Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Caravelle "KOPCIUSZEK" » Dlaczego T4 MULTIVAN ?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Caravelle
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 2713 razy
Data wydarzenia: 19.11.2015
Dlaczego T4 MULTIVAN ?
Kategoria: inne
VW T4 ALLSTAR - zakup jak najbardziej przemyślany. Wspólnie z żoną okres wakacji staramy się spędzać poza domem w podróżach małych i troszkę większych. Spanie w namiocie już nas nie bawi, a do wygodnego pokoju jeszcze nie „dorośliśmy”. Wakacyjny domek na kółkach -dziś tu jutro tam, kilka minut i zapewniony wygodny i w miarę bezpieczny sen, po kilku następnych minutach obok auta stoi „pokój dzienny”, całe 3x3.Dla dwojga starczy, znajomi też się pomieszczą.
T4 zakupiłem po blisko dwu letnim poszukiwaniu, szukając napotykałem na różne, przeróżne, modyfikowane, przerabiane ze zwykłych TRANSPORTERÓW i udające MULTIVANA auta. W 2009r zakupiłem 14 letniego, może nie idealnego, jednak oryginalnego ALLSTARA. Przebieg deklarowany przez sprzedawcę to…173tyś km, w chwili obecnej, po sześciu latach eksploatacji 228 tyś km.
SILNIK- 1,9 TD 68 KM
Wydawać by się mogło, że 68 KM to nieporozumienie przy dopuszczalnej masie całkowitej auta 2810 kg, tak 2,8tony, no cóż szału nie ma jednak można przywyknąć i czasami nawet coś wyprzedzić.68koni i 2.8 tony to i tak lepszy stosunek mocy do masy niż 500 koni i 40 ton/pozdrawiam kierowców wielkich ciężarówek/.
SKRZYNIA - 5 BIEGÓW /długie przełożenia/
Wyposażenie/minimalistyczne/ siedem miejsc
-wspomaganie, fotele kapitańskie, podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, rozkładana tylna kanapa/łóżko/, stolik, 2 akumulatory/rozruchowy i pokładowy/,przyłącze do 230V/wariant/,trzy strefowa wentylacja/nie klimatyzacja/jak to dumnie brzmi, kuchenka turystyczna, zapas wody na kawę lub do spryskiwacza, zależy jak wyjdzie i to wszystko, a i w gratisie naprawdę sporo miejsca w środku.
Eksploatacja
Po zakupie gruntowny przegląd, wymiana materiałów eksploatacyjnych, rozrząd, układ hamulcowy/klocki, szczęki, płyn/, amortyzatory, kosmetyka lakieru, montaż nadkoli.
Awarie-usterki
-turbo-wymiana uszczelnień i przestało pluć olejem
-pompa wspomagania układu kierowniczego/150 km bez wspomagania nie należało do przyjemności-niedzielne powroty/
-dolne sworznie zwrotnicy-dwie wymiany na 20tyś km, przyczyna-tanie zamienniki i „śliczne” opony 215/60/15, teraz tylko 195/70/15 i nic nie puka w zawieszeniu.
-świece żarowe,
-akumulator/a właściwie to dwa/
-szyba czołowa, straciłem ją podczas tegorocznego powrotu z Węgorzewa
T4 zawsze wracało do domu o własnych siłach. Tu życzę sobie i innym zmotoryzowanym ,by zawsze tak było/tfu,tfu/.

A ile to pali?
W całorocznej eksploatacji, wyłączając wyjazdy wakacyjne spalanie w przedziale 8-9 litrów na 100 km/krótkie jednorazowe przebiegi. Podczas wakacyjnych wyjazdów/dwie osoby na pokładzie, wierny pies, spory bagaż mojej żony, talerz i kubek dla mnie i dwie blaszane miski dla psa mogę przyjąć spalanie na poziomie 7-7,5 litra na 100 km i około 200-300 ml oleju silnikowego na 1000km

Wrażenia z jazdy.
Samochód ma być cichy i ciepły, ten spełnia te dwa warunki, może poza upalnym latem. Trasa, dość wygodny, jeżeli nie przekraczam 100 km/h jest dość cicho /swobodna rozmowa nie stanowi problemu/,a pokonanie 300 km w normalnym ruchu, z krótką przerwa na kawę nie jest męcząca.
Miasto, ku mojemu zaskoczeniu auto bardzo dobrze spisuje się w tych warunkach, wysoka pozycja za kierownicą, dobra widoczność we wszystkich kierunkach, duże pole widzenia w lusterkach dają poczucie bezpieczeństwa. Parkowanie bezproblemowe, czasami tam ,gdzie nie wjechała typowa osobówka T4 znalazła swoje miejsce, powstawał tylko problem opuszczenia samochodu-jest na to rada-tylne rozsuwane drzwi.
Samochód do jazdy miejskiej i w trasę, pod jednym warunkiem, z silnikiem 1,9 td 68KM przygotujmy się na spokojną, zrównoważona jazdę, zarezerwujmy więcej czasu na dotarcie do celu. Tu, gdzie inne samochody maja zapas prędkości , przyśpieszenia T4 daje z siebie wszystko. Podczas sześciu lat eksploatacji ALLSTAR nauczył mnie pokory za kierownicą i po części zrozumienia tych, którzy jadą jeszcze wolniej. Zaoszczędziłem także kilka punktów i parę zł. I drobiazg-gdy ujrzycie przed sobą turlającego się czerwonego VW T4 ALLSTAR z wpisanymi trzema szóstkami w tablice rejestracyjną(666)proszę nie klnijcie, nie trąbcie, nie popędzajcie światłami , gdy tylko znajdę wolne miejsce z pewnością Was przepuszczę.
Pozdrawiam i szerokości życzę.
Dodano: 5 lat temu
Do MARIUSZ2: nie mówię że to źle silniki. Gdybym chciał wyscigowke kupiłbym coś nowszego. Tak samo jakoś nie specjalnie kręci mnie swap na 1.9tdi co czyni wiele osób. Strasznie cenie sobie prostotę tych silników i powiedziałem sobie ze będą siedzieć w autach tak długo ile wytrzymają. Ktoś kiedyś powiedział "spiesz się powoli" i cholernie uwielbiam ten powolny pośpiech. A jak komuś się to nie podoba to jego problem ;)
Dodano: 5 lat temu
Do viperidae: 1.6d pięknie się modyfikują i osiągniecie 70 koni z plusem nie jest dla nich wyzwaniem. Waga Twojego to 1300 kg, mojego 1800, stosunek masy do mocy porównywalny, wiec wiem raczej o czym mówię.Jak się spakuje na kilkutygodniowy wyjazd to prawie 2.5 tony i 68 konny motorek ma co robić.Matizy i Tico mnie objeżdają. Pokora jest, co nie znaczy że 1.6d pewnie zostanie za mną tu się zgodzę.
Dodano: 5 lat temu
powiadasz że 1.9td i 68 KM uczy pokory? :) Pozdrawiam z 1.6d i 48KM :D
Dodano: 7 lat temu
Do MARIUSZ2:
Moja zapuściła korzenie na działce w górach, ale pewnie nadejdzie jeszcze taki dzień
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Widziałem Twoją na zdjeciach,fajna sprawa.Kilka lat temu zaciągnąłem poczciwą N126N na Mazury,by mieć bazę wypadową.Jednak ja i zona, dusze niepokorne na urlopie tak się zapędziliśmy,że musiałem po nią wracać kilkaset kilometrów.
Dodano: 7 lat temu
To jest to, ja poszedłem troszkę dalej, bo mam jeszcze przyczepę kempingową, ale to już zawsze większa i bardziej skomplikowana wyprawa
Dodano: 8 lat temu
Do borge: Dzięki serdeczne.Pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
swietny opis, fajne i zadbane auto
zycze pobytu w wielu ciekawych miejscach, do tego typu turystyki 'low & slow' jest jak najbardziej na miejscu : )

pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2: No to idziesz grubo. Ale 2.5TDI!
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Zmiana jest nieunikniona.Docelowo T4 Westfalia Kamper i podnoszony dach.
Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2: myślę ze tak szybko nie odjedzie w zapomnienie tak jak T 1 T 2 i T 3 które są klasykami
Dodano: 8 lat temu
Podzielam opinię Giernala - aż miło poczytać taki dziennik [up]!
Dodano: 8 lat temu
Bardzo ciekawy wpis. Pisz częściej o perypetiach swoich aut! [up]
Dodano: 8 lat temu
Kiedyś też tak jak Ty wypoczywałem. Dodatkowo jeszcze dwójka małych dzieci. Oprócz tego rewelacyjnie sprawdzał się na wędkarskich wyprawach. Żeby nie było za pięknie to ten silniczek :(
Szerokości życzę i słoneczka pod kółeczka.
Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2: Zostawiasz go do swojej emerytury?
Dodano: 8 lat temu
Do RAKUS1: Tylko, że te 68 kuni w T4 to perszerony, a takie tu są potrzebne, a nie żadne konie pełnej krwi angielskiej! ;)
Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2: w końcu wycieczki nie maja byc rach ciach ;)
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Nie zrobię mu tego na 20 "urodziny"
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: Dziękuję,to prawda, jazda tym autem to przyjemność, zero pośpiechu/inaczej się nie da/i radość z kolejnych, przebytych kilometrów.Pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
Do niki129: Dziękuję i pozdrawiam, a kilka zdjęć wnętrza postaram się odnależć w domowym albumie z wyjazdów.
Dodano: 8 lat temu
Do RAKUS1: Witam, owszem był plan do zmiany silnika na TDI z Golfa ,czy Pasata na 90-110 koni.Jednak dla mnie to zbyt kłopotliwy zabieg,T4 pozostaje w oryginale.Pozdrawiam
Dodano: 8 lat temu
Do Slawomirus44: Dziękuję i życzę zakupu podobnego,jednak lepszego auta, T4 powoli odchodzi w zapomnienie i staje się jeżdzacą historią.
Dodano: 8 lat temu
mażę o takim autku. mam nadzieję że za jakiś czas odwarze się i kupię takie autko. życzę bezawaryjności i miłych wrażeń z jazdy.
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Bez przesady to nie ten typ auta.
Natomiast na taką wagę auta powinien mieć więcej kuni.
Dodano: 8 lat temu
Do RAKUS1: Dobrze, żeby miało 200KM!
Dodano: 8 lat temu
Fajne auto ale przydałoby się żeby miało 90KM ;)
Dodano: 8 lat temu
Dlaczego T4?

Hm....pytanie powinno brzmieć: "dlaczego nie?"

Fajny wozik wakacyjny, oby cieszył jak najdłużej ;)
Dodano: 8 lat temu
fajny wpis a podróże muszą być jeszcze lepsze;)
Dodano: 8 lat temu
Nie spałem w moim Atlantisie ale wiem że to bardzo wszechstronny samochód. Masz go 6 lat więc sprzedawaj i kupuj takiego jak mój...
Dodano: 8 lat temu
Bardzo fajne , auto i wpis. Prosi się tylko o więcej zdjęć tego ciekawego samochodu....
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl