Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault 19 „renia” » Kurz w bagażniku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault 19
GKA
Jeździ: Opel Astra
Wcześniej jeździł: Renault 19 „renia”
  • przebieg 134 430 km
  • rocznik 1993
  • kupione używane w 2001
  • silnik 1.4 i
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1365 razy
Data wydarzenia: 14.11.2009
Kurz w bagażniku
Kategoria: obserwacja
Odkąd posiadam renie R19 zawsze miałem problem z kurzem w bagażniku, wystarczyła najkrótsza przejażdzka samochodem po wcześniejszym wyczyszczeniu aby znowu mieć bagażnik pełen kurzu. Początkowo nie zwracałem uwagi na to skąd się zbiera, aż do czasu gdy zauważyłem zabrudzoną kratkę, podobną do domowych wentylacyjnych, więc przypuszczałem że to stąd sie bierze ten niechciany kurz. Dziś wszystko się potwierdziło, zdjąłem obudowę kratki i wyłoniła się dziura 10 na 15 cm. Więc to jest ta przyczyna. Na obudowie było z 1 cm kurzu, nie wspomnę już o tapicerce bagażnika pod tą obudową, wszstko wyczyściłem i zakleiłem otwór taśma, tak iż teraz nie powinno być ani śladu kurzu.
Otwór ten nie był bez powodu tam robiony, zapewne miał zapewniać wentylację bagażnika, ale nie przewidziano tego że będzie wprowadzał brud. Poniewarz mam świra na punkcie czystości, zakleiłem otwór całkowicie. Ale chciałem podpowiedzieć pozostałem że równie dobrze można by wkleić jakiś filtr, np gąbkę, w ten otwór, tak iż wentylacja nadal by była. Ja dla świętego spokoju cały zakleiłem, zobaczymy co bedzie się działo.
Mam hatchback'a więc bagażnik jest spory i powietrze krąży po całej kabinie, w przeciwieństwie do sedana.
Dodano: 13 lat temu
Szczerze to starałeś się pisać oficjalnym, mądrym językiem ale nie zawsze Ci wychodziło :)

Ogólnie rzecz biorąc kurz bierze się z powodu nieobecności filtru pyłkowego. Ja gdy wyczyszczę swoje Ferrari, wystarczy parenaście kilometrów, by był kurz na desce rozdzielczej.

Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
hmm każdy ma jakieś problemy większe lub mniejsze ;) pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Może, tak jak napisał Erestes, powinny tam być gumowe klapy (w astrach wygląda to tak: ). Jeśli ich nie ma to pomysł Thorne'a jest dobry. Taki filtr skutecznie blokowałby kurz, nie zaburzając wentylacji, a że czasem trzeba wymienić to już nie pozostaje nic innego jak się z tym faktem pogodzić.
Dodano: 14 lat temu
Do tesen23: ale zanim sie zapcha to minie kilkanascie miesiecy. W sumie to do tego sluza filtry, zeby sie zapychaly wszelakim swinstwem a puszczaly swieze i czyste powietrze.
Dodano: 14 lat temu
no wiesz; Renault to nie jest BMW, ale dobrze wiedzieć że coś takiego jest w samochodach
pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Otor ten zamontowano celowo aby pełnił pewne funkcje, niestety zdaje się ze u ciebie czegos brakuje. W otworze powinno byc zamontowane cos w rodzaju gumowych klap, ktore uchylaja sie przy zamykaniu klapy czy tez drzwi aby wyrownać ciśnienie w kabinie. Tak jest przynajmniej w Mercedesie i BMW.
Dodano: 14 lat temu
można i wtaki sposób rozwiązać ten problem, lecz i to na dłuższą metę się nie sprawdzi bo filtr po pewnym czasie się zabrudzi i dalej nie będzie wentylacji.
Dodano: 14 lat temu
A nie lepiej bylo wstawic kawalek filtra np. od odkurzacza, pozostalaby wentylacja a kurz by zostal zatrzymany.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl