Wpis w blogu auta
Suzuki Swift
Najnowsze blogi
Dodano: 23 minuty temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

1. Przypadkiem przekręciłem silnik i musiałem wymienić wszystkie zawory wydechowe.
2. Zamontowałem większa przepustnice z Nissana
3. Wałki Świątka zostały zakupione i leżą w pokoju - czekam jeszcze tylko na kółka i na dniach zabieram się za strojenie
Teraz tylko DET3, MAP sensor zamiast MAF, wałki 262 Świątka i strojenie no i jest potencjał na 140 koni :D
Chyba że pójde na łatwiznę z turbo to tak okł 180-240 kucyków jeśli na spokojnie bym robił (na ostro to 400 kucy z tego silnika jest :] )
To dopiero początek - za kilka dni będe miał nowy komputer a otem już tylko wałki, kółka regulowane i to wystroić
Co do wykresu mocy proponuję się dokładnie przyjrzeć bo tutaj akurat od 6500 do okł 7200 jest praktycznie płaska linia a nie opada
Dodatkowo jeśli zmienimy bieg na kolejny przy 7500 to obroty spadają do wartości okł 5500 (w GTi skrzynia jest dość krótka) więc w optymalne miejsce gdzie moc moment jest bliski maksymalnej wartości a moc wynosi już 100 koni i tylko rośnie. Gdybym zmienił bieg przy 5000 jak sugeruje kolega od BMW to obroty na kolejnym biegu spadłyby w okolice 3000 czyli okł 50 koni a nie 100 a moment jest prawie identyczny jak przy 5000 (różnica kilku Nm).
Wniosek - może europejskimi samochodami jakie macie Panowie jeździ się na niskich obrotach ale japońskimi wolnossącymi samochodami dla najlepszych osiągów ZAWSZE trzeba silnik kręcić wysoko (kolega od Mazdy 323 powinien o tym wiedzieć
Moment tak spada powyżej 5000obr/min ,ale jak dobrze wiemy przyspieszamy największą mocą , a moment daje nam elastykę + ew niskie spalanie....
No to z całym szacunkiem ale chyba nie umiesz czytać wykresów
"Efektywność" działania silnika to najprościej mówiąc moc razy moment obrotowy a do 5000obr jak widać wyraźnie moc jest wyraźnie niższa niż powyżej
To nie diesel