Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Passat bzyczek :) » Kapitalka - ciężka robota dla laika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Passat
  • przebieg 256 500 km
  • rocznik 1993
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3566 razy
Data wydarzenia: 10.08.2010
Kapitalka - ciężka robota dla laika
Kategoria: serwis
Dawno mnie nie było na AC, wiadomo urlopy, podróże itp. :)
Właśnie podczas jednej z podróży mój bzyczek zaczął coś nadmiernie kopcić .Posmakował też w oleju na 1000 km zjadał go ponad litr.
Po licznych lekturach i konsultacjach z mechanikami zdecydowałem się na małą kapitalkę, ale tu zrobił się problem czy robić ją samemu, czy oddać do warsztatu. Przeważyły względy ekonomiczne postawiłem na własne umiejętności (mieć tysiączka w kieszeni a nie mieć to jednak jest różnica).
Pierwszy krok : zakup części ,szukanie znajomości w hurtowniach motoryzacyjnych i udało się kupić w cenach hurtowych.
Do wymiany zakwalifikowałem :
1. Uszczelka pod głowicą - ok. 90 zł
2. Uszczelki kolektorów ssący wydech ok. 30 zł
3. Uszczelki wtrysków ok. 22 zł
4. Uszczelka miski olejowej ok 67 zł
5. Uszczelka pokrywy zaworów ok. 30 zł
6. Uszczelniacze wału korbowego, rozrządu, i wałka pośredniego ok.30 zł
7. Komplet pierścieni tłokowych ok. 180 zł
8. Uszczelniacze zaworów ok. 12 zł
9. filtr oleju i powietrza ok. 42zł
10. Olej Mobil 10W-40 (z beczki) ok.60 zł
11. Koncentrat płynu chłodniczego 3litry około 20 zł
12. Kompletny rozrząd ok. 100 zł
Podczas pracy doszły jeszcze szpilki kolektora wydechowego, pierścień uszczelniający pomiędzy katalizator a rurę wydechu, trochę nowych śrubek, nowe śruby do głowicy.
Części są, czas zabrać się za robotę, niepewny swoich umiejętności jeszcze dwudniowa lektura, i zaczęło się.
Na początku szło wszystko ok, zaczęły się problemy przy ściąganiu kolektorów oczywiście z racji wieku śruby jakoś nie chciały zmienić swojej pozycji :):) decyzja : obcięcie śrub na wydechu i wyciągniecie głowicy razem z kolektorami ,udało się i silniczek praktycznie rozebrany jeszcze tylko tłoki i jest ok.
Następnego dnia głowica pod pachę i do serwisu (też do znajomego :):) ), rozebrana na części, do wymiany poszły wszystkie prowadnice zaworów, uszczelniacze, zostały wyczyszczone wszystkie kanały, no i oczywiście planowanie :):) koszt 110 zł
Składanie nie szło już tak szybko ( ale to z powodu pracy i braku czasu) trwało to kilka dni. Wszystko szło ok do momentu ustawiania rozrządu, były dwie nieudane próby (zresztą po ustawianiu dokładnie jak piszą w książce SAM NAPRAWIAM :):) ) dopiero po lekturze for w internecie udało się ustawić go poprawnie ( jak się okazało to wałek pośredni nie ustawia się na znaki z wałem głównym tylko jest znak na aparacie zapłonowym).
UDAŁO SIĘ SILNIK ZAPALIŁ :):):) wielka była radość, jeszcze tylko regulacja konta wyprzedzenia zapłonu (silnik był strasznie zamulony jechał jak maluszek :) ) ,teraz śmiga, wiem że mam 2 litry pod nogą :)
Wczoraj dokonana próba na autostradzie prędkość prawie maksymalna to ok. 190 km/h, niema nawet grama dymku z wydechu, spadło spalanie do ok 12 litrów LPG w mieście !! rewelacja ,a nie mam lekkiej nogi.
Wniosek nasuwa się tylko jeden:
Macie trochę pojęcia o mechanice (ja go nie mam za wiele :) ) zakasajcie rękawy i do roboty można wiele zrobić samemu lub przy pomocy znajomych i oczywićie zaoszczędzić parę PLN na piwka :):)
Pozdro :):)
załączam parę fotek dla zainteresowanych, polecam ich robienie w czasie pracy bardzo potem ułatwiają składanie ja ich zrobiłem mnóstwo :):)
Ostatnia aktualizacja: 10.08.2010 21:49:26
Dodano: 14 lat temu
Opis super. " Wrzuć " zdjęcia . Apel do kierowców słuszny . Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Tylko fotek brak...
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
6 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
11 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
4 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl