Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 8 miesięcy temu
Blog odwiedzono 724 razy
Data wydarzenia: 06.04.2025
Hamownia 2025
Kategoria: obserwacja
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP.
o to wyniki...
///Edit///
Na kolejnym pomiarze w innej nowszej Hamowni DynoProject 4WD Synchro - Hamownia wyposażona jest w synchronizację osi, co eliminuje ryzyko błędów pomiarowych wynikających z działania systemów ABS i kontroli trakcji. Dzięki temu uzyskujemy precyzyjny wynik mocy oraz momentu obrotowego, odzwierciedlający rzeczywiste warunki drogowe.
Pomiar odbywał sie w trybie sport manualnym na biegu 4 i 5. Jednak na 5 wyniki były słabsze wiec nie zostały zapisane.
Wyniki w załączeniu
Moge zatem stwierdzić że paliwo ma znaczenie jak i metodologia pomiaru.
Dziękuje za uwagę!
Ostatnia aktualizacja: 08.05.2025 13:41:51
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Niestety nie wiem w jakim trybie AT robiony był powyższy pomiar, zapomniałem o tym kompletnie , myślę że Pan który to robił tez raczej się tym nie przejmował być może nawet nie zauważył trybu SPORT
Pamiętam jedynie jak mówił że coś ucina obroty, a ja dalej nie skojarzyłem ze w trybie Normal tak właśnie sie dzieje........
Na hamowni pomiar powinno się przeprowadzić w trybie normalnym i sport, czy też w ramach jednej ceny trzeba wybrać, w którym?
Zatem będę wdzięczna za informację po umówieniu wizyty i wskazanie serwisu, z którego usług zechce Pan skorzystać. Po otrzymaniu informacji od pracowników ASO będziemy mogli ustalić dalsze kroki postępowania.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Bartosiak
---------------------------
Zobaczymy co na to ASO i jakie instrukcje dostana z centrali. Możliwe że pojadą ze mną na Hamownie przez nich wybraną i zobaczą czy pomiar jest poprawnie przeprowadzony np czy skrzynia AT działa w trybie NORMAL czy SPORT
https://bit.ly/2WcIcsR
W przypadku silników tsi VW to na hamowni na ogół wychodzi lepiej i w kwestii mocy jak i momentu. I to na zwykłej 95.
Tylko ze te Hamownie testują nie tylko Fordy ST ale tez inne marki i inne modele i nie każdy wyjeżdża rozczarowany.... bo np w Mazdach zazwyczaj wyniki były wyższe niż w specyfikacji.
Ja zatem planuje pojeździć chwile na tym 98 z BP bo faktycznie za wcześnie po wlaniu 98 pojechałem na Hamownie (bo Polskie 95E10 nie jest tym czym ma być! i wiedziałem to juz od dawna) i zrobić pomiary na innej hamowni....
"Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej." - MOZE BYM SIE ZGODZIŁ jesli 95 miała by parametry takie jakie powinna miec i Mazda testowała moze i na 95 ale na swoim japońskim 95 a nie Europejskim czy Polskim 95E10 z mocą 89-92 oktanów ktore realnie takie mają w Polsce.
Oto fragment:
Paliwa premium - lepsze samopoczucie
Orlen ma Vervę, BP - Ultimate, Shell - V-Power Nitro+ (Racing 100), a Statoil - Supremę. Paliwa premium są o kilkadziesiąt groszy droższe i ponoć lepsze od zwykłych. W czym? Benzyny mają liczbę oktanową 98 lub więcej. Olej napędowy - liczbę cetanową (im wyższa, tym łatwiej dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej) równą 55 lub wyższą. Pewnie na zasadzie analogii z alkoholem, część kierowców oczekuje większej mocy po takim paliwie. A jest dokładnie na odwrót. Im paliwo ma więcej oktanów, tym spala się wolniej; uwalnia mniejszą ilość energii, ergo - silnik rozwija niższą moc. Kierowcy albo tego nie czują, albo ulegają iluzji przyrostu mocy. Pewnie dlatego, że silnik, w którym paliwo spala się wolniej, pracuje ciszej i spokojniej.
Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej.
A co z benzynami 99+? Ich mniejsza wartość energetyczna kompensowana jest dodatkiem związków eterycznych uwalniających duże ilości tlenu, który wspomaga spalanie. W efekcie na hamowni wypadają... nie gorzej niż zwykłe.
Jeden z ciekawszych testów zamieścił portal MotorMania.
https://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/
Wziął czułe na jakość paliwa motocykle - 14-letni, siedmioletni i nowy oraz po trzy paliwa z dwóch koncernów: Orlenu - Eurosuper 95, Super Plus 98, VERVA 98 oraz Shella - FuelSave 95, V-Power Nitro+, V-Power Nitro + Racing 100.
Wśród orlenowskich benzyn najlepiej wypadła poczciwa 95-ka, jakby w myśl zasady, że im droższe paliwo - tym gorsze wyniki.
Wśród paliw Shella prym wiodła V-Power Nitro+ w starszych motocyklach oraz zwykła FuelSave 95 w nowym. W większości pomiarów najgorzej wypadła najdroższa, 100-oktanowa benzyna V-Power Nitro+ Racing 100.
Wniosek? Silników 95-oktanowych nie warto raczyć paliwami premium (flotowe karty paliwowe mają blokadę płatności za najdroższe paliwa). A jeśli, to raz na jakiś czas ze względu na dodatki czyszczące i konserwujące. I to raczej nowsze silniki, bo w starszych wypłukują uszczelniające je zanieczyszczenia.
Różnica przy kasie będzie wyższa niż ew. oszczędności z tytułu niższego (nie zawsze) spalania. Choć kupując paliwo premium, płacimy za lepsze samopoczucie, chętnych jest coraz więcej. Od dwóch lat jego sprzedaż rośnie i przekroczyła już 15 proc. Pewnie dlatego, że przybywa drogich aut, których właściciele chcą jeździć na drogim paliwie, w większości importowanym z Zachodu. Takich, którzy muszą, jest niewielu - tylko znikomy procent aut (Infiniti, Porsche, niektóre Volkswageny i sportowe superauta) wymaga paliwa 98-oktanowego.
https://bit.ly/3XNWooB
https://bit.ly/3El1W3d