Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo GT [2016-...] » Podsumowanie ostatnich miesięcy białej Alfy GT







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo GT
Dodano: 10 dni temu
Blog odwiedzono 148 razy
Data wydarzenia: 13.04.2019
Podsumowanie ostatnich miesięcy białej Alfy GT
Kategoria: serwis
18.01.2019, przy przebiegu 195 307 km
- wymiana oleju (Rockoil SYNTHESIS 4 Sport 5W40)
- wymiana filtra oleju (Bosch)
- wymiana przednich i tylnych klocków hamulcowych (Steinhof SM587/2-N i SM551-N)

Olej wygrany w konkursie alfaholików, a klocki Steinhof mam już od 50 tys. km w czerwonej GT i nie mam do nich większych zastrzeżeń, więc wpadły i do białej.

03.03.2019, przy przebiegu 198 825 km, wyłączenie programowe EGR
I zupełnie tego nie brałem pod uwagę, ale okazało się, że to właśnie EGR był przyczyną znacznej utraty mocy w ostatnim czasie, także jestem bardzo zadowolony, że zdecydowałem się na jego programowe wyłączenie.

13.04.2019, przy przebiegu 202 162 km:
- wymiana łożyska prawego koła (Starline)
- wymiana osłony przegubu (GKN Lobro)

Alfa od pół roku dosyć sporo jeździ (15 tys. km), wreszcie jak na diesla przystało - wciąż jednak cieszy. Dlatego oprócz działań typowo serwisowo-eksploatacyjnych nadal mam ochotę zajmować się też mniej poważnymi rzeczami, takimi jak np. małą zmianą wyglądu przodu auta:




Dodano: 5 dni temu
Do MarcinGP:
Dodano: 5 dni temu
Do mucko1: Znam Twoje przekonania...
Dodano: 5 dni temu
Do MarcinGP:
Marcin nic na siłę, największy ambaras, aby dwoje chciało na raz.
Mam w tej kwestii swoje doświadczenia.
Dodano: 5 dni temu
Do mucko1: Problem w tym, że nie wyraża ochoty... :-(
Dodano: 5 dni temu
Do MarcinGP:
O ile wiem, Marek to już nie maleństwo i chyba też może do Ciebie wpaść, o ile tylko będzie chciał.
Dodano: 5 dni temu
Do mucko1: Tak, ale chciałbym zobaczyć dzieci...
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
To i dobrze, że się ogarnąłeś.
Dodano: 6 dni temu
Do mucko1: Nie. Od trzech miesięcy w "starym gnieździe" nie byłem.
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
No dobra, a już myślałem, że tęsknisz za starą studnią.
Dodano: 6 dni temu
Do mucko1: teraz jestem sam sobie sterem, żaglem i okrętem. Odpowiada mi to...
Dodano: 6 dni temu
Do MarcinGP:
Nie załamuj mnie. :)
Dodano: 7 dni temu
Do mucko1: i bez obcinania została...
Dodano: 7 dni temu
Do MarcinGP:
Nawet niech Ci to nie chodzi po głowie, osobiście zleciłbym obcięcie Ci parówki. Zostałaby Ci tylko wtedy miłość platoniczna.
Dodano: 7 dni temu
Do mucko1: tak, dokładnie. Drugi raz do tej rzeki nie wejdę...
Dodano: 7 dni temu
Do MarcinGP:
Ta, profesor anatomi porównawczej
Dodano: 7 dni temu
Do MarcinGP:
Masz na myśli kobitkę?
Dodano: 7 dni temu
Do Egontar: Waldi - profesor ;-)
Dodano: 7 dni temu
Do mucko1: już nie jestem. Drugi raz tego badziewia nie wezmę.
Dodano: 8 dni temu
Do Egontar:
W czerwonej GT mam już przejechane na tych klockach 50 tys km. Jestem z nich na tyle zadowolony, że kupiłem teraz komplet do białej. Kilka ostrych hamowań już miałem,dały radę, wolno się zużywają i do tego są w niskiej cenie. Co do porysowanych tarcz to trudno mi się wypowiedzieć, bo najczęściej to jednak tarcze rysuje piasek/kamyczki które dostają się pod klocki.
Dodano: 8 dni temu
Do yatsec:
Ja EGR-ów nie potępiam jako takich, ale niestety doświadczenia z nimi mam średnie bym powiedział. W Tigrze EGR padł, w GT też, a już wcześniej był wymieniany - co ciekawe fabryczny DPF wciąż jest sprawny.
Jeżeli mam zastrzeżenia do jakiś rozwiązań producenta, szukam innych alternatyw.
Dodano: 8 dni temu
Do Egontar:
Widzisz co te wodociągi robią z człowieka....
ciągle gnają do nauki, tylko z placeniem jest do dupy. :(
Dodano: 8 dni temu
Do yatsec:
No nie, ja ich nie potępiam, ale jak wiadomo różnie one dzialają.
Dodano: 8 dni temu
Długo jeździsz na tych klockach od Steinhoffa? Pytam, bo u nas czyli w mieście producenta nie mają dobrych opinii. Są ponoć twarde i zawierają czasem jakieś wtręty o innej twardości, tak że rysują tarcze! Ale sam nie sprawdzałem, więc nie mam opinii! :)
Dodano: 8 dni temu
Do mucko1: Waldi, nie znałem Cię z tej strony, talent, po prostu talent! [up] :)
Dodano: 8 dni temu
Do MarcinGP:
Nie bądz już taki zdesperowany.
Dodano: 8 dni temu
Do yatsec: mój gruchot przechodzi przegląd bez problemu ale po odpaleniu po kilku dniach postoju jak rypnie z rury to na smród zwracają mi uwagę sąsiedzi, no ale wystarczy, że na kilka minut odpalam go codziennie i tego efektu nie ma. Pewnie przy kilkudniowym postoju w rurze wydechowej zbierają się jakieś osady i wypalają jak temperatura wzrośnie gdy auto odpalę.
Dodano: 8 dni temu
Do MarcinGP: nie nazwałbym pilnowania składu spalin przejawem poprawnego idiotyzmu:)
W silnie zurbanizowanych miastach, które nie mają tego problemu co my czyli niskiego spalania z kotłów na węgiel największym trucicielem są właśnie tlenki azotu. Wydaje mi się, że regulacje by nam się przydały bo powietrze mamy paskudne a i sporo tradycji gruchotów, które zaliczają przegląd za flaszkę.
Dodano: 8 dni temu
Do yatsec: żadne regulacje w tym zakresie nie są nam potrzebne. Nie jesteśmy poprawnymi poprawnymi idiotami jak "niemiaszki"
Dodano: 8 dni temu
Do mucko1: bardzo ładny wykład:) Dodam tylko od siebie, że ten prawidłowy skład spalin w przypadku silnika spalinowego zawiera niestety sporo NOx bo zasadą działania silnika spalinowego jest nadmiar tlenu/powietrza. Silnik benzynowy ma mieszankę stechiometryczną czyli ok. 14,5 jednostki powietrza na jednostkę paliwa. Przy dużych obciążeniach, zawór EGR jest zamknięty, nadmiar powietrza powoduje spalanie w wysokiej temperaturze, katalizator nie jest w stanie rozłożyć tlenków azotu w takiej ilości, żeby auto nie truło.
Niestety analizatorem nie sprawdzisz bo większość analizatorów w PL nie mierzy NOx. Nie mamy rozwiązań prawnych, które umożliwiałyby lub wręcz nakazywały SKP taki pomiar. Co więcej, taki pomiar powinien być właściwie dokonywany na hamowni pod dużym obciążeniem silnika a na to nie ma warunków praktycznie żadna.
A sprawa robi się jeszcze poważniejsza w dieslach gdzie nadmiar powietrza w stosunku do paliwa jest jeszcze większy i tam mamy sporo sadzy i jeszcze więcej tlenków azotu. Przecież cała tzw. dieselgate rozbijała się o NOx. Stąd też mamy w dieslach adBlue i katalizatory SCR które też mają rozbijać tlenki azotu na azot i tlen, czyli pierwiastki nieszkodliwe. Nie potępiajcie zatem w czambuł EGRow
Dodano: 8 dni temu
Do mucko1: znam ale byłem już zdesperowany.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez Typowy_Janusz
Święta, święta i po świętach, przejechane do rodziny i z powrotem prawie 400km. Jadąc na święta 120-130km/h i trochę "eską" 150 spalił mi średnio 5,8l/100km, ale 180km zrobiłem w 2h ...
2 komentarze
Dodano: 16 godzin temu, przez ArizonacarWawa
witajcie! w ubiegłą sobotę postanowiliśmy zwiedzić White Rock znajdujące się w Kanadzie w BC. Jest to miasto nad oceanem zamieszkałe głównie przez emerytów.I tak w starym Cadillacu można ...
6 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez humvee5
Ponieważ liczy się pamięć i proste życzenia składane Przyjaciołom, Bliskim i Znajomym, więc pozwólcie że oszczędzę w blogu dodawania obrazków czy GIF-ów. Gdzieś usłyszałem, że ...
10 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl