Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-3 Saab`a
»
Pierwsze wrazenia z Saab 9-3 19 TiD 150bhp sportwagon 2007
Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3278 razy
Data wydarzenia: 03.02.2014
Pierwsze wrazenia z Saab 9-3 19 TiD 150bhp sportwagon 2007
Kategoria: obserwacja
Jak w tytule pragne podzielic sie pierwszymi wrazeniami z jazdy i uzytkowania mojego nowego towarzysza drogi.
Przesiadka z Bmw 320d touring wymuszona byla juz odpowednim wiekiem pojazdu jak i stanem technicznym przy ktorym ewentualne naprawy stawaly sie malo ekonomiczne.
Samochod zakupiony w listopadzie 2013 przy stanie 150000 km od pierwszego wlascicela. Do dzisiejszego dnia przejechane juz ponad 10k km wiec mozna juz cos napisac.
Ilosc miejsca z przodu jak i z tylu samochodu delikatnie na korzysc Saaba w porownaniu z bmw.
Wysoki poziom wyposazenia w wersji Vector sport znacznie uprzyjemnia podrozowanie, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja ktora dziala wysmiencie, swietnie dzialajace swiatla ledowe do jazdy dziennej i halogenowe przy pogarszajacych sie warunkach.
Swietne, wygodne fotele w pol-skorze (najwygodniejsze jakie mialem przyjemnosc posiadac), dosc sztywne lecz wygodne zawieszenie.
Prosty w obsludze komputer z mozliwoscia ustawien klimatyzacji i czujnikow parkingowych. Bardzo ciekawa opcja Night Vision ktora uprzyjemnia jazde po zmroku (wylanczane sa wszystkie nie potrzebne swiatelka w konsoli samochodu).
Szum powietrza pojawia sie przy predkosci 120 na godzine i na szczescie nie rosnie (przynajmniej do 170 ktore udalo mi sie na chwile obecna wycisnac) na tyle by trzeba bylo glosniej mowic w samochodzie.
Bardzo dobrze dzialajacy zestaw audio z wejsciem Aux. Trzy wyjscia 12v co w samochodzie typu kombi jest bardzo pomocne.
Dwa schowki klimatyzowane w ktorych mozna przechowywac napoje itp ( schowek na rekawiczki* plus podlokietnik), oba mozna na szczescie *wylaczyc jezeli nie sa w uzyciu.
Silnik w sam raz by sprawnie wyprzedzac i rozpedzic samochod, zawieszenie w porzadku jednak przy szybszym pokonywaniu zakretu czy ronda pojawia sie dosc duzo nadsterownosci(nie jest to bmw). Spalanie w trasie ok 6-7 litrow, w miescie 8-10 w zaleznosci od warunkow jazdy.
To tyle odnosnie pozytywnych wrazen, niestety sa bledy w wykonaniu samochodu i to niektore dosc powazne.
Po pierwsze jakosc wykonania niektorych elementow wola o pomste do nieba
Swietne, wygodne fotele posiadaja wade konstrukcyjna, wyciera sie boczek od strony drzwi o ktory zahaczamy przy kazdym wsiadaniu/wysiadaniu z samochodu (w efekcie skora jest przetarta).
Manetki kierunko-wskazow czy wycieraczek zrobione w taki sposob ze mamy wrazenie ze mozna je w kazdym momencie zlamac.
Przed zakupem sprawdzalem 6 roznych modeli tego wlasnie samochodu i wszystkie mialy takie wlasnie niedopracowania
Na szczescie zalety w znaczacy sposob przewyzszaja wady i na chwile obecna samochod jezdzi bezawaryjnie.
W samochodzie wymienione sa wszystkie plyny i filtry, zrobiony rozrzad, pompa wody oraz wymienione tarcze i klocki hamulcowe przod/tyl. - teraz powinienem tylko jezdzic i lac ;]
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Złośliwi mawiali, że łatwiej zniszczyć to szkiełko (porysować, nie potłuc) niż skruszyć skorupkę "zbuka"
Z autopsji wynika, że niektóre auta mają chroniczne wady modelowe, które polegają na pośledniej jakości materiałowej. Co irytuje jak diabli w codziennym użytkowaniu. W Twoim SAAB-ie jest to - jak widać - ów diabeł, który tkwi w szczegółach.
Choć osobiście wolę uważać na dźwigienki niż np. zobaczyć po sześciu-siedmiu latach, jak rdzewieje karoseria np. dużo bardziej markowego Mercedesa C-Klasse