Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Hikari czy Harakiri – Nowa Mazda CX 30 – ostatni Mohikanin !







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1250 razy
Data wydarzenia: 24.06.2019
Hikari czy Harakiri – Nowa Mazda CX 30 – ostatni Mohikanin !
Kategoria: obserwacja
Rynek samochodów typu SUV bądź kompaktowych podobnych koncepcją czyli Crossoverów rozrasta się.
Mnie interesują propozycje kompaktowe, jako parametr przyjąłem długość całkowitą 4,4-4,5 metra.

W kryteriach tych mieści się potężny z wyglądu Vw Tiguan i delikatniejszy Seat Ateca, z Niemieckiej konkurencji Opel Grandland X i chyba na ta chwile nie wiedzę nic więcej ciekawego poza klasą premium w postaci Jaguara E-Pace czy BMW X1 bądź Audi Q3.
Auta z Włoch niestety pominę bo Alfa Stelvio mierzy 4,69 a reszta się ie liczy, także Peugeot 3008 to szkaradztwo głównie w środku a Nissan Qashqai to już staroć.

Pojawił się nowy gracz który na pierwszy rzut oka powoduje przyspieszone bicie serca, nazywam to auto Japońską Alfą, jest lepsze od tandety typu Opel Grandland X i może konkurować z Tiguanem.

Mowa o Maździe CX 30, niby bliźniacza wyglądem jak CX 5 ale jednak 14 cm krótsza i sporo ładniejsza..
Zachwycony filmami i zdjęciami zacząłem myśleć o kupnie ale zapał zniknął biorąc pod uwagę wiele wad jak dla mnie:

- mazda nie jest cynkowana, może po nawet 5 latach zardzewieć (znane przypadki) i ja mam trzymać ten wynalazek 12 lat...

- lakier w autach tej marki jest tak delikatny że krążą anegdoty że zarysowuje się od patrzenia a kilku autodetailerów mówi że co druga osoba kupująca nowa mazdę przyjeżdża nałożyć powłokę ceramiczną

- niby auta maja wyjątkowy napęd bo silniki benzynowe bez Turbiny, nie wiem w czym ta ich cudowność oprócz tej zasranej bezawaryjności co dla mnie jest bzdura bo jak po 150 tys. km turbina odmówi posłuszeństwa to ją zregeneruję, stać mnie na auto i chce mieć „kopa” to stać na serwis

- nowy silnik 1.8 Skyactiv X czyli „benzyno-diesel” ze stopniem sprężania niespotykanym w innych markach ma 180 koni i moment obrotowy 224 Nm, co przy braku turbiny jest wynikiem świetnym. Ale nie wiem czy znacznie lepiej pojedzie niż 1.4 TSI o mocy 150 koni który ma 250 Nm. Pomóc może większa pojemność i wyższa moc, producent na razie nie podał osiągów i wyników spalania. Ale masa od 1400-1500 kg jest obiecująca.

- akurat Mazda CX 30 nie ma w ofercie napędu jaki kocham czyli mocnego diesla, szkoda bo 175 koni robiłoby szał a 116 koni to żenada

- o ile jakość montażu i materiałów w tej marce jest dobra to po otwarciu drzwi w nowej Maździe 3 mamy niedomalowane wnęki drzwi co niby jest eko i oszczędnością a dla mnie druciarstwem i wstydem. Mam nadzieje że w CX 30 będzie „normalnie”


Ale auto jest tak ciekawe że musze je obejrzeć, przede wszystkim ma piękną linie i proporcje, nieco za małe lampy tylne jak CX 5 i za szerokie plastikowe nakładki nadkoli. Wnętrze minimalistyczne ale źle nie jest.
Powala wyposażenie seryjne wersji Kai (najtańszej):

- Reflektory przednie i tylne w technologii LED
- Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
- Tuner Radiowy DAB +
- System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
- System monitorowania martwego pola (BSM)
- System e-Call
- Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
- System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
- System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
- System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
- Czujniki parkowania tylne
- System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
- Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
- Cyfrowe zegary (7”)
- Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 8,8”)
- System nawigacji Mazda


A wersja która mnie interesuje czyli Hikari posiada absolutne maksimum jak dla mnie z wyposażenia auta w XXI wieku:
- kamery 360 stopni
- nagłośnienie Bose 12 głośników
- reflektory matrycowe LED
- elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- opcjonalny napęd 4x4

I to wszystko w cenach od 101.900 do 159.900 zł. No tanio może nie jest ale żeby było dobrze, jakościowo zadowalająca i nowocześnie z najlepsza technologią to musi być drogo.
Auto pojawi się w sprzedaży 1 lipca, pierwsze dostawy dla klientów jesienią także w wakacje na pewno odbędę jazdę próbna.
Mazda to wspaniałe auta, wyjątkowy design i jedyna firma z Japonii która nie zeszła na psy (jak Honda i toyota).
Także jako miłośnik aut niemieckich rekomenduje to auto gdyż stanowi dobra alternatywę dla topornego i nudnego Tiguana czy takiego sobie Seata Ateca o plastikowym ale pięknym Oplu Grandland X nie wspomnę.

Jedynie szkoda że brak hybrydy oraz mocnego diesla...
Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 18:30:18
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: "Japońska Alfa" - dokładnie też mam takie skojarzenie :)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: poprawianie fabryki jest tak stare jak motoryzacja. Dawniej poprawiało się fabrykę nagminnie i to całkiem cywilizowaną motoryzację w bogatszych krajach. Nie ma się czego bać, jeśli zdajemy sobie sprawę ze słabych punktów danego auta to możemy je śmiało poprawić. Podam konkretny współczesny przykład - Toyota C-HR. Skądinąd udany samochód z jedną istotną wadą - fatalnym wyciszeniem. Zasadne byłoby powiedzieć, że to auto ma szczątkowe wygłuszenie. Jak fabryczne auto lekko porozbierasz i wygłuszysz sam to można je wyciszyć lepiej niż nowe auta premium. Przerabiałem.
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: Zawsze mowiłem ze auta Japonskie sa zżenujace w tym temacie.
Chces Golfa Trendline ale ma byc Climatronic, czujniki parkowania i swiatła LED prosze bardzo dla niskiej ceny i komfortu i jak ktos jezdzi w nocy inic innego nie chce kupowac.

To samo w Toyocie czy Hondzie to juz najdrozsza wersja pewnie ze skóra , Keyless i rzeczami ktorych nie chcemy.

Ale na tym tle Mazda CX 30 wypada bardzo dobrze, wersja Hikari ma wszystko i nizsza tez nie ma wstydu. Ma byc bogat wiec jedt

Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Powiem tak to co koncern Vw wyprawia ostatnio to nawet zraza jego wieloletnich fanów.
- Skoda Scala drozsza od Kii Ceed (taka 1.5 doposazona)
- Audi Q3 w cenie Jaguara E-Pace, (topowe silniki)
- Vw T-Cross taki konkretny to stóweczka

Golf 8 czyli brzydki tabletowóz sterowany głosem i gestami, znaczy przerost formy nad trescia to pewnie 140 tysiaków pęknie

Wkurzaja mnie ostatni, swoimi 3 cyoindrowymi 1.0 TSI kosztujacymi stówe
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Cena jak cena, ale konfiguracja zakłada pakiety wyposażenia a nie możliwość własnej konfiguracji co mnie się nie bardzo podoba. Wole jednak tak jak u VW dobrać sobie to co chcę.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: jak drogi będzie Golf VIII? Aż boję się zapytać...
Dodano: 4 lata temu
Do JacK: czyli 180 koni, Hikari za 140-160 tys zł.
Zależnie czy napęd 4x4 i czy automat czy manual.

Z takim wyposażeniem za 150 Niemca niezbyt się kupi.

A silnik też niby mocny chociaż 224 Nm to żart porównując do innych firm i silników turbo
Dodano: 4 lata temu
Do ANNA83: Mądre słowa. Premium mające 12 lat to łatwiej odsprzedać niż Mazde.
No a czy będą chętni?

Na bogato wyposażone i zadbane auto z mocnym silnikiem zawsze znajdzie Di klient

Chyba ze rdza w tym przeszkodzi
Dodano: 4 lata temu
ceny za silnik 2,0 122KM z manualem 6 biegowym:'

wersja Kai od 102 tys.
Główne elementy wyposażenia wersji Kai to m.in. system monitorowania martwego pola lusterek oraz ruchu poprzecznego przy cofaniu, aktywny tempomat, czujniki parkowania z tyłu oraz przycisk do uruchamiania silnika, skórzana kierownica i system multimedialny z ekranem 8.8" oraz kolorowy wyświetlacz Head-Up na przedniej szybie.

wersja Kanjo od 109 tys.
Zawiera dodatkowo m.in. czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania oraz bezkluczykowy system dostępu i funkcję podgrzewania kierownicy oraz foteli przednich.

wersja Hikari od 120 tys.
Zawiera dodatkowo m.in. przednie reflektory matrycowe LED z funkcją oświetlania adaptacyjnego, nagłośnienie Bose (zestaw dwunastu głośników), system kamer generujących widok 360° oraz przyciemniane szyby tylne

doliczamy:
12 tys. do silnika mocniejszego 2.0 180KM
8 tys. do automatu
10 tys. do 4X4
Dodano: 4 lata temu
Do paweldejko: No i użytkownik ma poprawiać fabrykę? Chyba nie do końca w tym chodzi. No chyba, że jestem w błędzie....
Dodano: 4 lata temu
Jest opcja tych plastików w kolorze? Bo te szpecą trochę, no ale nie rdzewieją ;-)
Po 12 latach, to większość obecnych nowych aut może mieć problemy z rudą, ale jak się tendencje nie zmienią, to takie X1 szybciej odsprzedaż niż Mazdę- chyba, że czas pokaże że wybitnie niezawodna. Czy obecne auta za 12 lat będą jeszcze spełniać normy wyznaczanie przez "górę" czy czeka je utylizacja?!
Dodano: 4 lata temu
Rozwiązaniem jest wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego i nałożenie powłoki ceramicznej. Całość zamknie się w 5 000 zł, a obie wady pojazdu znikną.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: w ASO najmniej płaciłem 189 pln za roboczo-godzinę. Sama robocizna to chory koszt, a do tego części u nich minimum 2x droższe niż na rynku.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: owszem, są folie samoregenerujące i inne cuda wianki ale koszt zwykłej folii, która w zupełności spełni zadanie powinien się zamknąć w 5 tys za tego typu auto.
Z tego co wiem to Mazda CX30 jest robiona wyłącznie w Japonii, nie słyszałem o planach dotyczących produkcji w Europie.
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: Dzięki kolego, warto sie orientować, ja tez się w temacie interesuje.

Ogólnie wiele osób mówi że jak się nie jeździ do ASO to utrzymanie Jaguara czy Volvo nie musi być drogie. Patrzyłem to owszem używane drzwi do Golfa 7 kosztują na znanym portalu aukcyjnym 3 razy mniej niż do Jaguara.

Ale mając Auto Casco tym nie ma sie co martwic.

Co do folii to na Poznań Motor Show oglądałem taka samoregenerująca sie i koszt obklejenia auta ok 20 tys zl. No może gdybym nowego Jaga kupował za 270 tys zł to warto.
Ale gdy kupujesz używanego np za 170 tys to już mało opłacalne.

Wróćmy do tematu - Mazda CX 30 - będzie produkowana w Europie ? bo nie wiem
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Właścicielem Jaguara jest Tata Motors (taki chichot historii, że dumnego brytyjskiego kota kupiła dawna kolonia) a auta są produkowane w Austrii jak sam zauważyłeś. Sądzę, że brexit kompletnie nic nie zmieni w zapewnieniu ciągłości dostaw czy serwisowania. W razie kłopotów Indie szybciutko otworzą potrzebne oddziały w Europie lub przekażą kompetencje dystrybucji już istniejącej infrastrukturze. Nie bałbym się tego. Zrestą Brexit jest faktem i z tego co się orientuję to większość firm już ma plany na rozmaite scenariusze na każdy typ wyjścia UK z UE
Dodano: 4 lata temu
Całkiem sympatyczne autko, zresztą podobnie jak nowa Mazda 3. Choć ostatnio czytałem, że zapowiadany jest nawrót popularności sedanow w Europie
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: Zapomniałem dodać. E-Pacea produkują tylko w fabryce Magna Steyr w Austrii
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Nie zapominaj o portfelu. Zastanawiam się czy stać mnie na Jaguara. Zakup, to tylko jakaś tam kwota i jakaś marka np Jaguar lub Vw. Utrzymanie skoro prawie nowy, przebieg planuje aby był do 40 tys km to ok a spalanie, przecież diesla kupię i pożre maks 8-9 "litrów ropy.

Ale nie daj Boże awarii, do ASO to chyba na kawę mogę pojechac
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: kupuj sercem, a martwił będziesz się później ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: No mądra uwaga, to też mnie martwi. Ale tak myśląc to nikt nie kupowałby aut z USA bo one są objęte cłem, podatkiem i części również (a wszystkie te auta są nie popularne) .

Mieszkam w Niemczech, będę miał Auto Casco i swoich ASO Jaguar ma tu ponad 100, w Polsce dziesięć razy mniej.

A Volvo XC40 to najbrzydszy dla mnie kompaktowy SUV, jezdziłem opisałem w motoblogach.
To już wolę Audi Q3 i obecnie jest bardzo drogie ale za 2 lata wybór będzie bo to Niemcy

Mazda kusi ale brak turbiny i mocnego diesla odtraca mnie.

Taki Jaguar to byłoby "coś" a nie jakaś tam Kia itp.
Mam sporo czasu i zobaczymy co zmieni ten brexit
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: przy obecnym stanie Jaguar Land Rover Automotive i zamieszaniu z brexitem to jakos nie wiem czy zdecydowal bym sie na cos od nich:) moze sie okazac ze nie bedzie nowych czesci (w przypadku popularnego auta zawsze mozna sie posilkowac czesciami z rozbitkow itd. ale w przypadku rzadkiego na rynku auta moze z tym byc problem).

Moim zdaniem z tych skarlonych suvow chyba Volvo XC40 i ta mazda wyglada najmniej festynowo:)
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Marcinie moze nie uwierzysz ale walcze z tym. Mijajac co chwile merca czy vw trudno sie troche wyroznic, dlatego moje GTD w takim kolorze uwazam za cos bardziej wyjatkowego, tak jak Golfa R to premium na drodze, nawet w Niemczech.

Mam przesyt niemieckich aut a do tego malo ktore podoba mi sie w 99%

Obecnie na 99% zdecydowany jestem na Jaguara E-Pacepomimo wielu, wielu jego wad. Boje sie czy nie etopie, bo Niemuec bedzie mial lepsza obsługe i multimedia.
Chociaz chce teraz kupic bardziej sercem niz rozumem.

Tskie Audi Q3 to najnowsze nie przdmawia do mnie wcale ale jezdzi sie tym super
Dodano: 4 lata temu
Do kstilger: mam podobnie, wolę nisko siedzieć...
Dodano: 4 lata temu
cale szczescie nie podoba mi sie cala sztucznie wypromowana kategoria podniesionych aut cywilnych czyli crossover/suv. w takim ich natloku mozna sie pogubic;)
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: znając Twoje upodobania i tak kupisz "niemca", nawet w 2021 ;-)
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: tylko cena oklejenia nie jest adekwatna do tego jakie z niej korzyści
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Dobra folia będzie nadal błyszczeć, nie będzie efektu matowego. Folię można tak samo pastować i polerować jak lakier. Są specjalne środki do pielęgnacji. Większość folii ma gwarancję do 5 lat, po tym czasie mogą już nie być takie elastyczne i mogą tracić kolory. Trzeba też uważać przy myciu ciśnieniowym, żeby nie "jechać" zbyt blisko bo można auto oskalpować.
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: masz rację, GTD ciężko przebić sercem i rozumem...
Dodano: 4 lata temu
Do yatsec: pomysły mądre, ciekawe.
Oklejenia auta folia to może koszt z 8-18 tys zł. I pozniej będę pastował folie? Błyszczeć się nie będzie.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez gugul
25 marzec 2018-2024 - 6 lat razem. 207986 - 284.953 pokonane 76.967 km
3 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez MarcinGP
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
części przyszły nowe sprzęgło LUK - 1600zł simering na wał - 50zł robota : zrób to sam,
9 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl