Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra » Lato '18.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 814 razy
Data wydarzenia: 05.04.2018
Lato '18.
Kategoria: zmiany w aucie
Wielkanoc co prawda upłynęła pod znakiem zimy [los2], ale dość diametralna zmiana pogody na zdecydowanie wiosenną we wtorek (3/04) oraz bardzo sprzyjające prognozy na kolejne dni, zanęciły mnie na wykonanie telefonu do ASO, w celu umówienia terminu wymiany opon [hihi].

Po trzech nieudanych próbach połączenia się z działem serwisu, zostawiłem kontakt do siebie. Spodziewałem się odzewu po znacznym upływie czasu (doświadczenia z ASO Toyoty), a tu miła niespodzianka - po niespełna 5 minutach telefon zwrotny i propozycja terminu na czwartek (5/04). Nawet miałem do wyboru dwie różne godziny: 9 i 13 [hmm]. Z porannej zrezygnowałem ze względu na służbowy wypadzik do Krosna w tym dniu. Stanęło na 13.

Słowo się rzekło i Astra u płota ;). Kluczyk przekazany, a także prośba o sprawdzenie stanu bieżnika także. Zmierzymy. Po chwili Opel wjechał na halę, a ja oddałem się relaksowi na salonowej kanapie, po wcześniejszym obejrzeniu prezentowanych modeli . Insigni GSI niestety nie było [chytry]. Stała za to fajna w kombi na 20". Ależ to auto ma prezencję...[bajer] Widać też od razu co się aktualnie sprzedaje - na salonie królowały Mokka, Crossland i Grandland :P.

Po 45 minutach odbieram Astrę. Wczoraj odstawiłem ją do Auto-Spa i teraz na alu, na moje oko, zyskała jeszcze na wyglądzie [bajer].

O samych Nokian'ach. W swoim pierwszym sezonie przejechały 15.057 km w 5 miesięcy i 5 dni. Bieżnik na przodzie 5,5 mm, tył 7 mm. Jednym słowem Astra konsumuje przód, ale to w sumie żadna nowość. Bravo miało podobną tendencję, tyle że nie w pierwszym rozdaniu. Ale... Myślę, że różnica w mocy ma tu swoje skromne znaczenie. W każdym razie z opon jestem bardzo zadowolony. Całe cztery razy jechałem po prawdziwym białym ;) i auto prowadziło się jak po sznurku. Z kolei dziś, przy temperaturach zdecydowanie powyżej naturalnej charakterystyki pracy, nie robiło to na nich żadnego wrażenia. Może tylko delikatnie głośniej toczyły się. Blizzak'i na Bravo w takich warunkach miały skłonność do pływania. Ale... Zimowa opona ma się sprawdzać w niskich temperaturach, a nie poza zakresem swojego przeznaczenia. Jednak i tak jestem skłonny postawić Nokian'y przed Bridgestone'ami. Nie wyciągam oczywiście daleko idących wniosków, zobaczymy jak będzie z nimi dalej :).

Letnie Touranza przystępują do swojego drugiego sezonu z bieżnikiem na poziomie 2x7 mm i 2x6,5 mm. Nadmieniam o tym teraz, ponieważ przed zimą zapomniałem o to zapytać ;). Czyli zima jest bardziej wymagająca w kwestii konsumpcji [hihi]? Nic to, czas pokaże.

Szerokości dla Wszystkich na całą letnią odsłonę [tuning]!
Ostatnia aktualizacja: 05.04.2018 23:28:25
Dodano: 6 lat temu
Do giernal:
Szacunek [up]!
Dodano: 6 lat temu
Tą samą czynność wykonałem u siebie samodzielnie w piątek, a u przyszłego szwagra w sobotę. :)
Dodano: 6 lat temu
Do Egontar:
Dzięki :). Cóż, będę wiedział więcej o Nokian'ach po kolejnych sezonach ;).
Dodano: 6 lat temu
Do mucko1:
Wg tutejszego dziennika raptem o 0,2...:P
Dodano: 6 lat temu
Do rekord5:
Trzymam się tej sztuki od samego początku wymiany opon, ale coraz częściej słyszę, że przy przednim napędzie lepiej lepsze założyć na tył.
Dodano: 6 lat temu
Do kstilger:
Interesująca tendencja [hmm].
Dodano: 6 lat temu
Do Marcin1985:
[up]
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max:
Nie inaczej :).
Dodano: 6 lat temu
Do povagowany:
Mówisz ;)? W zimę jeżdżę tak samo jak w lecie, oczywiście zważając na warunki [hihi].
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5:
[bigok] A gdzie wpis [chytry]?
Dodano: 6 lat temu
No piękne fele, dodają szyku! [totalszok] A moje Nokiany zimowe ,a których jeżdżę teraz do zajechania niestety mają skłonności do pływania i są takie momenty, kiedy to odczuwam. A ponieważ klimat się ociepla, to chyba przerzucę i Picadora na uniwersalne ... tzn. całoroczne! ;)
Dodano: 6 lat temu
No teraz to spalanie spadnie o połowę.
Dodano: 6 lat temu
Na następną zimę załóż te lepsze na przód to do wiosny się wyrównają,jeśli zrobisz odwrotnie to za rok jedna para pójdzie na złom.
Dodano: 6 lat temu
u mnie tez sie szybciej zuzywaja przednie, za to zabkuja tylne:) - czesto musze przekladac:)
Dodano: 6 lat temu
Foczka przed chwilą też dostała letnie. Właśnie wróciłem z wymiany.
Dodano: 6 lat temu
Zimowe są z miękkiej mieszanki więc szybciej się zużywają jak jeździsz po asfalcie
Dodano: 6 lat temu
Te zdzieranie przednich opon to chyba tendencja właściciela ;)
Dodano: 6 lat temu
Dzięki [up]. Ja też - tyle że od środy - na letnim aluminiowym ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
Meganka przeszła porządny serwis: olejowy, rozrządu i pasku osprzętu to czas ją przegonić i trochę nią pojeździć. Zatankowana została na FULL (zbiornik ma pojemność 60litrów). Trasy to ...
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Wpis czysto kronikarski: Dokładnie dzisiaj (9 Marca) mija rok od zakupu Forda Przez ten rok auto pokonało 21 438 km Usterki : Zamek maski, mikrostyk tylnej klapy Nieprzewidziane wydatki : ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez darek-k
po czterech latach przyszła pora na wymianę klocków koszty klocki Mikoda przednie 152,87zł tylne 67,31zł robota 0zł, zrób to sam
7 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl