda mam badyl pod maską i brakuje rolety w dziurze na kubki, ale reszta pozytywnie zaskakuje jak na auto budżetowe. Nadwozie bardzo dobrze "skrojone" (oczywiście to kwestia gustu), wnętrze bardzo dobre, tylko te pseudochromy w kierownicy i nawiewach dla mnie są zbędne (powodują refleksy). No, ale skoro wziąłem wyższą wersję, to je mam... [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: Jest dokładnie tak jak mówisz. Tylko idioci oszczędzając 5 € jednostkowo na aucie tracą zarobek setek Euro bo klient pójdzie i kupi inne auto które ma siłownik, zamek w schowku i welury w kieszeniach

Tego głupia głupie głowy nie rozumieją

Tzw fałsoszczędności nosci
Dodano: 1 rok temu
Księgowi za pomocą Excel'a rządzą wszędzie niestety. Koszt zamka w schowku to pewnie jakieś 3 Euro + pensja za X czasu tego kto go zamontuje i teraz pomnożyć przez 100 000 sztuk. Rachunek jest prosty ale opinia o marce już bardziej skomplikowana dlatego wyrachowanie kalkulują. Tam gdzie widać to damy, a tam gdzie nie to zaoszczędzimy.

No, a skóra z plastikowej świni to samo zło ;-)

Lubię takie poprawki [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl