Wpis w blogu auta
Skoda Superb
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3065 razy
Data wydarzenia: 12.02.2012
Do czego to służy??
Kategoria: obserwacja
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
23
komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024
miejscowość Zawiercie
ul..
ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Bardzo dziękuję i, oczywiście, odwzajemniam pozdrowienia!
Cieszę się ogromnie, że mogłem Ci pomóc!
W razie konieczności służę radą.
Pozdrawiam.
Akumulatory bezobsługowe też mają korki np.:
Sprawa rurki została już wyjaśniona. Przez to, że akumulator znajduje się w podszybiu, czyli niejako w "zamkniętym pomieszczeniu", istnieje konieczność odprowadzenia par elektrolitu na zewnątrz. W aucie, które obecnie użytkuję - Smart Fortwo - akumulator umieszczono pod podłogą pasażera i, w związku z takim usytuowaniem, też wyposażono go w odpowietrznik. Baterie montowane pod maską i nieobudowane takich "udogodnień" nie potrzebują.
Akumulator, który prezentujesz na zdjęciach, popularnie nazywany jest bezobsługowym, lecz tak do końca nie jest to prawdą. Świadczy o tym fakt jego bezpośredniego połączenia z atmosferą. Prawdziwe bezobsługowe baterie są zamknięte hermetycznie. Jednym z rodzajów są np. akumulatory żelowe, w których elektrolit przybiera postać galarety. Tego typu urządzenia są stosowane szczególnie w samochodach terenowych, w których, ze względu na duże przechyły, istnieje niebezpieczeństwo pozbycia się części elektrolitu.
W Twoim konkretnym przypadku postaraj się odkręcić korki, gdyż nie są to żadne atrapy i uzupełnij poziom elektrolitu. Przez osiem lat wyparowało go trochę i z pewnością ponad pół litra wody trzeba będzie dolać.
W razie kłopotów z odkręcaniem korków najlepiej do tego celu użyć... monety!
Po tych zabiegach na pewno przedłuży się żywotność akumulatora. Kolega Lysy twierdzi, że nawet do 16 lat! Ja tego nie potwierdzam, ale skoro pisze, to pewnie wie...
Na temat akumulatora poświęciłem wpis w dzienniku pokładowym mojej Astry.
Niezwykle cenię sobie w tej materii pomoc kolegi V-Power, który bardzo mnie wspiera w rozpowszechnianiu wiedzy na temat eksploatacji akumulatora w aucie i zainteresowanym, a nawet niezainteresowanym, wysyła link do tego wpisu. Miejmy nadzieję, że Tobie też wyśle...
Już ktoś wymyślił metan w akumulatorze, zaraz osiągniemy poziom pana Gulaka i jego "wynalazku".