Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Highline 1.4 TSI 150 » Półtora miesiąca ze Sportsvanem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1226 razy
Data wydarzenia: 05.04.2016
Półtora miesiąca ze Sportsvanem
Kategoria: obserwacja
Minął właściwie miesiąc od odbioru Sportsvana, auto nie jeździło dużo, czekaliśmy aż zima ustąpi bo nie było sensu zmieniać opon na dwa tygodnie.

Co podoba nam się w aucie:

- siedzi się wyżej ale nie tak wysoko jak w SUV-ie, wysiada się łatwiej bo wystawiając nogę nie ma do ziemi 10 centymetrów jak w autach terenowych, idealna wysokość nadwozia (o ile ktoś lubi siedzieć nieco wyżej)

- auto jest bardzo przestronne, ogromna ilość miejsca na nogi z tyłu (więcej niż w zwykłym Golfie). Auto jeśli chodzi o przestronność prawie jak Passat tylko zapewne nieco węższe wnętrze. Wysoki sufit jednak nie sprawia wrażenia takiego VAN-a jak Touran (no bo jednak ten typ auta jest mniej zgrabny i zwrotny).
Tylna kanapa jest przesuwana, świetne rozwiązanie

- prowadzenie pomimo brak obniżonego zawieszenia i niedużych kół znakomite, nie przechyla się na zakrętach, komfort jazdy wysoki, chociaż vw nie słynie z miękkiego zawieszenia. Postęp w stosunku do Jetty znaczny, zawieszenie cichsze, nawet na dziurach "nie dobija"

- silnik, byłem uprzedzony do TSI ale jest bardzo cicho, silniczek śmiga i moc 150 koni naprawdę robi ważenie, może nie ma startu ze 140 konnym TDI ale nawet dociążony sprawia wrażenie dynamicznego

- spalanie, trudno się wypowiedzieć bo krótkie trasy w mieście to wychodzi 8,5 litra (2-5 km) ale dłuższe wypady trasa przy jeździe zgodnej z przepisami (do 100 km/h) to auto potrafi spalić 6 litrów benzyny. Średnio na razie nie dotarty około 7 litrów.

- fantastyczny zestaw multimedialny, kamera schowana pod znaczkiem, nie brudzi się a obraz w świetnej jakości nawet gdy jest ciemno. Znakomite podświetlenie kabiny „Ambiente’, przestrzeń wokół nóg, klamki (dostępne tylko w wersji Highline)

- o jakości wykończenia, materiałach i spasowaniu nie ma sensu wspominać w końcu to vw. Także kolorystyka w najlepszym guście

- trudno do czegoś się przyczepić, obsługa idealna, wszystko uporządkowane jak to w vw, przycisków w sam raz, ekran systemu multimedialnego dotykowy a nie jakaś „gałka” i przyciski ala „i-drive” czy podobne wynalazki



Co się nam nie podoba:

- jeśli już miałbym się do czegoś przyczepić to klapa bagażnika jest dość duża i ciężka i trudno się ja zamyka, także nieco wyższe drzwi wymagają jak to w nowym aucie większej siły aby zamknąć i nie trzaskać

- drobne braki w wyposażeniu z winy producenta. Przednie światła przeciwmgielne nie sa w technologii LED i świeca brzydko na żółto, także z tyłu poskąpiono tej technologii (nowy Touran i Tiguan mają). Nie można także zamówić gniazda 230 V w konsoli, np. w Skodzie Octavii jest taka możliwość

- brak możliwości zamówienia elektrycznie obsługiwanej klapy bagażnika, w samym bagażniku tylko jedna lampka, zamiast po 2 stronach.

- głupie stoliki z tyłu foteli, nie wiem po co, nikt tam nie jeździ a i stołówki z auta robić nie będziemy, tylko oszpecają. No ale jak ktoś wozi dzieci to mogą się przydać

To co zebrałem to wrażenia moje ale głównie ojca bo ja nie używam tego auta na co dzień. Jednak nasze opinie sa zbieżne, mamy podobne zdanie w wielu kwestiach. Mamy także podobny gust.
Ostatnia aktualizacja: 05.04.2016 20:02:11
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: No tez podałeś niedobry przykład. Meriva to taki dziwaczny jamnik, owszem miejsca z tyłu ma sporo. Ale to ewenement w klasie małych VAN-ów i auto segmentu niższego niż Sportsvann

Nie wiem czy więcej niż Sportsvan czy nie.

Może się pomyliłem ale porównując do zwykłego Golfa Sportsvan ma więcej miejsca na nogi z tyłu, może tyle samo co dłuższy Touran bo ten swoje dodatkowe centymetry długości wykorzystuje na bagażnik.

Ale może ujmę to tak, jest więcej miejsca i wygodniej siedzi się z tyłu jak w Passacie B5.
Przy czasie zmierzę wszystko z ciekawości
Dodano: 8 lat temu
Fajnie, że się podoba, ale z tą olbrzymią ilością miejsca to trochę pojechałeś.
Siedziałem w tym aucie i nawet o klasę niższa meriva bije sv pod tym względem.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Zgodze sie z kolega w kwestii trwałości wyposażenia aut z lat 90-tych.
Ale gdyby nie jego rozwoj zmienialbym auto tylko dla innej karoserii. Przy moich i ojca przebiegach silnik wytrzymywalby z 15-20 lat.

No i zawsze bariera pozostaje cena. Bo 25 tys. Euro to nie to samo co 25 tys. PLN
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Madrze kolega zwrocił uwage na problem anteny, o tym nie pomyslałem. Vw oferuje już moduł DAB dołączany zewnetrznue ale nadal w cenie 1000 zł.
Nie jest mi to potrzebne, poczekamy 5 lat
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zamiast "Nawigacja" można użyć "Mapy" i po problemie. Ilość liter taka sama.
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Nie mówię, że są złe ale, że nie są po polsku i to już dla mojego staruszka byłoby nie do ogarnięcia. Jest całkowicie nie-informatyczny i nie-elektroniczny. Po polsku by się pogubił.
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Ja osobiście sobie chwalę te fizyczne przyciski, raz zapamiętasz i wiesz gdzie co masz. Może i są po Angielsku ale ze zrozumieniem ich chyba by nie ma naprawdę problemu nawet jak byś chyba nie wiedział wystarczy, że klikniesz i wiesz :). Menu w VW nie chwaląc ale uchodzi za wzór do naśladowania dla innych producentów, jest naprawdę przejrzyście i wszystko sensownie poukładane. System się nie wiesza, działa od razu po wyborze konkretnej opcji i tyle.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zewnętrzny Tuner DAB+ można dokupić i podłączyć do radia. Problem jedynie będzie z anteną bo te przyklejane do szyby szpecą i mają słaby odbiór sygnału. Na razie na rynku nie ma za dużego wyboru, może jak już będzie bliżej wejścia tylko sygnału cyfrowego producenci sprzętu wprowadzą coś nowego.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Im większe wyposażenie w aucie tym więcej rzeczy może się zepsuć. Max wyposażenie z lat 90-tych jest dużo wytrzymalsze niż w obecnych autach.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: T6 jeszcze w wersji Generation to wg. mnie powrót VW do poprzednich modeli. Z zewnątrz to mieszanka T3 i T4 a wewnątrz T1...

Powinien z tym że nikt nie liczy poniesionych kosztów by dojechać do 250kkm w T6 a T4.

Duch czasu jest ok jeśli zarabiamy na to i ten "duch czasu" nie przeszkadza nam w zarabianiu...
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Własnie.
Kolejna wada vw pajac w PL nie oferuje tunera DAB (tylko do Passata można dokupić), w Niemczech jest ale kosztuje aż 1000 zł.

Już szacuja ze analogowe radio wyłączą nie wcześniej niż w 2022-2025 roku
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Dla mnie wystarczy ze wytrzyma 140 tys. km.
Trzeba iśc do przodu, z duchem czasu.
W klasie S też kiedyś było mniej elektroniki. Ale tylko 4 koła, kierownica i silnik juz ani mnie ani mojego ojca nie bawią.

A nowy T6 to dopiero "zabawka". Pewnie nie wytrzyma tyle vo Twój ale 250 tysiakòw powinien
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: spodziewasz się, że właściciel będzie zmuszony do wymiany telewizora? A ciekawi jesteśmy, czy i nam po 2020 roku nie przyjdzie zmienić odtwarzaczy samochodowych ze względu na ponoć inne pasmo częstotliwości nadawania...
Dodano: 8 lat temu
Im bardziej patrzę na te "telewizory" wewnątrz aut tym bardziej doceniam swoje oczkowo w głowie po 370kkm.

Niech jasna sprawa służy bezawaryjnie ale chciałbym zobaczyć takiego SportsVana za 300kkm...
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: dzieci czy wnuki pojada rzadko no i własciciel jest "uczulony" na jedzenie czy picie w aucie.
Ma byc wygodnie, wyglad schodzi niestety na 2 plan. Chociaż auto sie podoba
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: No powiem Tobie ze te przyciski z boku radia sa dobre. Przez to sprzet wyglada ciekawie (nie tylko sam ekran) no i sa to jakies skróty aby nie szukac w menu pukajac w ekran zbyt długo.

No a że sa po angielsku, no tak jest w każdym aucie. Łatwiej zmieścic na przycisku "Navi" niż "Nawigacja" i lepiej wyglada.

No a tata rzeczywiscie ogarnia to wszystko "średnio". No ale pomijajac wiek to pokolenie nie wychowane na komputerach.

Wie jak dzialaja podstawowe funjcje, głosnosc czujnika parkowania, oswietlenie czy systemy asystujace ustawiłem według upodobań.
Dodano: 8 lat temu
Co do ostatniego minusa - Tato musi pogodzić się z tym, że jeździ pampersowozem i "ten typ tak ma", a sam Właściciel z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu nie szczyci się wożeniem wnuków...
Dodano: 8 lat temu
Jedynie razi mnie mnie beznadziejne rozwiązanie przycisków obok tego wyświetlacza dotykowego. Skoro wszystko w menu na ekranie jest po polsku to czemu opisy przycisków są po angielsku? Nawet w kopiarkach dołączane są zestawy językowe i można je sobie samemu podmienić. Przecież to tylko 8 kawałków plastiku! Dla mnie osobiście nie ma to znaczenia ale dla ludzi którzy młodość mają już za sobą może to być znaczną niedogodnością. Duży minus za pozorną oszczędność dla VW. Jakbym miał ze 60 lat to pewnie auto spodobałoby mi się ale jeszcze nie mam i jest pozycją totalnie nie dla mnie, a skoro celuje się w konkretną grupę klientów jakimi są ludzie w pewnym przedziale wiekowym to należy brać ich wygodę i predyspozycje np. językowe pod uwagę. Mój ojciec w wieku 65 lat nie byłby w stanie poradzić sobie z takim rozwiązaniem. Wiek i brak znajomości języków oraz totalna ignoracja w kwestiach komputerów i elektroniki byłby u niego barierą nie do pokonania. No ale dzięki za opinię.

A jak Twój ojczulek sobie z tym radzi? Nie dzwoni do Ciebie przypadkiem z pytaniami jak co ma zrobić i ustawić gdy zabrnie w ciemne czeluści opcji tego menu i przycisków?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl