Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Motoryzacyjny eko-terroryzm ze szkodą dla kupujących nowe auta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 6 miesięcy temu
Blog odwiedzono 365 razy
Data wydarzenia: 13.03.2018
Motoryzacyjny eko-terroryzm ze szkodą dla kupujących nowe auta
Kategoria: obserwacja
Sprawa jak najbardziej na czasie.

PROSZĘ PRZECZYTAĆ UWAŻNIE DO KOŃCA A W KOMENTARZACH TRZYMAĆ SIĘ TEMATU CZYLI PUNKTU TRZECIEGO. Dziękuję !

Nie będę starał się udowodnić że diesel jest dobry, że jest najlepszy. Wiem że ma wady i zalety jak każdy silnik.
Nie podważam też winnych afery dieselgate chociaż volkswagen ucierpiał niepotrzebnie bo winna jest UE za stwarzane "normy" nie do spełnienia i wszyscy producenci aut którzy oszukiwali


Ale bardzo bolą mnie trzy rzeczy związane z obecną nagonką na auta z silnikiem diesla

1. Fakt że cała ta sprawa jest przez większą część opinii publicznej źle rozumiana. Nie jest prawda że wszystkie silniki diesla są złe, bo te spełniające normę Euro 6 i te z systemem AdBlue są dobre i często czystsze niż wiele silników benzynowych.


2. Fakt że całe to zmieszanie ma drugie dno i że zapewne podłoże ekonomiczne. Producenci za nagonką eko terrorystów i Unii Europejskiej chcą się wzbogacić i liczą ze wszyscy mający stare aut zamienią je na nowe. A nikt nie widzi i nie rozumie że silniki diesla nie znikną z naszych ulic przez kolejne 20 lat. Cały transport (TIR-y i Busy opiera się na dieslach. Wszystkie firmy mają floty aut składające się z aut z silnikami wysokoprężnymi). Najpierw niech wszyscy przestaną oferować w salonach nowe auta z dieslami a później za następne 20 lat możemy mówić że diesel zniknie z naszych ulic


3. To co bulwersuje najbardziej i na tym się skupię.
Skoro wszyscy maja pozbyć się diesli i nie kupować nowych aut z takimi silnikami (chociaż nadal sa oferowane) to jaka jest alternatywa dla kupujących ?
Według mnie nie ma żadnej. Wiadomo od wielu lat że silniki diesla sa oszczędniejsze od benzynowych. Dlatego korzystają z nich floty firmowe i osoby które pokonują rocznie dużo kilometrów. Wmawia się się wszystkim że nadchodzi era hybryd i samochodów elektrycznych. To wszystko bzdury.

- hybrydy owszem są ale naliczyłem zaledwie kilkanaście aut w ofercie najpopularniejszych producentów, do tego niestety taki napęd nie jest tak oszczędny jak diesel gdy jeździmy trasy. Chodzi mi o prędkość autostradową 140-180 km/h gdzie hybryda zachowuje się jak tradycyjny silnik benzynowy spalając duże ilości paliwa.

- auta elektryczne. Po pierwsze nie każdy musi je chcieć kupować bo brzmią nieciekawie, nie każdy chce jeździć klekoczacym dieslem (chociaż w kabinie podczas jazdy klekotu nie słychać) ale nie każdy chce tez jeździć odkurzaczem czy melexem.
Do tego oczywista sprawa zasięgu. Deklarowane liczby sa zupełnie nierealne. Żaden elektryczny samochód nie przejedzie autostrada 600 km co najwyżej , 400 bądź mniej.
No i nie będę wyliczał ile mamy punktów ładowania dla takich aut w Europie. Wciąż stanowczo za mało. O czasie takiego ładowania nie wspomnę bo nikt zapewne nie chce czekać dłużej niż pół godziny. Czas to pieniądz.

Zatem odnosząc się do punktu 3 przypominam że tego wątku ma dotyczyć mój żal – jaka jest alternatywa dla diesla ? Odpowiadam: przez następne kilka lat ŻADNA

A jak się ma to do kupującego nowe auto?
Osoba chcąca mieć auto klasy A, B lub kompakt wybierze silnik benzynowy o mocy do 150 koni i będzie zadowolona.
A co z flotami, firmami ? Dlaczego nie każą złomować Busów i TIR-ów ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podam przykład osoby chcącej kupić samochód z obecnie najpopularniejszego segmentu Crossover/SUV. Taki samochód jak Volvo XC40, Jaguar E-Pace, Audi Q5, BMW X3
Wszystkie znane mi statystyki mówią że auta tego rodzaju w przeważającej większości kupowane sa z silnikiem diesla. Nie wiem czy jest to 60% czy 90% ale ostatnio rozmawiałem z kierownikiem salonu volvo w Poznaniu i powiedział że my sprzedajemy prawie wyłącznie auta z silnikami diesla.
Dlaczego tak jest tłumaczyć nie muszę. SUV z mocnym silnikiem benzynowym (200-300 koni) spala zazwyczaj między 10-18 litrów na setkę a taki sam z silnikiem wysokoprężnym o podobnej mocy spala zazwyczaj około 8-12 litrów ropy.


No i dlaczego o tym pisze?
Bo obecna chora nagonka na diesla powoduje to że osoby chcące kupic takie auto nie wiedza co zrobić:
- boją się za 2-3 lata nawet tak nowym autem z normą euro 6 nie wjadą do centrum miasta
- boja się ze na takim aucie sporo stracą przy odsprzedaży a nawet że za kilka lat w ogóle go nie sprzedają
- obawiają się że podniosą podatki i opłaty na auta z silnikami diesla nawet z norma Euro 6, że ceny ropy będą wyższe niż benzyny (kto wie co przyniosą kolejne lata)
- nie mają alternatywy bo skoro nie chcą auta elektrycznego (nie znam zresztą Crossovera/SUV-a z takim napędem) to co im zostaje?
- sprawa dotyczy także kupujących auta tego segmentu jako używane. Czteroletnie Volvo XC60 z dieslem to poszukiwany towar, i biedni i bogaci potrafią liczyć i zapewne nikt nie zechce kupić takiego kilkuletniego volvo z silnikiem benzynowym

W tej grupie jak niektórzy wiedza jestem ja. Na szczęście nie kupuję obecnie auta, to które mam jest w miarę nowe i ma niski przebieg, jestem z niego zadowolony i mogę jeździć nim nawet kolejne 5 lat.
Ale później chce Crossovera do 4,5 metra.
I stając przed decyzja kupna co mogę zrobić? Czasami myślę że dobrze że nie mam gotowych do wydania 220 tys. zł bo nie wiem co bym zrobił. Bo niech nikt mi nie wmawia ze 250 -300 konny Jaguar czy BMW spalający 12-18 litrów na setkę to dobra inwestycja jeśli jeździ się nim na co dzień czy pokonuje rocznie 30 tys km

Po prostu chciałem pokazać jaki to absurd mamy i do czego dążymy. Niech ci eko terroryści i chorzy ludzie się opamiętają. W 2014 roku sprzedawali samochody spełniające normę euro 5 a teraz mówią że te 4 latki nadają się na złom bo nie spełniają norm i nie mogą wjechać do centrów miast. Czy to nie jest absurd? Zostaliśmy oszukani. Aż strach stanąć przed decyzja kupna nowego auta z mocnym silnikiem…


P.S odniósł się do tego tematu i ma podobne zdanie jak ja znany i ceniony dziennikarz motoryzacyjny Maciej Pertyński (Juror konkursu Ca Of The Year) link poniżej

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2018 18:26:01
Dodano: 6 miesięcy temu
Do MaArek77: Crossover nie potrzebuje diesla. Piszac o dieslu w terenówce mam na mysli auta pokroju Defendera czy klasy G.
Na codzień w pracy jeżdżę Outlanderem PHEV. Ciężki ma u mnie żywot, a spala mniej niż odchodzàce powoli na emeryturę V50 diesel. Zatem diesla można zastàpić. Tak jak konia I parowóz.
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: i droższy, niestety
Dodano: 6 miesięcy temu
rozpętałeś gównoburzę ale nie zatrzymasz tego ze diesli będzie coraz mniej
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: Rozumiem ;)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do humvee5: W Yarisku są słabsze silniki, lepszy Auris. :)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: mnie hybryda w najbliższym czasie nie grozi. W moim budżecie jest tylko Yaris Hybrid...
Dodano: 6 miesięcy temu
Do MaArek77: Napiszę, ze jechałem na autobanie ;)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: Dzieki.
Rewelacja. Przypomne ze to 313 koni, 6,8 do setki i 2300 kg masy, jesli chodzi o X5 w hybrydzie

Nawet gdyby bylo 9 na setke przy dynamicznej jezdzie to mało.
Chociaz zakladam ze nie byla to wyzsza predkosc niz dozwolone 140.

To technologia dla mnie. Tylko dlaczego dopiero kilka aut ją ma. I to te kosztujace prawie 300 tys. zl i drozsze
Dodano: 6 miesięcy temu
Do MaArek77: Miałem możliwość jazdy X5 w hybrydzie. Przy jazdach autostradowych z możliwością ładowania baterii średnia spalania na dystansie 470 km wyszło 7,9. Gdzieś o tym pisałem. Na taki gabaryt to chyba niezły wynik, a to była pierwsza moja jazda. Myślę, że spokojnie można zejść niżej. Zobaczmy jak będzie w 5 ale o tym będziemy mogli się przekonać dopiero w czerwcu.
Dodano: 6 miesięcy temu
Do JacK: Kolego drogi bzdury.

Nigdy nie wierzymy w dane katalogowe. Dodajemy do nich ok litr półtora a w benzynie to nawet dwa lub trzy.

Do tego diesel 190 w takim aucie to żadna rakieta a także 184 konna benzyna w aucie ważącym 2 tony jest słaba, do porównania trzeba podać model 530 mający 252 konie.

I nie uwierzę że takie auto spala mało.
Zapewne w mieście 11-14 litrów a na trasie jak polecę 180 km/h a to w takich autach normalne to benzyna tez nie spali 8 litrów tylko 10-12.

Poczytaj testy. Volvo XC40 małe auto 250 koni benzyna średnia spalania 15,6 przy ostrej jezdzie.
Jaguar E-Pace ten sam silnik podobne spalanie ok 12 litrów.

Moje GTD jak jadę 180 km/h tez spala chyba z 8 litrów czy więcej ropy.

I podobno na 100 osób to 70 wybiera takie BMW w dieslu. Widać to na mobile gdzie oferty z silnikami diesla to 70% wszystkich dostępnych aut.


Dlatego Ci ludzie są wydymani przez ekologię !
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: No wiem że kolega kupił ale z tego co sie orientuję to wymienione przeze mnie marki premium mają bardzo słaba ofertę hybryd a elektryczne auta to w ogóle nie są obecne
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: No dobrze. Pomieszałem to dlatego że chyba nie powinno być tak ze duży czyli Bus i TIR możne nie spełniać norm a mały czyli osobowy musi.

To tak jak w Stanach jak zauważył red. Pertyński sami nie maja żadnych norm i zanieczyszczone paliwa oraz auta z silnikami Hemi palące po 15 litrów/100 a od aut z Europy wymagają normy wyższej niż Euro 6.

Rozumiem że aut osobowych jest więcej a tutaj ilość robi zanieczyszczenia

Bardzo ciekawi mnie nowe auto kolegi bo jest hybryda. O ile BMW poszerzy swoją ofertę to moźe kiedyś byłbym zainteresowany X! z takim napędem.
Ciekawi mnie spalanie w mieście i trasa przy tak dużej mocy
Dodano: 6 miesięcy temu
Do JacK: Możliwe, ale taką opcje trzeba brać pod uwagę. Nasz księgowy się nie myli ;)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do glotox: No bądźmy poważni ;-) 5 letnie BMW 5 czy to benzyna czy to diesel z przebiegiem do 80 tys. się nie psuje ;-)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do JacK: No i jeszcze ewentualne naprawy :)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do MaArek77: I tu się mylisz :)
Ja kupiłem hybrydę :)
Dodano: 6 miesięcy temu
Do MaArek77: Aż popatrzyłem na ceny. Takie BMW 5 bieda wersja:
520i benzyna 184KM kosztuje 219 tys. spalanie 5,4-6,2 l/100
520d diesel 190KM kosztuje 227 tys. spalanie 4,3-4,5 l/100
I teraz liczymy :
różnica w cenie 8000 PLN,
różnica w spalaniu na 100 km jakieś 2 litry ok. 10 PLN
Po kupnie diesla zaczynam zarabiać po 80 tys. przebiegu więc po 5-6 latach czyli wtedy gdy się przemierzam do zmiany samochodu.
Rachunek jest prosty kupuję benzynę ;-)
Dodano: 6 miesięcy temu
Wszystko fajnie tylko mylisz kategorie. Co innego auta dostawcze a co innego osobowe. Nie można mieszać bo wychodzi co wychodzi. :)
Auta osobowe czeka i tego nic nie cofnie era bateryjno, hybrydowa. A co do złomowiska w Polsce i krajach biedniejszych jak najbardziej masz rację.
Dodano: 6 miesięcy temu
No ale jaka alternatywa jesli nie diesel?
Nie ma
Kupilibyscie dzisiaj nowe auta typu: BMW serii 5, Audi A6, Volvo XC60, Jaguar E-Pace, Audi Q5 z silnikiem benzynowym ?

Wymienione modele z mojej wiedzy sprzedaja sie prawie tylko z silnikami diesla

Tu mamy problem
Dodano: 6 miesięcy temu
Do Tejlor: Zależy jak rozumieny to centrum bo jeśli da się dojść do dowolnego punktu np. w 15 minut to może być ;-)
W sumie tylko taki zakaz powinien być skorelowany z powstaniem albo wystarczającej ilości miejsc parkingowych wokół tego zamkniętego centrum albo łatwo dostępnym innym środkiem transportu np. tramwajem jadącym przez to centrum co np. 3 minuty.
Nie jest to nic takiego, czego nie można dobrze zorganizować ale powinna być zachowana właśnie taka kolejność najpierw infrastruktura parkingi i dojazd potem zakazy.
Dodano: 6 miesięcy temu
Marku, co do ekoterrorystów zgadzam się z Tobą w 100%, pewnie już o tym wiesz. Film Pertyna oglądałem. Polecam też jego wspólny film z Markiem Wieruszewskim o Dieselgate. Ludzie, którzy siedzą w tej branży o tym wszystkim wiedzą, ale niestety politycy rządzą. Kropka.
Na chwilę obecną dla diesla używanego w transporcie ciężkim lub w samochodach osobowych robiących duże przebiegi autostradowe też nie widzę alternatywy. Ale jak to mówią postęp wymaga zmian i one następują. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie bali się turbo w benzynie jak ognia, teraz gdy większość producentów nie oferuje już silników wolnossących, rozpaczy wielkiej nie ma.
Mnie martwi bardziej co innego, a mianowicie pomysł, aby zakazać wjazdu do centrum miast wszystkich samochodów spalinowych, nawet hybryd. To jest dopiero chore!
Dodano: 6 miesięcy temu
Skutek będzie taki, że kraje bogate spokojnie sobie z tym problemem poradzą.
Poprzez wyeliminowanie starych diesli oraz poprzez, spadającą ale wciąż trwającą, sprzedaż tych zdecydowanie nowszych i czystszych. A pewnie też w jakimś tam zakresie większą kulturę eksploatacyjną.
Ale my tutaj staniemy się jeszcze większym skansenem technologicznym a przez to także skansenem ekologicznym. I nie ma na to dobrego rozwiązania dopóki będzie taka bieda w kraju.
Bez wahania kupiłbym elektryka jako drugi samochód miejski w miejsce Mii ale nie dam za niego 100-120 tys. (np. VW e-up! za 112 tys.) bo to ponad dwa razy więcej niż za samochód z silnikiem spalinowym.
Dodano: 6 miesięcy temu
Do povagowany: No chce aby wszyscy zrozumieli głupote z jaka sie borykamy
Dodano: 6 miesięcy temu
Do Arturo1977: Chamstwu i koledze juz dziekujemy. Bezmyslny idiota nie rozumiejacy problemu niech nie dokucza dyskutujacym
Dodano: 6 miesięcy temu
Do brzozzhems: Dzueki za glis w dyskusji.
Juz sie dziwiłem że kokega rzadko zaglada na AwC ale pewnie z braku czasu.

To w wielu kwestiach sie zgadzamy, ja tez jestem za Ekologia i zniknieciem starych diesli z ulic.

Ale w Polsce potrwa to wiele lat, w Wielkiej Brytanii czy Niemczech chca zrobic to szybciej ale pozwoli na to zamożnosc społeczenstwa. A te auta trafia za wschodnia granicę

Czyli Crossover/SUV z dieslem może przeżyc i nawet Ty chcesz kupic.
To troche sie uspokoiłem.

Bo jyz mialem wizje obciachową i chyba niezbyt rozsadną, 3 letni 250 konny Jaguar E-Pace przerobiony na LPG. Skoro brak alternatywy... tonący brzytwy sie chwya

Życzylbym sobie wiekszego wyboru hybryd
Dodano: 6 miesięcy temu
Ale o czym tu rozprawiać? Diesel z centrów miast musi odejść i nie ma od tego odwrotu :) Przyszłościowo to można kupić sobie teraz tylko benzynę/hybrydę albo wynieść się na wieś i nie pojawiać w mieście :) Podsumowując: dla maszyny parowej/konia też kiedyś nie widzieli alternatywy, a wszyscy wiemy jak to skończyło się :)
Dodano: 6 miesięcy temu
Na tak postawiona sprawe, mozna odpowiedziec tylko w jeden sposob : jestes durniem, albo zwyklym trolem.. Ale najprawdopodobniej jestes jednym i drugim naraz.
Dodano: 6 miesięcy temu
Witam. Co do ekoterrorystów zgadzam się z Tobà w 100%.
Zgadzam się również, że nówka diesel może być czysty.
Praktyka jest jednak nieco inna. Jadàc przez moje Opole zawsze muszę mieć włàczony obieg wewnętrzny bo smród diesla gryzie w pęcherzyki płucne jak rotweiller szynkę - ale ok. To Polska, wszystkie Janusze jeżdżà passatami z milionowym przebiegiem z powycinanymi dpfami.

W U.K. aura sà dużo nowsze. Miejscowi bojà się kombinować, więc nikt nic nie wycina i jeździ jak Pan Bóg przykazał.
Efekt?
W morzu tych wszystkich diesli od małych 500 jtd po potężne Range Rovery ciężko nawet stanàć w korku na autostradzie - cuchnie aż głowa boli.

Zgadzam się, terenówka, ciężarówka czy autobus na ropę to trafiony pomysł.

Wszystko inne to głupota.

Jest zakaz palenia papierosów w miejscach publicznych bo to szkodliwe. Ja obstaje za zakazem diesli dla tych wszystkich Januszy ktorzy chcà oszczędzić 5 złotych kosztem naszego zdrowia. Ale zdaje sobie sprawę, że diesel ma nadal przyszlość w przemyśle.

Jak kupie sobie kiedyś konkretne 4x4 to pewnie będzie diesel, ale nie będę się him lansował centrum miasta tylko na bezdrożach.
Najnowsze blogi
Dodano: 42 minuty temu, przez Thieru
Witajcie :) Wybaczcie takie długie opóźnienie z dodawaiem wpisów, ale raz, że ciągle ostatnio byłem w rozjazdach, a dwa, że dopiero teraz się połapałem, że nowe auta dodaje się przez ...
Dodano: 1 godzina temu, przez povagowany
Info w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-golf-1-4-16v-lpg-pacific-CID5-IDvF5UV.html
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez majcher836
Zaoszczędzone 330 zł gdybym to robił w VW ASO. W sumie robiłem to pierwszy raz w życiu ale wymiana banalnie prosta. Obyło sie bez niespodzianek. Kupiłem świece NGK PZFR6R. Producent zaleca ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl