Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 207 1.6 HDi FAP » ESP/ASR system faulty







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 207
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 14566 razy
Data wydarzenia: 29.12.2012
ESP/ASR system faulty
Kategoria: awaria
Miesiąc temu mój Peugeocik przywitał komunikatem "ESP/ASR system faulty". Po wizycie w ASO (gdzie dowiedziałem zdiagnozowałem jeszcze dwa inne problemy) zgodnie z przypuszczeniami dowiedziałem się, że awarii uległa pompa ESP.
pacjent, to oczywiście SPEED z 2007 roku, niecałe 60 tys. przebiegu i duuużo po gwarancji.
Autko stało tydzień w garażu, komunikat pokazał się po przejechaniu "polną" drogą dwóch kilometrów.

ASO wyceniło naprawę (części + robota) na 5107,70zł
Cena kosmos! Dlatego pofatygowałem się o napisanie pisma do Peugeot Polska o pomoc finansową przy naprawie samochodu, bo ciągle serwisowałem go w ASO. Znane mi są też inne przypadki 207, gdzie rok bądź dwa po upływie gwarancji Peugeot Polska finansowało część w 100%, a użytkownik płacił jedynie za robociznę.
Niestety w moim przypadku PP nie odpowiedział w oczekiwany przeze mnie sposób. Dlaczego? Ponieważ skończyła się 5letnia gwarancja producenta na samą pompę. Skończyła się w maju, a popsuła się w listopadzie. Warto jednak zauważyć, że PP zapewnił, że gdybym tylko chciał naprawić to w ASO Uliarczyk, gdzie się serwisowałem, to otrzymam 50% rabat na część, co z jednej strony jest niemało, a z drugiej 2,5tys zł to worek pieniędzy!
peszek.
W planach mam zakup takiej pompy (używanej?) i wymianę "u pana Wieśka" w warsztacie. Ale to później... brak ESP nie jest jakoś specjalnie odczuwalny w codziennej jeździe. Częściej zauważa się brak ASR, gdy przy dynamicznym ruszania jedno z kół buksuje jak szalone.

Aktualnie jeżdżę z popsutym ESP, i przy każdym włączeniu samochodu Peugeot przypomina mi o tym. Teraz dodatkowo pojawia się komunikat o możliwości wystąpienia gołoledzi na drodze oraz spalonej żarówce :/ No krew człowieka zalewa!

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2012 13:26:25
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77: Oj, chyba nie przeprosi. :P Pierwszy komunikat z filmu to ostrzeżenie o możliwości wystąpienia lodu. Drugi informuje o przepalonej żarówce z tyłu - brakowało styku. Zaś ten trzeci zawiadamia o nieco rozładowanej baterii w pilocie.

Tak więc same mało istotne rzeczy, które w "Polówce" się zdarzały, ale nie byłem o nich informowany ze względu na brak komputera pokładowego. :P

P.S. Z zakupu Peugeota jestem mega zadowolony i ani przez moment nie żałuję swojej decyzji. :P
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: nie chce być złośliwy ale nie wiem czy kolega nie przeprosi VW. Mnie 207 tez sie podoba i az tak bardzo nie przekreślam aut francuskich.
Zobaczymy jaki bilans wyjdzie po 2-3 latach. Może Polo będzie lepiej wspominany
Dodano: 11 lat temu
Ludzie, i po co komu ESP [redhot] (że już nie powiem: po co komu ASO [chytry])?
Dodano: 11 lat temu
na Alledrogo po 400-1000zł
Dodano: 11 lat temu
2,5 tysiaka... tyle to ja nie zostawiłem w ASO z okazji trzech dotychczasowych przeglądów... Orientowałeś się jak wygląda dostępność używek? Jasne, że to jedyne sensowne rozwiązanie, ale pytanie czy można dostać używkę i ile za nie wołają?
Dodano: 11 lat temu
byle używka była NIE Boscha i z nowego rocznika. Bo WSZYSTKIE Pużoty jakie znam w tej wersji z tego rocznika i sąsiednich miały tą awaryjną pompe Boscha ;/
Dodano: 11 lat temu
Pewnie że kupić używkę i wymienić we własnym zakresie
Dodano: 11 lat temu
Może Cię to pocieszy, że w przeciągu ostatniego tygodnia te dwa pierwsze komunikaty z filmu pojawiły się także u mnie.
Dodatkowo cały czas wyświetla mi się jeszcze "Remote control battery flat". :P
Dodano: 11 lat temu
Rzeczywićcie wydaje się najlepiej kupienie używanej bo koszty wymiany w ASO wręcz kosmiczne co w sumie nie powinno dziwić:)
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl