Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » O tym że jednak nie zostanę Kamiqadze i dlaczego.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 621 razy
Data wydarzenia: 10.10.2019
O tym że jednak nie zostanę Kamiqadze i dlaczego.
Kategoria: obserwacja
Ludowa mądrość dotycząca kolejnych samochodów w życiu sprowadza się podobno do słów: "jeździć, obserwować". Ten kto to powiedział, miał na myśli jazdę próbną i w wyobraźni skazał naszą cywilizację na małe crossovery. A ponieważ rynek obradza w ten podły gatunek samochodu jak grzyby w gęstym lesie, więc trzeba było się z tym zderzyć. Nie dosłownie, ale w pewnym sensie. Panie i Panewki [hihi], oto małe sprawozdanie z szukania grzybiarzy i grzybów w salonie Skody. Albo mój osobisty comeback [los2].

1) Powiedzmy sobie na wstępie: czy jest możliwe, żeby autem za rozsądną cenę został mały crossover, tnący tarki i krawężniki kultowego toru "Top Gear"? Nigdy w życiu. Nikt nie chce odcinków, w którym goście nowego trio prowadzących trą klamkami i lusterkami podwyższonych aut z upośledzonym przez segment i wymiary rozstawem kół, w przerwie zmieniając swoje pieluchy. I ani słowa przy tym z ust Stiga...

2) Odpowiadając na punkt pierwszy przy kasie, za wersję Style z dodatkami nowej Skody Kamiq trzeba wydać ok. 90 tysięcy złotych. Z silnikiem 1.0 TSI który na folderze każe poznać znaczenie momentu obrotowego. Już sam prospekt każe wziąć pod uwagę ten parametr przy zakupie auta - przynajmniej szczerze, bo właśnie po to tu przyjechałem. Na jazdę próbną, która zaczęła się cudownie pod salonem od oglądania przepięknej białej Pagody z rozłożonym dachem. Kabriolet idealnie całoroczny [up].

3) Jazdę próbną postanowiłem poświęcić nie tylko na poznanie Kamiqa - najmniejszej podwyższonej nowości braci Czechów. Wypytałem również Sprzedawcę o osiągnięcia Skody Scali, której nie wyłowiłem w grupie TOP30 sprzedanych modeli w Polsce do września br., a Rapid ciągle gdzieś tam jest. I co się okazało? Klienci nie uznali Scali za rewelację - Octavia jest póki co na lekkim minusie, Fabia na ok. 10 procent, a następca Rapida jest... niedoceniony. Z kolei Kamiq zebrał sporo zamówień od pierwszych klientów z dni otwartych, choć z jakiegoś powodu jest mniejszą sensacją niż kiedyś Kodiaq - nim na jazdę próbną udało mi się wstrzelić z niejakim trudem przeszło dwa lata temu. Tym razem tłumy jakoś o "little Yeti" nie pytały.

4) "Jeżdzić, obserwować". Czy Kamiq mógłby być dla mnie tym modelem, za sprawą którego wróciłbym do Skody po kolejne auto za kilka lat? Otóż nie. Jazda próbna przyniosła mi dwa zaskoczenia.
Najpierw pozytywy - multimedialne zegary ubawiły mnie wieloma informacjami po polsku (w HC mi tego czasem brakuje...), a wśród nich komunikatem "silnik jest włączony". Ekhm... [los2]. Dość miękkie tworzywa deski pomieszane z dekorami udającymi drewno/aluminium oraz ekranami tabletów to "nowoczesność w domu i zagrodzie", całkiem nienachalna jak to w Skodach [up]. Zakres regulacji fotela kierowcy w dół i w głąb - bajeczny, oparcie również staje do pionu. Sam fotel ma jednak za krótkie siedzisko, choć wygodniej się siedzi niż w paru znanych mi nowych, nawet większych Peugeotach.
Teraz minusy: lewarek dźwigni biegów wydaje się gumowy w dotyku (jakby tworzywo miało oblepić spoconą rękę i obłazić) i nie zachwyca precyzją aż tak. Po drugie pedał sprzęgła - jak to w autach Grupy Volkswagena - jest odsunięty za bardzo w lewo i do przodu. W rezultacie prawa noga jest nienaturalnie podkurczona, a lewa wyprostowana do przesady - jakbym siedział w jakimś LR Defenderze. Niedobrze. Niby Skoda zna się na simply clever, a tego uciążliwego dziwactwa nie może sama zmienić.

5) Prawdziwą wadą jest jednak mapping silnika 1.0 TSI. Zbliżamy się z Panem Menago do zawrotki na dwupasmówce. Po przepuszczeniu wszystkich jadących z przeciwka (nie ufam nigdy autom, których nie znam) wrzucam pierwszy bieg manualnej skrzyni i jazda, zawracamy. I szok. Dlaczego to nie jedzie - z dołu ten silnik jest dramatycznie powolny. Zawracasz ostrożnie, żeby nie zmęczyć przegubów, prostujesz koła, depczesz gaz i czujesz, jakby samochód coś trzymało. Czekasz chwilę, a samochód nieliniowo dostaje jakąś porcję momentu i jednak odjeżdżasz matkom z wózkami. BMW X5 zdążyłoby Cię dawno obtrąbić i odjechać, a niby jeździsz modnym samochodem...

6) Niby katalogowo 1.0 TSI setkę załatwia w 9,9 s., wolniej od mojego wolnossącego 1.8 tylko o 0,6 sekundy. Niby jest jakaś wartość momentu obrotowego [niewiem](nie podana w katalogu, który dla odmiany w reklamowych hasłach każe poznać jego... znaczenie). Niby ekonomia wręcz poniża konkurencję. Niby jeździłem słabszą wersją silnikową. W pamięci odżyły jednak upiory Skody Fabii II 1.2 HTP, której biedny trzycylindrowy silnik miał czasem ochotę zgasnąć przy ruszaniu. Ten benzynowy motor chronicznie cierpi na brak jednego cylindra. I co najmniej pół litra pojemności.

7) Natomiast całość z dość bogatym wyposażeniem swoje kosztuje. Nie wnikam w relacje ceny do wartości, w marże importera czy w trendy podrażania samochodów.
Mój prywatny wybór: kupić inne auto. Nie z tym silnikiem, nie z tą pozycją za kierownicą. Na pewno są fajniejsze samochody - i wciąż crossovery nowej generacji nie zmieniają tu porządku świata.
Tylko tyle i AŻ tyle.

Foto: skoda.cz
Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 23:41:38
Dodano: 4 lata temu
lepiej byc kurakaze i pic kurakao
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
A może to kury?
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Biedroń i R.Trz. mają po kogucie
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Mało, bo szuka kury.
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: I coś mało Ciebie ostatnio
Dodano: 4 lata temu
kurcze, a ja bez kury...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Za takie poczynania powinniśmy chyba wszyscy dostać bana? Kto to widział, żeby wsiadać na kurę, jak ona same ledwie idzie...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Zawsze brakowału tu obiektywizmu...[los2]
Dodano: 4 lata temu
Do FranzMaurer: na swój sposób tym blogiem rozwaliłem system. Nie został wyróżniony nagrodą dnia (nie żeby mi zależało), ale skoro naraziłem się ukochanej marce tego portalu, to aż dziw, że wpis nie został usunięty, a ja zbanowany 😂
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
To Ci nie grozi :)
Dodano: 4 lata temu
Do FranzMaurer: muszę z tym uważać, żeby nie popaść że skrajności w skrajność 🤪
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Stałeś się po prostu bardziej krytyczny [hihi]
Dodano: 4 lata temu
Do FranzMaurer: coś w tym jest - ja chyba też chodzę koło niej, ale jak wsiądę... to zaczynają się schody (łac. "Scala" [hihi])
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Zawsze co czterech, to nie trzech.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Ja też miałem przygodę z Matizem i żeby mi nie było, że z tym Amerykaninem
Mógłby być troszkę szerszy, tak z 10 cm. i było by miodzio. :)
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: i mnie jeden Matiz w trzech cylindrach wystarczy na całe życie. Lekki był i przez to miał sens. Cięższa o prawie 100% Škoda Kamiq z małą turbiną sensu nie ma.

Jest nas czterech [up]
Dodano: 4 lata temu
Do Maarten73:
No to jest nas już trzech, ciekawe kto jeszcze do nas dołączy?
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: ja również.[up]
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77:
Mam takie same poglądy w tej kwestii :)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
U mnie pod domem powiesili Biedronia na latarni i to tak ze cztery metry od ziemi chyba po to żeby go nie wymalowali.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Ciesze się ze są jeszcze ludzie logicznie myślący i rozsądnie. Nie mam nic przeciwko ekologii ale UE nie wmówi mi ze czarne jest białe a 3 cylindry super
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: To też ma znaczenie i to kolosalne. Szukałem jakiegoś info na ten temat ale nie znalazłem. Natomiast jadąc przeładowanym dostawczakiem o 750 kilo z Włoch do UK (do Bentley'a) stałem przy skręcie w lewo na Stelvio z 15 minut i dumałem jechać czy nie. W końcu stchórzyłem i zamiast objechać Szwajcarię z lewej pojechałem na północ i ominąłem ją z prawej (oni nie są w UE więc chodziło o cło). Dobrze zrobiłem, bo i tak było grubo. Podobnie jak na Col de Braus D2204 we Francji.

https://youtu.be/y_2Uf8LM4mI?list=PLGg_HwGK6suZitTxZZQwe2BIrXLBffz1y

https://youtu.be/OCYqztiL0hQ?list=PLGg_HwGK6suZitTxZZQwe2BIrXLBffz1y

https://youtu.be/EEVKf8xMi6w?list=PLGg_HwGK6suZitTxZZQwe2BIrXLBffz1y

https://youtu.be/ZyRDfs-UWRc?list=PLGg_HwGK6suZitTxZZQwe2BIrXLBffz1y
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Skoda jednak wciąż chodzi koło Ciebie ;)
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems: jak kiedyś szukałem następcy Kury w salonie, to nie mieli do jazd próbnych. Albo tylko jednego pracownika, który nie mógł zostawić interesu. Jego strata.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: a co ja, Rabiej? Albo kamikaze? [screwy]
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Tam nie byłem ale ciekaw jestem jakie jest przewyższenie tj. z jakiej wysokości zaczyna się podjazd na te 2000 m.?
Bo np. taka droga Trolli to jest podjazd przez 11 zakrętów o prawie 900 metrów przewyższenia.
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems:
Najlepiej od tyłu. [rotfl]
Dodano: 4 lata temu
Było brać cactusa
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: El Pas de la Casa ma ponad 2000m n.p.m. więc za płasko nie jest.
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: skoro cytowałem, to nie mogłem go osobiście testować...

(https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/seat-arona-10-tsi-trzy-cylindry-ktore-mozna-polubic-koniec-testu-dlugodystansowego/jqn25jd#slajd-5)

Jedyny możliwy test Arony, który mógłbym wykonać, to z pełnym załadunkiem i pasażerami na pokładzie zabrać auto na Szosę Stu Zakrętów albo ze Szczawnicy do Sromowiec Niżnych. Wtedy bym miał okazję go sprawdzić po swojemu. Niestety na to trzeba sporo czasu... i raczej dealer nie wyraziłby zgody.

Proponuję Tobie zrobić test tego 1.0, chętnie posłucham wrażeń kogoś, kto zna lepiej silniki z turbinami. No i z tego co czytałem, masz spore doświadczenie w jeździe górskiej.
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl