Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Venga » Początki...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Venga
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 1049 razy
Data wydarzenia: 10.09.2020
Początki...
Kategoria: inne
Pierwszy wymagany przegląd,pora na wrażenia. Ze względu na wiadomo co kilometry nawijają się niespiesznie , a jazdy w większości odbywają się wokół komina, stąd (a także z powodu nogi drugiego w domu szofera(-ki)) nieco wyższe spalanie. Psychologicznie było jeszcze gorzej, bo komputer wykazywał zużycie ok.2l/100 większe niż rzeczywiste, po interwencji serwisu zaczął pokazywać wartości bardziej realne.
Venga jaka jest każdy widzi, pojazd nabyty dzięki temu, że spełnia większość moich,od lat niezmiennych wymagań - prostota konstrukcji (w domyśle niezawodność) i określone oczekiwania w sprawie wymiarów i wnętrza, przy braku parcia na bajery i tzw. nowoczesność.
A więc z zewnątrz trochę przeszkadza niska dolna krawędź zderzaka w starciu z krawężnikami (ale tak niestety mają wszyscy brani pod uwagę konkurenci).Wewnątrz otoczenie mało ekskluzywne, ale dość estetyczne (niestety, całe stada świerszczy, choć na razie są to raczej świerszczyki), wsiada się i siedzi wygodnie, purysta mógłby przyczepić się do niezbyt dopracowanego, nieregulowanego podparcia lędźwiowego. Niepojętym jest dla mnie, dlaczego dla wielu regulacja oparcia pokrętłem jest zaletą, czyżby dokładność do minut kątowych była ważniejsza od szybkości i wygody regulacji? Bardzo dla mnie wygodne jest szerokie podparcie lewej stopy.Miejsca wewnątrz jest wręcz nadmiar, nawet z tyłu spore osoby nie narzekają, przydatne możliwości konfigurowania kanapy i bagażnika, a tam zmyślny schowek. Widoczność do przodu i na boki niezła, do tyłu trochę gorzej, przydatna jest tu kamera. Cieszą klasyczne przyrządy do sterowania: wszystko istnieje realnie, pokrętła mogłyby jednak być większe, a sterowanie nawiewami też mogłoby być bardziej intuicyjnym pokrętłem w miejsce klawiszy. Wszelkie automaty działają nieco sprawniej niż w poprzedniku, nie na tyle jednak, bym stał się ich entuzjastą.Tempomat (zwykły, jakoś nie ufam pędzonym chińszczyzną adaptacyjnym urządzeniom) działa,ale jego wadą jest to, że nie wyświetla się aktualnie nastawiona prędkość i trzeba polegać na coraz bardziej zawodnej własnej pamięci. Własności jezdne i komfort zawieszenia takie, jakich spodziewać się należy po tego typu pojeździe, zaskakuje duża zwrotność. Dobry nastrój potęguje fakt,że pod maską brak nowomodnych inżynierskich fanaberii(żeby jeszcze nie było jednego z bardziej idiotycznych patentów ostatnich lat-S&S). Osiągi wystarczające, a ich wykorzystanie poprawi się zapewne, gdy tylko zacznę bardziej intuicyjnie korzystać z sześciobiegówki (na razie częściej niż zwykle posługuję się obrotomierzem). Ogólna ocena na dziś to 4+ z perspektywą poprawy.
Ostatnia aktualizacja: 17.09.2020 09:49:42
Dodano: 3 lata temu
Do ANNA83: Jakość serwisu Kii nie sprawia najlepszego wrażenia, ale na razie uniknęli większych wpadek.
Dodano: 3 lata temu
Wiem, kiedyś była o tym mowa, u mnie znowu kilka osób narzeka w ten sposób na swoje zakupy marki Kia, no co się komu trafi... Ja na razie nie, ale wiadomo...??! jak jeszcze nic nie zgłaszałam, to i niby czemu miała bym mieć negatywne odczucia. Na razie mój powoli zbliża się do 2 roku, mało jeżdżę ostatnio, ogólnie przdbieg wręcz symboliczny. Wiedziałam co kupuje i czego oczekiwać, na razie się zgadza. Tu widzę też oczekiwania były racjonalne więc Venga też cieszy :-)
Dodano: 3 lata temu
Do ANNA83: W pewnym momencie dojrzałem nawet do Baleno,w zasięgu była nawet najwyższa wersja wyposażeniowa, ale wtedy fizycznie nie było już żadnych. Może to i dobrze, bo kilkunastoletnie kontakty z firmą, a zwłaszcza z ich polskim przedstawicielstwem nie budziły zbyt wielu pozytywnych emocji.
Dodano: 3 lata temu
Ale ten czas leci, wydaje się, że dopiero kupiony. Ja mimo obaw już się przyzwyczaiłam do niskiego zderzaka i na razie jeszcze nic nie zarysowałam fakt- uważać trzeba nawet na prostej drodze, trzeba wypatrywać co tam jeszcze nie załatane.
Baleno rzeczywiście jest niskie jak pisze poniżej, ale da się z tym żyć i też podobnie oceniać na plus jak tę Vengę.
Życzę dalszego zadowolenia z autka :-)
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Leżący jej się marzą?
To co Ty w domu robisz? A może bardziej czego nie robisz [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar:
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: Nie tylko po krawężnikach, ale po leżących policjantach też! 😉👍
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar:
Piotrze, to małżonka jeździ po krawężnikach? lepiej niech uważa - maja zwiększyć kary za atakowanie policjantów.
Dodano: 3 lata temu
Do wektor1: Niestety w miastach co krawężnik na parkingu to inna jego wysokość. Dlatego żonie kupiłem Juke! 🤔😉
Dodano: 3 lata temu
Do Egontar: Po doświadczeniach z lianą chciałem uniknąć podobnych, stąd z grona kandydatów wypadło Baleno. Na obrazkach Venga (z jej krótkim zwisem przednim, taki przynajmniej był na rysunkach) wydawała się być wolna od tego problemu, życie pokazało niestety, że jest inaczej. Zresztą i inne oglądane modele obarczone były podobną wadą.
Dodano: 3 lata temu
NIsko zawieszone zderzaki to faktycznie problem w polskich miastach. Wiem, bo miałem New Beetla z prześwitem 9,5cm. Trzeba się nauczyć z tym jeździć. :)
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: A ja mam w kuchni meble koloru "venge", liczy się?
Dodano: 3 lata temu
"prostota konstrukcji (w domyśle niezawodność)"

Od 10 lat stosuję tę maksymę i (jeszcze) się nie zawiodłem. ;)
Dodano: 3 lata temu
Venga nowe porządki, tfu..początki

Ostatnio miałam przyjemność jechać taką Vengą jako pasażer. Fakt, przestronności nie można jej odmówić. 👍
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: W tym samochodzie świerszcze są prawdopodobnie pochodną jakości montażu wykończenia(ten nie powala), kiedyś dość mocno mi to przeszkadzało, z wiekiem staję się bardziej tolerancyjny
Dodano: 3 lata temu
Akurat świerszcze odzywają się u mnie w schowku na tunelu środkowym - prawdopodobnie za mało pianki, a i wiecznie coś tam trzymam i wożę. Zapewne niepotrzebnie w gros przypadków😂
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl