Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf GOLF MK 4 » Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
  • przebieg 888 888 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2008
  • silnik 1.4 16V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 25917 razy
Data wydarzenia: 15.06.2011
Naprawa tylnego spryskiwacza w GOLFIE MK 4 !!
Kategoria: inne
Świeci Ci się kontrolka otwartej tylnej klapy bagażnika, przez co nie możesz spokojnie uzbroić alarmu bo włącza się on mimo iż klapa jest zamknięta na 100% ?

Obraca Ci się dysza spryskiwacza razem z wycierwczką zamiast stać nieruchomo ?

W końcu płyn wylewa się z klapy bagażnika i dziwisz się skąd to cieknie ?

PROBLEM ZAZWYCZAJ TKWI W UKRĘCONEJ MIEDZIANEJ RURCE, KTÓRA DOPROWADZA PŁYN DO DYSZY !! - Znajduję się ona w mechaniźmie wycieraczki tylnej

1.) Rozkręcamy tapicerkę bagażnika, śruby znajdują się w "uchwytach" pomagających zamknąc bagażnik

2.) Tapicerka posiada zaczepy, więc delikatnie na własną odpowiedzialność albo odrywasz ją rękoma, albo w początkowej fazie delikatnie podważasz śrubokrętem, aż parę zaczepów popuści.

3.) Przechodzimy do wycieraczki, podważamy maskownicę/zaślepkę tylnej wycieraczki i ujrzymy śrubę. Odkręcamy ją śrubokrętem płaskim 13 (zdj.1)

4.) Zazwyczaj ramię wycieraczki bywa bardzo zapieczone !! Ja Popsikałem ramię w miejscu zdjętej śruby WD40 i po 5min DELIKATNYMI ruchami w lewo i w prawo, delikatnie pociągając do siebie ramię zdjąłem.

5.) Przechodzimy do bagażnika i odkręcamy 3 śruby, mocujące mechanizm kluczem/śrubokrętem z nasadką 10mm.

6.) Odpinamy wężyk i wtyczkę

7.)Mamy mechanizm tylnej wycieraczki na ziemi. (zdj.3)

8.) Wykręcamy śrubki w mechaniźmie.

9.)Zdejmujemy odkręconą metalową osłonę mechanizmu.

10.)Wyjmujemy czarny plastik, do którego wpinany jest wężyk (wychodzi on już zazwyczaj razem z naszą UKRĘCONĄ RURKĄ)

11.) Ponieważ rurka się ukręciła jakaś jej część została w TRZPIENIU NA KTÓRYM MONTUJE SIĘ WYCIERACZKĘ, DO KTÓREGO WKRĘCANA JEST DYSZA, musimy rozwiercić trzpień.

12.) Więc do momentu "popuszczenia" ;) :) wierciłem wiertłem 4mm.

13.) Teraz należy wykonać zestaw naprawczy !!

14.) Mój zestaw naprawczy to RURKA OD BALONA i RURKA OD LIZAKA, rurka od balona jako grubsza umieszczona została na samym dole, rurka od lizaka ładnie wsuwa się bez klejenia w r. od balona (UWAGA, CZASAMI RURKI OD BALONA SĄ ZA DUŻE, WTEDY MOŻNA RURKĘ OD LIZAKA WPRASOWAĆ W KOSZULKĘ TERMOKURCZLIWĄ KTÓRA ZASTĄPI BALONONĄ RURKĘ). Wtedy w rurkę od lizaka na samym końcu wprost IDEALNIE WKRĘCIMY DYSZĘ SPRYSKIWACZA !! (zdj. 4,5)

15.) Wsunąłem "zestaw naprawczy w osłonę, prowizorycznie bez skręcania złożyłem mechanizm, aby zobaczyć jak to by wyglądało. (zdj. 6,7)

16.) Rurka od lizaka wystaje, więc trzebą ją obciąć na równi z trzpieniem.

17.) Składamy mechanizm, skręcamy ; przykręcamy go do klapy (narazie PROWIZORYCZNIE, żeby w razie niepowodzenia nie męczyć się z ponownym rozkręcaniem wszystkiego)

18.) Jeżeli nic nie cieknie wszystko działa ROBOTA SKOŃCZONA ;) :)



Ostatnia aktualizacja: 15.06.2011 22:49:48
Dodano: 12 lat temu
Fachowo wykonana naprawa!
Dodano: 12 lat temu
Do kitu, bo zawsze przy naprawach nie mam cyfrówki :D

Bolączka typowa tak, czeka mnie jeszcze wymiana mikrowłącznika w klapie, bo cieknący płyn chyba mu "pomógł" ;) :)
Dodano: 12 lat temu
Typowa bolączka czwórek... dobra robota tylko te zdjęcia Ci się rozmazały.;)
Dodano: 12 lat temu
Robota dobra, ale zdjęcia do kitu.
Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Daj ostrzejsze zdjęcia, jeśli możesz. Na tych niewiele widać.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl