Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Plus Style 1.6 TDI 105 » Pierwsze inwestycje w Plusie – nowe opony







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Plus
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 784 razy
Data wydarzenia: 18.09.2018
Pierwsze inwestycje w Plusie – nowe opony
Kategoria: zmiany w aucie
W październiku minie rok jak moje druga połówka porusza się Golfem Plusem.
Auto na pewno zostaje u nas następne kilka lat gdyż sprawuje się znakomicie a jego stan spełnia nasze wygórowane oczekiwania.

Czas przygotować auto do zimy. Oryginalne gumowe dywaniki do wnętrza już zakupiliśmy zaraz po zakupie auta za jak pamiętam 45 Euro ale niestety nie było kompletu tylko 2 przednie. Z tyłu prawie nikt nie jeździ więc pasuje.
Wycieraczki na szyby są w dobrym stanie.
Z rzeczy „gumowych” przyszedł czas na nowe opony zimowe.
Auto do tej pory poruszało się na średnio ciekawych oponach zimowych Vredestein, rok produkcji 2012, owszem mają jeszcze jakieś 4,5 milimetra bieżnika ale poprzedniej zimy przytrafiło się uszkodzenie jednej opony.
Gruby wkręt został usunięty i w jego miejsce mądry, znaczy głupi Niemiec zastosował naprawę znaną jako wciągnięcie sznurka czyli kawałka gumy. Nie jest to ani poprawna naprawa ani trwała.
Ale nie mam zamiaru tej naprawy poprawiac.

Opony mają 6 lat, można by jeszcze rok na nich pojeździć.
Ale po co ? Rachunek jest prosty. Dzisiaj auto ma 6 lat, kupię nowe opony które posłużą przy niewielkich przebiegach spokojnie kolejne 4 albo i dłużej. Bo gdy Plus będzie miał 9-10 lat to zapewne pozbędziemy się go aby dostać jeszcze jakieś sensowne pieniążki i żeby przebieg nie zbliżył się mocno do magicznej liczby 200 tys. km

Dlatego im szybciej kupimy nowe dobre opony tym dłużej będziemy się z nich cieszyć a nie ktoś kto dostanie je z autem w dniu sprzedaży.
Stalowe felgi 15 cali to jeszcze spadek z Tourana, dobrze mieć kolejnego volkswagena, po odnowieniu 2 lata temu są jak nowe.
Opony w rozmiarze 195/65 R 15 są tanie. W porównaniu do tego samego modelu w rozmiarze 16 cali mamy spora różnicę.
Początkowo przymierzałem się do Nokianów WR D4 ale okazało się ze najnowsze Michelin Alpin 6 kosztują podobnie i nawet taniej niż w Polsce.

No a ta marka i modele Alpin 5 oraz 6 to klasa światowa, wygrywaja wszystkie testy i wśród opon zimowych to „mercedes”. Może nie jest nam do tego auta taki zakup potrzebny ale za te 900 zł to chyba warto. Bo może za 700 zł byłoby coś starszego, może trafiłyby się z roku 2016.

Za komplecik z przesyłka oczywiście świeżutkie z 26 tygodnia 2018 roku zapłaciliśmy 217 Euro. Czyli sztuka kosztowała 54 z groszami.
To model z roku 2018 więc była pewność ze nie dostaniemy opon z roku 2016 co jest dopuszczalne prawem bo 2 letnia opona która leżała w magazynie jest uznawana handlowo jako nowa.

Wyważenie i założenie to koszt 60 Euro, sporo ale mam kogoś kto zrobi to bez faktury za 30-40 Euro.
Zapewne po 15 października się założy ale zakup poczyniony we wrześniu bo to ostatnia chwila aby cena nie poszły w górę przed sezonem.

O oponach napisze jeszcze nie raz.
Pozostałe auta także szykują się do zmian. Golf 5 teraz zimą a GTD przed marcem 2019.

W Plusie następna inwestycja to nowy rozrząd, auto w 2019 będzie miało 7 lat, guma się starzeje a i przebieg będzie dochodził do 100 tys km.
Tylko głupi Niemiec czeka do 120 tys bo ta napisali w instrukcji i nawet jak auto ma 11 lat to czeka az na liczniku wybije wymagana ilość kilometrów i liczy ze pasek nie pęknie.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2018 20:54:08
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: bo na uszkodzonym silniku wiecej zarobia:P
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: W serwisie ostatnio na przeglądzie kazałem sprawdzić pasek (90tys.km i 6 lat). Serwis twierdzi, że wymieniać nie trzeba! :)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Goodyeary są lepsze przynajmniej wg testów :) ja już zrobiłem 40 czy 50kkm musiał bym sprawdzić i przy okazji zmierzyć bieżnik ile go ubyło
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: No dzięki za opinie. Ja do GTD prawie zdecydowałem sie na Michelin Crossclimate. To poza tymi co ma kokega jedyne sensowne wielosezonówki. Jedyne obawy to scieralnosc gdy temperatura wyniesie ok 30 stopni i szumy w podobnych warunkach.
Wiem ze 18 cali zużyje sie szybciej ale te 50-60 tys km powinna wytrzymac.
Jeżdże szybko ale nie ostro.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: w Lagunie mam Goodyeary 4season gen2 i po autostradach nimi sporo zrobiłem nie było słychać żadnych szumów opon. Wg mnie trzymają się dobrze i w deszczu i w zimie. Naprawdę nie widzę powodów żeby zmieniać opony to raz a dwa lepiej taką oponę wielosezonową wymieniać co 3-4 lata i mieć ciągle świeżą gumę a nie jeździć po 6 czy wiecej lat na jednym komplecie
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: to juz francuzi polecieli w Lagunie jak byla nowa zalecane bylo 120 kkm lub 3 lata w zaleznosci co pierwsze. Jak wymieniam teraz to w serwisie mówią mi że to co założyli to na 60kkm lub 3 lata osobiście jeździłem ostatnio 4 lata i jakies 50kkm i wolałem już wymienić niż się zastanawiać ile jeszcze pociagnie
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: odnośnie terminów wymiany rozrządu to tutaj cię zmartwie, u mnie w Citroenie nie ma terminu zależnego od ilości lat, natomiast jest wyłącznie termin odnośnie ilości kilometrów! I to jest 240tys.km lub 180tys.km i to nie w zależności od tego co wystąpił wcześniej 🤣 tylko czy auto jest eksploatowane w warunkach normalnych czy ciężkich, za warunki ciężkie uznaje się na przykład jazdę po mieście! 🤔
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: To, że Ty się starasz to bardzo dobrze ;-) ale inni mogą się nie starać i wtedy lepsza opona jednak może trochę pomóc a czasami metr czy dwa robi wielką różnice.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Ja sprzedałem Navigatory na OLX po jednej zimie i nie chce już opon budżetowych, minimum to średnia półka, zupełnie inna jazda. Oczywiście dla bardzo spokojnego kierowcy w mieście nie ma różnicy, dlatego dla żony wybrałem ostatnio Zeetexy, kierowałem się tylko ceną.

Poza tym nie tylko Dębica, ale wszystkie opony budżetowe są fatalne na mokrej jezdni, w stosunku do opon premium dzieli je ogromna przepaść.

Już myślałem, że Frigo HP2 jest bardzo dobrą propozycją, ale też lubi uciekać :)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Ja staram się nigdy do tych granic nie zbliżać, żeby niczego się nie spodziewać :-) Tą metodą przejeździłem, jak dotąd szczęśliwie, całe życie bez żadnego wypadku. Jeżdzę co do zasady zgodnie z przepisami i spokojnie, szczególnie w terenie zabudowanym. Jeżdżąc w ten sposób jeszcze nigdy nie straciłem niespodziewanie przyczepności tak, żebym był zaskoczony, żebym musiał rozpaczliwie ratować się itd. Dlatego dla mnie Navigator to bardzo porządna opona i mogę ją z czystym sumieniem polecić.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Granicę możliwości opon właśnie trzeba znać, aby wiedzieć czego można spodziewać się po nich. Na Firestonach mogę pozwolić sobie na wiele więcej, obojętnie czy latem czy zimą, a to opony zimowe. Co gorsze Navigator traci nagle przyczepność bez wcześniejszych symptomów.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: "Wielosezonówki tylko jak ktos jezdzi po miescie" - a dlaczego nie nadają się za miasto?
Dodano: 5 lat temu
Do niki129: W pełni się z Tobą zgadzam.
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: No, wiesz, jeżeli bierzesz zakręty w taki sposób, że już to sprawdziłeś, to ja mogę tylko powiedzieć, że widocznie jeżdżę po emerycku, ale nic na to nie poradzę, że cenię sobie bezpieczeństwo i profilaktykę bardziej, niż mocne doznania i ewentualne "upadki" Granicę możliwości opon zostawiam sobie na absolutnie ostateczne sytuacje, jak np. przy teście łosia. Ryzykownych ściganek i zabaw na drogach publicznych nie uprawiam również. Natomiast miałem na tych oponach przez te lata ze dwa hamowania awaryjne z ABS i muszę powiedzieć, że mnie nie zawiodły ani trochę.
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Jak nie jeździsz GTD w zimie to nie ryzykowałbym. Kupić dobre letnie ze wskazaniem na parametr A dla mokrego, a nie kombinować :-)
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: No czyli dobra cena, dobry zakup. Mysle ze roznice miedzy 5 a 6 sa nieznaczne a 69 db to akceptowalna wartosć. Wele opon ma 71 a wzrost o 3 db to podobno 2 krotnie większy hałas.
No zgadzam sie z kolega w całej rozciągłosci.
Wielosezonówki tylko jak ktos jezdzi po miescie.

Chociaż aby byc pewniejszym gdyby zima zaskoczyła w GTD mysle nad Michelin Crossclimate. On może jezdzic wg rejestracji od 1.03 do 31.10 wiec zalapac sie moze na zimę.
Tylko boje sie o halas przy 30 stopniach na plusie i scieralnosc.
Chociaz to opona letnia i ma tylko homologacje zimowa
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Niezła cena za te opony. W sumie to bardzo tanio. W zeszłym roku za Alpin 5 zapłaciłem więcej ;-)
Te 6 są wg. parametrów lekko głośniejsze od 5 i bieżnik wygląda na bardziej klockowaty co jednak może być zaletą w kopnym śniegu.
Też jestem zwolennikiem dwóch kompletów kół i felg stalowych na zimę co ma swoje zalety bo letnie mogą byś szersze i o niższym profilu, a zimowe węższe i o profilu wyższym.
A co do podnoszonych tutaj kłopotów z wymianą to koła są przechowywane przez gumiarza i ich przełożenie trwa 15 minut po uprzednim umówieniu terminu telefonicznie.
Pewnie jakbym używał samochodu tylko w mieście to może wybrałbym wielosezonówki ale jakoś nie mogę ich sobie wyobrazić latem na autostradzie na południu Europy czy zimą na ośnieżonym podjeździe pod wyciąg.
Zresztą kupić samochodu na wielosezonówkach się po prostu nie da bo wtedy ewentualnie można by je rozważać. A tak to trzeba kupić zimówki albo dostać je od dealera jako gratis przy zakupie (choć często oferują wtedy jakieś budżetówki) bo jakoś zimą jeździć trzeba :-)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Ja tam nie wiem, moje mają. Wiadomo jest to opona budżetowa i raczej do samochodów o małej mocy i w takim aucie spisuje się bardzo dobrze, na pewno nie jest to opona jakaś niebezpieczna czy nieprzewidywalna.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Na mokrym asfalcie te opony nie mają trzymania bocznego, a po 7 latach :)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Rzeczowe wyłożenie tematu. Ze sporą częścią mogę się zgodzić :-)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: No, nie jest to żadna tandeta zza wschodniej granicy albo z Dalekiego Wschodu. Pewnie chodzi Ci o poziom szumu, ale mi to nie przeszkadza tak bardzo, szczególnie w codziennej miejskiej jeździe. Natomiast przyczepność subiektywnie oceniam na bardzo O.K. Poza tym, to bardzo trwałe opony - ja jeżdżę już 7 lat i nie mam żadnych spękań, chociaż musze dodać, że auto jest garażowane. No i ta cena - przy tej jakości: rewelacja.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Ja zawsze wale prosto z mostu.
Wiekszosc wie ze uwielbiam Niemcow za wiele rzeczy, stad tu mieszkam od kilku lat.
To jedno z najlepszych miejsc w Europie do egzystowania a nie wegetacji. Duzo pracy i najtaniej w EU w sklepach.

Ale tez poznalem wady tych idealnych ludzi i wysmiewam je tak jak i Polakow za ktorych wstydze sie wiele razy. Europa moze jest duza ale kazdy naród momentami osmiesza sie bedac nieeuropejski i ukazujac czesciowo prawdziwe stereotypy sprzed nawet 100 lat.

Te normy, ten idealizm, jak 20 lat temu tak ktos powiedzial... a jak inzynier niemiecki kaze co 30 tys km to tak musi byc.
Ale plytek polozyc nie potrafia, wszystko ma norme a Polak w czasie normy 3 razy zrobi, ukradnie i sprzeda.

Troche zbyt idealnie ale przynajmniej porzadek (gdyby nie Turcy)

Zostawmy sympatie, antypatie i polityke.
Auta sie licza.
Dodano: 5 lat temu
Do Owner: Jeżeli jesteś zadowolony z Navigatora, to będziesz z każdej opony, a szczerze te opony to kibel, miałem i wiem co piszę :)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: No slyszalem ze Goodyeatr 4 seasson to jedyny godny konkurent Crossclimatów.
No kobieta uważa ze musi miec 2 komplety, ja tez. Nie jezdze zima na alufelgach od zawsze
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Kiedyś tam rzeczywiście nie było zim - co prawda, to prawda :-) Ale teraz wszystko się pozmieniało - w styczniu w Rzymie są śnieżyce, a u nas świeci słońce i 5 stopni plus :-)
Dodano: 5 lat temu
Z tymi "głupimi" Niemcami to nie przesadzałbym, bo w końcu to my do nich głównie jeździmy do pracy, a nie oni do nas. A to tylko jeden z wielu powodów, dla których byłbym bardzo ostrożny przy takich stwierdzeniach. Już nie wspomnę o tym, że gdyby nie ci "głupi" Niemcy, to nie mielibyśmy tutaj w ogóle o czym pisać Co do opon, jestem od paru lat z powrotem zwolennikiem wielosezonowych. Może i huczą bardziej, ale nie ma z nimi tyle zachodu przy przechowywaniu, wymienianiu itd. Moje wymagania spełniają. No i ta coroczna psychoza kolejek w serwisach, zapisy itp. Trzeba o tym w ogóle pamiętać - słowem - jest jednak trochę zachodu. To nie dla mnie. W Octavce od wielu lat jeżdżę na Dębicy Navigator, i jestem z tych opon zadowolony. Bilans zalet i wad wychodzi na plus. Pomijam już taki szczegół, że parę razy porysowali mi felgę przy wymianie opon... W Octavce mam co prawda stalówki, ale w Kodiaqu już nie i dlatego też przerzucę się w nim na opony wielosezonowe, jak tylko fabryczne "wyjeżdżą się" albo zaczną pękać. To drugie raczej nastąpi szybciej, bo na pierwszy montaż, jak wynika z mojego doświadczenia, montuje się tandetę.

Tak czy inaczej, gratuluję koledze skrupulatnego przygotowania samochodu do zimy, która, miejmy nadzieję, zawita późno, odejdzie wcześnie i będzie bezśnieżna (na myśl o soli dostaję białej gorączki :-) )
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Nie każdy wielosezon huczy - ojciec w Astrze ma Goodyear Vector 4Seasons G2 i są bardzo ciche (68dB), poza tym świetne opony. Zresztą nie wiem po co Wam opony zimowe w okolicy Hamburga :)
Dodano: 5 lat temu
Do damian88max: Z rozrzadem to wiem, tylko szydze z podejscia sasiadów.

Wielosezonowki latem sa do D...y. Bo to zimowki o gorszych parametrach. W upały huczą.

Jedyne sensowne wielosezonówki to letnie z homologacja zimowa czyli Michelin Crossclimate. Jedyna taka opona.

Auto jezdzi czasami autostradą, czasem do Polski.
Za 900 zł nie bede narażał ani życia ani auta.

Niemcy to barany, jezdza na letnim ogumieniu i jak spadnie snieg kupa w gaciach i spod swiateł ruszyc nie potrafia.

Poza tym alufelgi bardzo niszcza sie zima. Co zyskam to strace. Dekielki z logo Vw po zimie potrafia zrobic sie w biale plamy i ... śmietnik
Dodano: 5 lat temu
w instrukcji do wymiany paska rozrządu zawsze masz przebieg lub ilosc miesiecy/lat w zależności co pierwsze.
jak małe przebiegi trzeba było dobrą wielosezonówkę kupic
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl