Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 3 » Najdroższe a najtańsze paliwo - różnice







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 3
WF
Jeździ: BMW Seria 3
  • przebieg 150 928 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2012
  • silnik 320 i
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1293 razy
Data wydarzenia: 27.07.2013
Najdroższe a najtańsze paliwo - różnice
Kategoria: inne
Witam!
Dzisiaj mam dość ciekawe porównanie jak się jeździ na najdroższym paliwie na rynku (Shell V-Power 100) i chyba jednym z tańszych (Eurosuper 95 na Bliskiej) z sieciowych stacji.

Wykonałem prosty test:
Trasa z Warszawy do Sopotu (S7), a później z Sopotu do Warszawy (też S7). W jedną stronę V-Power, w drugą zwykła E95. Wszystko co poza trasą spalone w Warszawie (najpierw przed trasą, potem po powrocie). Rezerwa V-Power włączyła się na rogatkach Gdańska, wiec idealnie.

Ceny paliw to odpowiednio 6,39 i 5,51 w dniu i na miejscu zakupu, więc różnica diametralna.

I co się okazało? Ta sama trasa (odpowiednio 615 i 633km) razem z dojeżdzeniem do końca baku po mieście a spalanie? Wg dziennika mniejsze na E95. Różnica niewielka, w granicach błędu statystycznego (odpowiednio 9,01 i 8,95 na 100km), ale nawet przy założeniu, że spalanie było identyczne - to nadal kiepski wynik dla Shella biorąc pod uwagę różnicę cen, prawda?

Z moich osobistych uwag to tak:
- wydaje mi się,że nieco ostrzej jeździłem w drodze powrotnej, wiec na E95.
- wrażenie przyjemności z jazdy lepsze na V-Power. Nie wiem ile w tym autosugestii (w końcu płacę więcej to musi być lepiej!) ale niemniej punkt pozostaje.
- czy reklamowany przez Shella zbawienny wpływ paliw V-Power na silnik mógł mieć wpływ na działanie silnika już na nowym paliwie tuż po wyjeżdzeniu pełnego baku V-Power? O ile ten wpływ nie jest tylko marketingiem to pewnie tak.

Wszystkie dane dostępne w moim dzienniku kosztów, tankowania 6.07 i 12.07.

Co powiecie? Ja już nie wiem co o tym myśleć.
Dodano: 10 lat temu
Do mariow777: Spoko, jak będę znowu jechał to spróbuję odwrotnie zatankować ;)
A tymczasem lepsze to niż nic.
Dodano: 10 lat temu
Do kasielita: Jasne,że nie, ale w takim razie pytanie po co je w ogóle tankować do normalnej jazdy? Zgadzam się,że jest to czysty marketing, po prostu pokazuje to,że potencjalne korzyści nie uzasadniają ceny.
Dodano: 10 lat temu
Testy powinny być w jedną stronę, żeby były wiarygodne. Ukształtowanie terenu może mieć znaczący wpływ na wyniki. Spróbuj jeszcze raz...
Dodano: 10 lat temu
V-power nitro+ nie powstał po to by auto mniej paliło. To paliwo do samochodów z turbosprężarka lub kompressorem, a także do wysilonych silników wolnossących( takie jakie są np w hondzie s2000). Więc twój test niczemu nie służył moim zdaniem. Jesli chodzi ozwykły v-power to jest to zwykłe paliwo z Orlena (jak wszystkie paliwa w Polsce nie zależnie od koncernu) z mikroskopijnym dodatkiem czyszczący wtryski. To sięnazywa nabijanie ludzi w butelkę...
Dodano: 10 lat temu
Do Efisto: To jest fakt, wyniki niezależnych i wiarygodnych badań na ten temat raczej trudno znaleźć. W dieslu widać natomiast różnice przy wymianie filtra paliwa, jak się tankuje na różnych stacjach i tylko zwykły ON to jednak jest różnica, ale w benzynie, to raczej trudno będzie dostrzec jakieś różnice.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: No własnie, tylko na ile wierzyć w te dodatki uszlechetniające?
Czytałem tu kiedys,że 95 z Shella niczym sie praktycznie oprócz ceny nie różni od 95 z innych stacji. Dobrze by było poczytać jakieś niezależne badania na ten temat, zobaczyć co naprawdę pomaga i w jakim zakresie.
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: U mnie różnica w cenie między zwykłym ON a shellem v power nitro+ diesel to ok 50 groszy. Małe pudełeczko Lego w markecie kosztuje ok 15 zł, wychodzi więc na to samo, a radość dziecka bezcenna.
Na stacjach marketowych nie tankuje bo do szału doprowadzają mnie te ich kolczatki.
Tu wolę Neste lub 123.
Benzyny premium bym nie lał do zwykłego auta przystosowanego do benzyny 95 lub 91, ale przy ON widać różnicę stosowania paliw premium przy wymianie filtra paliwa.
Zimowy ON arctic na Statoilu też różni się temperaturą krzepnięcia od zwykłych ON, natomiast innych zalet v power nitro+ diesel nie zauważyłem. Spalanie nie spadło, dynamika się nie poprawiła, tak więc jedynym uzasadnieniem jest sprawienie frajdy dziecku i dodatki uszlachetniające, które każdemu dieslowi się od czasu do czasu moim zdaniem przydadzą.
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: Jasne, że to marketing, ale to jest wg mnie pozytywny jego objaw. Chodzi oczywiście o większą sprzedaż, ale taka zabawka to miły dodatek. :)
Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems: Krótko mówiąc mozna dość definitywnie stwierdzić, że z ekonomicznego punktu widzenia kupowanie droższego paliwa z nadzieją na mniejsze spalanie nie ma żadnego sensu ;)

Zostaje nadzieja, że faktycznie lepiej wpłynie na silnik, ale to już nie do sprawdzenia i chyba nikt nie robi takich niezależnych i wiarygodnych testów na ten temat...

No i jeśli ktoś potrzebuje/lubi jak mu autko się sprawniej zbiera to niezależnie od tego czy jest to autosugestia czy nie - wrażenie lepsze mam po V-Power:D
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: Chciałbym,żebyś nie miał racji... ale masz :D
Dodano: 10 lat temu
Do mijodl:
Wiem i to jest marketing :)
Podobnie jest w Mackdonaldzie za seriami zabawek, China zrobi wszystko a naiwni kupią
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: Ale z tym lego chodzi o to, że to są modele ferrari dostępne są tylko przy zakupie paliwa. Nie da się ich kupić w sklepie z zabawkami. :)
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: Na lukoilu Putin dolewa taniego spiryta, dlatego auto chodzi jak wściekłe. :D
Dodano: 10 lat temu
Ja zrobilem test na Hondzie Civic, ktora teraz poruszam sie podczas pobytu w Polsce.

Model 2009, sedan, 1.8 benzyna z 6-biegowa skrzynia biegow.

Samochod tesciowej, ktora jest "hondziara" od ponad 15 lat (to juz drugi civic od nowosci) twierdzi, ze auto pali 6.5L/100km na orlenowskiej "95" wg. komputera.

Trasy to glownie wypady na zakupy i do przedszkola po wnuczki od 3km do 20km, ale dynamicznie (naprawde).

Ja z kolei na Vervie 98 na trasie 3200km (1400km trasa Mazury-Opole-Mazury, reszta to mieszana jazda "wiejsko-miejska";) uzyskalem wynik 6.0L/100km wg. komputera i 6.3L/100km rzeczywistego zuzycia paliwa liczonego na podstawie paragonow na stacji benzynowej i dziennego przebiegu Hondy.

Jak na 140km silnik wynik wysmienity, tym bardziej ze nie oszczedzam ani pedalu gazu ani klimatyzacji.

Tylko co na to zwolennicy "down-szajsingu"?

Po okolo 300km czystej zawartosci vervy w baku odnioslem wrazenie zwiekszonej plynnosci rozwijania mocy i zwiekszenia kultury pracy - ale zdaje sobie sprawe ze mogla to byc autosugestia.

Tak czy inaczej po wypiciu kawki dostalem 20gr rabatu na litr wiec wyszlo to na dobre.

Jesli chodzi o ekonomie, to jest to nieoplacalne (przynajmniej w krotkiej perspektywie czasu/przebiegu), ale komfort (glownie psychiczny) rosnie.
Dodano: 10 lat temu
Ja jeździłem przez 3 lata na samej benzynie [PB95] i kilka razy zatankowałem 98 na stacji Neste to wydawało mi się , że silnik lepiej na niej pracuje ale szybko schodziła. I jak ceny poszły ostro w górę to założyłem Lpg i pb95 tankuję na 8 tankowań lpg.
Dodano: 10 lat temu
Do mijodl:
Policz ile tych autek kupiłbyś normalnie za różnicę w cenie :)_
Dodano: 10 lat temu
Panowie, wszędzie jest to samo paliwo z naszych rafinerii. Dla kosmetyki dolewają jakiegoś specyfiku i marketing robi dalej swoje.
Ja osobiście tankuje na stacjach "marketowych" bo tam nie ma komu uszlachetniać paliwa, wszystkie stacje mają ajentów a tylko logo jest inne :)
Dodano: 10 lat temu
Do Efisto: Jeśli chodzi o 98, V-P i tego typu paliwa tonie wiem bo ich nie tankuje. Fuel-S(l)ave może i faktycznie czyści bebechy, ale czemu musi przy tym tak hałasować ) Po Tankowaniu na Shelu i BP(tu spalanie jest największe) samochód łapie zamuła, a najlepiej chodzi na Luku
Dodano: 10 lat temu
Do Efisto: Podobnie u mnie. Miłe uczucie. Jakby jakaś część dzieciństwa wróciła. :)
Dodano: 10 lat temu
Do mijodl: Pierwszy raz od kilkunastu lat się bawiłem lego - było warto! :D
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: Ale właśnie wydaje mi się,że na V-Power autko jednak lepiej się zbiera. Stąd wrażenie,że to jednak lepsze paliwo. Ale na spalanie najwidoczniej nie wpływa w ogóle ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Efisto: To ciekawe ilu takich jak my naciągnęli. :)
Dodano: 10 lat temu
Do mijodl: Ja też na Shellu dla ferrari lego tankowałem:D

Dodano: 10 lat temu
Do mijodl: Zawsze to jakiś powód
Dodano: 10 lat temu
Do seba1985: Możesz się śmiać, ale na shellu tankuję ostatnio bo kupuję te autka lego przy tankowaniu. xD
Dodano: 10 lat temu
Do mijodl: Moja krypa też nie przepada z Shelem. Tankuje tylko 95 na Orlenie lub Lukoilu i jest git.
Dodano: 10 lat temu
Ostatnimi czasy trzy razy tankowałem podrząd te lepsze paliwa - raz supremę 98 na statoilu, a dwa razy vpower nitro+ na shellu.
Powiem tak... w jeździe nie bardzo czuję różnicę, ale na fuelsave z shella czy 95 z statoila miałem na zimno lekkie klekotanie po całonocnym przestoju, natomiast na tych lepszych tego nie ma. Czyli coś jest na rzeczy jeśli chodzi o jakość, ale tak jak mówiłem - w czasie jazdy efektów nie zauważyłem. Może kiedyś silniczek w Fabce odwdzięczy się za czyszczenie krwiobiegu.
Dodano: 10 lat temu
Od razu przepraszam za rozpisanie się, ale chciałem w miarę dokładnie opisać sytuację.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
Dodano: 8 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Dodano: 8 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl