Wpis w blogu auta
Mazda 3
Dodano: 8 miesięcy temu
Blog odwiedzono 707 razy
Data wydarzenia: 06.04.2025
Hamownia 2025
Kategoria: obserwacja
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością...
Producent podaje w katalogu jak wiecie 186KM/240Nm zalecane paliwo min PB95 najlepiej PB98
Do tej pory jeździłem na różnych odmianach 95 ale ostatnio zatankowałem zwykle marketowe 98 i udałem się na hamownie. Planuje za jakiś czas jeszcze wizytę na innej hamowni po zalaniu innego paliwa 98 z BP.
o to wyniki...
///Edit///
Na kolejnym pomiarze w innej nowszej Hamowni DynoProject 4WD Synchro - Hamownia wyposażona jest w synchronizację osi, co eliminuje ryzyko błędów pomiarowych wynikających z działania systemów ABS i kontroli trakcji. Dzięki temu uzyskujemy precyzyjny wynik mocy oraz momentu obrotowego, odzwierciedlający rzeczywiste warunki drogowe.
Pomiar odbywał sie w trybie sport manualnym na biegu 4 i 5. Jednak na 5 wyniki były słabsze wiec nie zostały zapisane.
Wyniki w załączeniu
Moge zatem stwierdzić że paliwo ma znaczenie jak i metodologia pomiaru.
Dziękuje za uwagę!
Ostatnia aktualizacja: 08.05.2025 13:41:51
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Niestety nie wiem w jakim trybie AT robiony był powyższy pomiar, zapomniałem o tym kompletnie , myślę że Pan który to robił tez raczej się tym nie przejmował być może nawet nie zauważył trybu SPORT
Pamiętam jedynie jak mówił że coś ucina obroty, a ja dalej nie skojarzyłem ze w trybie Normal tak właśnie sie dzieje........
Na hamowni pomiar powinno się przeprowadzić w trybie normalnym i sport, czy też w ramach jednej ceny trzeba wybrać, w którym?
Zatem będę wdzięczna za informację po umówieniu wizyty i wskazanie serwisu, z którego usług zechce Pan skorzystać. Po otrzymaniu informacji od pracowników ASO będziemy mogli ustalić dalsze kroki postępowania.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Bartosiak
---------------------------
Zobaczymy co na to ASO i jakie instrukcje dostana z centrali. Możliwe że pojadą ze mną na Hamownie przez nich wybraną i zobaczą czy pomiar jest poprawnie przeprowadzony np czy skrzynia AT działa w trybie NORMAL czy SPORT
https://bit.ly/2WcIcsR
W przypadku silników tsi VW to na hamowni na ogół wychodzi lepiej i w kwestii mocy jak i momentu. I to na zwykłej 95.
Tylko ze te Hamownie testują nie tylko Fordy ST ale tez inne marki i inne modele i nie każdy wyjeżdża rozczarowany.... bo np w Mazdach zazwyczaj wyniki były wyższe niż w specyfikacji.
Ja zatem planuje pojeździć chwile na tym 98 z BP bo faktycznie za wcześnie po wlaniu 98 pojechałem na Hamownie (bo Polskie 95E10 nie jest tym czym ma być! i wiedziałem to juz od dawna) i zrobić pomiary na innej hamowni....
"Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej." - MOZE BYM SIE ZGODZIŁ jesli 95 miała by parametry takie jakie powinna miec i Mazda testowała moze i na 95 ale na swoim japońskim 95 a nie Europejskim czy Polskim 95E10 z mocą 89-92 oktanów ktore realnie takie mają w Polsce.
Oto fragment:
Paliwa premium - lepsze samopoczucie
Orlen ma Vervę, BP - Ultimate, Shell - V-Power Nitro+ (Racing 100), a Statoil - Supremę. Paliwa premium są o kilkadziesiąt groszy droższe i ponoć lepsze od zwykłych. W czym? Benzyny mają liczbę oktanową 98 lub więcej. Olej napędowy - liczbę cetanową (im wyższa, tym łatwiej dochodzi do samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej) równą 55 lub wyższą. Pewnie na zasadzie analogii z alkoholem, część kierowców oczekuje większej mocy po takim paliwie. A jest dokładnie na odwrót. Im paliwo ma więcej oktanów, tym spala się wolniej; uwalnia mniejszą ilość energii, ergo - silnik rozwija niższą moc. Kierowcy albo tego nie czują, albo ulegają iluzji przyrostu mocy. Pewnie dlatego, że silnik, w którym paliwo spala się wolniej, pracuje ciszej i spokojniej.
Wątpliwości rozwiewają pomiary na hamowni. Auta przystosowane do benzyny 95-oktanowej zwykle osiągają na niej wyższe wartości momentu i mocy niż na benzynie 98-oktanowej.
A co z benzynami 99+? Ich mniejsza wartość energetyczna kompensowana jest dodatkiem związków eterycznych uwalniających duże ilości tlenu, który wspomaga spalanie. W efekcie na hamowni wypadają... nie gorzej niż zwykłe.
Jeden z ciekawszych testów zamieścił portal MotorMania.
https://motormania.com.pl/testy/motocykle/test-porownawczy-paliw-czy-wiecej-oktanow-oznacza-wiecej-mocy/
Wziął czułe na jakość paliwa motocykle - 14-letni, siedmioletni i nowy oraz po trzy paliwa z dwóch koncernów: Orlenu - Eurosuper 95, Super Plus 98, VERVA 98 oraz Shella - FuelSave 95, V-Power Nitro+, V-Power Nitro + Racing 100.
Wśród orlenowskich benzyn najlepiej wypadła poczciwa 95-ka, jakby w myśl zasady, że im droższe paliwo - tym gorsze wyniki.
Wśród paliw Shella prym wiodła V-Power Nitro+ w starszych motocyklach oraz zwykła FuelSave 95 w nowym. W większości pomiarów najgorzej wypadła najdroższa, 100-oktanowa benzyna V-Power Nitro+ Racing 100.
Wniosek? Silników 95-oktanowych nie warto raczyć paliwami premium (flotowe karty paliwowe mają blokadę płatności za najdroższe paliwa). A jeśli, to raz na jakiś czas ze względu na dodatki czyszczące i konserwujące. I to raczej nowsze silniki, bo w starszych wypłukują uszczelniające je zanieczyszczenia.
Różnica przy kasie będzie wyższa niż ew. oszczędności z tytułu niższego (nie zawsze) spalania. Choć kupując paliwo premium, płacimy za lepsze samopoczucie, chętnych jest coraz więcej. Od dwóch lat jego sprzedaż rośnie i przekroczyła już 15 proc. Pewnie dlatego, że przybywa drogich aut, których właściciele chcą jeździć na drogim paliwie, w większości importowanym z Zachodu. Takich, którzy muszą, jest niewielu - tylko znikomy procent aut (Infiniti, Porsche, niektóre Volkswageny i sportowe superauta) wymaga paliwa 98-oktanowego.
https://bit.ly/3XNWooB
https://bit.ly/3El1W3d