Wpis w blogu auta
Opel Corsa
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1397 razy
Data wydarzenia: 03.06.2013
Historia mojej kosiarki
Kategoria: inne
Od początku użytkowania corsa robi średnio 35 000 km/rok.
Silnik 1.0, które zbiera same niepochlebne opinie w "prasie"
okazał się jednak mało awaryjny.
Skrót historii ( ważniejsze wydatki i awarie):
1. przebieg 55 000 km
sierpień 2005 - corsa ma nowego właściciela (ja niżej podpisany)
.
2. przebieg ok 100 000 km
- objawy check engine przy wysokich obrotach i spadek mocy
- wymiana przepływomierza (450 zł)
- koszt wymiany 0 zł (zrób to sam)
- wymiana akumulatora ok. 230 zł
.
3. przebieg 150 000
- objawy kłopot z zapalaniem na ciepłym silniku
- wymiana czujnika wału
- koszt ok 100 zł (całość)
- łożyska kół (2 sztuki)
.
4. 150 000 ... 340 000
wielokrotna wymiana czujnika ciśnienia oleju
- objawy - olej cieknie z czujnika
- 2 wymiany wydechu (środek i tył )
- wymiana czujnika temparetury (ok. 50 zł)
.
5. przebieg 340 000 (zima 2012/2013)
przykra kumulacja kosztów:
-wymiana pompy paliwa -400 zł
-wymiana rozrządu 800 zł
-wymiana przednich przegubów 400 zł
-naprawa alternatora 400 zł
.
Stan obecny:
- Kapiący olej z tylnego uszczelniacza wału
- liczne ogniska korozji
- olej wymieniany co około 30 000 km (5W/40)
- Ale jeździ zapala za mrozie, spalanie do 5L/100km
Jak do tej pory nie było problemów z :
- silnikiem krokowym
- zaworem EGR
- sądą lambda
-
Ostatnia aktualizacja: 07.06.2013 11:42:14
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ten przebieg wynika z specyficznego dość użytkowania.
90% to jazda do pracy 60km i powrót. (poniedziałek do piątku w trasie bez korków).
Poza tym 6 wycieczek nad morze ok (700 km ) - makabra.
Poza tym jeżdżę nim w stylu emeryckim (54km nie daje wyboru).
Od od 60km/h do Vmax mam piąty bieg, no chyba, że coś muszę i mam szanse wyprzedzić
Przykład świec zapłonowych pamiętam że przy 100 tys wymieniłem świece bo wydawało mi się sensowne.
Potem kupiłem jak było ok. 200 tys ale nie chciało mi się tego wymieniać i wymienione zostało przy okazji rozrządu przy 340 tys.
No i tankowanie zawsze do pełna.
25 tkm, to i tak za dużo, sam widzisz jakie są potem skutki :/
Ja u siebie wymieniam góra co 15 tkm, koszt nie jest przecież ogromny, a może uchronić przed poważną awarią
Pozdrawiam i życzę szerokości
Po wymianie oleju efekt ten znikł. Aktualnie ciągle dolewam półsyntetyka w związku z walniętym uszczelniaczem wału.
Jakoś ciężko mi podjąć decyzje dot. jego naprawy.
pozdrawiam
Ale olej mógłbyś wymieniać częściej niż co 30 tkm.