Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf 2.0 GTD 184 KM » Opony Crossclimate+ wreszcie na GTD







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 606 razy
Data wydarzenia: 02.04.2019
Opony Crossclimate+ wreszcie na GTD
Kategoria: zmiany w aucie
Kolejny sezon uważam za otwarty. Nadeszła kalendarzowa wiosna, zmieniliśmy czas, wielu z nas założyło opony letnie. Zatem możemy mówić jak motocykliści i właściciele youngtimerów o otwarciu nowego sezonu.

Mój Golf GTD ma obecnie przebieg 52 tys. km przebiegu i gdyby nie odpoczynek zimowy miałby pewnie 82 tys. jak nie więcej, a oczywistym jest fakt że na cenę auta używanego w Niemczech największy wpływ ma przebieg a nie wiek (zakładając u mnie jego idealny stan wizualny i techniczny).
Jednak opony Bridgestone Potenza założone od wyjazdu z fabryki zużyły się. A konkretnie zaniedbałem też rotację opon (przekładkę z przodu do tyłu co ok 10 tys. km) dzięki czemu przednie mają ok 2,5 milimetra a tylne około 5 milimetrów. Zatem dwie opony w lepszym stanie zamiast wyrzucić służą szwagrowi a mój portfel wzbogacił się o 350 zł. Tak się złożyło że jego Octavia RS również miała tylko 2 opony Bridgestone Potenza które nadają się do dalszej eksploatacji, teraz ma już komplet.


Jak od dawna planowałem zakupiłem opony wielosezonowe Michelin Crossclimate + w rozmiarze 225/40 R18 92 Y XL. Podkreślę że są to opony z homologację letnią przeznaczone do jazdy zimą. Nie będę tłumaczył że mamy obecnie taki klimat iż trudno przewidzieć czy w kwietniu nie będzie „minus dwa stopnie” i nie spadnie śnieg” a w listopadzie może być „plus 16 stopni i słonecznie”.
W każdym bądź razie pomimo iż auto odpoczywa od listopada do marca to opony które zakupiłem są właśnie idealne dla mnie kiedy chce czuć się pewnie w każdych warunkach co udowodniło szereg testów i opinii użytkowników. Wersja z oznaczeniem „plus” oferowana od jesieni roku 2017 jest jeszcze poprawiona w stosunku do opony która debiutowała w roku 2015.


Co zabawniejsze opony zakupiłem 25 stycznia w jednym z niemieckich sklepów internetowych. Dlaczego akurat taki wybór to sprawa oczywista. Cena 106 Euro za sztukę to prawdziwa okazja, przy najniższej cenie u sprzedawców z Polski nie niższej niż 520 zł (dane z końca stycznia 2019 roku).

Oczywiście zarówno w Polsce jak i w Niemczech klient jest ogłupiony regułkami że: „nie mamy opon starszych niż 2 lata od daty produkcji i że takowe są traktowane jako nowe” czyli bzdurne gadanie. Dlatego nawet wyższa cena nie jest wykładnikiem że otrzymamy oponę „świeżą” a nie dwuletnią.
W styczniu 2019 roku nie spodziewałem się nic nowszego jak rok 2018, jednak była tak dobra cena w jednym z bardziej znanych i renomowanych sklepów internetowych że opony się po prostu skończyły…
Moje zamówienie już opłacone a jak nie otrzymuje towaru, po tygodniu dzwonię i pytam, tłumaczą że drugi magazyn nie odpowiedział dlaczego nie ma wysyłki, druga interwencja po 12 dniach i już prawie miałem zrezygnować z zakupu… aż otwierając pewnego dnia „carport” (forma garażu nie murowanego obitego plandeką”) prawie potykam się o wieże opon które zostawił pół metra od wejścia kurier. Niestety nieciekawa praktyka ale nikt nie czeka w domu na dostawę towaru.

Miłe zaskoczenie przeżyłem oglądając towar:

- po pierwsze nie są „Made in Poland” bo ostatnie wyząbkowane Goodyeary obrzydziły mi produkty z fabryk w naszym kraju. Oczywiście „Made in Germany”

- po drugie na oponach widnieje DOT 02/2019 czyli są „jeszcze gorące” i wyszły z fabryki tuz przed zamówieniem bo w drugim tygodniu tego roku


No to zrobiłem niesamowity interes bo 424 Euro to około 1800 zł, do tego za stare opony dostałem 350 zł. Czyli świeżutkie Crossclimaty z rantem ochronnym, rozmiar 18 cali i indeks prędkości do 300 km/h za mniej niż 1500 zł.
Opony założyłem w Polsce gdyż oferta zmiany z wyważeniem za 90-100 Euro nie jest zbytnio do zaakceptowania a mój zaprzyjaźniony wulkanizator za 100 zł dokonał tego sprawnie i nie uszkodził przy tym moich pięknych i drogich alufelg.


Jak się jeździ ? Na razie przejechałem ok 700 km i z tego co wyczułem opony są bardziej miękkie, jakby wyższy komfort i mniej dobija. No tutaj największa robotę robi zawieszenie DCC a twardość amortyzatorów prawie zawsze ustawiam na „comfort”.


Jestem pewien ze chociaż nie planuje i używać tych opon w zimie to zarówno przy deszczu jak i przy temperaturze plus 25 stopni poczuję się pewnie i bezpieczne a opony jeśli będę dbał, rotował i konserwował przy moim spokojnym stylu jazdy wytrzymają do końca posiadania tego auta czyli jakieś 3 lata bądź 60 tys. km. przebiegu
Ostatnia aktualizacja: 05.04.2019 16:29:16
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Tak jest. Ale wiele lokalnych dróg połatanych, niestety. Za to nie ma kolein, przełomów i dziur.
Tak czy owak SUV to przyszłosc
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: u "Niemiaszków" są raczej równe i zimą odśnieżone.
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: No to sa wielosezonowe. Z ta roznica ze letnie z homologacja zimowa.
A nie jak stare wielosezonówki zimowe osłabione które mozna uzywac latem

A co do dobrych dróg to róznie z tym jest
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Zapowiadają się dobrze. Teraz weryfikacja zapewnień producenta :-)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: jeżdżąc po dobrych drogach ja bym wybrał uniwersalne tzw. wielosezonowe.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: No taki był zamysł aby było 100% bezpieczeństwa, komfortu bo te opony nie sa tak twarde jak Bridgestone Potenza. Homologafja na lato oznacza że to nie wielosezonówki jak dawniej czyli zmodyfikowane zimówki

Mieszanka gumy jak obiecuje producent zapewnia takie same własciwosci nawet gdy opona ma 2 milimetry bieżnika. Zużywajac sie odkrywa nowe lamelle. Przy tym Michelin obiecuje wyższa trwałosc niz konkurencja. Zobaczymy czy starczą na 50 czy na 70 tys km.

No a skoro zima jest rzadkością to dadzą rade nawet przy -3 i lekkich opadach śniegu

Oczywiscie ze dam znac jak je widze po sezonie
Dodano: 5 lat temu
Teraz zostaje czekać na bloga czy rzeczywiście było warto. To tylko czas może zweryfikować. Jeśli auto zimą ma "urlop" to powinno być ok.
Dodano: 5 lat temu
Do Typowy_Janusz: Ja wole byc strzeżony. Gdybym jezdził zimą to jesli autostradami to tak jak mam w drugim aucie zimówki
Dodano: 5 lat temu
Zrobiłeś dobry interes. Jednak skoro auto jeździ tylko od marca do listopada to kupiłbym tylko letnie. Śnieg w Niemczech to rzadkie zjawisko w tym okresie, widziałem jedynie powyżej 600m npm
Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl