Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 145 » Kupiłem Alfę 145







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 145
  • przebieg 147 000 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2018
  • silnik 1.4 i.e. 16V T.S.
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 859 razy
Data wydarzenia: 06.04.2018
Kupiłem Alfę 145
Kategoria: obserwacja
W 2000 roku nie było mnie na nią stać bo kosztowała czapkę pieniędzy (kupiłem wtedy renault megane był sporo tańszy), a teraz lajtowo za symboliczną kwotę sobie nabyłem całkiem przyzwoity egzemplarz.
Nie bita, nie pordzewiała, czarna skóra, klima ;-) i nawet całkiem przyzwoicie jeździ choć wymaga trochę wkładu ale myślę, że w 5-6 tys. się zmieszczę bo części tanie.
Silnik benzynowy 1,4 TS 103 KM. Co prawda wydaje się, że trochę ich biega sobie już gdzieś po łące.
W sumie fajny samochód i zawsze mi się podobał :-) więc jestem zadowolony :-)

Na pierwszy ogień pójdzie wymiana całego zawieszenia z przodu, rozrząd, oleje i filtry. Nowe opony :-)
Dodano: 6 lat temu
Zadowolenia, szerokości. :)
Dodano: 6 lat temu
Dziwię się twoim finansowym wspomnieniom, salonowa cena tego modelu była wtedy istotnie nieco wyższa od konkurencji (nie aż tak jednak, jak podałeś), ale i duża była skłonność do upustów. Natomiast na rynku wtórnym cena odpowiadała reputacji - bezprzebiegowy egzemplarz sprzedałem za mniej niż 60% ceny wyjściowej. Gdybyś więc wtedy był odpowiednio zdeterminowany, miałbyś ten wymarzony (choć dyskusyjne czy słusznie) samochód. Twój ówczesny wybór był, mimo wszelkich wad, jednak nieco lepszy. Jeśli dziś nie słychać wariatora, to wkrótce będzie, a wtedy ponownie będziesz musiał wymienić też rozrząd (znam takich, co tego zaniedbali). Moja historia dotyczy co prawda 146, ale technicznie są to bliźniaki.
Dodano: 6 lat temu
Do damian88max: Ja tam przy nim nic robić nie będą, dam zarobić mechanikowi ;-)
Dodano: 6 lat temu
Do wektor1: Na moje ucho to wariatora nie słychać.
Dodano: 6 lat temu
To czeka cię trochę roboty ;-)
Dodano: 6 lat temu
To niestety typowy alfons, a silnik najgorszy z możliwych. Oprócz rozrządu koniecznie wymień sławny wariator. Życzę cierpliwości.
Dodano: 6 lat temu
W 2000 roku o ile dobrze pamiętam to była droższa od meganki o jakieś 15 tys.
Rdza nigdzie nie wychodzi ani na rantach błotników, ani na rantach drzwi czy klapy ani pod uszczelkami szyb. Lakier oryginalny. Lekko poobijany parkingowo i ze dwie krótkie rysy ale tylko do podkładu.
Pod spodem jest sporo rdzy ale nic nie przerdzewiało na wylot ;-) podłoga cała, rdza powierzchniowa i konstrukcja nie jest naruszona.
Docelowo pewnie zdecyduje się to zdrapać i zamalować jakimś podkładem antykorozyjnym.
Ale to po wymianie zawieszenia. A pewnie też wymienię cały układ hamulcowy.
Jutro pozdejmuje koła i pomierzę tarcze czy mają jeszcze wymiary w normie.
Dodano: 6 lat temu
Miło realizować swoje marzenia, szkoda tylko, że po czasie, bo satysfakcja już nie ta sama. Alfa z tego rocznika bez rdzy? Podejrzana sprawa :) Dobrze obstukaj ją :)
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
15 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
w końcu dobiega końca cała ta sytuacja z nierówną pracą silnika na biegu jałowym co było zrobione od pojawienia się tego problemu w styczniu 2024 po czyszczeniu wtrysków TEC 2000 i czy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl