Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Jazz Honda Jazz
»
Podstawowy serwis po zakupie auta
Wpis w blogu auta
Honda Jazz
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1004 razy
Data wydarzenia: 17.01.2020
Podstawowy serwis po zakupie auta
Kategoria: serwis
Opony przednie
wymiana paska osprzętu
olej w silniku + filtr
olej w skrzyni biegów wymiana dynamiczna, którą zalecam bo do tej pory wymieniałem tak olej w automacie Murano, Audi i zawsze po takiej wymianie poprawa na wielki plus.
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

I ciesz się sprawną CVT, oby szybko nie odmówiła współpracy. Gdyby nie to i korozja to to jest jedno z najlepszych miejskich aut z jakimi miałem do czynienia. A z kolei skrzynia manualna w Jazzach chodzi tak dobrze, że mógłbym ją stawiać za wzór jak ten mechanizm powinien pracować, niezależnie od klasy samochodu. Jest super precyzyjna, biegi wchodzą jednym palcem.
Jeszcze nie smarowałem, ale tam prawie nikt nie jeździ. Muszę posmarować za to szyny mojego siedzenia.
Ale kiedy w skrzyni jest przewidziana klasyczna procedura (jak w Jazzie) czyli korek spustowy i wymiana filtra to zastanawiam się czy wymiana dynamiczna ma jakikolwiek sens. W klasycznym automacie możemy jeszcze dyskutować bo faktycznie, część starego oleju zostaje w konwerterze ale zwykle taka ilość nie powoduje że nowy olej zostanie zanieczyszczony bo jednak stosunek ilości nowego środka smarnego do tego, który został jest znacznie wyższy. Zresztą producenci skrzyń nie twierdzili, że wymiana statyczna jest niewystarczająca. Co bardziej zapobiegliwi wymieniali olej w klasycznej skrzyni dwukrotnie. Dynamiczna wymiana oleju pojawiła się wraz z nowszymi typami skrzyń, zapewne częściowo jest to związane z szybkością ich działania, precyzją wykonania zaworów a częściowo z chęcią zarobku przez producenta. W Hondzie zostaje bardzo niewielka ilość oleju, w zasadzie ze skrzyni się go spuszcza w całości.
Nie wspominając o zwiększonych kosztach i wątpliwej stronie ekologicznej takiej wymiany, która pociąga za sobą znacznie wyższe zużycie środka smarnego do przepłukania skrzyni.
Kolejną kwestią pozostaje niezbyt wysoka trwałość tej skrzyni w Hondzie, która nie wydaje się mieć wiele wspólnego z częstotliwością wymian oleju (oczywiście mówimy tu nie o zaniedbaniach a raczej o profilaktycznej wymianie częściej niż zaleca producent). Większość tych aut np w USA na złom posłała właśnie awaria skrzyni CVT, bo nie opłacało się ich już naprawiać w tak tanich samochodach. Na forach Hondy można spotkać wiele wpisów ludzi, którzy mieli typowe awarie skrzyń pomimo zwiększonej częstotliwości obsługi.