Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 Brewka » Lekkie wibracje podczas jazdy cz.1







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 2642 razy
Data wydarzenia: 19.09.2018
Lekkie wibracje podczas jazdy cz.1
Kategoria: awaria
Witam :)

Od czego by tu zacząć :( byłoby najlepiej od początku .... A więc :)
Od jakiegoś czasu pojawiały się delikatne drgania w zawieszeniu sam do końca nie wiem gdzie :( Zaczęliśmy szukać [kac] przyczyny w zawieszeniu , w układzie kierowniczym oponach felgach i sam nie wiem w czyn jeszcze i nic :( Syn będąc w Polsce zajechał do znajomego na przegląd i sprawdzając go odkrył luz na lewej półosi :( I tu mamy cię :) Zacząłem czytać co i jak z czym się je :(
Zbliżał się kolejny urlop syna i tu na początek września zamówiliśmy wymianę oleju w skrzyni automatycznej w tym samym warsztacie co poprzednio :) Byłem bardzo zadowolony z usługi i po 62 tys zamówiliśmy kolejną usługę . Oddając auto wyszliśmy z zapytaniem o usunięcie usterki powstałej na półosi .
Zleciliśmy wycenę i po podaniu kosztów ewentualną usługę jej usunięcia .I tak ....
- wibracje podczas jazdy z prędkościami powyżej 120 km/h diagnostyka wykazała uszkodzenie poprzez wypracowanie obudowy skrzyni biegów odpowiedzialnej za podparcie półosi napędowej lewej. Technologia naprawy wg producenta pojazdu w tym przypadku przewiduję jedynie wymianę skrzyni na nową .- Warsztat zaproponował dwa rozwiązania - wymiana obudowy skrzyni biegów na używaną (obudowa nie występuję jako część zamienna) - ceny kształtują się od 500 pln do 900 pln. W przypadku decyzji o zamówieniu używanej obudowy zamówienie pozostanie po mojej stronie.
- drugie rozwiązanie to regeneracja obecnej obudowy w innym warsztacie :( Problemy co róż to nowe i na tym nie koniec :(

Drugie zlecenie jakie daliśmy warsztatowi to
- diagnostyka wycieków oleju silnikowego
stwierdzono :
- Wykonana diagnostyka wskazała miejsce wycieku oleju - jest to obudowa rozrządu [rozpacz]
Podjęliśmy wyzwanie by to usunąć bo koszta były spore ale usunięcie wycieku oleju wiązało się z wyjęciem skrzyni biegów :( Była to jedyna okazja bo skrzynia była już wyjęta do regeneracji gniazda łożyska ma lewej półosi :(

Trzecim zleceniem było kontrola i przywrócenie fabrycznych ustawień podwozia

No i dotarliśmy do głównego zlecenia - wymiany oleju skrzyni biegów :)

Warsztat spisał się na medal ale to już w drugiej części opiszę :)
Poniżej kilka fotek z pierwszych diagnostyk i wycieków [rozpacz]

Pozdr i do następnego [papa]
Ostatnia aktualizacja: 19.09.2018 20:27:38
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar:
Tylko dobrego wybieraj.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Spoko :) mam go na uwadze [up]
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar:
Kupuj tylko tego dłuższego z chowanymi siedzeniami w podłogę i w benzynie, no i młodszego. Ja już zaczynam zbierać kasę na odkup.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Nie denerwuj mnie bo kupię :)
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar:
Nie ma to jak Chrysler.
Dodano: 5 lat temu
Do kstilger: Można to uznać za wadę konstrukcyjną :( 200 tys wytrzymała to raczej reklamacji nie uwzględnią :)
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Nic nie czuje :) a przed naprawą trzepało fajerą :( i momentami całym autem
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: O to to [up]
Dodano: 5 lat temu
os na obudowie skrzyni podparta... ciekawe...
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar:
Jasne, najważniejsze aby było dobrze zrobione
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
Poszerzył bym te kręgi.
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Wiem, że Alfy znasz na wylot. W Alfie mocowanie jest co prawda przykręcone do skrzyni ale jest na zewnątrz na takim wysięgniku dokręconym do obudowy skrzyni gdzieś tam od dołu. Widziałem to ale dawno i nie wiem czy dobrze pamiętam.
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Gdybym miał czas to sam bym sobie zrobił niektóre rzeczy :) wiem co w trawie piszczy :) Ale każdy musi żyć trzeba dać zarobić . Pozdrawiam
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: Hej :) ano trochę nas szarpnęło :( teraz ok :) Tu Audi podparło półoś w obudowie skrzyni biegów i tu cały problem [rozpacz] . Zaraz zaczynam pisać 2 część z wykonywanych prac . W alfach było inne rozwiązanie Wiem bo miałem nie jedną i nie było z tym problemów :)
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: W AR156 też miałem problem z półosią, tylko, że prawą (tą dłuższą) i musiałem wymienić. Gruba robota. U mnie przynajmniej ze skrzynią było wszystko OK. Nawaliła tylko sama półoś i całe szczęście, bo to stało się we Włoszech. Zabolały Cię pewnie koszty z lekka co?
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Oczywiscie ze nie ma samochodow, ktore sie nie psuja. Ale to jest gruba robota, jakby nie patrzec. Gdybym to musial zrobic u siebie, zaplacilbym $60-90 dolarow za godzine pracy mechanika + koszt skrzyni biegow, razem wyglada mi to na jakies $3000-4000, o ile znajdzie sie uzywana skrzynia. Kiedys zaplacilem prawie $2000 za sama wymiane dyferencjalu ze skrzynka rozdzielcza w minivanie… Jak czytam o potencjalnych usterkach w B8, zwlaszcza z silnikiem 2.0T, to troche mi sie slabo robi.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Witam Waldziu :) Kupę kasy poszło ale nie żałuje jak zawsze :) wiem co mam i się nie boję a popsuć się może każde i wszędzie :( Teraz inna jazda [rotfl]
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Nie ma auta na 6 :( każde wcześniej czy później się psuje , jak nie to to ta i tak dalej :) Audi jest super i może sprzedam go dopiero jak będę musiał :( Wszystko zależy od kiedy euro 6 wprowadzą w mojej okolicy
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: masz na myśli naszego Misiaczka z Polo IV w benzynie? [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Dobrze, że nie napisałeś o kosztach, bo nie jeden napisałby Ci, że przecież za tyle można kupić VW w dobrym stanie.
Dodano: 5 lat temu
Macie mechanikow ktorzy pracuja za szklane koraliki? Mnie by taka robota kosztowala 50-70% ceny tego samochodu... Chodzi mi po glowie audi b8, ale czym wiecej czytam o tym aucie, tym mam wieksze watpliwosci. ot, germanska technologia...
Dodano: 5 lat temu
Do Egontar: Coś pamiętam ale to nie to :) Tu cały był problem w półosi [kac] drugi wpis kilka rzeczy i powrót do stanu idealnego przedstawi :) Audi stało cały tydzień nieopodal Ciebie :)
Dodano: 5 lat temu
No to grubo! A syn mówił, że w Zakopcu coś nierówno stał ;)
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Być cierpliwy i poczekaj na drugą część wpisu
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: To prawda [up] są jeszcze uczciwe warsztaty :) które doradzą i szukają dobrego rozwiązanie dla obu stron :)
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: Nie lepiej było ten owal zlikwidować i wstawić stalową tuleję? Sytuacja może powtórzyć się skoro materiał jest zbyt słaby.
Dodano: 5 lat temu
Cóż. Ciekawy przypadek.
Wszystko sie może zdarzyć.
Szacunek. Cieszy że są dobrzy fachowcy i nie każda poważniejsza naprawa kosztować musi majątek.
Dodano: 5 lat temu
Do povagowany: Bo ja wiem [niewiem] wiem tylko ze była rozbita obudowa { lekki owal} i to przenosiło drgania na auto :( Dziś po usunięciu usterki jest extra :)
Dodano: 5 lat temu
Łożysko kręciło się w obudowie - dobrze zrozumiałem?
Dodano: 5 lat temu
Do FranzMaurer: No było grubo ale ogarnęliśmy temat :)
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
8 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl