Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Jetta Comfortline 2.0 TDI 140 » Nieoczekiwana zmiana w życiu Jetty







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Jetta
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1174 razy
Data wydarzenia: 17.12.2015
Nieoczekiwana zmiana w życiu Jetty
Kategoria: zmiany w aucie
Z żalem zawiadamiam ze dzisiaj, tj. 17 grudnia 2015 roku Vw Jetta mojego Taty zmieniła właściciela.

Zdecydowany i napalony klient przybył z województwa warmińsko-mazurskiego i pokonał trasę aż 500 km w jedną stronę.

Tata od jakiegoś czasu narzekał że niezbyt dobrze czuje się w swoim aucie, przy problemach z kręgosłupem które ma od lat niskie wsiadanie sprawiało coraz więcej problemów. Zaczął zastanawiać się nad zmianą auta na nieco wyższe. Niekoniecznie na SUV-a bo akurat wysiadając z takiego auta jak wystawia się nogę to do podłoża pozostaje jeszcze sporo centymetrów (występuje nadwyrężenie przy wysiadaniu).
To trzeba było dopasować.


Ale problemem była sprzedaż Jetty. Za niska cenę sprzedałaby się bez problemu ale nie po to ja woskowałem, nie po to dbałem aby prezenty robić.
No super stan, 7 lat, przebieg 62 tys. km bezwypadkowa, 1 właściciel, salon Polska, zadbana, stan idealny. Do tego najlepszy silnik 2.0 TDI, ten bez wad i bez filtra DPF (napęd pompy oleju poprawiony, głowica także, wtryskiwacze Bosch a nie Siemens jak w Passatach).
Do tego jak na tamte czasy wyposażenie super (ESP, duży komputer, kierownica multifunkcja, tylne poduszki powietrzne, czujnik ciśnienia w oponach, oryginalny parktronik)

Ja niestety auta ojca nie chciałem, mam aspiracje na cos nowszego i mocniejszego, na wiosnę myślę że się uda. Zresztą mam golfa całkiem podobny chociaż znacznie goszy.

Na Auto Centrum nawet nie wystawiałem bo tutaj podziw wzbudzają auta 10-15 letnie i jest przekonanie że diesel musi rocznie przejeżdżać 30-50 tys. km.
No i według wielu vw to złom, silnik 2.0 TDI nie nadaj się do niczego. No przykład jetty pokazuje że znajomosc tematu pozwala cieszyc sie z 2.0 TDI


Wystawiłem głoszenie na 2 portalach, cena kilka tysięcy wyższa niż podobnych oferowanych. Jakie to są wiadomo, szrot, rozbity, cofane liczniki, przebiegi 120-180 tys. km (w opisie a realnie nie wiadomo ile).
O ile ktoś chciał dobre auto nie powinien szczędzić wydanie 5 czy 7 tys. zł więcej za dobry towar.

Tyle włoży w tanio kupiony złom aby doprowadzić go do stanu używalności (turbina, wtryski, dwumas itp.)
No ale kwota ponad 40 tys. zł niska nie jest. Chociaż auto po wymianie rozrządu (bo 7 lat) rokuje na kolejne 100 tys. km bezawaryjnej i komfortowej jazdy.

Pierwszy zdecydowany klient, zadzwonił, mówił że szukał takiego auta ponad rok, wiedział czego chce.

Pozostał nieco żal, dobre auto ale skoro nie spełniało oczekiwań (nisko się siedzi), no i trochę dawały się we znaki te pompowtryski bo w stosunku do najnowszych modeli głośno, chodzi o odgłosy wewnątrz auta, o wyciszenie (przy przyspieszaniu i jeździe z prędkościami powyżej 140 km/h).

Teraz czekamy na następcę, Powinien pojawić się na przełomie marca i lutego, już w roczniku 2016.

W końcu trzeba iść z postępem i jak wiadomo: "lepsze jest wrogiem dobrego".
Ostatnia aktualizacja: 17.12.2015 20:42:19
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Po wnętrzu astry nie poznałbym że ma 213 gdyby nie kierownica.

T4 siedzenia wyglądają jak nowe no ale faktycznie gumowane elementy na rączkach drzwi są irytujące. Na szczęście to tylko 8x8cc.
Skóra na kierownicy lekko wytarta i an gałce biegów też ale 364kkm usprawiedliwia.

A w meśku pomimo 178kkm z których wszyscy się śmieją to po wnętrzu nie widać zużycia. Kierownica i biegi prawie nie wytarte ale fotele jakbym odebrał od tapicera...
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: No chyba kiedyś tak, w kilku vw co miały nie wiem ile bo przecież cofane.
wytarte fotele, czasami gałki, kierownica śliska że szkoda gadać.

Zreszta nawet w naszym touranie pokrętło odswiateł trzeba było wymienic, gumowane uchwyty porysowane, w moim golfie zmienili i juz sa ok, przełączniki od szyb tez jakośc dyskusyjna.

W mojej Vectrze przy 180 tys. km było znośnie, bez uszkodzeń ale nie wyobrażam sobie intensywnego użytkowania i 250 czy 300 tys. km aby dobrze wyglądało

Octavia szwagra tez przy ponad 200 tys. wygląda lekko nieświeżo, wyprał i już lepiej.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Cholera Arek czy kiedyś siedziałeś w niemieckim aucie które ma ponad 200tys.km?
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: No to bardzo szybko...
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Fajnie jest dojść do takiego etapu choć utrata wartości nowego czy potem kilkuletniego auta przez pierwsze 200tkm przewyższy koszty potencjalnych napraw przez następne dwie setki. BXE to właśnie ten najbardziej trefny 1.9 TDI (poczytaj tu https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=bxe%20silnik),co ciekawe tylko fabryczne panewki są wadliwe,ich wymiana rozwiązuje problem na resztę życia silnika,nawet do 500tkm.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: No wszystko kwestia kasy.
Zazwyczaj koszty utrzymania i awarie rujnuja nasz budżet.
W nowym aucie teoretycznie jest spokój.

Ja obecnie traktuje auto jako styl życia, jako przyjemność, jako cos wyjatkowego.
Nie tylko narzędzie do pracy czy przemieszczania.
Chce kupic auto inne niż zwykłe TDI czy Comfortline.
To kosztuje. Ale doszedlem do tego etapu.

Mam kod BXE.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia,jeśli masz kasę na nowe i chcesz takie mieć to je kupujesz,jeden za 40 tysięcy kupi nową Daćkę a inny S-klasę,przejedż się jednym i drugim to dojdziesz do wniosku że tylko strach przed wydatkami ew.przeszłością używki przemawia na korzyść nówki.Za dziesięć tysięcy nowego auta nie da się kupić a jeśli chce się pogodzić tak sprzeczne wymagania jak komfort i ekonomię wtedy trzeba sięgać po auta z połowy lat dziewięćdziesiątych z niezbyt skomplikowanymi układami napędowymi,zawieszeniami i do tego musimy umieć sporo naprawić przy swoim samochodzie,ew.znać dobrego i niezbyt pazernego mechanika.
PS. jaki masz kod silnika w Golfie ?
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: No wiem że 60 czy 100 tys. km to żaden sprawdzian trwałości.
ale tam gdzie ja sprzedaję auto ok 100-150 tys. km tam inni kupują.

Także w moim jak i ojca przypadku trwałość schodzi na drugi plan.

Ja nie podniecam sie 200-300 tys. km na liczniku, to juz auto zużyte i śmietana zjedzona.
Na "moble.de" mamy zakres do 200 i powyżej 200 tys. km innych nie ma bo zazwyczaj nikt nie szuka auta powyżej 200 tys. przebiegu (chodzi o Niemców).
Nawet tzw klasyki, youngtimery jak mają najechane dużo to juz dla niemca złom (no nie dotyczy merca W 124 akurat wyjątek)

A o panewkach słyszałem na koniec produkcji w roku modelowym 2007/2008 do 1.9 TDI wstawiali wadliwe.

Na szczęście moje auto nie ma tego problemu.

Zreszta 1000 zł załatwia sprawę.

A ja nie bede sie cofał i wychwalał 20 letnie audi, owszem dobre, trwałe ale co to za przyjemność jeździć starym autem, nienowoczesnym i zużytym ?

No ale bezawaryjnym. To tez głupie stwierdzenie bo po przebiegu 200-300 tys. km właśnie zaczyna się gruby wkład w auto (zawieszenie, amortyzatory, hamulce, turbina, wtryski, siada katalizator, fotele sa przetarte itp). No nie wszystko naraz ale wtedy wychodzi wiek i zużycie.

A auto warte grosze więc kto by sobie zawracał głowę naprawiać je za 1/3 wartości.

No takie moje zdanie każdy ma inne.
Auta obecnie sa produkowana aby wytrzymały do 200 tys. km i trudno
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Co można powiedzieć o trwałości auta po 60-ciu tysiącach kilometrów,raczej nic po takim przebiegu nawet Passaty 2.0TDI PD nie stwarzały problemów.Ostatni trwały VW to Golf IV i Passat b4,silnikowo jeszcze b5 były całkiem do rzeczy,póżniejsze modele to jednorazówki,jako tako jeżdżące do 100,najwyżej 200 tys.km.Nawet Golf autora tego bloga to auto z ostatnim lecz jednak już spie....onym 1,9 TDI w którym już po 120 tys.km obracają się wadliwie wykonane panewki a specjaliści twierdzą że ich prewencyjna wymiana kończy ten problem.Dlatego nie kupię już nowszych aut,wrócę do tych "niezniszczalnych" z lat 90-tych.i będę nim jeżdził do końca życia (jego albo mojego),nie interesują mnie wielkie dotykowe ekrany na konsoli środkowej, ich obsługa jest bardziej niebezpieczna od pisania sms-ów a patrzenie na obraz z nawigacji w większym stopniu odwraca uwagę niż rozmowa przez telefon trzymany w ręce. Lubię komfort i ciszę a wiem że pod tym względem lepszy od pięcioletniego Golfa czy Jetty jest kilkunastoletni Passat b5 czy dwudziestoletnia a-szóstka.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: a czy droższe Volkswageny są dużo lepsze? Uwierz mi, Passaty B6 mają swoje słabe punkty nie dlatego, że coś Niemcom nie wyszło. Po prostu sami w Polsce przereklamowaliśmy tę markę, która dzięki wsparciu gazet miała być globalnym numerem 1. Już teraz wiadomo, że Toyocie marka na "V" może... naskoczyć.
A Fiat? Wydałbym 50 k. na nowe i nieźle wyposażone (tylko skąd wziąć?) - bo nowe i niedrogie. I zapewne niezłe. Czyli mnie nie przeszkadza.
Zapewne, podkreślam. A jak pisze sam MaArek, lepsze jest wrogiem dobrego. Czyli kolejny VW może go kiedyś rozczarować... I wtedy na portalu byłoby zabawnie
:)
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Tipo to tylko budżetówka porównywalna z 301 czy c-ulysee,czytałem test niby jest ok.jednak tylko jeśli odniesiemy to do ceny. Największe wady to słabe wyciszenie i twarde zawieszenie,jednak jeśli komuś to nie przeszkadza to niech kupuje.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: ja jestem ciekaw, co pokaże Fiat Tipo [totalszok]
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Citroena niestety nie trawie.
Chociaż podoba mi się C3 i poprzedni model Picasso (ten co ma Piotr-egontar).

Renault to naprawdę lipa chociaż kilka modeli jest fajnych z wyglądu.

wielka sympatia darzyłem Peugeota za modele 205, 306, 307 i 406 ale później zmienił sie i już nie to

No mam swoje sympatie, zawsze bede bronił fiata Bravo bo to było dobre auto

Superb to za wielki klamot i siedzi sie nisko.

Nie ma sie co obrażać ja tez pisze co myślę i bez ogródek, bywam cyniczny i lubie krytykę bo zachwalać każdy umie.
Dodano: 8 lat temu
Nieoczekiwana zmiana w życiu Jetty byłaby wtedy, gdyby Tata zmienił Volkswagena na Citroena [rotfl]

A tak na serio, pozdrowienia dla Taty. Życzę zakupu fajnego następcy którejś z ulubionych marek - najlepszy byłby pewnie Superb, gdyby nie to zapyziałe TSI...


I nie miej mi za złe żartów i docinków - akurat nie jestem za zdegradowaniem marek francuskich i włoskich. To dlatego czasem Ci docinam [chytry]
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Bujaliście w sensie jak długo sprzedawaliśmy - 2 dni.

No tylko dziwacy nie rozumieją ze dieslem można jeździć rocznie 10 tys. km

W Niemczech wiele aut ma taki przebieg z silnikiem na ropę.

Tata mając kłopoty ze zdrowiem przez 2-3 lata jezdził mniej stąd taki przebieg.

Ogólnie robi ok 10 tys. km rocznie
Dodano: 8 lat temu
Do giernal: U mnie tak było w rzeczywistości.
Dodano: 8 lat temu
Ba handlarz, ten widzi tylko zysk/no cóż taka jego praca/,nie klienta, kupiłem auto od "znajomego"nic nie rób wszystko naprawione-zaufałem.Po niespełna miesiącu poszedł pasek rozrzadu-kipisz totalny.Naprawa oj zabolało.Kto winien,ponoć ktoś zapomniał o wymianie rolki pośredniej i przetarło pasek.Teraz dmucham na zimne a i tak,dzięki wymianom uwag na AwC i własnemu doświadczeniu podczas zmiany auta podejrzewam,że ktoś może mnie wkręcić .Pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2:
No tak, tylko jak się napalimy na zakup auta, nawet nie tego jednego konkretnego, tylko w ogóle, to nie ma przebacz - bielmo na oczy i walimy jak ćma do ognia :(
Czasami nawet zabrane z sobą osoby postronne nie potrafią ochłodzić naszych zapałów. Wiem coś na ten temat, bo skąd by się wzięła u nas Cytryna która co prawda nie była bita, ale przebieg do tej pory jest zagadką Na tym właśnie bazują handlarze, na ludzkiej naiwności i zaufaniu do drugiego człowieka :(
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Zgadzam się.Już na początku lat 90-tych dojazd do pracy to 50km dziennie,powrót kolejne 50, ropka była tania więc po co PKS rocznie minus urlop wychodziło około 35 tyś.Dla rodziny kolejne 15 tyś, 50 tys w roku jak malowane,po co szukać dalej.No od kilku lat do pracy piechotka. Pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77:
Pierwsi korektę zrobią Turcy, nasi poprawią i mamy prawie nówkę nie smaganą Dziwię się, że ludziska nie zastanawiają się skąd te małe przebiegi, mało tego jeszcze się z nich cieszą - a przeciętny Niemiec dojeżdża do pracy kilkadziesiąt kilometrów każdego dnia
Dodano: 8 lat temu
Do giernal:Jednym słowem wyprzedziłeś czas.Nocne akcje są teraz na topie.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Chodzi mi to, że wystawiając auto za cenę dużo wyższą niż średnia rynkowa, w głowach wielu kupujących pojawia się myśl, że musi to być pewny i sprawdzony pojazd, skoro sprzedawca tyle żąda. Ja w ten sposób w nocy "pozbyłem" się Polo. ;)
Dodano: 8 lat temu
Albo jestem tak spaczony albo chory że nie wierzę w to 62kkm w takim aucie i do tego TDI ale nick wszystko wyjaśnia.

Najwyraźniej nie trafiłeś na "śfagrów" którzy będą wracać z giełdy i wstąpią ale na gościa który rozumuje podobnie jak Ty.

Ile się bujaliście?
Dodano: 8 lat temu
Prosza cie to jest osmio letnia Jetta a ty zachowujesz się jak byś miał trzy letnią betę? Pozdrawiam cwaniak
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Citroena C4 Cactus.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: ogladalem. Z zewnatrz super. Jednsk deska rozdzielcza znacznie ponizej oczekiwan, i nie w moim, ojca guscie
Dodano: 8 lat temu
Do giernal: jaki trik? Wszysyko legalnie i bez oszustw
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Hondę HR-V.
Dodano: 8 lat temu
Mieliście szczęście, że Polacy kochają miłością ślepą auta ze znaczkiem VW na masce. Ja podobny trik zastosowałem przy sprzedaży Polo. :P
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Czytalem.
Bezprawia winne jest bandyckie państwo nie chroniace obywateli.
Auto z Francji ze statusem "wrak" jest sprowadzone do Polski, tanio i niedbale naprawione, przechodzi przeglad w OSKP za łapówke i mozna sprzedac i zarejestrowac.
I kto winny? Państwo i chore prawo i brak kontroli.

A nie finansowo biedny i nieświadomy kupujacy.

To samo z cofaniem liczników wedĺug prawa jest to dozwolone.
Szkoda dyskusji...

I dziwia sie ludzie źe pluje na ojczyzne i jestem proniemiecki (chociaz w DE posyłałbym Turków do gazu bo działaja podobnie chociaź nie tak drastycznie bo skończyliby za kratkami)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
7 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Maniek1986
Tak w tytule, choć to dopiero w następny piątek, ale wykorzystam wolne i zrobię podsumowanie mojej pierwszej rocznicy z następnym Leonem (drugim) i kolejnym już Seatem (czwarty). Aktualny ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl