Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Comfortline - 2016 » Następca - finał na dziś







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 485 razy
Data wydarzenia: 11.09.2022
Następca - finał na dziś
Kategoria: obserwacja
Kandydaci, którzy byli brani pod uwag to:
VW T-Roc
Seat Ateca
Cupra Formentor
Mazda CX-30

Poczytałem, pooglądałem, podotykałem, pojeżdziłem i co? I nic ;-)
Żaden z tych modeli nie zrobił na mnie takiego wrażenia by zamienić na niego Sportsvana.

Kupując poprzednie samochody byłem na 100% przekonany, że to jest właśnie ten samochód co mi się podoba i ten, w którym wszystko mi pasuje.

Tutaj nie mam takiego przekonania więc na razie zostawiam temat otwarty.

Najbliżej był T-Roc ale dla wersji R-line, którego stylistyka zewnętrzna bardzo mi sie podobała dotykowa kierownica multifunkcyjna jest nie do zaakceptowania z kolei dla wersji Style nie do zaakceptowania jest kształt przednich świateł dziennych. Pat.

Ateca - w sumie nic takiego, nudne podełko na kółkach. Taki lekko bezpłciowy samochód. Niby wszystko ma ale ale...

Formentor - najładniejszy, przód mogłbym przeboleć, ale dotykowy główny panel obsługujący wszystko to porażka, jeszcze gorsza niż dotykowa kierownica w R-line.

No i CX-30 jak dla mnie to środek najładniejszy i najlepiej wykonany, tradycyjny disajn zegarów ale silnik wolnossący, który NIE JEDZIE od początku obrotów to już nie dla mnie po silnikach z turbo.

A i jeszcze jedno spostrzeżenie, że te wszystkie oglądane to jednak podwyższone kompakty i co dziwne to wrażenie ilość miejsca w środku jest mniejsze niż w Sportsvanie szczególnie nad głową.

Więc się zastanawiam co dalej?

Na razie patrzę w kierunku innych marek. Wpadł mi w oko XCeed :-)
Ostatnia aktualizacja: 11.09.2022 14:26:40
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Renówki [rotfl]
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: a które się nie psują... [hihi]
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Psują się, kontrowersyjny to jest ich limiter na 180km/h ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: czy ja wiem? Poza trochę kontrowersyjnym wnętrzem (te pionowe nawiewy dziwne jakieś) to fajne wózki i bezpieczne. No i niestety drogie... ;)
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Mam jednego znajomego dealera Mazdy i może można byłoby coś ugrać. Kolega jest dobrym znajomym właściciela (nie żebym namawiał, bo mam to gdzieś i w sumie musiałbym się wysilić, ale czego nie robi się dla znajomych). Jakby co to daj znać, a zapytam...

https://www.mazda-warszawa-odyssey.pl/
Dodano: 1 rok temu
Do Maarten73: Ale minę mu podrzuciłeś, teraz Volvo to goowno przez WIELKIE "G" [smiech2]
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: takie? W promocji jest. ;)


https://volvocar.pgd.pl/dostepne-na-miejscu/#&gid=1&pid=3

Chociaż patrząc po wyposażeniu, wersja Core odpada... minimum to wersja Plus.
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: No niestety :-) Ale ilość dealerów Mazdy i ilośc dealerów grupy VAG mówi sama za siebie.
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Doceniam Twój pragmatyzm [up]
Dodano: 1 rok temu
Do JacK: Rozumiem założenia i szanuję.

Też zawsze zaczynamy że np TV kupimy do 4000 zł kończy się na 5000
Z autami podobnie. Więc dyscyplina ale z rozsądkiem.

Ten XCeed wymiata. I chyba 1.5 o bardziej niż odpowiedniej mocy i 4 cylindrach. Wersja Business Line zakręci się koło 130-140 tys zł.
ilość miejsca jak w kompakcie, multimedia wystające ale są pokrętła, panel klimy normalny fizyczny, kierownica też.
Cena nawet atrakcyjna i bogate wyposazenie
Powodzenia
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: Co do mazdy to nie wątpie, że te ich silniki są dobre itd. itp.
Ale szukając samochodu, też niestety, kieruję się popularnością technologii w nim użytej a tym samym ilością serwisów mających pojęcie o ewentualnych naprawach, dostępności części by zminimalizować kłopoty w razie jakiegoś problemu eksploatacyjnego stąd też kierunek w stronę VAG'a i jego klonów.
Nie, nie jestem jakoś uprzedzony do innych marek ale wolę minimalizować ewentualne problemy :-) bo gwarancja sie przecież kiedyś kończy :-)
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: Budżet jak to budżet mogę zwiększyć ale póki co trzymam się pewnych zasad ile wydaję na samochód w stosunku do rocznego dochodu. Takie mam zasady :-)
Jakbym się ich nie trzymał to bym poszedł po XC40 i po zawodach :-)

Xceed ma czterocylindrowy silnik 1,5 turbo 160 konny a wersje bussines line z dodatkami byłaby w sam raz :-)
Muszę tylko znaleźć czas by go podoglądać.

Wiem też, że co do miejsca w środku po prostu trudno pobić Sportsvana (to co VW sie udało w takim małym nadwoziu to klasa sama w sobie) ale teraz bardziej potrzebuje samochodu 2 osobowego do wygodnego podróżowania (ilość miejsaca z tyłu oraz wielkosć bagażnika już nie ma takiego znaczenia).
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: No cos w tym jest co mówisz
Ale akurat najlepiej pasujące, ergonomiczne, przemyślane sa te młotki od szwabów.
Dlatego mój młotek jest nawet ładny.


No a 8 osób na 10 powie że mazda bez turbo nie jedzie. A technikalia, jakoś mniej w to wnikam, dobrze ze nie hujbryda bo zbyt skomplikowana

A jak mi sie chałupa zajara to straci właściciel, ja tylko wynajmuje.
A za 10 lat chyba za wcześniej na elektryka u mnie.
Mówisz że te wtyczkowozy od szkopów sie podpalają ?

to nie chce złomu, ale jestem świadomy ze za 15 lat będę musiał kupić Renault Zoe do przemieszczania sie bo mnie zmusza

Ciesze sie ze widzisz dusze w autach z włoch, ja widze ich piekno ale z resztą słabo
Dodano: 1 rok temu
No proszę, jednak poszedłeś w stronę Koreańczyków! XCeed jest ładny, ale wydaje mi się będzie wyraźnie mniejszy w środku niż Twój Golf. Ciekaw jestem jakie będziesz miał wrażenia, gdy się nim przejedziesz.
Dodano: 1 rok temu
Do MaArek77: A goowno!

VAG'owa propaganda za bardzo Ci w krew weszła moim zdaniem. Ale z całym szacunkiem i bez osobistych wycieczek.

Za 10 lat gdy Twój następny VWAudi elektrycznie wspomagany zapali się w garażu, a od niego zajmie się cała chałupa i stracisz dorobek życia (czego Ci nie życzę) to inaczej będziesz mówił o wierności Mazdy spaliniakom. Poza luksusowymi markami to jedyny producent, który broni się przed elektryfikacją dopracowując technikę optymalnego spalania paliwa. Szanuję to podejście do tematu. To samo zrobiło Maserati opracowując silnik typu Nettuno w MC20 ze wstępną komorą spalania. Super, czy tam Hiper - auto, które pali 15 litrów na setkę to ewenement w skali światowej. Wiem, że zamiast jednej świecy na cylinder są dwie czyli przy V8 jest ich 16 i to różnych ale ta finezja konstruktorów włoskich jest niedoceniana przez świat "bo włoszczyzna", a to błąd. Do VW i Bosch'a woziłem z Włoch sterowniki do Dieseli z Bari. Niemcy do tej pory nie ogarniają common rail i kupują je od Włochów. Przykład słynnego 2.0 TDi w których głowice pękały i nie tylko.

Gdybym chciał mieć zwykły młotek, działający zawsze i w kształcie dupy Helgi to kupiłbym niemiecki. No ale gdyby mi się zachciało aby dodatkowo dobrze leżał w dłoni i był dobrze wyprofilowany, a jeszcze miał szczelinę do wyciągania gwoździ jak "łapka" to kupiłbym go od Włochów z pełną świadomością, że ta dodatkowa funkcjonalność może się ułamać. Przynajmniej miałbym najładniejszy popsuty i niedziałający młotek w całej wsi :-) Czyż to nie piękne i warte ryzyka? ;-)
Dodano: 1 rok temu
Do MarcinGP: Skoro nie jedzie to szkoda kasy. Głupia głową Japońców a nie własną droga
Byłoby 140 i 180 turbo sprzedaż podwoilaby sie
Dodano: 1 rok temu
Czytam i jakbym słyszal siebie czasami

Kolega jest moim idolem, twardy, rozsądny nie lubi dziwadeł i chorych rozwiązan. Owszem różni nas podejście do bezpieczenstwa, mocy i wyposażenia. Ja bez czujnika martwego Pola nie kopnął bym bryki za taką kasę i nowej


No i kwestia ceny, kolega ustawił poprzeczkę nisko 130 tys zł jak pamietam

Byłoby 150 tys zł to drastycznie zmieniłoby wybór

Mazda Cx30 prawie kupiłem ale żenujący silnik nawet 180 koni, tragedia bez turbo durne skosnookie

Formentor, prawie sie zakochałem ale ten idiotyczny wielki ekran, klima na pukaniem i okropne wnętrze... bagażnik 460 tylko w danych


Dlatego przepłaciłem za Audi i mam 100% dopasowania, 100% dopracowania wyglądu i ma największy bagaznik

Wracając do decyzji kolegi T-Roc jest najmniejszy i nie stał przy Sportsvanie
Dlatego Sportsvana ojca 150 TSI nie ma sensu zamieniać. Mab8 calową navi i kamerę nikt wtedy nie miał i Highline. W żadnym SUVie nie wsiada się tak wygodnie, nie ma tyle przestrzeni nad głową co w Sportsvanie
Do tego jest najbardziej ergonomiczne i intuicyjne wnętrze z najlepszego Golfa 7

Wsiadajac nie trzeba się schylać a wychodząc nie wyskakuje się bo do podłoża nie jest za wysoko

Chociaż nie jest to SUV bije T-Roca klasa i komfortem, przestrzenią

Testowac, próbować bo to jest to!!!

A Kia XCeed jest super ale za 130 tys zł to będzie pierdziawka 1.0 o 3 cylindrach.

Namawiam na to auto swoją kobietę chociaż to udaje SUVa i niezbyt wysokie

Dołóż do 150 tys zl i kup normalny silnik 150 koni a pueprzysz się z gównami, takie czasy takie ceny.

Wiem, łatwo powiedzieć ale są kredyty, warto stracić by za 2 lata zyskać, auta drożeją, wersję znikaja

Same zbyry na rynku dobrze ze ja i ojciec mamy auta dla nas idealne i nie stare

Będziesz za 3 lata zaliwal bo będą same gówniane auta z ekranami i 3 cylindrami za 160 tys zł i powiesz mogłem kupić za te 150 a byłem uparty jak beton

Przemyśl to
Dodano: 1 rok temu
Z wymienionych brałbym CX-30 z szacunku do Mazdy i jej wierność benzynie, bo jako jedyna marka obecnie nie szuka alternatyw tylko dopracowuje znaną i lubianą technologię. Tu Ci kibicuję [up]

Natomiast jako fan to wybrałbym Tonale [serce] Gdyby mi na Stevio zabrakło ;-)
Dodano: 1 rok temu
Takie dylematy to ja rozumiem. [bigok]

Szukaj dalej. [up]

Jak można w ogóle dać do auta dotykowe "cokolwiek"? Dla mnie niepojęte, no ale ja jestem stary i jak mawia mój Syn, uprzedzony do nowych rzeczy. [smiech2]
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl