Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 7989 razy
Data wydarzenia: 22.07.2010
DPF - ciąg dalszy
Kategoria: awaria
Tym razem sytuacja była nieco inna, ale mam nadzieję, że przyda się innym. Bo nie zawsze błędy DPFa, to aż taka wielka sprawa.
Dwa dni temu późnym popołudniem podjeżdżając pod dom, mój samochód zaskoczył mnie zapalając migającą kontrolkę świec żarowych. Zanim zdążyłem przejechać się testowo żeby zobaczyć co się stało, zapaliła się druga kontrolka, systemu kontroli spalin.
Pierwsza moja myśl - DPF. Ale po jakimś czasie stwierdziłem, że skoro nie świeci kontrolka taka jak kiedyś, to może to być coś innego.
Cały wieczór szukałem w necie co to, ale przy migającej kontrolce świec żarowych mogło to być wszystko, bo to po prostu zgłoszony błąd w ECU. Natomiast druga kontrolka kierował w kierunku wydechu.
No cóż... na drugi dzień rano wizyta w jednym z najbardziej polecanych serwisów Audi i diagnoza wypalić DPF. Jednak wypalenie VAGiem się nie udało, a wyłączenie kontrolek na niewiele się zdało. No i w tym momencie kolejna diagnoza - DPF do wymiany. Jakoś nie chciało mi się w to wierzyć, więc stwierdziłem, że to zweryfikuję w innym zakładzie. Tam chłopakom bez problemu udało się wypalić filtr, ale niestety problem nie ustąpił. A co za tym idzie diagnoza była całkiem podobna do wcześniejszej. Ale na szczęście była też szansa, że to coś z osprzętem DPFa.
Musiałem poczekać do dzisiaj, bo warsztat był zapchany.
Dzisiaj po znajomości mój samochód wjechał na kanał i wszystko stało się jasne.
Różnica pomiędzy wymianą DPFa - 5000zł, a wymianą czujnika - 250zł ogromna.
Zresztą nawet o wymianie nie myślałem, ale o ewentualnym wycięciu go na stałe.
Kolejny raz chłopaki z DynoSoftu zrobili dobrą robotę i już na pewno stali się moim serwisem na stałe.
Do tego zrobili (z własnej incjatywy) delikatną korektę softu i samochód jeździ jeszcze lepiej, mając kolejne kilka kucyków w zanadrzu. Niestety nie wiem dokładnie ile, bo nie zrobiliśmy pomiarów.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A co do usuwania, to w 3.0TDI nie jest to takie proste. W Polsce prawie nikt tego nie robi, bo potem są problemy z adaptacją na kompie.
Najważniejsze jest poczucie, że chłopaki chcą Ci pomóc. Mimo, że mieli zapchane terminy zrobili swoje. A przy okazji jeszcze parę innych rzeczy.
Pozdrawiam
A do tego drobna korekta softu gratis!
Ja też mam DPF-a i oby jak najdłużej mi służył bez jakichkolwiek awarii