Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Hikari czy Harakiri – Nowa Mazda CX 30 – ostatni Mohikanin !
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1250 razy
Data wydarzenia: 24.06.2019
Hikari czy Harakiri – Nowa Mazda CX 30 – ostatni Mohikanin !
Kategoria: obserwacja
Mnie interesują propozycje kompaktowe, jako parametr przyjąłem długość całkowitą 4,4-4,5 metra.
W kryteriach tych mieści się potężny z wyglądu Vw Tiguan i delikatniejszy Seat Ateca, z Niemieckiej konkurencji Opel Grandland X i chyba na ta chwile nie wiedzę nic więcej ciekawego poza klasą premium w postaci Jaguara E-Pace czy BMW X1 bądź Audi Q3.
Auta z Włoch niestety pominę bo Alfa Stelvio mierzy 4,69 a reszta się ie liczy, także Peugeot 3008 to szkaradztwo głównie w środku a Nissan Qashqai to już staroć.
Pojawił się nowy gracz który na pierwszy rzut oka powoduje przyspieszone bicie serca, nazywam to auto Japońską Alfą, jest lepsze od tandety typu Opel Grandland X i może konkurować z Tiguanem.
Mowa o Maździe CX 30, niby bliźniacza wyglądem jak CX 5 ale jednak 14 cm krótsza i sporo ładniejsza..
Zachwycony filmami i zdjęciami zacząłem myśleć o kupnie ale zapał zniknął biorąc pod uwagę wiele wad jak dla mnie:
- mazda nie jest cynkowana, może po nawet 5 latach zardzewieć (znane przypadki) i ja mam trzymać ten wynalazek 12 lat...
- lakier w autach tej marki jest tak delikatny że krążą anegdoty że zarysowuje się od patrzenia a kilku autodetailerów mówi że co druga osoba kupująca nowa mazdę przyjeżdża nałożyć powłokę ceramiczną
- niby auta maja wyjątkowy napęd bo silniki benzynowe bez Turbiny, nie wiem w czym ta ich cudowność oprócz tej zasranej bezawaryjności co dla mnie jest bzdura bo jak po 150 tys. km turbina odmówi posłuszeństwa to ją zregeneruję, stać mnie na auto i chce mieć „kopa” to stać na serwis
- nowy silnik 1.8 Skyactiv X czyli „benzyno-diesel” ze stopniem sprężania niespotykanym w innych markach ma 180 koni i moment obrotowy 224 Nm, co przy braku turbiny jest wynikiem świetnym. Ale nie wiem czy znacznie lepiej pojedzie niż 1.4 TSI o mocy 150 koni który ma 250 Nm. Pomóc może większa pojemność i wyższa moc, producent na razie nie podał osiągów i wyników spalania. Ale masa od 1400-1500 kg jest obiecująca.
- akurat Mazda CX 30 nie ma w ofercie napędu jaki kocham czyli mocnego diesla, szkoda bo 175 koni robiłoby szał a 116 koni to żenada
- o ile jakość montażu i materiałów w tej marce jest dobra to po otwarciu drzwi w nowej Maździe 3 mamy niedomalowane wnęki drzwi co niby jest eko i oszczędnością a dla mnie druciarstwem i wstydem. Mam nadzieje że w CX 30 będzie „normalnie”
Ale auto jest tak ciekawe że musze je obejrzeć, przede wszystkim ma piękną linie i proporcje, nieco za małe lampy tylne jak CX 5 i za szerokie plastikowe nakładki nadkoli. Wnętrze minimalistyczne ale źle nie jest.
Powala wyposażenie seryjne wersji Kai (najtańszej):
- Reflektory przednie i tylne w technologii LED
- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
- Tuner Radiowy DAB +
- System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
- System monitorowania martwego pola (BSM)
- System e-Call
- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
- System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
- System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
- Czujniki parkowania tylne
- System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
- Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
- Cyfrowe zegary (7”)
- Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 8,8”)
- System nawigacji Mazda
A wersja która mnie interesuje czyli Hikari posiada absolutne maksimum jak dla mnie z wyposażenia auta w XXI wieku:
- kamery 360 stopni
- nagłośnienie Bose 12 głośników
- reflektory matrycowe LED
- elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- opcjonalny napęd 4x4
I to wszystko w cenach od 101.900 do 159.900 zł. No tanio może nie jest ale żeby było dobrze, jakościowo zadowalająca i nowocześnie z najlepsza technologią to musi być drogo.
Auto pojawi się w sprzedaży 1 lipca, pierwsze dostawy dla klientów jesienią także w wakacje na pewno odbędę jazdę próbna.
Mazda to wspaniałe auta, wyjątkowy design i jedyna firma z Japonii która nie zeszła na psy (jak Honda i toyota).
Także jako miłośnik aut niemieckich rekomenduje to auto gdyż stanowi dobra alternatywę dla topornego i nudnego Tiguana czy takiego sobie Seata Ateca o plastikowym ale pięknym Oplu Grandland X nie wspomnę.
Jedynie szkoda że brak hybrydy oraz mocnego diesla...
Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 18:30:18
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem.
207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły
nowe sprzęgło LUK - 1600zł
simering na wał - 50zł
robota : zrób to sam,
9
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Chces Golfa Trendline ale ma byc Climatronic, czujniki parkowania i swiatła LED prosze bardzo dla niskiej ceny i komfortu i jak ktos jezdzi w nocy inic innego nie chce kupowac.
To samo w Toyocie czy Hondzie to juz najdrozsza wersja pewnie ze skóra , Keyless i rzeczami ktorych nie chcemy.
Ale na tym tle Mazda CX 30 wypada bardzo dobrze, wersja Hikari ma wszystko i nizsza tez nie ma wstydu. Ma byc bogat wiec jedt
- Skoda Scala drozsza od Kii Ceed (taka 1.5 doposazona)
- Audi Q3 w cenie Jaguara E-Pace, (topowe silniki)
- Vw T-Cross taki konkretny to stóweczka
Golf 8 czyli brzydki tabletowóz sterowany głosem i gestami, znaczy przerost formy nad trescia to pewnie 140 tysiaków pęknie
Wkurzaja mnie ostatni, swoimi 3 cyoindrowymi 1.0 TSI kosztujacymi stówe
Zależnie czy napęd 4x4 i czy automat czy manual.
Z takim wyposażeniem za 150 Niemca niezbyt się kupi.
A silnik też niby mocny chociaż 224 Nm to żart porównując do innych firm i silników turbo
No a czy będą chętni?
Na bogato wyposażone i zadbane auto z mocnym silnikiem zawsze znajdzie Di klient
Chyba ze rdza w tym przeszkodzi
wersja Kai od 102 tys.
Główne elementy wyposażenia wersji Kai to m.in. system monitorowania martwego pola lusterek oraz ruchu poprzecznego przy cofaniu, aktywny tempomat, czujniki parkowania z tyłu oraz przycisk do uruchamiania silnika, skórzana kierownica i system multimedialny z ekranem 8.8" oraz kolorowy wyświetlacz Head-Up na przedniej szybie.
wersja Kanjo od 109 tys.
Zawiera dodatkowo m.in. czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania oraz bezkluczykowy system dostępu i funkcję podgrzewania kierownicy oraz foteli przednich.
wersja Hikari od 120 tys.
Zawiera dodatkowo m.in. przednie reflektory matrycowe LED z funkcją oświetlania adaptacyjnego, nagłośnienie Bose (zestaw dwunastu głośników), system kamer generujących widok 360° oraz przyciemniane szyby tylne
doliczamy:
12 tys. do silnika mocniejszego 2.0 180KM
8 tys. do automatu
10 tys. do 4X4
Po 12 latach, to większość obecnych nowych aut może mieć problemy z rudą, ale jak się tendencje nie zmienią, to takie X1 szybciej odsprzedaż niż Mazdę- chyba, że czas pokaże że wybitnie niezawodna. Czy obecne auta za 12 lat będą jeszcze spełniać normy wyznaczanie przez "górę" czy czeka je utylizacja?!
Z tego co wiem to Mazda CX30 jest robiona wyłącznie w Japonii, nie słyszałem o planach dotyczących produkcji w Europie.
Ogólnie wiele osób mówi że jak się nie jeździ do ASO to utrzymanie Jaguara czy Volvo nie musi być drogie. Patrzyłem to owszem używane drzwi do Golfa 7 kosztują na znanym portalu aukcyjnym 3 razy mniej niż do Jaguara.
Ale mając Auto Casco tym nie ma sie co martwic.
Co do folii to na Poznań Motor Show oglądałem taka samoregenerująca sie i koszt obklejenia auta ok 20 tys zl. No może gdybym nowego Jaga kupował za 270 tys zł to warto.
Ale gdy kupujesz używanego np za 170 tys to już mało opłacalne.
Wróćmy do tematu - Mazda CX 30 - będzie produkowana w Europie ? bo nie wiem
Ale nie daj Boże awarii, do ASO to chyba na kawę mogę pojechac
Mieszkam w Niemczech, będę miał Auto Casco i swoich ASO Jaguar ma tu ponad 100, w Polsce dziesięć razy mniej.
A Volvo XC40 to najbrzydszy dla mnie kompaktowy SUV, jezdziłem opisałem w motoblogach.
To już wolę Audi Q3 i obecnie jest bardzo drogie ale za 2 lata wybór będzie bo to Niemcy
Mazda kusi ale brak turbiny i mocnego diesla odtraca mnie.
Taki Jaguar to byłoby "coś" a nie jakaś tam Kia itp.
Mam sporo czasu i zobaczymy co zmieni ten brexit
Moim zdaniem z tych skarlonych suvow chyba Volvo XC40 i ta mazda wyglada najmniej festynowo
Mam przesyt niemieckich aut a do tego malo ktore podoba mi sie w 99%
Obecnie na 99% zdecydowany jestem na Jaguara E-Pacepomimo wielu, wielu jego wad. Boje sie czy nie etopie, bo Niemuec bedzie mial lepsza obsługe i multimedia.
Chociaz chce teraz kupic bardziej sercem niz rozumem.
Tskie Audi Q3 to najnowsze nie przdmawia do mnie wcale ale jezdzi sie tym super
Oklejenia auta folia to może koszt z 8-18 tys zł. I pozniej będę pastował folie? Błyszczeć się nie będzie.