Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Dwie ważne premiery w salonie – Skoda Fabia oraz Vw Taigo







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 827 razy
Data wydarzenia: 12.12.2021
Dwie ważne premiery w salonie – Skoda Fabia oraz Vw Taigo
Kategoria: spotkanie
Pomimo iż zakupiłem już samochód marzeń spełniający z nawiązka na wiele lat moje potrzeby i oczekiwania to nadal interesują mnie nowe modele w różnych klasach i segmentach o ile są to auta spalinowe.

Coraz mniej premier w salonach ale znajdą się jeszcze modele godne uwagi. Auta które sa popularne, lubiane i wyczekiwane.


1. Skoda Fabia IV

Zatem w listopadzie byłem w Skodzie obejrzeć nową Fabię i przyznam ze jest znacznie bardziej urodziwa niż nowe czyli po liftingowe Polo od Volkswagena.
Silniki do wyboru są „żadne” bo 90 konne TSI ma litr, 3 cylindry i 5 biegową skrzynię manualną więc dla mnie odpada.
To samo ale 110 koni i 6 biegów zaczyna się od 21.890 Euro
A normalny 4 cylindrowy 1.5 TSI o aż 150 koniach jest dostępny jedynie z 7 biegowym automatem DSG i kosztuje od 24.980 Euro. Mówimy o dobrej wersji Style bo ona jest najbardziej opłacalna.

Czyli 30 lub 33 tys. Euro lub jak kto woli 100 bądź 130 tys. zł.
Wygląd jest kontynuacja linni skody w najnowszych modelach, auto jest znacznie większe niż poprzedniczka no i wewnątrz to mamy miejsca więcej niż w Golfie 4 generacji. Co nie zmienia faktu że to nie jest auto kompaktowe.


2. Volkswagen Taigo

W gamie Volkswagena jest sporo aut tupu SUV/Crossover. Ale T-Cross ma mały bagażnik, T-Roc jest plastikowo tandetny we wnętrzu (teraz po face liftingu już nie) i niezbyt urodziwy. A nie każdy chce mieć drogiego, wielkiego i topornego Tiguana. Bo chociaż jest on takiej samej długości jak Seat Ateca czy Audi Q3 to robi wrażenie cięższego i większego.

Złotym środkiem miał być Vw Taigo. Niestety na zdjęciach prasowych wersja z pakietem stylistycznym R robi piorunujące wrażenie.

Wersja zwykła już niestety gorsze wrażenie.

Widać że to jak w wypadku Renault Arkany to jest nadmuchane małe auto. Pierwszy to Renault Captur z wydłużonym odwłokiem a drugi to Vw T-Cross także z większym sensownym bagażnikiem.

Renault Arkana: (4,57 długości, rozstaw osi 2,72 cm, bagażnik 513 litrów)

Vw Taigo: (4,26 długości, rozstaw osi 2,55 cm, bagażnik 438 litrów)


Niestety Renault jest autem sporo większym i z pojemniejszym bagażnikiem (chociaż realne dane będą inne niż te podawane przez producenta)
Obydwa auta jednak nie ustrzegły się ogromnej wady. Pomimo że klapa bagażnika jest wielka i nie lekka nie maja w opcji jej elektrycznego sterowania.
No i kwestia ceny. Tutaj jest znacznie drożej niż w wypadku Skody Fabii.

Silniki sa podobne więc jeśli nie chcemy 3 cylindrów i 1.0 musimy kupić 150 konne TSI 1.5 które kosztuje od 30.410 Euro za wersje najwyższą Style. Po doposażeniu co sprawdziłem 36.000 Euro wystarczy lub jak kto woli 170 tys. zł.

Wnętrze co wielu zniesmaczy to Volkswagen Polo czyli żadne cuda. Ale jest ładne i poprawne jak to u Volkswagena. T-Roc tez nie ma nic wyjątkowego w środku. Auto ma wszystkie nowoczesne systemy wsparcia i świetne wyposażenie dodatkowe łącznie z lampami matrycowymi. Ale brak elektrycznej klapy bagażnika to wielki minus. No i panel obsługi klimatyzacji jest dotykowy czyli porażka ergonomiczna. Kierownica została z fizycznymi przyciskami

Niestety w salonie nie było żadnego egzemplarza więc nie miałem okazji usiąść ani zajrzeć do bagażnika.

Podsumowujące pytanie brzmi czy warto wydawać ok 3-4 tys. Euro więcej za Taigo w stosunku do Skody Fabii ?

Obawiam się ze przy maksymalnym doposażeniu skody różnica może wynieść tysiąc Euro
Moim zdaniem zdecydowanie tak. Pomimo ze ostatnie auta koncernu Volkswagena nie przemawiają do mnie to ten miejski Crossover udający Coupe jest całkiem ciekawy. Może nie piękny ale cóż naśladować najmodniejszy rodzaj nadwozia nie jest łatwo w budżetowym aucie.

Poza tym według mnie ten Taigo z powodzeniem zastąpi dzisiaj Golfa, bo jego 8 generacja jest brzydka, droga i żałosna, zatem modny wygląd i 4,3 metra długości, wyższe wsiadanie i większy bagażnik niż w Golfie i wszystko w podobnej lub niższej cenie wróżą temu autu sukces rynkowy.

Dodano: 2 lata temu
Do Tejlor: No takie czasy się porobiły że doposażona Fabia kosztuje 110 tys zł. I nawet rabacik 10% to i tak stówka. a to tylko 3 cylindrowa zabawka mająca mniej miejsca w środku niż Golf 5

To przy takim układzie jakieś Audi czy BMW za np 180-220 tys zł z normalnym silnikiem o mocy 160 czy 200 koni nie jest drogie. Nie wiem jak aż rabatami w tych markach od roku ale skoro czeka się co najmniej 10 miesięcy na auto to chyba jakiś upust się dostanie.

Ja dostałem całkiem spory.

Czytałem ze od nowego roku Dacia podnosi ceny swoich aut o ok 5000 zł no co przy kwotach 45-65 tys zł jest procentowo sporą wartością.
Dodano: 2 lata temu
Ostatnio wszystkie auta poszły w górę, wiec nie przesadzałbym, że cena Fabii jest zaporowa. Jeszcze 10 lat temu kupowało się prostego kompakta za 50 tyś, teraz trudno zejść poniżej 100.
Z zewnątrz bardzo fajnie narysowana, w środku też niczego sobie. W moim odczuciu większość VW jest teraz zbyt prosta w środku. Prosta w sensie prosto narysowana. Same równe linie, mało fantazji. Ale skoro jest na to popyt, to niech sobie tak robią.
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Waldi lubi takie "kozy" i "autobusy" [smiech2]
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: Tys prowda! ;)
Dodano: 2 lata temu
Do MaArek77: Gdybym kupował to na pewno diesla! :)
Dodano: 2 lata temu
Do JacK: No Aygo X fajna.
A vw schodzi na psy

Do do przeszklenia to nie Sportsvan czyli lider w tej materii i w widocznosci.
Moje Audi też ma go mniej ale jaka linia nadwozia i sylwetka.

Coś za coś. Z tyłu też max 180-185 wzrostu można miec

Ale bagażnik swietny
Dodano: 2 lata temu
Oba mają cieżkie klocowate tyłki, za ciężkie. Do tego mało przeszklone z wielkimi połaciami blachy - szczególnie w skodzie.
Do tego w skodzie nie potrafią skończyć z tym doczepionym na siłę tabletem i wkomponowac go w deskę.
VW przestały mieć ładną linię przodu odkąd wszedł golf VIII i pokazała się ta zaokrąglona na końcu maska.
Ceny wysokie ale teraz wszystko drogie. Trzeba się przyzwyczajać.

I brakuje mi czegoś mniejszego w palecie VW czyli takiego lekkiego nadmuchanego i wyższego up'a do jednosobowej jazdy miejskiej bo Mii już sie zestarzało i optycznie i ma już swoje lata bo 7,5 i 44 tys. przebiegu i powoli będziwe wymagała napraw bo już delikatne luzy sie pokazały w zawieszeniu.

Czekam na Toyote AYGO X jaka będzie na żywo.
Dodano: 2 lata temu
Do MaArek77: Tu się muszę zgodzić [up] Oczywiście poza typem auta ;-) No ale już nie raz pisałem co myślę o SUV'ach więc nie będę znów tego tematu poruszał. Są nie dla mnie i już...
Dodano: 2 lata temu
Do MarcinGP: No masz racje.
A w kwestii kasy to jak pomyśle to skoro za 30 tys. jurków lub 35 jest gówniana Fabia bez silnika to moje Audi wcale nie jest drogie, hehe.

Znaczy sporo droższe ale lepiej dołożyć i mieć prawdziwe auto a nie atrapę
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: Taigo R-line to nie retusz, to są render'y (grafiki), a nie fotki :-)
Dodano: 2 lata temu
Oba auta to nie moja bajka, do tego bezsensowna drożyzna. Poprawne i nudne jak diabli oba dwa. Silniki to jakaś pomyłka, horror, tragedia, szajs. To już bym wolał Daćkę do jazdy jako daily. Za "stówę" to można dwie Sandero kupić, a jakby dobrze poszukać to i Stepway'e.
Dodano: 2 lata temu
Do Egontar: No racja ten Taigo niby ten sam i kolor a jaka roznica.
Dlatego zamiescilem zdjecia dla porownania. Zwykły vs. najdroższy z folderu.
Tego C4 jeszcze nie widziałem. Szanuje go za komfort. Nieco dziwaczny dla mnie.
Silnik 3 cylindry Tobie nie przeszkadza? Jest tez diesel.

No i cenowo Citroen ma lepsza oferte
Dodano: 2 lata temu
Gdybym miał wybierać z tych dwóch byłby to Taigo, ale gdybym miał kupować to byłby to nowy Citroen C4! ;) :) Mam już takie zboczenie i już! :)
Ale sam powiedz, jak niesamowite wrażenie można spotęgować odpowiednim retuszem zdjęcia (tu w przypadku Taigo R-line i Style). Wiadomo, klient kupuje oczami a nie rozumem :).
Dodano: 2 lata temu
Do Maniek1986: No wnetrze to 99% Polo szału nie ma. Tył tez bez zwchwytow.

Ale nawet wycenione znosnie na tle Fabii. Nie wspomne o Golfie

Takze material na przeboj
Dodano: 2 lata temu
Do Maarten73: Powiem Tobie ze chociaz nie przepadam za 3 cylindrami to w aucie jak Fabia czy Taigo pi dopisazeniu za 100 tys zl lub wiecej to jakus zart.

I wlasnie tutaj zyskuje Dacia. Po dopisazeniu na maxa moze 70 tys zł.
I tutaj nie jest problem ze taki silnik ibauti lzejsze i jaka cena.

Pibad 30 % roznicy lub wiecej a Fabia to ta sama klasa co Sandero. Ludzie sie zbuntuja
Dodano: 2 lata temu
Jak dla mnie Taigo to będzie największy hit sprzedażowy VW na najbliższe lata. Będę musiał mu się bliżej przyjrzeć. Może kiedyś zastąpi Leona. Oby tylko nie zrobili twardego, tandetnego wnętrza.
Dodano: 2 lata temu
Fabia jest ładna, ale cena zaporowa... a mówimy o segmencie B. W wersji STYLE z 1.0 TSI i 6 biegową manualną skrzynią auto kosztuje (sprawdziłem polski cennik na 2022) ponad 76 tys zł. [boshe] Owszem, wyposażona na bogato, ale to dalej nie usprawiedliwia absurdalnie wysokiej ceny.

VW sobie podaruję, wolałbym Arkanę, ale to nie "mój" segment.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez giernal
Podczas dzisiejszego powrotu z Łodzi tuż przed tankowaniem na jednej z kaliskich stacji benzynowych licznik Dustera wyświetlił przebieg 95 903 km oznaczający, iż niemal dokładnie w 50 miesięcy ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Znowu się zdarzyło Poniżej denerwująca dość historia układu klimatyzacji w Jokerze! Auto kupione przy przebiegu 40kkm Całkowita pojemność układu czynnikiem R134a - 450g. 23-07-2019 - ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
No i stało się w Sportsvanie licznik pokazał przebieg 100 000 km. Nastąpiło to po po 7 latach i 8 miesiącach od zakupu. O czerwca zeszłego roku czyli od jakiś 8 tys. jeździ nim syn: ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl