Wpis w blogu użytkownika
JacK
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1309 razy
Data wydarzenia: 14.08.2018
Nowa norma EURO 6.2
Kategoria: obserwacja
Do tego, jak napisali, dealerzy rejestrują takie samochody na siebie więc za chwilę będą je sprzedawać z jeszcze większym rabatem.
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
U nas nie ma po prostu odważnego by jednym podpisem zmieniającym sposób przeprowadzania badań technicznych usunął z dróg wszystkie samochody co mają wycięte katalizatory lub filtry DPF i tak samo nie ma żadnej regulacji dotyczącej statków czy samolotów o wulkanach nie wspomnę
Czepiają się samochodów, bo tu można najwięcej zarobić. I inne kwestie mają głęboko w ..... .
inni potrafią robić inne silniki.
Po tym stwierdzeniu to nie ma sensu nic wiecej pisac
Dla mnie auto to użyteczny przedmiot służący do poprawienia codziennej egzystencji mający być sprawnym, wygodnym i bezawaryjnym środkiem do przemieszczania się. Ma nie absorbować niepotrzebnie mojej uwagi.
tylko taka totalna kalkulacja mialaby sens, i wtedy dopiero byloby zamieszanie na rynku
Nigdy nie kalkuluje ile bede jezdzil i czy zle zrobilem kupujac 40 tys zl drozsza wersje niz Highline.
Taka miala byc
Jedyne co licze to to aby spalal nieduzo bo czasy ciezkie i paliwo drogie.
Reszta to przyjemnosc nawet jak na niego tylko patrze
Rozne mamy podejscia ale rozsadny z kolegi gosc
Zasada zakupowa jest prosta. Dzielisz cenę zakupu nowego samochodu przez ilość lat przez jakie planujesz nim jeździć i tyle musisz sobie odłożyć przez ten czas na kolejny nowy.
A ile weźmiesz przy odsprzedaży, owszem ma znaczenie, ale to sobie możesz dołożyć do nowego by kupić troszkę lepszy. Przy odrobinie konsekwencji działa to doskonale przy założeniu, że stosujesz zasadę kupowania samochodu za rozsądna ilość zarobków miesięcznych.
Poważna decyzja zakupowa
Kolega pisze prawdę ale spalanie laboratoryjne a takie realne przy 140 km/h na autostradzie to 2 rożne rzeczy, pewnie emisja takiego 0.9 turbo jazda autostradowa jest gorsza niż 1.6 wolnossącego a o hałasie nie wspomnę
Także w pewnym stopniu paranoja bo norma norma ale 1.0 a 3.0 6 cylindrów to dwa inne światy i trzeba trochę zdrowszego mózgu mieć aby takie normy wymyślać a o pasji motoryzacyjnej nie wspomnę
Samochód ma zrobić 150 tys. nie smrodzić przez ten czas i temu mają służyć te normy.
Niestety norma emisji szkodliwych substancji jest wartością bezwzględną, a ilość tych substancji jest niejako proporcjonalna do ilości spalonej benzyny i tutaj jest problem.
Małe silniczki z turbo w testach mało palą i dlatego te normy spełniają.
Jakby norma była ustalona jako norma np. dla 1 litra pojemności przeliczeniowej to wtedy silniki o większej lub mniejszej pojemności miały by tę normę odpowiednio zmienioną i pewnie spokojnie by sobie egzystowały na rynku.
Ale pozbawianie możliwości kupowania wielu aut to zbrodnia.
Przykładowo z oferty Opla znika Astra sedan silnikiem benzynowym 1.6 (115KM), w ofercie zabraknie Astry z fabryczną instalacją LPG (1.4 Turbo 140KM) czy Mokki X z silnikiem benzynowym 1.6 115KM. Kia wycofuje model Venga z silnikiem benzynowym 1.4. BMW zaprzestało sprzedaży niektórych modeli z silnikami benzynowymi i w ofercie sa tylko diesle.
A co z tej normy będzie miał konsument? W Polsce nic, może we Francji czy Niemczech autem spełniającym normę Euro 6.2 czy jak kto woli 6 d-Temp wjedzie do centrum czy epicentrum każdego miasta przez kolejne 6-8 lat. A innymi nie.
No i w tych krajach w których obowiązuje a nie jest zawarty w cenie paliwa - może zapłaci z 20-40 Euro mniej - podatku drogowego na rok. Śmieszne
Ekologia ekologia ale nie ze szkoda dla kupujących. Same koncerny maja kłopot. Ciekawe czy wolelibyście aby Fiat Tipo zniknął z runku czy jednak był a spełniał gorsza normę ?
A do tego producenci zamiast silników o pojemnościach 1.4 czy 1.6 bez turbiny czy z turbiną oferować będą tylko 3 cylindrowe kalekie kosiarki o pojemności 0.9 czy 1.2 z turbiną bo one spełnią wyśrubowane, chore normy.
Są one wyżyłowane, słabe, brzmią żenująco, zapewne są mniej trwałe i wstyd powiedzieć ze np: Mam Astrę 1.2 Turbo czy Mondeo 1.4 Turbo o 3 cylindrach.
Świat zwariował.
Na szczęście są jeszcze diesle...