Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo V50 wołowinka » Dwumasa ... cóż tu dużo mówić







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo V50
  • przebieg 228 340 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 TD
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 885 razy
Data wydarzenia: 08.02.2017
Dwumasa ... cóż tu dużo mówić
Kategoria: awaria
Jak to w życiu bywa na wszystko przychodzi pora - tak i tym razem przyszła na mnie tj. moją "wołowinkę".

Mechanik wspominał, że zbliża się już pomału kres żywotności ... człowiek jednak myślał, ze nastąpi to w dalekiej przyszłości. Stało się, jadąc w piękny styczniowy dzień przy zmianie biegów sprzęgło pozostało w "podłodze". Można było zmieniać biegi - ale bardzo ciężko wchodziły - a sprzęgło brało od podłogi.

Wizyta w BIG-SERWIS - diagnoza:
- sprzęgło, docisk, wysprzeglik, dwumasa
- pompa sprzęgł (to ona spowodował wyciek i "miękki" pedał")
- oring wału (wycieki ze skrzyni)

Regeneracja dwumasy - nie wchodzi w grę: SACHS.


Wymiar KARY: 3250 za całość:
- kompolet sprzęgła: 1950 - produkcji LUK (kupione w MOtoRES)
- pompa sprzęgła - 300 pln
...
...

Teraz tylko śmigać kolejne 230 tys lub więcej :)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Na LPG zrobiłem 100kkm. W Golf II na dzien dobry byla uszkodzona sonda lamda + wydmuchana uszczelka kolektora. W Astrze G padł wtrysk paliwa i cewka. takze dziekuje za ten rodzaj paliwa. Auto powinnno jezdzic tylko na pb lub on w zaleznosci ile km sie robi.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Masz racje, coś było nie tak. Dlatego po zrobieniu 100 tys. sprzedałem.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: a dlaczego się boisz LPG? Ja założyłem pół roku temu, zrobiłem 10 000 km i tylko filterek gazu wymieniłem za 30 zł,olej w silniku za 100 zł i świece za 100zł...żadnych problemów...jeszcze 3 miesiące i instalacja za 2300zł mi się zwróci...jak partacz zakłada instalacje do starego strupa i nie serwisuje to faktycznie mogą być problemy ale ja nie mam żadnych : dobry monter + dobre auto+serwis = tania jazda na LPG:) po co płacić za paliwo 4,6 zł skoro można 2,3 zł?
jak ktoś chce sponsorować koncerny paliwowe które i tak koszą miliardy to proszę bardzo:)
To raczej Diesla bym się bał bo ma droższe części ...padnie dwumasa,turbo, albo wtryskiwacz i 3 tysiące poszło siup....mi nie padnie bo ich nie mam:)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Proste,coś w tym tedeiku w Altei było nie tak,Passat B6 z takim samym silnikiem po przebiegu 350tkm. podczas podróży do Belgi palił 6-6,5l nieraz osiągając 180 a rzadko poniżej 150,o jakimkolwiek hałasie z jego strony nie było mowy,słychać tylko opony i wiatr.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Żadne LPG, miałem dwa razy. Tylko PB jak się mało jeździ i zero kłopotów.
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Też wolę turbobenzyne niż turbodiesla. Optimum to 1.8T + LPG.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: No właśnie w PL nie można nikomu zaufać, nikt nie robi fachowo tylko wybiera skróty.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: wyglada dobrze, ale w PL z magikami to wiesz jak bywa:)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: W pełni popieram Twoją opinię. Ja mam porównanie Leona 5F 1.4 TSI 125 KM z ojca Golfem 5 1.9 TDI 105 KM i swoim poprzednim Toledo II 1.9TDI 110KM. No i za cenę Leona w wersji FR 1.4 125KM miałbym może 1.6 TDI w gorszej wersji z mocą 105 lub 110 KM
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Dobra, wywołałeś mnie do dłuższej odpowiedzi.
Mogę jedynie odpowiedzialnie i rzetelnie porównać Seata Altę diesla 1,9 tdi, 105KM, 250 Nm momentu z VW Sportsvanem benzyna 1,2 tsi, 110KM, moment 175 Nm.
Samochody są gabarytowo podobne, silniki co do osiągów podobne, oraz zakres używania dokładnie taki sam (kierujący czyli jego sposób jazdy jak i trasy codziennie przemierzane).
A obiektywne spalanie, które mogłem w Altei ocenić po 100 tys. eksploatacji zaś w Sportsvanie po 10 tys. eksploatacji jasno wskazuje, że diesel spalał średnio 8,5l/100 natomiast komputer w VW pokazuje po 10 tys. spalanie 7,8 l/100
Do tego dynamika obu silników jest nieporównywalna z przewagą 2 sekund w przyspieszaniu do setki dla silnika tsi.
Dalej, diesel na V jadąc 50 km/h niekoniecznie chciał raźno przyspieszać natomiast benzyna robi to całkowicie bezproblemowo aż do 150 km/h
W dieslu przy stałych 150 km/h trudno już było rozmawiać czy słuchać radia bo silnik przeszkadzał swoją głośnością, przy tych samych 150 km/h w tsi słychać bardziej powietrze niż silnik. Można rozmawiać i słuchać radia. (Ale uwaga w dieslu było skrzynia V w tsi jest VI)
Wiem, porównanie mocno subiektywne i nie uogólniam tego na wszystkie benzyniaki czy diesle ale może jednak kiedyś zobacz jak się jeździ nawet takim gównianym 1,2 tsi 110 KM na jakimś bardziej miarodajnym odcinku i sam to ocenisz.
A co do tego mitycznego wysokiego spalania tsi to wczoraj wieczorem zrobiłem trasę W-wa - Wrocław a dzisiaj wracałem - jedzie się praktycznie cały czas S8 i ruch był niewielki w obu przypadkach, więc dawało się długie odcinki jechać z tempomatem 130 km/h i komputer pokazał spalanie 6,8 l/100. Altea przy podobnej trasie i warunkach spalała 7,3 l/100.
Tyle suchych faktów.
Więc pozwolisz, ze pozostanę przy swoim zdaniu ;-) bo mam ku temu jasne podstawy.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Tylko do TSI by założyć gaz musisz zapłacić 2tys. ale Euro,ekoterroryści w końcu zrobią wolny wjazd do miast tylko elektrykom,gdy dopieprzą 500% akcyzy na prąd.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Eko propaganda z Unii karze montować od 2018r. w benzynówkach filtry cząstek stałych i zakaże wjazdu do centrum miast Dieslom...ciekawe co jeszcze wymyślą:)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Diesel jest tańszy o 10 zł/100km od benzyny a gaz jest tańszy o 10zł/100km od Diesla:)
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Kiedyś wyjdzie jeszcze większa ekogate,czyli wielka ściema by maksymalnie skomplikować samochody i oskubać kierowców w imię nic nie znaczącego zmniejszenia emisji CO2.
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Ma ogromną zaletę-spalanie ,Golf VII 1,4TSI z mom.obr.250NM (liczy się bardziej niż moc) spali prawie 7l benzyny,a 1,6TDI z tym samym mom.obr wystarczy 5l,mamy więc prawie 10zł na każde 100km,czyli 10 tys.zł na 100tkm,TSI też ma dwumas i wiele kosztownych awaryjnych podzespołów więc koszty usuwania ew.awarii są podobne.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Już tak nie wywyższajcie tych niemieckich przeglądów, bo tam też ostro walą w rogi.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: https://www.youtube.com/watch?v=R-UVVWo0DTw&t U nas w Polsce też są firmy co tak regenerują ale nie mają materiałów filmowych :)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Z tą cichością to pojechałeś ;-) diesel klekocze i na wolnych i na wysokich obrotach. I do tego nie ma żadnych ale to żadnych zalet w stosunku to turbo benzyny.
Dodano: 7 lat temu
Do misiaczek1281: Wiem, ale w Polsce na przegladzie nigdy nikt nie sprawdza spalin jak w DE.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Dziwię się że w Polsce wycinają filtry DPF i bez problemu przechodzą przegląd techniczny...bo w Polsce jest dziadostwo a nie przegląd...diagnosta sprawdza zawieszenie, hamulce, światła i to wszystko...a gdzie analiza spalin? a gdzie sprawdzenie filtrów i czy wogóle są? albo robią tunning i podnoszą moc z 90 na 130 KM...Moim zdaniem na przeglądzie powinni sprawdzać parametry czy są zgodne z danymi fabrycznymi...a nawet robić geometrie zawieszenia i czy słupki i progi nie były robione i są zgodne z fabrycznymi...
w Niemczech by taki numer nie przeszedł z wycinaniem DPF-a:) W Polsce za wycięty DPF lub brak przeglądu powinni dawać grzywne 5 tys.zł tak jak karzą za brak OC to by się bali wycinać i jeździć bez przeglądu:)
A co do afery Dieselgate: w Ameryce ludzie dostali odszkodowania a w Polsce?:)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: To chyba nowa metoda, sprawdza się? Pewnie jeszcze brak doswiadczenia.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Nie koniecznie. Poczytaj o metodzie wypalania w piecach indukcyjnych.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Raczej wycięciecie lub wymiana.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Podobno nie nalezy nigdy schodzić poniżej 1500rpm. Jazda 60km/h na 5 biegu zabija dwumase.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: To uswiadcza mnie w przekonaniu ze nic w tym złego ze hołduje silniki diesla.
I szanuje ekologie i jestem "za".
Ale nie dajmy sie zwariować i ogłupic
Dodano: 7 lat temu
Wymiana dwumasu to chyba koszmar dla każdego z nas, nie miałem jeszcze nieprzyjemności wymieniać w żadnym aucie, ale tak jak napisałeś "na wszystko przyjdzie pora" :)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Jednak brat musiał je wymienić w 125-konnym Mondeo.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Tak to wygląda palący papierosy martwi się że zachoruje na raka przez spaliny diesli,gdyby nie chory ekoterroryzm mielibyśmy mocne mało awaryjne samochody,obwinia się auta o zatruwanie środowiska a nikt nie chce zrozumieć że tak jak kiedyś pisałem wybuch wulkanu Eyjafjallajökull (Islandia) w 2010 wyrzucił do atmosfery więcej trucizn niż cała motoryzacja od początku jej istnienia.
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Kiedyś były tańsze, a teraz ceny zrównały się, bo ceny do diesla spadły. Dwumas w benzynie wolnossącej jest praktycznie bezawaryjny, bo nie zabijają go niutonometry.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: W dodatku dwumasy do benzyniaków są droższe niż do diesli,jednak łatwiej o dobre używki.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
12 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl