Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 Dark Blur » Olej itd. Rok 2011







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
  • przebieg 210 138 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 986 razy
Data wydarzenia: 03.01.2012
Olej itd. Rok 2011
Kategoria: inne
Korzystając z okazji w przerwie pomiędzy świętami a nowym rokiem przyszła pora na wymianę oleju i filtrów.
Nie ma za bardzo o czym pisać bo jak wymiana oleju wygląda, każdy wie. Problem sprawia tylko filtr powietrza i filtr paliwa. Filtr powietrza by go wymienić trzeba wymontować akumulator, co trudne nie jest, ale za to większy kłopot sprawia podstawka na której stoi. Dwóch dolnych śróbek nie widać a co gorsza dłoń ciężko tam wcisnąć. Na szczęście natura mnie nie obdarzyła wielką łapą i akurat w tym przypadku jest to duża zaleta.
Filtr paliwa trzeba umiejętnie zalać paliwem tak by nie zapowietrzyć układu, w dieslu jest to równe katastrofie :). Robiłem to sam pierwszy raz ale się udało.
Olej zalałem taki sam jak ostatnio, czyli pół syntetyczny Mobil 2000 10W 40.
Stary olej pracował w aucie lekko przez ponad 13 tys. kilometrów, i był czarny jak węgiel.

Po spojrzeniu na bagnet po przejechaniu ok 50 kilometrów olej nie należy do czystych, co mnie troszkę niepokoi i skłoniło do postanowienia by kolejną wymianę zrobić za maksymalnie 5 tys km.
Bardziej niepokojące jest to jak wyglądał silnik po mocnym nagrzaniu, mianowicie był bardzo mokry. Od przodu na dwa razy za to z tyło był bardzo mokry.
Co ciekawe oleju na bagnecie prawie wcale nie ubyło od ostatniej wymiany, różnica była ale bardzo nieznaczna.

Z tą kwestią udam się do swojego mechanika by obgadać ewentualne koszty uszczelnienia silnika. Olej leci na górze z pod pokrywy - to zrobię akurat sam. Uszczelka misy olejowej w porządku. Trzeba poszukać innych wycieków i je zlikwidować a to już grubsza robota dla fachowca. Jest to jeden z planów na rok 2012 :)

Pod koniec roku spojrzałem sobie na statystyki wydatków poniesionych na utrzymanie samochodu i się przeraziłem :)
Koszt ogółem wyniósł 11,020 zł.
Jak na mnie to suma horrendalna. Nawet nie wiem jakim cudem tyle kasy przeszło przez moje ręce :) Ale jakoś się udało na szczęście.

Plany główne na rok 2012 to:
- Jak wyżej, uszczelnienie silnika
- Remont gruntowny zawieszenia z przodu razem z amortyzatorami (podczas jazdy można wyczuć delikatne bujanie przodu) a i głośne się robi bo każda dziura powili staje się głośniejsza i wydaje się głębsza.
- jak zawieszenie i amortyzatory z przodu to i amorki z tyłu dla równowagi (zawieszenie z tyłu w nienagannym stanie)
Ostatnia aktualizacja: 04.01.2012 00:00:32
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname:
Pocieszaj się tym, że do najdroższych nie należy, a powabem niejedną nację przebija [cool].
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: W końcu to Włoszka :)
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname:
Utrzymanka musi kosztować ;).
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Wiem, że dobra cena ;), dlatego nie opłaca mi się kupić nic innego poza Mobilem lub Midlandem, a że polecili Midlanda, a mam do nich zaufanie, to kupuje Midlanda i raczej nie zmienię ;).
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: oczywiście że nie znaczy że to smoła;)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Każdy woli miodek :)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Pewnie że to jest możliwe Maćku, ja nie mówię że nie... Być może zależy to od oleju... W każdym razie czarny olej nie znaczy że olej smoła :)
Dodano: 12 lat temu
może mam faktycznie dziwny samochód ale nie jest on jedyny. nie jedna forumowa Alfa tak ma...

mimo wszystko wolicie patrzeć na smołę w silniku, czy miodek?

Mnóstwo zależy też od samego oleju, jego specyfikacji itd. Nie bez powodu najpierw wybrałem Valvo, a później Millersa.

W Honkerze wystarczy po wymianie oleju odpalić silnik, żeby olej znów wyglądał jak smoła:)
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: to bardzo bobra cena, ja za Mobil 2000 10W 40 pół syntetyk dałem 77 złotych za 4 litry
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ja za 5 litrów Mobila 0W-30 musiałbym zapłacić 85 zł a za 5 litrów Midlanda 5W-30 79zł, za pół syntetyk 10w40 musiałbym zapłacić 60zł za 5 litrów.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Na Allegro jest Valvoline pół syntetyk 10W 40 za ok 110 zł z przesyłką, a u mnie w sklepie chcieli za niego 140, tragedii nie ma. Natomiast 140 chcieli za 4 litrową bańkę a na Allegro 110 z tym że za 5 litrów
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ja stosuje Midland, bo mam możliwość kupienia z dużym rabatem ;)a podobno dobry, nieco drożej musiałbym zapłacić za mobila, za Valvolina musiałbym zapłacić sporo więcej, więc się nie zdecyduje.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Ja się przerzucę na Valvolina
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Maciek stosuje inny olej i nie jeździ pewnie za dużo na krótkich odcinkach, mój tez nie jest czarny jak smoła, ale widać zabarwienie sadzą ;)(nazwałbym to czarnym odcieniem).
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Tak jak na zdjęciu widać, całkiem czarny to on nie jest :D
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Widać chyba Alfa Maćka jest jakaś inna, jedyna w swoim rodzaju :)
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Maciek dobrze gada jeśli ktoś ma benzynę z gazem a nie diesla, dziś oglądałem auto testowe w dieslu CR z przebiegiem niewiele ponad 1200km, zgadnij jaki był kolor oleju ;). Pompo wtryskiwacze nie mają nic do koloru oleju, tylko sadza powstała w wyniku spalania ON.
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Ciekawe jakie będą efekty Ja tam wymieniam olej często w nowych auta z przebiegiem często poniżej 20tyś km i po zalaniu nowego oleju zaraz jest czarny Oczywiście o dieslu mówię...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: Z Maćkiem się zgadzam w 100% i postaram się doprowadzić silnik do w miarę czystego stanu, tak na zewnątrz jak i w środku :)
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: Ja tam liczę :) a w swoim dieslu też mam zamiar wymieniać co 10kkm, teraz też tak miałem zrobić ale trochę się to odwlekło
Dodano: 12 lat temu
Słuchaj co Maciek gada...[up]
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: paliwa nie wliczam w koszt bo suma może wyjść kosmiczna..
..i masz z zawiechą spokój ;-}

..przy benzynie to "ołtarzyk" wymiana przy 10 tysiach..w tym tyg. nastąpi..;-}
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: zalewaj olejem 5w30, bo ten co masz jest za gęsty do turbodiesla.. A olej wygląda wg. mnie OK tym bardziej,że to nie jest benzyna tylko klekot.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: To jest w 100% racja że na krótkich dystansach olej robi się czarny momentalnie :) Dlatego silnikom tak eksploatowanym zaleca się częstszą wymianę niż zwykle. U mnie olej musiał być długi czas niewymieniany dlatego teraz taki syf w silniku, i fakt w dieslu musi być czarny olej ale nie zbyt szybko :) Tak czy inaczej olej jest świeży i silnik ciszej na nim pracuje więc jest ok :) Póki co. Ale następnym razem pokuszę się o czyszczenie
Dodano: 12 lat temu
Aż z ciekawości zobaczę jutro jak wygląda olej u mnie ;) i popytam w ASO, choć z informacji jakie udało mi się znaleźć to jednak, bez płukania silnika również w CR olej ma prawo dość szybko zrobić się czarny, szczególnie jeśli auto jeździ dużo na krótkich odcinkach.
Olej w dieslu odbiera sadzę, w CR również, stąd jego kolor, tak przynajmniej wynika z większości artykułów.
"Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno." - źródło - Shell Polska
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: [up]
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Maciek88 robił płukankę ale bałem się tego wlewać ale po tej wymianie się skuszę bo czarny olej to też mi nie pasuje. W Puncie ojca od wymiany do wymiany olej jest czysty. Mimo że mam diesla powinien się utrzymać w miarę czysty przynajmniej przez 1 tys
Dodano: 12 lat temu
Do Nikname: Poprzedni właściciel był syfiarzem i o oleju nie wspomnisz:-)... To należało poprawiać po nim płukanką od wurtha, liqui molly czy STP, robią takie rzeczy. Kolega poniżej z tym samym autem pisze, że 5kkm olej czysty, a u mnie po 3-cim czy 4-tym razie na Matul X-cess miodek był równie długo. Jak widzisz coś jest źle. Tylko, nie słuchaj, że "to diesel" bo czarna to ma być rura wydechowa (od sadzy z nadmiaru paliwa przy maxymalnym przyspieszaniu=sprawna przepływka), a nie wnętrze silnika, łożyska, panewki, wirnik turbiny. Tym tropem idąc znaczyłoby, że w traktorze oleju nie wymieniać wcale bo to taki prosty desel, dwa zawory i bez turbo... bezedury;]
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Mój nie połyka oleju ale kopci. Czarny olej to myślę że wina poprzedniego właściciela. Świadczą o tym chociażby stan zużycia filtra powietrza, który wymieniałem po zakupie, był wręcz czarny (mój po wymianie od kwietnia do teraz był ledwie przykurzony) a filtr paliwa miał ze 4 lata, aż się w końcu w środku poobrywał i zablokował przepływ paliwa.
Olej jaki był przy wymianie po kupnie to nawet nie wspomnę
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Mi instrukcja podpowiedziała 10W 40. Piszą że Selena 20K 10W 40, a specyfikacja olejowa jeśli chodzi o parametry gęstości i lepkości spełniają te same normy
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
16 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl