Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Toyota Yaris Franca
»
Hybrydowa Toyota - błędy początkujących
Wpis w blogu auta
Toyota Yaris
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1188 razy
Data wydarzenia: 30.05.2017
Hybrydowa Toyota - błędy początkujących
Kategoria: obserwacja
- Wyłączenie samochodu w pozycji dźwigni trybu jazdy innej niż Park. Po włączeniu hybryda zażąda "Przełącz na Park" (Shift to P). Trzeba przestawić selektor jak sobie życzy i ponownie nacisnąć przycisk POWER. Dopiero po tej procedurze można skutecznie włączyć tryb R lub D.
- Przełączanie trybów zmieniających kierunek jazdy zanim wóz się zatrzyma. W ruchu dopuszczalne jest jedynie wybieranie trybów B lub N. Chociaż włączanie Neutral podczas jazdy rzadko ma sens, gdyż rozłącza napęd i odzyskiwanie energii.
- Stopa nerwowo latająca na pedale przyspieszenia. Inwerter próbuje nadążyć za tymi nieskończonymi zmianami poleceń i daje radę. Niestety, przy szybkościach miejskich nieustannie dręczy silnik spalinowy parosekundowymi cyklami padnij-powstań-padnij-powstań-padnij-powstań. Dotyczy to zwłaszcza zakresu prędkości 40-70 km/h (w hybrydach Toyoty z silnikem 1,5-litrowym).
- Otwieranie drzwi kierowcy tylko po to, żeby coś wyjąć z samochodu. Hybryda myśli wtedy "Aaaaa, chcesz jechać!" i elektrycznie pompuje podciśnienie do wspomagania układu hamulcowego.
- Pozostawianie układu wentylacji na stałe z włączonym ogrzewaniem, klimatyzacją, nawiewem na szybę. Z lenistwa. Każda z tych funkcji powoduje natychmiastowe uruchomienie zimnego silnika. A potem są skargi, że Yaris Hybrid żre 5,2 l/100 km! A mógłby na tej samej trasie (do 10 km) 3,9 l/100 km. Gdyby tylko pozwolić mu odpalić zimny silnik spalinowy po pierwszym osiągnięciu 30-40 km/h.
Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 10:34:56
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

1) nieprzeszkadzającym innym
2) i optymalnym.
Z tego drugiego biorą się takie cuda jak domowy 126p '90, który dotrwał do 200 tys. km bez remontu silnika. Po czym odjechał lawetą w ostatni rejs, bo ruda go zeżarła.