Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » Pierwsza usterka -kontrolka AIRBAG







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 12058 razy
Data wydarzenia: 09.04.2013
Pierwsza usterka -kontrolka AIRBAG
Kategoria: awaria
W niedzielę zapaliła mi się w czasie jazdy kontrolka poduszek. Od razu zacząłem szukać o co chodzi. Wyczytałem że Focusie kontrolka wymiguje błędy -niestety nie dotyczy to Focusa Mk2.
Pierwsze podejrzenie padło na wtyczki pod siedzeniami bo to najczęstsza przyczyna w większości pojazdów z poduszkami. W Focusie przed wypadnięciem wtyczki zabezpieczone są śrubką. Po przedmuchani i psyknięciu kontaktem nic się nie poprawiło :(
Podłączyłem interfejs diagnostyczny ELM327 ale żaden z programów nie mógł połączyć się ze sterownikiem poduszek. Podjechałem do ASO Forda i jak usłyszałem cenę za odczytanie błędu to mi witki opadły. Kogoś tam zdrowo pogięło żeby za podłączenie wtyczki i włączenie laptopa kasować 156zł.
Podziękowałem i pojechałem do "AUTOELEKTRONIKI" w Łęgu Tarnowskim. Gość podpiął się za 50 i odczytał błąd poduszki kierowcy. Skasował błąd ale za chwilę pojawił się od nowa. Stwierdził że na 90% przetarta taśma w kierownicy.
Zajechałem do domu i zabrałem się za rozbiórkę ;)
Wrzucę jak ściągnąć kierę w Mk2 bo nigdzie nie mogłem znaleźć.
Żeby ściągnąć kierownicę należy:
0. Odłączyć akumulator;)
1. Zdemontować osłony kierownicy. Górna trzyma się na dwóch zatrzaskach do których mamy dostęp po przekręceniu kierownicy o 90. Dolna przykręcona jest dwoma śrubami na TROXy.
2. Zdemontować poduszkę. Po przekręceniu kierownicy o 90 z tyłu mamy dostęp do otworu w który należy włożyć płaski śrubokręt i zwolnić sprężynę z zatrzasku jednocześnie pociągając poduszkę. Trzeba tak odblokować trzy zaczepy.
3. Odpiąć wtyczki i kluczem 24 odkręcić kierownicę.

Teraz mamy dostęp do kostek i taśmy.
Ja zdemontowałem przełącznik zespolony i rozebrałem taśmę. Przedzwoniłem ją miernikiem i okazała się sprawna.
Spryskałem wtyczki kontaktem i podłączyłem wszystko bez montażu. Niestety błąd nadal się pojawiał:(
Zostało sprawdzenie wiązki od kierownicy do sterownika który znajduje się w tunelu środkowym koło dźwigni ręcznego.
Tunel demontuje się szybko ściągając mieszki od ręcznego i dźwigni zmiany biegów. Demontujemy ramkę z dźwigni biegów i zaślepkę pod podłokietnikiem.
Odkręcamy 4 śruby i tunel ładnie wychodzi.
Odnalazłem na sterowniku kabelki które idą do kierownicy. Przydzwoniłem miernikiem i wszystko OK.
Pół samochodu zdewastowane a usterki ni ma:( Poodpinałem wszystko co się dało na trasie sterownik poduszka.
Przedmuchałem i spryskałem wtyczki, podłączyłem i BINGO :) błąd zniknął.
Musiało gdzieś nie łączyć na stykach.
Ciekawe co by wymieniło ASO ? ;)

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2013 20:41:07
Dodano: 6 lat temu
Do deeptrip: Pół samochodu wybebeszyłeś [totalszok] W Alfie też miałem elektronikę od Boscha i były problemy ze stykami i śniedzeniem. To chyba jest taki chiński Bosch...
Dodano: 6 lat temu
Do luckyboy: Mój znajomy bawił się programem diagnostycznym ale nie znał niemieckiego za bardzo i włączył funkcję "wystrzelenie poduszek przed złomowaniem". Ten to dopiero miał kłopot jak mu na raz 6 szt. strzeliło. Podobno był siwy od talku/proszku. Drogo go ta zabawa kosztowała mimo, że kupił drugie na szrocie...
Dodano: 6 lat temu
Najważniejsze, że już po problemie. :)
Dodano: 6 lat temu
Do luckyboy: jak mierzyłem to poduszki były poodpinane, tak że nie miały możliwości wybuchu. Jak zwykłe wyładowanie elektrostatyczne może spowodować wybuch to strach takimi samochodami jeździć.
Dodano: 6 lat temu
Mi swego czasu wymienili całą centralkę w Bravo ;). Nie dało się inaczej, pomimo gruntownego sprawdzenia wszelkich możliwości.
Dodano: 6 lat temu
Ostatnio oglądałem w niemieckiej TV jakie skutki może mieć samodzielna diagnostyka airbagów - wbrew pozorom właśnie zwykły pomiar miernikiem może prowadzić do aktywacji poduszki, co było pokazane na doświadczalnym materiale filmowym. Ciesz się że Ciebie to nie spotkało. Zwykłe wyładowanie elektrostatyczne może spowodować odpalenie airbag'a.
Dodano: 6 lat temu
co by wymienili, to by wymienili w aso :) Pytanie brzmi czy w ogóle by naprawili i jaki by wystawili rachunek [los] :)
Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez dominik1007
Ostatni wpis był w maju. Przez te kilka miesięcy coś tam się zadziało z cytryną. Nie będę się rozpisywał nie wiadomo jak. Po prostu dla odnotowania poszczególnych czynności serwisowych. ...
13 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez piotrlct
Toyota zaliczyła kolejny serwis ponownie w ASO Długołęka. Jako, że to był ostatni serwis gwarancyjny, wybrałem pakiet przeglądu rozszerzony. Poniżej zakres prac: Pakiet minimum: - Wymiana ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez paweldejko
Przy okazji zmian w przepisach o ruchu drogowym, zauważyłem, że wiele osób zastanawia się jaka jest korzyść z jazdy na suwak. Niektórzy zauważają, że w mieście faktycznie, korek robi się ...
13 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl