Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Następca Golfa – auto zimowe, auto rezerwowe







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 1 miesiąc temu
Blog odwiedzono 858 razy
Data wydarzenia: 15.05.2025
Następca Golfa – auto zimowe, auto rezerwowe
Kategoria: obserwacja
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.

Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.

W każdej chwili może coś się popsuć, walnąć ze względu na spory wiek, no bo przebieg to „zaledwie” 240 tys. km.
Czekałem kiedy strzeli tłumik (niewymieniany ani jeden od nowości), sprężyny zawieszenia (fabryczne), klimatyzacja - sprawna, szczelna ale po 2 latach ubytek czynnika spory, chyba z 30 %, mechanik mówi że stare węże, rurki, uszczelniacze nie trzymają już ze względu na wiek, ze żeby to przejrzeć to wymaga sporo czasu i kasy. Żeby wymienić nieopłacalne, lepiej raz na 2 lata zapłacić 200 zł więcej za czynnik.


Ubezpieczenie Golfa kosztowało sporo bo pakiet OC, NW oraz holowanie do 1000 kilometrów to ok 1300 zł na rok. Musiałem mieć bo nie naprawiałbym go w Niemczech tylko w Polsce ze względu na ceny. Przecież tak stare auto naprawia się jak można najtaniej (niektórzy nie naprawiaj tylko drutują)

Czyli za 300 Euro na rok tez ubezpieczę cos o pojemności do 1600 cm w Niemczech mogę przykładowo na 8 miesięcy. Podatek drogowy to rocznie od 70 Euro za pojemność 999 cm sześć do ok 110 Euro za np. 1.5 o mocy 150 koni

Skłaniam się aby był to miejski Crossover bo wygodniej się wsiada i wyższe auto, prześwit to zima lepiej. I wyposażenie musi być lepsze niz w Golfie:

- czujnik parkowania z przodu bo nie miałem
- zegary nie żenujące niewidoczne niebieskie tylko BIAŁE
- kierownica multifinkcyjna bo w Golfie nie było (każde auto już dzisiaj ma)
- brak świeczek w lampach przednich tylko LED ostatecznie Ksenon!!!! Zimą jest zawsze ciemno i oświetlenie drogi to priorytet !
- Zestaw głośnomówiący Bluetooth bo mandaty drogie
- jaki ekran co najmniej 8 cali kolor (Navi lub Android) żeby było cos widać i ładnie

Przydałaby się kamera cofania

Silnik od 1.0 do 1.6 maksimum, benzyna turbo ok 110-150 koni. Wiek tak 5-7 lat aby kolejne 10 wytrzymał. Przebieg może i być 90 tys km ale jak ktoś wymieniał olej co 30 tys. km to niezbyt chciałbym takie auto

Auto ma nie palić dużo i być tanie w utrzymaniu, naprawach.

Co odpada:

- Audi, Mercedes i BMW, za drogie lub brak w ofercie

- wszystko co z koncernu Stellantis bo od 2014 roku montują tam słynny nieudany i awaryjny silnik 1.2 pjurtech. Czyli Opel Mokka, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Jeep Avenger, Fiaty wszelkie,

- każda Toyota bo słabe wyciszenie, zabezpieczenie antykorozyjne i wyjące CVT

- koreańce i japońce niby pasowałyby ale tutaj słaby wybór i zabezpieczenie antykorozyjne bo brak ocynku. Silniki czasami 2.0 lub bez turbo. Zatem Mazda CX-3, Kia Stonic (starota) czy okropny Hyundai Kona odpadają.

- Nissan Juke najnowszy pasowałby tylko ma jeden 3 cylindrowy silni 1.0 o mocy 116 koni i mniejszy bagażnik oraz słabo z miejscem z tyłu

- Vw T-Cross, drogi i od 2019 roku oferowany, skoda Kamiq – oferowana tez od 2019 i okropny z wyglądu przód

- Opel Mokka pierwszej generacji wygląda jak bąk, silnik 1.4 Turbo ma 140 koni ale mało nie pali i auto ma nadwagę, wersja poliftingowa jest w dobrych cenach i ok 1,5- 2 tys. Euro tańsza niż Renault Captur czy Seat Arona, ale nawigacja od 2020 roku nie otrzymuje aktualizacji map, stellantis zlewa starsze ople


Zostały dwa auta do wyboru:


RENAULT CAPTUR 2 (od 10.2019)

- najnowocześniejszy w tym segmencie i najnowszy. Piękna sylwetka, obszerne wnętrze, słaby silnik 1.0 o mocy 100 koni odpada. A le bardzo dobry 4 cylindrowy 1.3 o mocach 140 lub 160 koni (mamy taki w Quashqaiu) z manualam lub automatem EDC
Auto jako jedyne w tym segmencie ma elektroniczny hamulec ręczny który sam się zaciąga i zwalnia.
Jest ocynkowane, komfortowe i tanie. Za egzemplarz z 2020 roku płacimy tyle co za niemiecka konkurencje z 2018 roku.
Wady, to w wersji dużej ekranu jest taki brzydki podłużny wystający, francuz wiec mogą być denerwują ce drobne usterki elektryki, nawigacja jednak nie ta co w koncernie Vw, podobno w kilkuletnich wszystko trzeszczy ale jedni mówią że tak jest, inni ze nie.


SEAT ARONA (od 10.2017)

- klasyka, z wyglądu nieco dziwny bo wysoki proporcjonalnie patrząc z boku ale świetnie się wsiada.
Podobno znakomity i bezawaryjny silnik 3 cylindrowy 1.0 TSI o mocy 116 koni z 6 biegami lub DSG. Wiem że żenada 3 cylindry ale cóż zżycie może zmusi. Albo 1.5 TSI o mocy 150 koni w manualu (automat od 2021 zbyt drogi) – rakieta, znakomite spalanie, system odłączania cylindrów ACT.
Auto ma stara dobra navi koncernu Vw, mapy na karcie za 150 zł kupujesz w necie najnowsze, ręczny jest starodawny, ale deska rozdzielcza twarda to i tak ładniejsza jak w Renault Captur 2.
Komfortu brak bo to auto niemieckie, spory wybór wersji 1.0 Najmocniejszej 116 koni w manualu

Żadnym z tych aut nie jeździłem, w w obydwu kilka lat temu siedziałem.
Wyjaśnię jeszcze czemu upieram się na nawigacje fabryczną. Bo tylko jeśli ona jest mamy duży kolorowy ekran. Owszem jest zazwyczaj Android Auto ale ja nie będę podłączał telefonu kablem i zastanawiał się czy mi bateria nie padnie na 300 kilometrowej trasie i czy nie zerwie mi połączenia lub nie pokaże ze utrata danych czy coś
Telefon jest do dzwonienia a nawigacja ma być w aucie. Może to użyje ale nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania a muzyki słucham z karty SD lub Pendrivea


Faworytem jest Seat Arona 1.5 ale mało ofert, za to Renault Captur 1.3 z automatem bardzo dobry wybór i pewnie lepszy niż 3 cylindrowe 1.0 TSI

No i kwestia automatu, wygoda jest ale przymula, trzeba przeprogramować a to koszt ok 2000 zł i wymieniać olej co 60 tys. km, i pamiętajmy ze automaty wbrew pozorom nie lubią jazd po mieście bo szybciej się zużywają. Tutaj sa koszty a mam je ograniczać.

Oczywiście brak czasu powoduje ze nie mam kiedy odbyć jazd próbnych a jak na złość do 100 km od domu brak aut które mógłbym obejrzeć (nawet brzydki kolor i bez wyposażenia)
W Niemczech na wizytę trzeba się umówić, w soboty salony pracują czasami do 12 ej lub 13 ej.
Czasu jest sporo do października ale mam tyle planów wyjazdowo-wakacyjnych że mogę nie zdążyć
Ostatnia aktualizacja: 15.05.2025 14:18:47
Dodano: 20 dni temu
Do MaArek77: No tak, trochę zachodu z tymi wyborami jest!
Dodano: 21 dni temu
Do Egontar: Żałuję w niedzielę nie mogę, za dużo trudu wycieczka do konsulatu i stanie w kolejce
Dzięki. Emocje są a w negocjacjach ceny nie jest to dobre
Dodano: 21 dni temu
Do MaArek77: To faktycznie masz zagwozdkę! Ale jak cię terminy przycisną to na wszystko znajdziesz czas [up] Życzę dobrych wyborów! ( w niedzielę też ;) ) :)
Dodano: 22 dni temu
Do Egontar: Piotrze tak się składa ze nie jest łatwo:

- u mnie brak czasu w tygodniu a nie moge pozwolić sobie na urlop (cały wybrany-uzgodniony nawet za dużo)

- salony w sobotę pracują do 12:00 czasami do 14:00

- w odległości do 100 km nie ma żadnych aut, nawet "różowych golasów" z silnikiem który mnie interesuje aby odbyć jazdę próbną

- jeśli nie jest to auto które chciałbym kupic nie pojade 300 kilometrów tak obejrzeć sobie

- w sobotę mam 2 wizyty, Captur 1.3 automat i Arona 1.0 Automat, obydwa w bogatych wersjach. Renault jasno niebieski i drogi, seat to grafit i może zdecydowałbym się na niego.

Mam czas do 30 września bo w październiku robię wakacje.

Z Renault łatwiej o 4-5 latka, a jak auto ma 6 lat to już trudniej znaleźć u dealera. Seat tez od 2022 miał lifting i taki odpada z wielu względów takze ceny
Dodano: 22 dni temu
Nigdy mi nie podobały się Seaty, no chyba że Cordoba z 1993 roku. Porządny silnik 1,6 w benzynie i diesel też był. Bardzo mi się podobał ale nie było mnie stać ;) na zakup w salonie i dlatego kupiłem tańszego w 1998 roku o 25% Lanosa :)

Gdybym miał taki wybór jaki tobie został zdecydowałbym się pewnie na Renault choćby ze względu na automat i automatyczny ręczny! Poza tym wygląd, super lakier (!). Poza tym wnętrze w Seacie jak w Skodo-Volkswagenie mnie nie przekonuje (mam służbową Skodę). Na ekran w Renault można przymknąć oko, ale fakt faktem że jest dużo większy!

Wybrany już?

Dodano: 1 miesiąc temu
Do MaArek77: Zawsze trochę milsze :-)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MarcinGP: Moje skojarzenia to Seat Aronia lub Arunia i Czerwony Kapturek.

Dodano: 1 miesiąc temu
Do humvee5: Tak czy inaczej (nic nie mam do tego auta i wyboru MaArek77), ale nie wiem czemu nazwa "Captur" od początku mi się z napletem i żydkami kojarzy. To silniejsze ode mnie, nie mógłbym chyba jeździć tym autem ;-)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do humvee5: Nie wiadomo, życie pokaże
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MarcinGP: rezerwowy to miał być Wojciech Szczęsny na ławce rezerwowych [hihi].
I weź sobie nagle wyobraź naszego MaArka, któremu Captur spodoba się tak bardzo, że będzie nim jeździł jako pierwszym wyborem i zrobi sobie zdjęcie z cygarem (jak Wojciech Szczęsny [palacz])
Dodano: 1 miesiąc temu
Do humvee5: I zapłon [smiech2]

https://youtu.be/mTlx87ayDLg?si=wPdJC5_2_80yPmw-
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MarcinGP: we francuskich najlepiej wypadają silniki :)
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MaArek77: No niestety AR Stelvio i Tonale nie podobają się Magdzie więc nie było o czym dyskutować, bo to jej autko. Natomiast Formentor jest tanią opcją zastępczą ponieważ coś do jazdy już było potrzebne, a Cupra dawała szybki termin odbioru. Natomiast miała być Mercedes GLC Coupe. Była już zamówiona oraz zaliczkowana i nawet dotarła (już po zakupie Cupry), ale wcześniej po trzecim przesunięciu terminu odbioru o kolejne miesiące Magda się "wqrwiła" i wycofała zaliczkę oraz zamówienie. Trochę tego żałowała więc zeszło się miesiąc zanim Formentora polubiła, nie cieszyła się nim wcale, ja bardziej. Do tego stopnia, że w ogóle nie chciała nim jeździć za kółkiem, ja jeździłem, a ona obok. W dniu zakupu nawet na chwilę za kierownicą nie usiadła. Teraz już się przekonała do niego i śmiga więcej.

Jazda 300 km żeby obejrzeć auto, to w Polsce nie jest niczym szczególnym ale sprzedający skutecznie oduczają od tego kupujących kłamiąc w ogłoszeniach na potęgę. Gdy z bratem kupowaliśmy Octavię to zdalnie wysłaliśmy gościa do serwisu Skody, opłaciliśmy przegląd oraz oględziny, a po otrzymaniu wyników dopiero jazda 350 km pod Poznań i zakup. Oczywiście po zadatkowaniu.
Dodano: 1 miesiąc temu
Do Maarten73: O to, to... [zlosnik]
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MarcinGP: dobrze, że nie rozważa zakupu Daćki, bo już bym wzywał milicję... [rotfl]
Dodano: 1 miesiąc temu
Jednak auta z Francji to sa w jakim sensie "gnioty".

Znalazłem mega ofertę, Captur "Edition One" doposażone full oprócz skóry, nagłośnienie Bose, cena ok i przebieg, super kolor i już chce jechać bo tylko 100 km od domu i zastanawia mnie dlaczego znalazłem je teraz a nie przysłało mi mobile.de w wynikach wyszukiwania które mam zapisane ?

Okazało się ze auto nie ma czujników parkowania z przodu.

A ja w wyszukiwaniu zaznaczyłem ze maja być, to oczywista oczywistość.
Tak jak wiele żabojadów nie ma grzanych foteli.

Takie coś tylko ten głupi naród potrafi zrobić, pełna opcja bez tak oczywistej rzeczy...
Temat tego egzemplarza upadł
Dodano: 1 miesiąc temu
Do JacK: Jak podpasuje mi w tych maluchach w Audiku za 1000 zł dożywotnio mogę zrobić AA.

Dodano: 1 miesiąc temu
Do MarcinGP: No sok z Aronii piłem a z Czerwonym Capturkiem nie miałem do czynienia.

Pikny jest po prostu mnie ujął.

We wrzesniu 2019 roku byłem na ostatnim salonie IAA we Frankfurcie(teraz jest jakis syf w Monachium).
Była premiera Audi Q3 Sportback w pawilonie Audi.

I pokazali na dworze jako ekspozycja JEDNO AUTO auto czyli rude Renault Captur 2.
Renault nic nie wystawiało

Chodziłem 10 minut i nie mogłem uwierzyć ze tak piękne auto to jest.

No ale Ty tez myślałem ze kupisz to Alfę.... ale realia bywają takie ze wygrywa zawsze grupa Vw a nie serce tylko portfel i rozum

Widziałeś dużo 15 letnich renault na ulicach? A seatów i Vw zapewne więcej

W przyszłą sobotę moze przejadę sie obydwoma bo mam na oku a trudno znaleźć do 50 km od domu cos aby obejrzeć

Zeby kupić to oferty doposażone sa ok 300 km od domu
Dodano: 1 miesiąc temu
Do MaArek77: Ale, że Ty "Francę" bierzesz w ogóle pod uwagę? [szok] Normalnie świat się kończy ;-)





Dodano: 1 miesiąc temu
Do MaArek77: To co napisałem o AA to z autopsji :-)
Też myślałem sceptycznie o AA, bo różnie ludzie pisali ale działa bardzo dobrze, płynnie, wsiadasz, odpalasz silnik, telefon się łączy w tle i po jakiś 5 sekundach masz mapę.
To jakie chcesz aplikacje używać na ekranie w samochodzie definiujesz sobie w telefonie, ustawiasz kolejność ikon aplikacji itd.
Nie zauważyłem jakiego dramatycznego pożerania baterii w telefonie bo ekran telefonu wyłączony a zawsze można go gdzieś położyć, niekoniecnzie na widoku i podłączyć by się ładował.
Nowa wersja AA może dzielić ekran w stosunku 2/3 - 1/3 także nawigacja może być na tych 2/3 ekranu a inna aplikacja np. Spotifu na tej 1/3.
Ba, na szybkim telefonie możesz odpalić na raz dwie nawigacje i sobie przełączac je na ekranie, albo otworzyć ekran innej aplikacji a nawigacja gada w tle.
Przy zakupie t-roca nawet nie myślałem o kupnie fabrycznej nawigacji (dalej moge ją dokupić jako rozserzenie obecnego systemu) i nawet sprzedawca trochę się dziwił jak się nad nią zastanawiałem to po prostu pokazał jak AA sprawnie działa.
Dodano: 1 miesiąc temu
Do JacK: Tak wiem że Arona nie ma Hill Holder bo jest stary ręczny na lince. Ale przy pidjazdach chyba przytrzymuje hamulec

NAVI jest takie jak w Golfie 7, inne menu i ekran taki jak np w obecnym Toyranie

Ciekawe rzeczy piszesz o AA.

No to wstyd nie spróbowac

W obydwu autach jest. Tylko nie wiem czy bezprzewodowo tez

Ja nie bije się o nowy model. Bo nawet rocznik 2017 jako drugie auto wystarczy. Zresztą ceny kosmos, ponad 60 tys zł za Arone z 2018 w dobrej opcji i 1.5 w wersji FR.

Dzięki za rady
Dodano: 1 miesiąc temu
Ale wiesz, że Arona nie ma auto-hold? Wiesz :-)
I ma starsza wersję sytemu inforozrywki?
A co do android auto to działa to bez problemu przynajmniej w t-rocu bezprzewodowo i pozwala ale to też wiesz na wiele różnych map. No i inne aplikacje np. ostatnio dodali Tuy'a i już można sobie brame czy dom otwierać z przycisku na ekranie lub co tam sobie innego zdefiniujesz i udostępnisz np. dojeżdasz nocą do domu i włączasz światła wokoło albo klimę w domu.

A jeśli AA jest tylko na kablu to za 80-90 pln dokupujesz takie cos wielkosći pudełka zapałek wpinane do złacza usb w samochodzie co Ci robi z kablowego AA bezprzewodowy AA i też to działa bardzo dobrze tzn. identycznie jakbyś miał AA bezprzewodowy.

Do tego Spotify czy inne radia internetowe grają itd. z obsługą na ekranie.
Dodano: 1 miesiąc temu
Do humvee5: Wiem że sympatyzujesz z Honda. W tej cenie trudno o H-RV doposazoną, silnik słaby bez turbo a multimedia gorsze niż miałem w Golfie 5.
Poza tym to niszowych model.

W Niemczech renault i seat są popularniejsze
Dodano: 1 miesiąc temu
Ja podpowiem: HR-V 😂
Najnowsze blogi
Dodano: 19 dni temu, przez MaArek77
Może nie dysponuje sporym czasem ale wpis zrobię, jest niedziela a wczoraj odbyłem jazdy próbne: - Renault Captur 1.3 TCE Intens 130 koni EDC Automat MY ‘2022 - Seat Arona 1.0 TSI DSG ...
56 komentarzy
Dodano: 22 dni temu, przez Egontar
Miałem okazję przymierzyć się do nowego DS4 z napędem Plug-in Hybrid o łącznej mocy 225KM, który może przejechać w cyklu elektryczny do 65KM, na dodatek w wersji podwyższonej CROSS. Okazja ...
50 komentarzy
Dodano: 22 dni temu, przez Egontar
Wpis robię jako potencjalną przestrogę dla kierowców poruszających się drogą DK94 w Dąbrowie Górniczej, w rejonie stacji benzynowej Orlen ul.Katowicka 30 (stacja przy Kebab u Khuja ;) ) na ...
38 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl