Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Dwa auta, dwa kraje, dwie jazdy – jeden wybór
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 1 miesiąc temu
Blog odwiedzono 704 razy
Data wydarzenia: 30.05.2025
Dwa auta, dwa kraje, dwie jazdy – jeden wybór
Kategoria: obserwacja
- Renault Captur 1.3 TCE Intens 130 koni EDC Automat MY ‘2022
- Seat Arona 1.0 TSI DSG „FR” 116 koni MY’ 2019
Pierwsze auto w salonie Mercedesa nie nadawało się do kupienia gdyż było za nowe, za drogie i w kolorze jasny błękit. Drugie w salonie aut używanych Audi Hamburg jak najbardziej pasowało. Zaznaczę że negocjacje trwają
Captur był w bogatej wersji Intens ale miał sporo braków wyposażeniu. Arona natomiast miała aktywny tempomat, czujniki martwego pola i system Beats Audio oraz pakiet wnętrza z czarna podsufitka alcantara i półskórą.
Kazde auto oglądałem godzinę, szarpałem, słuchałem muzyki, ustawiałem multimedia, słuchałem silnika i jeździłem po Hamburgu i autostradą
TEST
Wypunktuję plusy i minusy każdego z modeli a w podsumowaniu napisze czy nadal szukam do kupna obydwu czy tylko jednego
RENAULT CAPTUR (wersja testowa i ogólnie o aucie)
+ piękny wygląd, linia nadwozia
+ znakomity silnik 1.3 nawet jedzie, nieco lepiej niż w seacie 1.0 ale drastycznych różnic nie ma miedzy 115 a 130 koni chyba ze w kulturze pracy
+ obszerne wnętrze i chyba największy bagażnik w klasie
+ wygodne sprężyste fotele bez trzymania bocznego
+ świetna skrzynia dwusprzęgłowa, nie elektroniczny wybierak z łopatkami przy kierownicy
+ elektroniczny hamulce ręczny
+ wysoki komfort jazdy auto było na 17 chociaż nie był to komfort francuski
+ tańszy niż konkurencja
- brak nawigacji, tylko telefon po kablu Android
- muzyka gra fatalnie jak ze studni
- oprócz joysticka brak np. dla pasażera pokrętła do głośności
- niewygodne zagłówki
- skrzynia biegów bez trybu „Sport” chociaż wybierak manualny to już plus
- brzydki wystający ekran, w wersji mniejszej 7 cali do przyjęcia
- nieciekawy w obsłudze joystick do multimediów pod kierownicą
- słaba jakość wyświetlacza multimedialnego (regulowałem jasność)
- słaba jakość kontrast kamery cofania (6 cali obraz)
- auto nie miało czujnika martwego pola
- niezbyt czytelne zegary pomimo ze w 2/3 są cyfrowe, mają 3 motywy
- nieczytelnie pokazuje małymi literkami czy jest „D” czy „R” i w innym miejscu jaki mam bieg
- jest elektroniczny ręczny a nie ma Hill Holder, stojąc na światłach na „Drive” trzeba trzymać hamulec nogą
- po obniżeniu podłogi bagażnika wystaje metalowy uchwyt do jej przesuwania i 8 cm od siedzenia przeszkadza w bagażniku
- jest tylko zestaw naprawczy, brak koła dojazdowego i podnośnika
SEAT ARONA (wersja testowa i ogólnie o aucie)
+ znakomita jakość wnętrza plastiki takie sobie jak u konkurenta ale deska obszyta sztuczna skórą, wersja FR Dynamica ma fotele z Alcantary i półskóry, trzymanie boczne dobre, powiem luksusu
+ manetka do obsługi tempomatu pod kierownica jak w Audi a nie w kierownicy
+ przyciski sterowania audio po lewej stronie a nie rozrzucone z prawej i z lewej
+ skrzynia DSG 7 biegowa, ma wybierak nie elektroniczny i tryb Sport
+ znakomity czytelny i kontrastowy wyświetlacz 8 cali i zawsze jest nawigacja wbudowana
+ cyfrowe zegary 10 cali o znakomitym kontraście, ustawień i możliwości to chyba więcej niż w Audi, pokazuje wyraźnie jaki mamy bieg np. „D6”
+ pomimo kół 215 /24 R 18 niezły komfort
+ dobrze pokazuje czujnik martwego pola
+ system Beats Audio gra co najmniej dobrze, rewelacja
+ dzięki subwoferowi w bagażniku jest koło dojazdowe i podnośnik, zazwyczaj brak
+ obsługa auta, czytelność wskaźników, wyświetlacza, kamery i klimat bije na głowę Renault Captur
+ raczej dynamicznie jechałem na testach a auto spaliło 7,1 litra, jeżdżąc lokalnie powinno starczyć 6
- jest tradycyjny ręczny na lince ale w tej klasie tylko Captur ma elektroniczny, (słabe w wypadku automatu)
- gdy zegary są nie cyfrowe wskazania biegu małe i nieczytelne w okienku na środku np. „D6”
- jest system bez kluczykowy ale obsługuje go tylko czujnik w drzwiach kierowcy, pasażera już nie
- silnik ma 3 cylindry ale minimalne wibracje sa tylko przy ruszaniu, ma świetny dźwięk i sportowe zacięcie, po otwarciu maski terkocze śmiesznie
- gdy nie ma systemu nagłośnienia „Beats” zazwyczaj brak koła dojazdowego a dźwięk może być równie słaby jak w renault
WNIOSKI
Chciałem dać szanse autu z Francji jednak najlepiej czuje się w aucie niemieckim, niby nudne, niby to samo i silnik tez śmieszny ale renault poległo przez słaba jakość wyświetlacza środkowego i słabe cyfrowe zegary (innych brak)
Nieczytelne wskazania, obsługa nie intuicyjna, nie ma pokrętła do aby pasażer mógł zrobić ciszej/głośniej, dziwaczny joystick do tego nieprzytulne wnętrze, klimat wnętrza seata lepszy, niby szare, niby proste ale jednak znakomite
Wyszło jak zawsze, Niemcy górą. Auto którego będę szukał to Set Arona 1.0 TSI z DSG, najlepiej wersja FR z lat 2019-2021 koniecznie z cyfrowymi zegarami
Egzemplarz który testowałem miał już 6 letnie spękane opony, dealer niby je wymieni na nowe i zrobi nowy TUV, do tego roczna gwarancja ale do jakiegokolwiek upustu cenowego nie chce się przychylić.
To brak poszanowania klienta żeby nie utargować chociaż 300 Euro. Za 6 letnie auto żąda mimo super stanu i wyposażenia nieco za dużo… Może jak postoi miesiąc (bo na razie to 8 dni) to uda się zakupić w rozsądnej cenie.
Więcej zdjęć nie robiłem.
Taką sama opinie jak moja wyraziła druga połowa, także jest zgoda co lepszym wyborem
Ostatnia aktualizacja: 01.06.2025 15:01:16
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Witam wszystkich.
Właśnie zakończył się doroczny coroczny spot, który w tym roku odbył się pod nazwą Sara Gwardia aWc. Udało się tym razem zwołać większą liczbę chętnych i to się ...
21
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez MarcinGP
Wołyńskie ludobójstwo Ukraińców na Polakach - 11 lipca - "krwawa niedziela" - NIE ZAPOMNIMY!!!
9
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez LouisRenegade2
Czy portal, autowcentrum.pl jest jeszcze w jakikolwiek sposób nadzorowany lub chociaż ktoś w postaci przysłowiowego ciecia Mietka, od czasu do czasu, coś nie coś, od niechcenia, zrestartuje aby ...
13
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Tak.
Ael jakos nie jezdzre szybko i raczej spokojnie wiec przyzwyczaiłem sie.
A zeby sprawniej ruszał oraz przy tzw kickdownie zmieniał biegi na nizsze trzeba wybierakiem pocianac do siebie i wtedy z D roni sie S czyli Sport.
Kolejny raz taki pukniecie dzwigni i spowrotem jest D.
Chyba ze masz taki pizdzielek elektroniczny to porazka wg mnie
Tez bede robił zmiene softu skrzyni w Audi bo tez trzyma na niezdrowych obrotach. Ale to chyba w sierpniu bo gwarancja sie skonczy
Ja świadomie kupiłem manuala bo na jeździe próbnej dsg zrobiła mi takiego oto psikusa, dojeżdżałem do ronda, zdjąłem mogę z gazu, samochód się toczył rozpędem i powoli zwalniał ale pojawiła się luka więc gaz w podłogę a tu nic się nie dzieje tak jakby samochód się zastanawiał o co mi chodzi, najpierw zaczął próbę przyspieszania na biegu na jakim się toczyłem ale obroty były bliskie biegu jałowego i nic sie nie działo dopiero za dłuuuugą chwile zrobił redukcję ale w tym czasie się wytoczył już na rondo a w manualu bym zredukował do biegu takiego by mieć 2,5 tys. obrotów i albo zahamował albo wcisnął gaz i bez lagu odjechał.
Wyznaję starą prawdę, że automat nie widzi drogi i nie przewidzi co i jak, w sensie numeru biegu i obrotów, za chwilę będzie potrzebne.
Nie przebywam w Niemczech ale dostałem telefoniczna wiadomość:
- Seat Bank udzielił mi kredytu na mini ratkę
- umowa i wszelkie dokumenty dostałem mailem. Musze wydrukować, podpisać, zeskanować i odesłać elektronicznie
- mogę to zrobić w czwartek po powrocie do domu
- auto niby jest zaklepane, właśnie dzisiaj usunęli ofertę z portalu mobile.de
- mam termin na rejestrację za dwa tygodnie, tablice zarezerwowane
- wydanie auta nastąpi miedzy 4 a 12 lipca (ja to tylko w sobotę mogę)
Takie czasy, sprzedawców mało, czasu na klientów także, serwis nie da rady przygotować auta wcześniej. Bedzie nowy TUV na 2 lata przegląd okresowy oraz roczna gwarancja
Do mnie jeszcze nie dotarło.
Ale dam znać jak juz będe miał i popełnię odpowiednie wpisy
Oj to musiałbym zmieniać co pół roku
A co do lagów.
Eko idioci z EU to zrobili
I moje Audi tak ma i większość aut
U mnie tragedii nie ma. Można 1 machnieciem zrobić tryb Spirt
Myślę że zmiana softu skrzyni pomoze
Mnie bardziej drażni jazda na 1400 obr na minute
I wtedy jak depniesz kickdown to jakby wybudzony w środku nocy po 1 sekundzie robi "wuuuu" a dalej wyrywa jak głupi
Zaskoczę wszystkich!!!
MaArek77 kupi VAG'ona!!!
77-my raz
Szanuję i wątpliwości nie mam. Życzę upolowania 1.5e z DSG. Przestrzegam tylko o jednym - ten automat ma wqrwiającego "laga", no i nie mówię tu o "zaπertalaniu", bo on jest nawet w korku. Naciskasz "Biedrońkę", a ona przez 0,5 sekundy zastanawia się co Ty chcesz zrobić i o co Ci w ogóle chodzi, że chcesz autem jechać. Lekko to nie "załapuje", ciut mocniej to z opóźnieniem, ale zawsze szarpnie. Może w sztuce którą ja jeżdżę jest tylko ten mankament, nie wiem, nie sprawdzałem. Szarpnięcia nie ma jeżeli "Biedrońka" od razu w podłogę się położy, tylko trudno to zrobić w korku nie sprawdzając co przeciwnik ma w bagażniku. Zrobisz to lżej to "lag" sprawia zawsze jakiś "chooj" ujeżdżający Mercedes lub BMW, czy inne Audi wyczai, że zamulasz i przed ryj się "końbinator" dziobem "wπerdoli. Jak to "wqrvia"!
To wyżej, to był mój zwyczajowy, perfidnie złośliwy żart, nie obrażaj się, pośmiejmy się, życie bez radości, nawet tej udawanej jest "choojowo" nudne
Czekamy na autobus? 🤔😁
Myślałem nad 1.5 ale manual bo z DSG są za nowe i za drogie
Po chioie na 280 koni i zmianie emblematow na miedziane byłby mały szatan
Logo Cupry w przebraniu emotikona na aWc:
Zostają jeszcze jakieś BMW/Mini ale to pewnie za drogie w stosunku do tego co oferują.
Jakaś trzecia alternatywa?
Nic że Stellantis nic z Toyoty
Czasami myślałem Nissan Juke ale zbyt odjazdowy, damski bardzo i jakoś mało pojemny.
Ford Puma też odpada
A z koncernu Szkopskuego VW T-Cross drozszy niż Arona a Skoda Kamiq też i nie ten wygląd
Nic dziwnego, że Seat prawie umarł i trzeba było zabiegu marketingowego z Cuprą, żeby go ożywić.
Captur faktycznie ma swoje przywary i durne multimedia które są znacznie gorsze. Nie ma trzeciej drogi, że tak politycznie zapytam?
Czy to kwestia zmiany lakierów na wodorozcieńczalne czy inny pies - nie wiem.
A z tymi multimediami to niestety prawda, obecnie tylko VAG ma porządne, francuzi kuśtykają a japończycy (coś ostatnio się Toyot odgrażała że cały system zmienia) tragiczne.
🥳🤔
Szkoda tylko, że cena taka wysoka 😁
Ludzie dają się nabrać. Moja kobieta tez
Durny lakier i drogi