Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto Kropek » Kropek-apetyt na paliwo.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 972 razy
Data wydarzenia: 14.08.2012
Kropek-apetyt na paliwo.
Kategoria: obserwacja
Po dwóch latach użytkowania auta można już dokładnie powiedzieć jakie ma zapotrzebowanie na paliwo.Średnie spalanie Kropka na dystansie ponad 20 tys. km wyniosło 6.60 litra /100km,co jest zgodne z moimi oczekiwaniami.Najniższa miesięczna średnia to 6,10 l/100km a najwyższa 7,66.Najwyższe średnie spalanie miało miejsce w lutym 2012r przy dużych mrozach i jeżdżeniu sporo na krótkich odcinkach,oczywiście na zimówkach.Najniższe w sierpniu 2011 ,co dziwne w okresie gdy używa się klimatyzacji. Jeżdżąc bardzo eko można zejść poniżej 6 litrów ale ja zarzuciłem ten styl jazdy,bo korzyści jak zauważyłem to ok 0,5 l/100km a skutki uboczne jak doświadczyłem,szczególnie zimą mogą być przykre.Generalnie wynik powyżej 7 l /100km zdarza się rzadko.Biorąc pod uwagę,że konstrukcja silnika do nowoczesnych nie należy wyniki uważam za zadowalające.W porównaniu do Pandy,którą jeździłem poprzednio spalanie jest wyższe o około 0,4 litra .
Ostatnia aktualizacja: 14.08.2012 09:25:25
Dodano: 11 lat temu
spalanko zadowalające oby tak dalej :)
Dodano: 11 lat temu
Do MARAS68: Nowoczesne nie znaczy dobre jak dla mnie . Myślę , że będziesz zadowolony z tego motoru jak dbasz o niego.
Dodano: 11 lat temu
Do KULAWY:Czas pokaże czy to był dobry wybór.Głównie to zależało mi na trwałości i prostocie więc padło na ten niezbyt nowoczesny ośmio-zaworowiec.
Dodano: 11 lat temu
Dużo dobrych opinii słyszałem o tym silniku (77 KM) .Spalanie na dobrym poziomie - tak trzymać!!!
Dodano: 11 lat temu
Do Rybak1986: Gratuluję szczególnie zimowego wyniku,no ale multiair to nowoczesna jednostka i przystaje do mojego 8-zaworowca jak wół do karety :).
Dodano: 11 lat temu
To moze się dołączę do wątku:) jestem szcześliwym posiadaczem Evo multiair 1.4 105KM. W ramach eksperymentu mierzyłem spalanie cała "zimę" 2011/2012, gdzie "zima" to nie zima właściwa tylko czas od dnia zmiany kół na zimowe (185/65R15) do dnia zmian kół na letnie opony. Średnie spalanie wyszło 6.8 l/100km. Dokladnie taki sam pomiar prowadze teraz na oponach letnich (195/65R16). Spalane średnie 6.7 l/100KM). Przy czym, czy noc czy dzien, czy deszcz, czy slonce klimatronik chodzi. Spalanie zalezy od nogi kierowcy... Aby mieć realne porównanie, musiscie swoim stylem jazdy i na swoich trasach pojedzic innym autem. Ja mialem przyjemność jezdzić evo 1.4 77KM przez kilka dni i spalanie wyszlo 7.3 :)
Dodano: 11 lat temu
Spalanie podobnie jak u mnie :) W miejskich korkach i dyszka może wyjść, a ekstremalny emeryt-driving na trasie da nawet mniej niż piątaka(!) na setkę. Ale przyjemność z jazdy też trzeba mieć więc wiadomo, że cały czas człowiek nie da rady jechać za dziamdziunami bez wyprzedzania :P Ja zauważyłem, że zdecydowanie lepiej słuchać silnika i operować z wyczuciem pedałem gazu niż śledzić wskazania komputera dotyczące śpalania chwilowego.

PS. Moje Seicento paliło średnio 5,8 l benzyny na setkę a gazu 7 litrów i więcej :)
Dodano: 11 lat temu
Do Kropkojezdzca: Własnie o to chodzi aby znaleźć ten złoty środek :)
Dodano: 11 lat temu
Właśnie co do tego ecodrivingu macie racje, za niskie obroty absolutnie nie są eco. Mam ten sam silnik 1.4 8V i jesli próbuje jezdzic do 2-2.5 tys obrotów to spalanie nie jest za duże ale dynamiczność żadna. Natomiast gdy wkrecam go do 3tys to dynamika bardzo sie poprawia (zaczyna ciągnąć dopiero od 2.2tys) a spalanie takie same.
Dodano: 12 lat temu
Nawet Ktopek pić musi.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Ale Multiair to nie Turbo .Ja osobiscie takim jeździłem i dlatego wiem,że pali mniej od mojego.Uważam,że ten własnie silnik(multiair 1,4) to taki złoty środek pomiedzy zwykłym 8V a multiair turbo,który rzeczywiscie dużo pali ale ma za to ponad 130 koników i zbiera się bardzo żwawo.Natomiast 900 twinair turbo,który miał tak mało palić w mieście w moim osobistym teście spalił prawie tyle co mój .
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: No staruszek ale kolego nie wierz że silniki bendzynowe turbo pala mało, szczególnie w miescie, spokojnie 1,5 litra więcej od danych katalogowych.
Owszem jest moc i duzo niutonometrów ale chce sie jeżdzić a dynamika potrzebuje paliwa.
TSI wcale nie palą mało
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Właśnie 1,4 multiair który ma trochę ponad 100koników pali mniej od mojego o jakieś 0,5 litra .Mój to już konstrukcyjnie staruszek.
Dodano: 12 lat temu
Wynik 6-6,5 litra jest ok. Tak do siedmiu mozna sie nie martwić, chociaż to nie auto kompaktowe.Klasa wyżej powinna mieścić sie w "siódemce" średnio aby było ok - według mnie na dziesiejsze paskarskie ceny paliwa i nasze portfele.

Aż boję się ile takie Punto pali z silnikiem 90 konnym (najbardziej optymalnym i dynamicznym, nie za słabym) a o odmianach powyżej stu to szkoda gadać.
Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: Oczywiscie masz rację.Ten silnik ,który mam lubi wysokie obroty.Z czasem nauczyłem sie z tego korzystać a spalanie praktycznie pozostało bez zmian.Od czasu do czasu trzeba go trochę przepalić szczególnie zimą aby się nie zatykał ;)
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: raczej bym stawiał na za niskie obroty silnika, ecodriving nie zawsze jest taki eco. Mi pomaga komputer pokładowy; na nim widzę, że lepiej jechać np. na czwórce i obroty powyżej 2k niż na piątce i obroty poniżej 2k.
Niskie obroty więc nie są 'eco'.

Pozdro.
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Jak dla mnie to najekonomiczniejsza była m Panda,często srednia miesięczna wychodziła mi poniżej 6 litrów w cylku mieszanym.
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: W tej chwili różnica dokładnie taka sama jak 2 lata temu około 7 tyś
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68:
Przemieszczanie się po mieście bądź na krótkich dystansach nie wpływa zbyt korzystnie na ekonomię spalania... A uzupełniając moją poprzednią wypowiedź, to Seico też miałem 0.9, Stilo 1.2, a Bravo 1.4 :).
Dodano: 12 lat temu
Do sliweczka1979:
Jazda w trasie, stąd ten wynik :).
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: bo to jest dużo na aucie tej klasy, ale teraz chyba nie co tańszy jest???????
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: Kiedy kupowałem swojego Kropasa to różnica w cenie między moim ośmiozaworowcem a multiairem to było 7 tyś zł.Jak dla mnie to było bardzo dużo.
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: no właśnie, bo pewnie pierwszy właściciel który kupi go w salonie będzie się nim cieszył ale już kolejni właściciele mogą mieć problemy z elektroniką i tak dalej ale to się okaże za kilka lat;)
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: Tylko czy nas będzie stać na te wszystkie wynalazki,które wytrzymałością to raczej nie będą grzeszyć.
Dodano: 12 lat temu
Do wer1207: Błąd naprawiony.Dzięki za zwrócenie uwagi.
Zimą było tak: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/fiat-punto/awaria-kropek-zamarzl-17100/
Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68: no to tylko napawa optymizmem co do tego czym będzie się poruszać w najbliższej przyszłości;)
Dużo mocy i oszczędnie[jezyk]
Dodano: 12 lat temu
To normalne, że spalanie zimą jest wyższe. Zastawiania mnie czy zimniejsze (gęstsze) powietrze zimą też się do tego przyczynia. Ale napisz co tam się stało w zimie.

ps. coś takiego jak 'tyś' nie jest skrótem od 'tysiąc'.A Tyś tak napisał.
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: Trzeba pamiętać ,że to zwykła 8 zaworówka o dość leciwej juz konstrukcji.Kumpel ma 1,4 multiair 100KM i pali mu około 0,4 l/100km mniej od mojego.
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Moje seicento 900 paliło troszkę powyżej 6 litrów dlatego jak sie przesiadłem do Pandy 1250 to byłem miło zaskoczony spalaniem ,bo było minimalnie niższe.
Dodano: 12 lat temu
Do sliweczka1979: ciężko się zamknąć w sajku w okolicach 5;)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
1 komentarz
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
14 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl