Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Jazz Honda Jazz » Podstawowy serwis po zakupie auta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Jazz
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 815 razy
Data wydarzenia: 17.01.2020
Podstawowy serwis po zakupie auta
Kategoria: serwis
W aucie do zrobienia po zakupie:
Opony przednie
wymiana paska osprzętu
olej w silniku + filtr
olej w skrzyni biegów wymiana dynamiczna, którą zalecam bo do tej pory wymieniałem tak olej w automacie Murano, Audi i zawsze po takiej wymianie poprawa na wielki plus.
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: to wiesz jak ktoś chce automat to go nie przekona żadna super działająca skrzynia manualna :) a ruszam różnie :) mercem z hamulca na zawodach :) nie wiem czy widziałeś moje filmy a jest też właśnie o jazz w moim profilu to zapraszam do oglądania :)
Dodano: 4 lata temu
Do KKrzysztof79: To dbaj, wymieniaj olej i ruszaj dynamicznie z miejsca (wtedy sprzęgło startowe tak długo nie pracuje:)
I ciesz się sprawną CVT, oby szybko nie odmówiła współpracy. Gdyby nie to i korozja to to jest jedno z najlepszych miejskich aut z jakimi miałem do czynienia. A z kolei skrzynia manualna w Jazzach chodzi tak dobrze, że mógłbym ją stawiać za wzór jak ten mechanizm powinien pracować, niezależnie od klasy samochodu. Jest super precyzyjna, biegi wchodzą jednym palcem.
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: mój ekspert od skrzyń automatycznych mówi, ze ona działa idealnie u mnie to raczej nie było sprzęgło ponieważ miałem lekką wibrację :) i nie wiem czy to od skrzyni czy za długo auto stało :) a czy padnie to kto wie może kiedyś się dowiemy obecnie jeździ normalnie.
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec:
Jeszcze nie smarowałem, ale tam prawie nikt nie jeździ. Muszę posmarować za to szyny mojego siedzenia.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Muczysław, a kiedy ty czyściłeś i smarowałeś prowadnice drzwi w woyku?:P
Dodano: 4 lata temu
Kto smaruje, ten jedzie.
Dodano: 4 lata temu
Do KKrzysztof79: Tak, typową awarią tej skrzyni jest zużycie sprzęgła startowego, które objawia się szarpaniem w pierwszej fazie rozpędzania samochodu ze startu zatrzymanego. Czasem udaje się przedłużyć agonię tego sprzęgła wymianą oleju, czasem dodając różnej maści rewitalizatory do skrzyń ale jeśli szarpania się zaczęły to znaczy, że zużycie już nastąpiło. Może chwilowo ustąpić po wymianie oleju czy dolaniu uszlachetniacza ale tak jak wspomniałem, to w zasadzie tylko przeciąga moment naprawy, która niechybnie się pojawi na horyzoncie. Można też jak jeden z moich klientów nie dopuszczać szarpania do wiadomości i jeździć tak dalej (udaje mu się już drugi rok:)
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: mam okazję jeździć przed i o wymianie dynamicznej w następujących samochodach Nissan Murano, Audi A8, Honda Jazz w każdym przypadku ta wymiana jest na duży plus. Co do awaryjności to czytałem o szarpaniu przy ruszaniu a raczej wibracji. W tej hondzie jak ją kupiłem minimalnie była wibracja przy samym ruszaniu ponieważ u jest do ruszania jakieś sprzęgło i dopiero potem się przenosi na łańcuch co mi tłumaczył mój gość os skrzyń biegów. Po wymianie oleju jest idealnie.
Dodano: 4 lata temu
Nachodzą mnie czasem wątpliwości odnośnie dynamicznej wymiany oleju, zwłaszcza w skrzyniach, w których to nie jest oficjalna, zalecana procedura. Niektóre nowoczesne skrzynie rzeczywiście przewidują wyłącznie dynamiczną wymianę oleju, mają do tego przystosowane spusty i wloty.
Ale kiedy w skrzyni jest przewidziana klasyczna procedura (jak w Jazzie) czyli korek spustowy i wymiana filtra to zastanawiam się czy wymiana dynamiczna ma jakikolwiek sens. W klasycznym automacie możemy jeszcze dyskutować bo faktycznie, część starego oleju zostaje w konwerterze ale zwykle taka ilość nie powoduje że nowy olej zostanie zanieczyszczony bo jednak stosunek ilości nowego środka smarnego do tego, który został jest znacznie wyższy. Zresztą producenci skrzyń nie twierdzili, że wymiana statyczna jest niewystarczająca. Co bardziej zapobiegliwi wymieniali olej w klasycznej skrzyni dwukrotnie. Dynamiczna wymiana oleju pojawiła się wraz z nowszymi typami skrzyń, zapewne częściowo jest to związane z szybkością ich działania, precyzją wykonania zaworów a częściowo z chęcią zarobku przez producenta. W Hondzie zostaje bardzo niewielka ilość oleju, w zasadzie ze skrzyni się go spuszcza w całości.
Nie wspominając o zwiększonych kosztach i wątpliwej stronie ekologicznej takiej wymiany, która pociąga za sobą znacznie wyższe zużycie środka smarnego do przepłukania skrzyni.
Kolejną kwestią pozostaje niezbyt wysoka trwałość tej skrzyni w Hondzie, która nie wydaje się mieć wiele wspólnego z częstotliwością wymian oleju (oczywiście mówimy tu nie o zaniedbaniach a raczej o profilaktycznej wymianie częściej niż zaleca producent). Większość tych aut np w USA na złom posłała właśnie awaria skrzyni CVT, bo nie opłacało się ich już naprawiać w tak tanich samochodach. Na forach Hondy można spotkać wiele wpisów ludzi, którzy mieli typowe awarie skrzyń pomimo zwiększonej częstotliwości obsługi.
Dodano: 4 lata temu
Dodano: 4 lata temu
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
11 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Tejlor
opis w cz. I
12 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl