Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » IAA Frankfurt 2019 – Elektryczna propaganda i upadek motoryzacji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1860 razy
Data wydarzenia: 14.09.2019
IAA Frankfurt 2019 – Elektryczna propaganda i upadek motoryzacji
Kategoria: podróż
Na targi motoryzacyjne takie prawdziwe chciałem pojechać zawsze, bardziej do Frankfurtu bo to Niemcy niż do Francuskiego Paryża czy Genewy bo to daleko.

Spełniłem marzenie w sobotę ale podkreślę ze jest to tak duże zmęczenie że jazda samemu samochodem i powrót bez noclegu jest nie do ogarnięcia dlatego wolałem bezstresowa wycieczkę komfortowym autobusem.
Jednak chyba niepotrzebnie bardzo chciałem być już na otwarcie imprezy o godz. 9: 00 gdyż o tej porze sa tak wielkie tłumy że nic zobacz nie idzie. Wszystkie auta są oblepione ludźmi, o tym aby wsiąść do Audi RS6 czy Volkswagena ID.3 trzeba czekać pół godziny.

Całe targi są przesiąknięte ideą „elektryczności”. To jak propaganda za Adolfa który kazał robić: „armaty zamiast masła” i wszyscy się zgodzili. Teraz nowy Adolf w postaci UE i kanclerz Angeli wie najlepiej że wszystkim potrzebne sa auta „Bio” i „Eko” i żadne inne. I oni będą narzucać co jest dobre i co należy mieć w ofercie. Producenci aut nie robią modeli „dla klienta” takie jakich on oczekuje, które dają radość z jazdy, przyspieszenie, tylko modele które wpisują się w eko trend i najlepiej jak sa hybrydowe i elektryczne.
A głównym narzędziem Terroru elektrycznością staje się narodowa duma czyli Volkswagen który za kilka lat chce produkować aż 300 tys. aut elektrycznych i mieć po jednym modelu w każdym segmencie. O zgrozo czy znienawidzę koncern którego auta były radością całe moje życie ?
Czy będę kochał Volkswagena za 3 magiczne literki które sa wyjątkowe – TDI

Propaganda jest jak za Adolfa, ciemny lud to kupi, bogaci Niemcy już się podniecają na elektryki i ekologiczne 3 cylindrowe Astry i Focusy.

A ten cały ID.3 jest dziwny, nieco jak zabawka, mało poważny, nieelegancki, plastikowy i naprawdę niczego fascynującego w nim nie widzę. Nie jest przełomowy jak kiedyś Golf.


Podsumowanie trochę oryginalniej ;)


1. Kto wystawił się najlepiej:

• Zdecydowanie Audi, piękna oprawa, modele eksponowane ciekawie, wiele konceptów i najwięcej premier

• Multimedialnie największe wrażenie robiły pokazy na stosiku Forda, ekrany w tym na podłodze

• Najwięcej modeli koncepcyjnych – elektrycznych pokazał Volkswagen, miał tez stoisko piętrowe

• Najbogatsze stoisko aut nietuzinkowych miała Alpina


2. Kto wystawił się najgorzej:

• chyba Opel, nie pokazał wiele, 4-5 nowych Opli Corsa

• Seat, znaczy Cupra, nie było Formentora


3. Trzy najpiękniejsze auta salonu:

• Kia XCeed - pierwszy kompakt Crossover i jaki duży i ładny

• Renault Captur - wygląd na piatkę

• Porsche Taycan - nie taka tandeta jak Tesla, niemiecki kunszt i styl na prąd


4. Trzy najbrzydsze auta salonu:

• Volkswagen ID.3

• Honda E

• BMW serii 7 i X7



5. Największe zaskoczenie wystawy:

• Jazdy próbne kilkoma elektrycznymi autami w tym Teslą (marka ta nie miała stosika)

• Prezentacja auta marki Polestar

• Brak sklepiku z gadżetami i odzieżą Volkswagena (był w Audi, w Oplu, Porsche, Lambo, Skodzie)

• Przyjazd Chińskich firm: WEI i drugiej która nawet nie wiem jak się nazywała


6. Czego najbardziej zabrakło:

• Mazdy, w tym CX 30

• Renault, Captur był tylko jeden

• Marki KIA – XCeed także był jeden plus auta do jazd testowych


7. Najgorsze zaobserwowane trendy:

• Oferowanie przez większość producentów w autach małych i kompaktowych silników 3 cylindrowych – o zgrozo, jakie to brzmienie, jaki wstyd

• Deska rozdzielcza w formie długiego ekranu, tabletu jak w prawie każdym Mercedesie i do tego ordynarne okrągłe nawiewy, taki sam tablet w Hondzie E

• Większość aut (tych silnikowo słabszych, czyli do 200 koni) nie posiada widocznych rur wydechowych tylko ordynarnie duże atrapy

• Zupełnie niezrozumiałe, brzydkie, pozbawione sensu i gustu nerki w Modelach BMW, w Nowym X1, Koncepcyjnym Z4 oraz X7 czy serii 7, ślepy zauważy że cos jest nie tak

• Wszyscy oferują hybrydy a żadna nie ma sensownego zasięgu na prądzie


Nie wiem czy to już tradycja ale nie rozdawano dla zwiedzających prawie nic, czasami można było zjeść przysłowiowego cukierka, katalogi dla zainteresowanych we Fordzie, W Kii, w Audi brak odsyłali do dealerów. To akurat rozumiem, pewnie ponad połowa z otrzymanych materiałów reklamowych ląduje w koszu. Zresztą nie o to jechałem aby zbierać katalogi, owszem kilka modeli mnie interesowało ale to nie te targi co w Lipsku kilka lat temu gdzie każda firma rozdawała tony prospektów reklamowych.
Czy wybrałem cos dla siebie ? Owszem jestem zafascynowany Audi Q3 Sportback, nie jest tak brzydkie i „czołgowate” jak konkurencja w postaci BMW X4 oraz Mercedesa, i jest znacznie ładniejsze od Audi Q3 tego „tradycyjnego”, już znanego. Jedynie drażniło mnie że na targi przywieziono jedną sztukę niezbyt ciekawej wersji „Edition One”.
Może nie jest tak bliskie mojemu sercu jak Jaguar e-Pace ale niestety on chyba nie byłby dobra decyzja zakupowa na lata.
Do tego zakochałem się w Renault Captur chociaż nie jest to auto dla mnie. Wizualnie to ideał, do tego ma silniki 4 cylindrowe 1.3 jako drugie w domu lub na dojazdy do pracy super sprawa. Znając ceny „francuzów” za 6 lat będą dostępne za grosze.


Czy pojadę w przyszłości na targi do Frankfurtu ? Chyba nie bo drażni mnie to że tyle było aut elektrycznych które mnie niezbyt interesują a hybrydy o ile są co uważam za ciekawe mają realnie śmieszny zasięg na prądzie, podają 70 do 50 kilometrów co realnie należy odczytywać jako 50 oraz 35.

Poza tym auta elektryczne maja śmieszny zasięg i nie dają radości z jazdy, nie wydają dźwięku silnika tak bliskiemu fanom motoryzacji, nie posiadają skrzyni biegów. Do tego są strasznie drogie. Hybrydy zresztą także bo np.: Opel Grandland X Hybrid kosztuje ponad 50 tys. Euro a za taka kasę wolałbym wymienione Audi Q3 Sportback ze 190 konnym dieslem.

Ale mogę powiedzieć jedno „Zaliczyłem Frankfurt” i … poczułem jak upada wspaniała motoryzacja która nas pasjonuje.

P.S. Wybaczcie za jakość zdjęć, robione aparatem a nie telefonem ale na szybko, ujęcia słabe, poucinane ale takie tłumy że chyba pół godziny przed zamknięciem imprezy można było cokolwiek sfotografować
Ostatnia aktualizacja: 23.09.2019 18:49:46
Dodano: 4 lata temu
Własnie w internecie znalazłem dane co do frekwencji na targach Frankfurckich.

Cytuje za samar.pl:

"Według organizatorów jesiennego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem, tegoroczną edycję wystawy odwiedziło łącznie ponad 560 000 osób.

Przypomnijmy że w ramach poprzednich edycji wspomnianej wystawy samochodowej w roku 2017 doliczono się około 810 000 zwiedzających, natomiast w 2015 frekwencja przekroczyła nawet 900 000 osób.

Na chwilę obecną nie wiadomo zatem, czy odbędzie się kolejna edycja frankfurckiej wystawy branżowej AD 2021, a jeśli tak – to w jakim miejscu oraz według jakiej koncepcji".

Czyli nie mylę sie, zainteresowanie wystawą spada bo promują auta brzydkie, drogie, eko emisyjne i oferują nie to co chce konsument i pasjonat motoryzacji ale to co narzuca reżim Unijnego terroru.
Dodano: 4 lata temu
Do brzozzhems: fajnie Piotrze ze do nas zajrzałes. Cóz niewiele dobrego powiem o nowych modelach BMW, elektrycznych Vw czy innych autach na prąd z marnym zasięgiem czy z silnikami o 3 cylindrach.
Polestar, cóz nie przyjrzałem się, ot taka ciekawostka i znów na prąd.
Trudno bylo cos dokładnie obejrzec wsrod tych tłumów
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Im więcej kasy mają tym więcej jej chcą, taki efekt uboczny globalizacji; im większe koncerny tym bardziej to widać.
Dodano: 4 lata temu
Te nowe Beemki....fani chyba już tęsknią za Chrisem Bangle

A co masz do powiedzenia na temat Polestar'a???

Jest to jeszcze Volvo czy chiński trampek?
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: Prawda, bardzo mądre i zgadzam się.
Ale chytrzy producenci muszą mieć zysk, uderzy to w posiadaczy aut
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Najłatwiej jest im wyznaczać zakazy, kary bo ich stać a jak ciebie nie to co- z buta???... a można inaczej, np zachęty -dla posiadaczy aut spełniających najnowsze normy w postaci przywilejów obowiązujących na terenie całego kraju a nie tylko kilku miast. Dopłata za złomowanie starszych aut w takiej wysokości, że nie opłaca się odsprzedaż tych pełnoletnich do dalszej eksploatacji... odpis od podatku w konkretnej wysokosci dla tych co kupili nowe eko auto... no i najważniejsze - żeby te auta nie były takie nie trwałe bo taki kilkulatek potrafi bardziej truć środowisko niż dużo starszy model dobrze utrzymany. Jeszcze żeby do prawdziwego kosztu wytworzenia nie dochodziła taka wielka różnica w cenie przez to co Państwo sobie nalicza. Może nie tanie ale najskuteczniejsze.
Należy pamiętać, że to wszystko nic nie da jeśli inne rzeczy bardziej trujące są niż auta, to co z kominów i odpadów przemysłowych nie jest mniej istotne, ale łatwiej karami i przepisami zmuszać zwykłych kierowców do zmian i producentów aut do kierowania się głównie przepisami a nie potrzebami i gustami nabywców.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Dzięki. No ale na razie skończyłem z odwagą i przebojowością przez kilka wypadków i sytuacji życiowych, które mnie przytłoczyły dość mocno. Kiedyś było fajniej, bo jak wpadłem na jakiś pomysł to od razu go bez zastanowienia realizowałem. Nawet jak ktoś mówił: Marcin, nie! Dla mnie to było jak wezwanie aby tak, bo wtedy czułem niezależność i świadomość, że decyzja była tylko moja. Różnie się to kończyło. Kiedyś moja terapeutka (mądra kobieta), powiedziała mi, że moim problemem jest inteligencja, bo potrafię zmylić ją, wszystkich wokół, a najgorsze, że i samego siebie. Odmówiła mi spotkań mówiąc, że ona temu nie podoła. I tak zakończyła się moja terapia. No, a wracając do motoryzacji to nadal mam cegłę w stopie, uwielbiam zakręty i długie trasy. No ale tak jak Ty, przez pogarszający się wzrok zaczyna mi przeszkadzać jazdaw nocy. Szczególnie w deszcz, gdy jest dużo refleksów.

Jednak takie coś uwielbiam, tylko szkoda, że dostawczakiem z toną na pace:

https://youtu.be/ZyRDfs-UWRc

Fajnie się jechało...
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: No stałem sie z wiekiem wygodny. Nie narażam sie i nie wysilam, zleksza slepy (krótkowidz w okularach) to nie cierpie jezdzić w nocy bo tak mnie auta oślepiają...
Do tego prowadze tryb życia jak kura, 6 dni wstaję o 5.00 a idę spac 22.00 bo spioch jestem.

Kiedys jak miałem biedę w PL narażałem sie i auto jadac 1600 km na winobranie do Francji. Mówiłem ze go przygoda ale chciałem zarobic. Jak teraz pomysle ze za głupie 3000 czy 4500 zł mogłem rozwalic wtedy 3 letniego Golfa bo 2 razy było groźnie. Raz iostre hamowanie a raz praewie przysnąłem.

Cóż, życie. Teraz ostra jazda to tylko gdy jest zagtożenie życia, rodzina potrzebuje pomocy lub chodzi o zdrowie.
Taki juz "leszcz" się zrobiłem

Poza tym zawsze mam problemy z urlopem, za duzo zajęc, prac i zobowiązań a każde wolne dni to chęc jazdy do rodziny bo uczuciowa bestia ze mnie.

Tak mnie wzięło na wylanie żalu.
Za to ze tak musze, no i chcę nuenawidze wiadomo czego... ale dam radę bo mam upór i ambicję

Marcin jedtes bardziej odważny i przebojowy i życze Tobie powodzenia
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Przestaję za Tobą chyba nadążać. Coś stylu: "chcę ale boję się". Masz dobre auto więc wsiadaj i jedź, będzie przyjemniej. Jak ja w jedną dobę przejeżdżałem z południa Włoch do Irlandii Północnej to trasy w ramach kontynentu bez promów to pikuś. Nie rób z siebie "leszczyny" ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: Jest wiele przesłanek za i wiele przeciw.
Ta idea jest dla kasy i przyjmie się w bogatej Europie Zachodniej.

Ale obywatel ma prawo wyboru i chorzy decydenci nie maja prawa narzucic mi czym mam jezdzic.

Chyba ze podwyzsza opłaty, podatki a ropa bedzie znacznie drozsza od benzyny.

W Polsce jej cena jest chora i sztuczna, w Niemczech ok 20-25 centów taniej niz bezołowiowa.
A mozna auto zarejestrowac tam gdzie nas nie przesladują
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Wybór jest. I Moskwa i Bruksela.

Ale nie pojade do Paryża i Genewy bo za drogo i za daleko. No chyba ze strzelę sobie wypad 3 dni tanim lotem do Paryza w czasie targów. No ale w tym czasie loty będą najdroższe no i moja 2 połówka nie zdecyduje sìę przy okazji na targii.
Abo zwiedzanie albo auta.
W Polsce Poznań chyba przebija Warszawę choviaz ta tez oferuje ciekawe targi.

Tylko termin 2 tygodnie przed Wielkanocą powoduje że wole do Polski przyjechac na kilka dni na Święta niz na Targi.


A ta pseudo eko "elektryczna szajba" mnie drażni ale prywatnie olewam to i stawiam jak zawsze na mocnego diesla, on jest tez eko z normą Eufo 6 d
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Ta idea to dosłownie zepsuje klimat za kilka lat, bo ekologii w tym nie widzę do momentu gdy prąd u nas jest dzięki spalaniu węgla głównie!
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Masz wiele wystaw do wyboru: Francja, Szwajcaria lub chociażby Polska (np. Poznań i Warsaw Motor Show z Hammondem i Hołowczycem). Na niemieckie bym nie jeździł, bo dostali szajby aby być postrzegani jako ekologiczni (co nie znaczy, że są lub będą).

W Ptak Expo jest nie tylko Warsaw Motor Show ale i wiele innych. Mają portal i są na FB. Gwarantuję Ci wielkie hale wypełnione autami po brzegi.

https://youtu.be/7D1k1s-qjrs
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: Piekna impreza i wiele ciekawych aut. Tylko ta idea elektryfikacji zepsuła klimat i wiele aut było przez to porażką.

No ale kocham auta i raz na rok, dwa muszę gdzies jechac aby wszystkie nowosci ogarnąc i poznać
Dodano: 4 lata temu
I udało się dotrzeć:-) tylko czy było warto...? Patrząc na zdjęcia- raczej rozczarowanie niż fascynacja tam człowieka spotkało:-(
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: i elektryczna hulajnoga, a auto w leasing'u konsumenckim lub wypożyczane tylko na czas wyjazdów. No, a na zwykłe dni komunikacja miejska. Jednak to się może sprawdzić tylko w miastach, bo poza nimi dostępność tych rozwiązań drastycznie maleje. Jak dobrze, że mieszkam poniżej 100 metrów od lasu :-)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: To koniec. My zadowolimy sie używanymi autami ale nasze dzieci za 20-30 lat nie będą miały wyboru. Albo 3 cylindry albo elektryk
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Dzięki. Popełniałem lepsze wpisy, to tylko garść moich przemyśleń i obserwacji.

Zdjęcia zazwyczaj robię znacznie lepsze jak są warunki

Co ważniejsze chce zachować zdrowy rozsądek i pokazać jak piorą nam mózgi. A Volkswagen zauważam że coraz bardziej się pogrąża także w moich oczach.
Chyba trzeba będzie zmienic markę na Audi
Dodano: 4 lata temu
Po pierwsze - tych zdjęć muszę Ci szczerze pogratulować, bo są niezłe - i co ważne, byłeś tam fizycznie. Ja chciałem pisać bloga z własnych przemyśleń, swoich faworytów tej wystawy i wrzucić zdjęcia z neta. Ale chyba nie ma to sensu.

Po drugie: Marku - zrobiłeś wpis jak na nasze amatorskie możliwości niemal jak żurnalista! [guru]. Ten kto widzi wystawę, ma potężną przewagę od strony tzw. wrażeniowej. Co więcej, spełniłeś marzenie, by odwiedzić Targi. Mnie brakuje determinacji...

A poza tym racja, motoryzacja się mocno uniformizuje... Za mocno.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Cuda się dzieją ostatnio i to nie w pozytywnym znaczeniu. W październiku premiera BMW X1 z napędem na przód i poprzecznie ułożonym silnikiem, a w grudniu pojawi się Aston Martin Aston Martin DBX z 4-litrowym silnikiem od AMG. Co to ma być?
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Captur jest stosunkowo niedrogi i lekko podniesiony, a teraz moda na takie. Z resztą bardzo głupia wg mnie.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: z Golfem niedługo będzie jak z Modą na sukces. Wersja 3563 ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Wiedziałem że nie będzie Golfa bo skradłby show dla ID.3.

Premiera Golfa 8 juz 24 października w Wolfsburgu. To będzie taki oszpecony Golf 7, wydłużony i z wnętrzem jak tabletowóz, taki cyfrowy dziwak.

W przeciwieństwie do ID.3 drogiego i dostępnego od czerwca 2020 Golf 8 będzie sprzedawał się od jesieni i to pewnie bardzo dobrze
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: No coraz trudniej o ładne auto i z 4 cylindra i pid maską.

Renault to wiem jak jest, do tego po 5 latach trzeszczy jak grzechotka. Ale Capturów w Niemczech jest bardzo dużo. Chyba takie złe nie sa
Dodano: 4 lata temu
VW ID.3 wygląda mimo wszystko ciut lepiej niż się spodziewałem po renderingach. Ta wersja ze znaczkiem Seata (el-Born) jest znacznie ciekawsza. Środek też mi się nie podoba. Zbyt tandetny z wyglądu i plastikowy.
Dodano: 4 lata temu
Fotki całkiem spoko, tylko auta nie wiom typie. I choć równie jak za Golfami nie przepadam za Reniami, to ta mi sie podoba.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Golf VIII nie dojechał, więc MaArek77 smutny... 😱
Dodano: 4 lata temu
[puchar] [up] :-)
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: [smiech2]
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: czyli Złomnik (Tymon Grabowski) 😅
Najnowsze blogi
Dodano: 11 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
14 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl