Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta GAZ 69 "RUDY" » Mała szajba Rudego ;-)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta GAZ 69
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2819 razy
Data wydarzenia: 22.04.2013
Mała szajba Rudego ;-)
Kategoria: serwis
Szajba to nic innego jak koło pasowe ;-). Pomimo zmiany regulatora ładowania z mechanicznego na elektroniczny nadal miałem niedobory prądu, zwłaszcza podczas jazdy po mieście gdzie nie rozkręcałem silnika zbyt mocno. Ciągła jazda w niskim zakresie obrotów silnika powodowała słabe doładowywanie akumulatora. Wskazówka amperomierz przy zapalonych światłach słabo wychylała się na +. Postanowiłem poszukać innego przełożenia w układzie silnik-alternator. Wymiana koła pasowego alternatora na mniejsze spowodowała jego wyższe obroty w stosunku do obrotów silnika. Dzięki temu zabiegowi zyskałem większy prąd ładowania już przy wolnych obrotach silnika (dla mojego to około 750 RPM). Jak wiadomo stare diesle mercedesa są silnikami wolnoobrotowymi i nawet przy tak zwanych wysokich obrotach rozkręcają się max do 4800 RPM, a znamionową ,,porywającą" moc ;-) osiągają w zakresie 4000-4500 RPM. Mój alternator został zapożyczony z poczciwego polskiego Żuka, który był wyposażony w silnik benzynowy o innej charakterystyce, a zwłaszcza nieco wyższych wolnych obrotach. Mocy ten alternator ma ponad 600W, więc nie powinno brakować dla kilku żarówek, pod warunkiem, że alternator obraca się z właściwą prędkością.
Ostatnia aktualizacja: 22.04.2013 22:27:45
Dodano: 11 lat temu
Do neptun69: ledy dużo zaoszczędziły. Może nawet i do alternatora 750 obrotów to mało. Zwykle jest ich ok 850-900
Jakby nie było to szajba i ledy pomogły.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Tak ma diody- o ile pamiętam to jest tam układ 9 diodowy. Jak obroty silnika wzrosną choćby do (na oko) 1000 RPM to już jestem na plusie, ale na wolnych obrotach (~750RPM) mam w plecy z prądem. Regulator podaje do 14,3-14,5V przy obrotach (na oko) 2500 RPM i na tym poziomie zostaje nawet na światłach. Moją bolączką są krótkie przejazdy i częste odpalanie, oraz rzadkie używanie. Z tego powodu walczę o każdy miliwat;-) Dzisiaj założyłem jeszcze LED-y do postojówek.
Dodano: 11 lat temu
Do neptun69: Możliwe, ale altarnator skoro się nazywa alternatorem to powinien dawać odpowiednie napięcie już na wolnych obrotach, a prądnica potrzebuje wyższych. Może to taki dziwny jakiś alternator, albo też regulator napięcia jest zwalony. Ma on diody??
Dodano: 11 lat temu
Niestety jazda w cyklu miejskim- postoje w korkach, częste gaszenie silnika na postojach, grzanie świec żarowych , odpalanie i znowu krótki przejazd z niewielką prędkością do następnego miejsca gdzie mam coś do załatwienia. Pod koniec sprawunków muszę rozglądać się za parkowaniem z górki mimo rocznego akumulatora 72 Ah ze sporym prądem rozruchowym. Dodatkowo jeszcze dochodzi fakt że Rudym wyjeżdżam czasem raz na tydzień lub dwa, i to tylko jak jest ładna pogoda bo szkoda mi go brudzić.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: To na pewno jest alternator- wygląda bardzo podobnie jak ten:

" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Ale czy przypadkiem to nie jest prądnica?
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
23 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl