Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-5 deep ocean blue
»
filtr cząstek stałych - DPF (FAP)
Wpis w blogu auta
Saab 9-5
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 2594 razy
Data wydarzenia: 25.07.2010
filtr cząstek stałych - DPF (FAP)
Kategoria: serwis
Można przeprowadzić "modyfikacje w układzie wydechowym" oraz zmianę w oprogramowaniu auta. Taka usługa jest mozliwa jedynie w nielicznych stacjach diagnostycznych. Osobiście zdecydowałem się na C-TRONIC. Nawet mało popularne auta (Saab) są tam obsługiwane - czas realizacji ok.8 godzin. Po zabiegu odczuwam lepsze osiągi (okazało się że miałem juz w 92% zanieczyszczony DPF). Auto mniej pali, powróciła moc i jej efektywność już od niższych obrotów niż ostatnio.
Możliwe że skuszę się na podniesienie mocy na większa niż fabryczne 150KM. Nowy akumolator pod maską i kasowanie błedów po pełnej diagnostyce powodują iż w kolejną długą trasę jadę na luzie - wszystko sprawdzone!
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2010 21:00:05
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

po wakacjach pomyślę nad zmianami
szacun
Olej pełen syntetyk ma być TAKŻE TU BYM UPATRYWAŁ problemów z DPF!
Rekomendacji co do czipowania nie dam bo nie polecam rzeczy i kontaktów przeze mnie nie sprawdzonych. Mój nie podlega wielkim zmianom czyli pozostawię Ci zaufane forum i jednego z przedstawicieli fabrycznych tunerów - Maptun, Hirsch, BSR... + kolegę ze śląska (ale nie jestem na 100% pewien czy bawi się dieslami, i kolegę z W-wy).
Powodzenia i wielu już przestawiło te 9-5tki na 190KM
Jeśli chodzi o paliwo i olej - nie oszczedzam raczej
Olej: Liqui Moly 10w40 z molibdenem
Paliwo: Najcześciej ON Verva na sprawdzonych stacjach
Jeśli chodzi o TUNING - chętnie przeczytam Twoją rekomendację
DIAGNOSTYKA ok. 200netto, hamownia też coś koło 200zł netto - w pakiecie można wziąść chip-tuning za 50% ceny - czyli za 650 zł netto - na f-rę doliczas VAT, lub zostawiasz te kwoty na pargonie