Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Rio BRENTHON » O tuningu Rio słów kilka (część 1/2)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Rio
  • przebieg 1 100 km
  • rocznik 2012
  • silnik 1.2 DOHC CVVT
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2863 razy
Data wydarzenia: 02.09.2012
O tuningu Rio słów kilka (część 1/2)
Kategoria: zmiany w aucie
O TUNINGU RIO SŁÓW KILKA CZ. 1/2

Konfrontując ze sobą różne fora poświęcone nowemu Rio zauważyłem sporą dysproporcje tematyczną między Polską a resztą świata. My dyskutujemy najczęściej o dość przyziemnych rzeczach związanych z praktyczną stroną użytkowania naszych Kijanek, a np. Amerykanie odbierają z salonu swoją XL-kę, a w garażu mają już 1001 modów wdrażanych w tempie godnym wyścigu zbrojeń z czasów zimnej wojny.
Dla wszystkich, którym tęskno do odrobiny szaleństwa z udziałem naszych Rio przygotowałem zestawienie najciekawszych propozycji, szeroko rozumianego, tuningu. Od razu tylko napiszę, że wszelkie dyskusje na temat tego, czy coś się opłaca robić, czy nie, są bezsensowne, ponieważ tuning to zawsze wydawanie kasy bez jakiegokolwiek uzasadnienia merytorycznego. Czysty, motoryzacyjny hedonizm : )

BODY KIT

W Korei pojawiło się sporo propozycji dotyczących zmiany wyglądu zewnętrznego naszych Kijanek. Niestety gabaryty tych elementów generują gigantyczne koszty wysyłki, a następnie konieczność płacenia cła itp. przez co cena końcowa staje się naprawdę kosmiczna.
Na szczęście jeden z niemieckich tunerów, firma CSR Automotive wprowadziła do swojej oferty sporo elementów nadwozia dedykowanych Rio 2011+.
Ceny kształtują się na poziomie 150 Euro za jeden element (np. dokładka przedniego zderzaka) do 520 Euro za kompletny body kit.
http://de.csr-shop.info/public/catalog_xmlxslproducts.aspx?pn=1&suid=315&zid=94d9bebc-c635-4e33-8c15-32068ca689b1
Osobiście uważam, że zestaw jest dość agresywny, a jego wysokość może generować problemy w normalnym użytkowaniu samochodu. Nie mówię jednak, że nie skuszę na któryś z produktów CSR. Postaram się z nimi pomailować, żeby dowiedzieć się o ile cm obniża się autko z tymi wszystkimi dodatkami.
Na amerykańskim Ebayu można znaleźć ponadto nakładki spoilera tylnej szyby oraz chrom na wszystko ;) (osobiście nie jestem fanem, ale w stanach jeśli nie ma do jakiegoś samochodu chromowanych dodatków to znaczy, że ten samochód nie istnieje) : )

SZYBY

Jeśli ktoś chciałby natomiast przyciemnić tylne szyby (boki+centralna) musi liczyć się z wydatkiem ok. 300 - 500 zł w zależności od miejsca wykonywania usługi oraz użytej folii. Wszelkie pomysły z ,,wypiekanymi" szybami zdecydowanie odradzam, ponieważ wymuszają one inwazyjnego wyjęcia szyby tylnej centralnej, a ich cena jest 2 do 3 razy wyższa od folii.

UKŁAD DOLOTOWY

Amerykanie nazywają tę modyfikację ,,2 min air intake", ponieważ dokładnie tyle zajmuje montaż stożka w naszych Kijankach.
Zdjęcia z zamontowanym stożkiem K&N można znaleźć tutaj:
http://www.kia-forums.com/3g-2011-rio/76034-2-minute-air-intake.html
A sam stożek oferuje m.in. Intercars. Model filtra K&N to e-1006, cena ok. 230 zł, ale jak macie znajomego mechanika to myślę, że spokojnie kupicie poniżej 200 zł.
Link do filtra w Intercars: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS?itle=1&gru=103000000&typ=16393&wsk=O&towkod=A728FD
Warto jednak pamiętać, że tak naprawdę do zabawy z dolotem wystarczy prawie każdy inny filtr o średnicy montażowej 2,5" lub inny stosując odpowiednią przejściówkę.
Pewnie się skuszę na tę modyfikację to później opiszę subiektywne odczucia.

UKŁAD WYDECHOWY

Jako inspirację podam przykład pewnego Holendra, którego efekty pracy można zobaczyć tutaj:
http://www.kia-forums.com/kia-rio-forum/80172-new-rio-custom-exhaust.html
Oczywiście jest to zmiana kosmetyczna, ale jakaż to piękna kosmetyka :) Myślę, że tę modyfikację wrzucę również na moją shortlistę!

W kolejnej części (którą napiszę w najbliższej wolnej chwili) postaram się opisać modyfikację map dla silników 1.2 i 1.4, ponieważ mimo świeżości naszych Kijanek na rynkach zagranicznych pojawiły się już tego typu oferty.
Jako skarbnicę wiedzy polecam fora właścicieli KIA z Wielkiej Brytanii (http://www.kiaownersclub.co.uk), USA (http://www.kia-forums.com/kia-rio-forum/) oraz Holandii (http://www.kiaclub.nl).

Mam nadzieję, że już niebawem pochwalicie się jakimiś drobnymi lub grubszymi upiększeniami ; )
Ostatnia aktualizacja: 02.09.2012 22:57:24
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: Coraz bliżej 15 000 na szafie. Korzystając z Twoich linków przymierzam się do wymiany filtra powietrza na stożek K&N - dzięki :)
Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Do Churek: hmmm, mi się wydawało, że dostęp do EGR powinien być od góry... Nie ma go w pandzie przypadkiem po prawej stronie silnika...?
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: Wiesz co - mam w warsztacie nówkę do wymiany i ostatnio chciałem to zrobić przy okazji wymiany termostatu. Do termostatu się dostałem do EGR'a nie - najlepiej byłoby opuścić lewą strone silnika i wyjąć skrzynię a niestety nie mam jak. Nawet mechanicy w ASO nie chcą za bardzo się z tym grzebać bo to drobna masakra. Dopóki tylko wyświetla błąd i nie zawiesza się z otwartą japą to mam w nosie. Lampkę sobie gaszę i jeździmy dalej.
Dodano: 11 lat temu
a EGR-a próbowałeś w pandzie wyczyścić?
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: o to to :D
Dodano: 11 lat temu
Do Churek: no to chodzi Ci jeszcze o coś innego :) :) OBD II ;) ale to tylko złącze do prostej diagnostyki i właśnie skasowania check engine ;)
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: a może i ECU ;) Mam taką przejściówkę do laptopa i program do kasowania błędów. W Pandzie wiem gdzie jest, bo systematycznie gaszę EGR'a :D
Dodano: 11 lat temu
Do Churek: a co to euro II? :) boxy wpina się najczęściej między przepływkę (jeden kabel) i sterowanie wtryskami (drugi)... Diagnostic służy zapewne (oprócz oczywiście diagnostyki) do remapowania ECU.
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: A skoro już o mapowaniu - wiesz może czy nasze kijanki mają złącze EURO II ? i ew. gdzie ono jest ? Na razie to znalazłem tylko pod maską coś z napisem DIGNOSTIC, ale wygląda dziwnie :D
Dodano: 11 lat temu
wydech całkiem całkiem.... ciekawe jak mruczy ;P
Dodano: 11 lat temu
Do Churek: no tutaj o taki przyrost niutonków będzie ciężko, ale w Pandzie wierzę, że robi wrażenie ;)))
Dodano: 11 lat temu
Do FranzKeller: Ja się na razie ściemniłem folia statyczną samodzielnie, ale nie jestem zadowolony i wygląda trochę słabo więc chyba wywalę - dobrze że tani wyszło to i szkoda nie będzie. Nową mapę mam wgraną w starej Pandzie 1.3JTD i wyszło 86KM / 189 NM - to było coś :)
Dodano: 11 lat temu
Do Churek: ja w tym tygodniu będę mieć już przyciemnione szybki to wrzucę wtedy więcej lepszych fotek :) A nad mapkami pracuję (czyt. googluję i rozmawiam ze znajomymi - byłymi - tunerami) ;)
Dodano: 11 lat temu
Zapowiada się naprawdę nieźle :) Mnie najbardziej interesuje mapowanie (każdy koń mechaniczny na wagę złota :D ) - optyka w drugiej kolejności :)
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
6 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
3 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
4 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl