Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Yaris Franca » Hybrydowa Toyota - błędy początkujących







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Yaris
  • przebieg 33 652 km
  • rocznik 2014
  • kupione używane w 2017
  • silnik Hybrid
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1188 razy
Data wydarzenia: 30.05.2017
Hybrydowa Toyota - błędy początkujących
Kategoria: obserwacja
Ostatnio jestem ''instruktorem jazdy'' i z obserwacji zebrała się krótka lista typowych błędów początkujących w jeździe hybrydą.

- Wyłączenie samochodu w pozycji dźwigni trybu jazdy innej niż Park. Po włączeniu hybryda zażąda "Przełącz na Park" (Shift to P). Trzeba przestawić selektor jak sobie życzy i ponownie nacisnąć przycisk POWER. Dopiero po tej procedurze można skutecznie włączyć tryb R lub D.
- Przełączanie trybów zmieniających kierunek jazdy zanim wóz się zatrzyma. W ruchu dopuszczalne jest jedynie wybieranie trybów B lub N. Chociaż włączanie Neutral podczas jazdy rzadko ma sens, gdyż rozłącza napęd i odzyskiwanie energii.
- Stopa nerwowo latająca na pedale przyspieszenia. Inwerter próbuje nadążyć za tymi nieskończonymi zmianami poleceń i daje radę. Niestety, przy szybkościach miejskich nieustannie dręczy silnik spalinowy parosekundowymi cyklami padnij-powstań-padnij-powstań-padnij-powstań. Dotyczy to zwłaszcza zakresu prędkości 40-70 km/h (w hybrydach Toyoty z silnikem 1,5-litrowym).
- Otwieranie drzwi kierowcy tylko po to, żeby coś wyjąć z samochodu. Hybryda myśli wtedy "Aaaaa, chcesz jechać!" i elektrycznie pompuje podciśnienie do wspomagania układu hamulcowego.
- Pozostawianie układu wentylacji na stałe z włączonym ogrzewaniem, klimatyzacją, nawiewem na szybę. Z lenistwa. Każda z tych funkcji powoduje natychmiastowe uruchomienie zimnego silnika. A potem są skargi, że Yaris Hybrid żre 5,2 l/100 km! A mógłby na tej samej trasie (do 10 km) 3,9 l/100 km. Gdyby tylko pozwolić mu odpalić zimny silnik spalinowy po pierwszym osiągnięciu 30-40 km/h.
Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 10:34:56
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Po prostu od zawsze staram się być kierowcą:
1) nieprzeszkadzającym innym
2) i optymalnym. :)
Z tego drugiego biorą się takie cuda jak domowy 126p '90, który dotrwał do 200 tys. km bez remontu silnika. Po czym odjechał lawetą w ostatni rejs, bo ruda go zeżarła.
Dodano: 8 lat temu
Robisz się zakładnikiem samochodu :) , ale popieram takie współdziałanie z autem.
Dodano: 8 lat temu
Pierwsze punkty to dotyczą chyba wszystkich samochodów w automatem.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl