Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Klasa E E320 CDI Elegance » Nowy setup :)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa E
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1233 razy
Data wydarzenia: 19.02.2015
Nowy setup :)
Kategoria: zmiany w aucie
Po niemal dwumiesięcznym okresie oczekiwania w garażu przyszła pora na montaż nowych sprężyn i amortyzatorów.
Standardowe zawieszenie wersji elegance jest dośc miękkie i buja nadwoziem, więc postanowiłem to zmienić za pomocą sprężyn Eibach Pro Kit i amortyzatorów Bilstein B8 Sprint, co w sumie dało kit Eibach B12. Nie obyło się bez dylematów czy czasem nie wstawić amortyzatorów Koni FSD, ale że róznie reagują na obniżone sprężyny wolałem nie ryzykować i założyłem skrócone B8. Auto juz po geometri zawieszenia jak widac na zdjęciu co było nie lada wyzwaniem dla młodego technika, ale jakoś dał radę.
Prowadzenie auta zmieniło sie diametralnie na plus oczywiście. O wiele lepiej auto zachowuje się na zakrętach i na łukach oraz nie nurkuje przy chamowaniu.
Póki co auto jeździ na standardowych felgach 16" ale w planach jest zmiana na 18" lub 19" ze skłonnością do tych większych. Czas teraz na polowanie na jakies przyzwoite felgi i zastanawiam się czy czarne felgi będa wyglądały dobrze przy srebrnym samochodzie czy lepiej zostać przy standardowych srebrnych.
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: wymiana zawieszenia w e to mała fortuna na oryginalnych częściach, nie wiem co wychodzi drożej przód czy tył...
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: Chodziło mi o Megane i Ibizę. Oba modele mają przód kolumna McPersona a tył belka skrętna. A co do wielowahacza to podobno lepiej sobie radzi od prostego zawieszenia tylko McPerson+ belka więc ty możesz tego nie odczuć aż tak.
Dodano: 9 lat temu
Swoją drogą we wtorek przyjdą do mnie felgi od SL500 18". Jak założę nowe opony to pokażę jak wygląda.
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: w ibizie tez jest aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe?
Ja wymieniłem całe przednie zawieszenie na nowe przy okazji obniżania.
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: Mój błąd nie sprawdziłem gdzie mieszkasz. A co do porównania to tak, są to różne samochody o innym rozkładzie mas, ale podobnej budowie zawieszenia.
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: i dokładnie mam zamiar tak zrobic
Dodano: 9 lat temu
Do belial: takie beznadziejne czasy nastały niestety...
zostaje kupić jakieś duże amg z końca produkcji i się cieszyć!
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: dokładnie -6.3 to nie jest pojemność-pojemność ma 6.2 ale to niuans-pisząc 6.3 v8 wiadomo o co chodzi ;)silnik wymiatał-pozostaje tylko żal i łzy że eko debile i masońskie żydki wycofały go z produkcji..był za dobry po prostu
Dodano: 9 lat temu
Do manieklublin: tak norwich.
Drogi są ok. Myślę że wygląd zrekompensuje troszkę mniejszą wygodę.
Zawsze będę miał swoje stare 16stki w razie czego 😉
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: na tych kołach moze jeszcze nie jest źle, ale jak założysz 18 czy 19" na profilu 4035 to wtedy będziesz wiedział na czym stoisz. Nie pamietam gdzie stacjonujesz...okolice Norwich?
Dodano: 9 lat temu
Do belial: CL fajna furka tylko że wydaje mi się że jest tam silnik 6.2, nazwa cl63 troszkę myli, ale jest to nazwa ze względów historycznych a nie pochodząca od pojemności silnika. Jest również cl65, ale tam wbrew pozorom nie ma 6.5 litra a 6 litrów z bi turbo v12.
Ja jednak bym pozostał przy e55 z końcówki produkcji 2005r ze względów użytkowych 4 drzwi :)
Jak już wcześniej wspominałem, komfort się nie pogorszył dastycznie, ponieważ drogi po których jeżdżę są w miarę równe i gładkie :)
Pozatym każdy ma swoje upodobania :) ja lubię E inny CL a jeszcze inny zupełnie inna markę :)
Będę użytkował i co jakiś czas napiszę jakie mam spostrzeżenia, póki co niewiele przejechałem od zamontowania nowych gratów, ale za każdym razem mam banana na twarzy jak wysiadam :)
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: jeśli chodzi o mietki to uwielbiam w nich komfort i dostojność-sam posiadam w swojej kolekcji starych gratów mietka eske w220 z silnikiem 3.2v6 benz bo jakos diesla w esce to nie widze-komfort na air-maticu jest extremalny-uwielbiam tą fure-nokautuje komfortem wszystko czym jeździłem-nie wyobrażam sobie jeździć nią w "sportowym stylu",bo on się do tego nie nadaje...natomiast jest jedna ikona merca połączenie komfortu i sportowych osiągów-do tego auto z najpiekniejsza linią nadwozia jakie znam-mercedes CL w216 amg 6.3 525 koni..-to tak-tym bym pojeździł-chce w przyszłym roku poszukać w okolicach Hamburga takiej perełki z lat 2008-2009 kiedy ten ostatni potężny wolnossący silnik amg był produkowany
Dodano: 9 lat temu
Do Askaron: mogę się zgodzić z tym co piszesz, tylko ze ja nie poruszam się po polskich drogach. W UK drogi są w zdecydowanie lepszym stanie niż w Polsce.
Pozatym Ibiza czy megane to zupełnie inne samochody i nie ma co ich porównywać z E klassa co do prowadzenia. E ma ponad 1800kg wagi i prowadzi się inaczej niż o wiele mniejszy samochód.
Dodano: 9 lat temu
Do michal-q: A jak się auto prowadzi na nierównościach w zakręcie. Z moje doświadczenia porównując Megane II z dość miękkim zawieszeniem i oponami 195/65 R15 do Ibizy III trochę sztywniejszej na oponach 195/50 R15 to o ile asfalt jest gładki Ibiza na duży +, ale jeśli tylko zaczną się wyboje a nawet klejone łatki to na Megane w zasadzie nie robi to różnicy a Ibiza od razu staje się podsterowna. Co do samej Ibizy to na nierównościach mam wrażenie, że na zimówkach 185/60 R15 prowadzi się lepiej niż na letnich 195/50 R15.

Tak więc podsumowując wg mnie nie ma co zbytnio usztywniać zawieszenia na Polskie drogi bo traci się komfort ale i trakcje.
Dodano: 9 lat temu
Do belial: E w dieslu to wilk w owczej skórze, po wirusie do setki się zamyka poniżej 7 sekund. Po zmianie zawieszenia pewniej wchodzi w zakręty i bardziej się słucha, nie ma tego uczucia przechylenia budy jakby się miała zaraz przewrócić.
Gdybym mieszkał w Polsce to pewnie bym pozostał przy standardzie.
co do M5 to wolałbym już E55 ;)
Dodano: 9 lat temu
Do manieklublin: mam na oku właśnie oryginalne felgi AMG III 18" za rozsądne pieniądze, dopiero co odnowione, ale równiez znalazłem ładne 19" w stylu AMG od c63 tylko że właśnie czarne.
Pomimo obniżenia samochodu, komfort wciąż jest, już nie jeździ się jak na pływającej kanapie, ale nadal jest wygodnie, daleko do wybijania plomb z zębów ;) Sprężyny Eibach mają charakterystykę progresywną i nie są aż tak niemiłosiernie twarde.
Wpadnij maniek to się przejedziesz. Pozatym drogi tutaj nie przypominają tych w polsce i jest dość gładko więc nie trzęsie :)
Dodano: 9 lat temu
Oczywiście, że najlepiej pozostać przy srebrnych. :)
Dodano: 9 lat temu
porsche se kup albo jakiąs M5-będzie nisko,twardo aż plomby wypadną a zakręty jak po szynach...e klasa w dieslu jest do komfortowego łykania kilosów-takie jest moje skromne zdanie...ale ja się chyba nie znam ;(
Dodano: 9 lat temu
Nie było to raczej rozsądne posunięcie, na pewno nie pasuje ten styl E klasie, którą kupuje sie w 99.9% z myślą o komforcie. Same koła o większym rozmiarze i niższym profilu załatwiłby efekt "pływania" i co najważniejsze nie obniżyłyby aż tak drastycznie komfortu. Widać na komforcie w ogóle Ci nie zależy, albo jeszcze nie wiesz jak będzie się jeździło w tym zestawieniu na ładnych 19". Jedno jest pewne,że jak dobrze dobierzesz koła, jakieś AMG lub coś w ten deseń (i nie pomalujesz ich na czarno) to samochod będzie sie fajnie prezentował.
Dodano: 9 lat temu
Przy takich zapędach nie lepsze byłoby BMW w twoim przypadku? Jest sporo twardsze. Już zmiana felg o jeden rozmiar daje się odczuć w prowadzeniu i komforcie jak przeskoczysz o 3 rozmiary to znowu będziesz miał zupełne inne odczucia z prowadzenia.
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl